سیاست و بازاریابی
موقع بازاریابی، زنان خود یک شبکه اجتماعی هستند
يکشنبه 5 آذر 1396 - 9:50:44 AM
مارکتینگ نیوز
بازاریابی سیاسی - زنان عموما در اکثر شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک بیش از مردان فعالیت دارند.
با توجه به این واقعیت که از لحاظ تاریخی زنان محرک ارتباطات اجتماعی بین همسایگان، دوستان، اقوام و دیگر گروه ها در جمع های غیر آنلاین بوده اند، تعجبی نیست که این رفتار به فضای آنلاین هم انتقال پیدا کرده باشد.
به گزارشibazaryabi، در این باره می توانید به نتایج تحقیقی در این رابطه توجه کنید:
- 83درصد از زنان آنلاین نسبت به 73درصد از مردان آنلاین از فیس بوک استفاده می کنند.
- 45درصد از زنان آنلاین در مقابل 17درصد از مردان آنلاین از پینترست استفاده می کنند.
- 38درصد از زنان آنلاین در برابر 26درصد از مردان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند.
- 25درصد از زنان آنلاین در برابر 24درصد از مردان آنلاین از توییتر استفاده می کنند.
- در شبکه اسنپ چت هم 70درصد کاربران را زنان تشکیل می دهند.
همچنین براساس تحقیقات ما در مجموعه female factor، در ادامه نکات ساده ای را برای شما عنوان می کنیم که در زمان تولید محتوا با هدف جذب زنان در شبکه های اجتماعی باید مدنظر قرار دهید:
1- دانش و آگاهی از نظر زنان واحد پول شبکه های اجتماعی است
در فرهنگ زنانه بحث کردن و پرداختن به هر محصول و خدمتی کاملا عادی است و ریشه از «ارشد خرید بودن» خانم ها در خانواده ها دارد.
زنان از منبع اطلاعات مفید و کاربردی برای خانواده، دوستان و همکاران بودن به خود می بالند.
با در نظر داشتن این موضوع، شما باید همواره در محتوای خود برای مشتریان و مخاطبان راهکارهایی را عرضه کنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشند.
زنان تمایل دارند تا همواره در تطابق با سلایق، علایق و … نزدیکان خود باشند.
2- هیجانات الهام بخش رفتارهاست
خواه موجب خنده، گریه یا به فکر فرورفتن مردم به شکلی متفاوت از گذشته می شوید یا خیر؛ بدانید که هیجانات و احساسات خصوصا در شبکه های اجتماعی موجب تحرک و تعامل می شود.
وقتی محتوایی تولید می کنید، از خودتان بپرسید:
- به دنبال تحریک و بیرون کشیدن چه احساساتی هستم؟
برندها عموما براساس احساسات ساخته شده اند و البته خریدکردن هم اینچنین است.
احساسات و هیجانات عامل و محرک عمل و حرکت هستند.
3- یک کار بصری فوق العاده هر چیزی را میخکوب می کند
فراموش نکنیم که جلوه های بصری، اگر به درستی انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرند، رسانه خوبی هستند.
حرکت تصاویر متحرک یا همان ویدئو قدرت مسخ کردن بیننده در جای خودش را دارد، حتی اگر به صورت صامت باشد.
وقتی متن و محتوای تبلیغاتی می نویسید، از خودتان بپرسید:
- می تواند یک تصویر باشد؟
- می تواند یک ویدئو باشد؟
- فیلتر چطور؟
- یک گرافیک نما یا اینفوگرافیک رنگی؟
فراموش نکنید که در انبوهی از محتوای متنی در فضای اینترنت چشمان خیلی راحت روی تصویر می لغزند، پس روی بهترین چیزی که می توانید سرمایه گذاری کنید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/14026/موقع-بازاریابی،-زنان-خود-یک-شبکه-اجتماعی-هستند
بستن   چاپ