بازاریابی سیاسی - مارکتینگنیوز- کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکرد مدیریتی» تالیف پروفسور علی صنایعی، استاد دانشگاه اصفهان از سوی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و منتشر شد.
در این كتاب كه ترجمهی بخشی از كتاب تجارت الكترونیك نوشتهی افریم توربان، دیوید كینگ، جیلی، و دنیس ویهلند، چاپ سال 2004 است، رویكرد به كارگیری تجارت الكترونیكی در بنگاههای (B2B) مطمح نظر قرار گرفته و طی شش فصل تنظیم شده است. گفتنی است تجارت الكترونیكی بنگاه با بنگاه معروف به B2B یا B2B معاملاتی است كه میان بنگاههای و از طریق اینترنت، اكسترانت، اینترانت و یا شبكههای خصوصی صورت میگیرد. مشخصهی اصلی B2B این است كه بنگاهها تلاش میكنند فرآیندهای تجاری خود را با الكترونیكی كردن بهبود بخشند. نكتهی قابل توجه آن است كه B2B میتواند بدون استفاده از اینترنت نیز انجام شود. عوامل اصلی در B2B شامل دسترسی به پهنای باند وسیع و مطمئن در اینترنت، بازارهای داد و ستد خصوصی و دولتی B2B، همكاری بین عرضهكنندگان و خریداران و فنآوری لازم به منظور یكپارچگی و ادغام درونسازمانی و بینسازمانی است.
چاپ جدید کتاب « تجارت الکترونیکی با رویکرد مدیریتی» به منظور آشنایی با تجارت الکترونیکی با رویکرد مدیریتی برای اساتید، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته تجارت الکترونیکی که اخیرا در دانشگاههای اصفهان، شیراز، تهران، قم و همچنین کارشناسی ارشد و دکترای دورههای MBA و E-MBA اقتصاد و مهندسی فناوری اطلعات در تمام دانشگاههای کشور تدوین شده است. مطالب ارائه شده در این کتاب با بهره گیری از منابع اصلی و معتبر تجارت الکترونیک و با رویکردی کاربردی و کمی نگر به رشته تحریر درآمده است.
فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
فصل اول: مبانی نظری تجارت الکترونیکی
فصل دوم: زیرساختهای تجارت الکترونیکی
فصل سوم: بازارهای الکترونیکی
فصل چهارم: تجارت الکترونیکی B2B
فصل پنجم:
مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی
فصل ششم: سیستمهای پرداخت الکترونیکی
فصل هفتم: امنیت تجارت الکترونیک
فصل هشتم: تجارت سیار
فصل نهم: آموزش الکترونیکی
فصل دهم: آینده بیمه الکترونیکی
فصل یازدهم: تجارت اجتماعی و کشورهای در حال توسعه
فصل دوازدهم: تجارت اینترنتی، ظهور عصر جدید تجارت الکترونیکی
فصل سیزدهم: کسبوکارهای الکترونیکی جدید، استارتاپ ها و فناوریهای آن
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/13832/معرفی-کتاب--تجارت-الکترونیکی-با-رویکرد-مدیریتی