سیاست و بازاریابی
شریعتمداری در افتتاحیه نمایشگاه (Iran expo2017) مطرح کرد:
تأکید دولت دوازدهم بر نوسازی صنعتی برای صادرات گرا کردن صنعت کشور/ اختصاص 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در سال 96
سه شنبه 9 آبان 1396 - 8:11:37 PM
شاتا نیوز
بازاریابی سیاسی - وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنعتی برای صادرات گرا کردن صنعت را از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم دانست و گفت: امسال چهار هزار و 600 میلیارد تومان منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است.
به گزارش شاتا ، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(Iran expo2017) در شهر آفتاب تهران ، این مکان نمایشگاهی را مکانی با فضیلت و دارای ویژگی های خاص توصیف کرد و افزود: همجواری با مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی و نزدیکی با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی این مکان را به مکانی با فضیلت تبدیل کرده است که در آن شاهد برگزاری فعالیت های اقتصادی هستیم که نقش احیاگری اقتصاد ایران را در آینده ایفا خواهد کرد و به عظمت این مکان افزوده خواهد شد.
نزدیک به 320 برنامه نمایشگاهی سالیانه در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود
وی با اعلام وجود مراکز بزرگ نمایشگاهی در 20 نقطه کشور در مساحت چند صد هکتاری برای عرضه فعالیت های تجاری اقتصادی ایران، تصریح کرد: نزدیک به 320 برنامه نمایشگاهی، سالیانه در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و در بیش از 60 نقطه از جهان نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران به اجرا در می آید و صادرکنندکان ایرانی دانش و توانمندی های امروز ایران را به جامعه جهانی منتقل می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به پیشینه و مسیر طولانی سپری شده توسط پیشتازان فعالیت های اقتصادی بین المللی برای انجام مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت: ایجاد راه ابریشم برای انتقال کالا از سرزمینی به سرزمینی دیگر فکر با ارزشی بود که در آن دوران با وجود همه کمبود امکانات و محدودیت ها شکل گرفت و هم اکنون با دسترسی به شبکه های اینترنتی انتقال هر نوع دیتا در کمتر از ثانیه فراهم شده و برقراری تبادلات و ارتباطات اقتصادی و دستیابی به علوم پژوهشی و علمی در حوزه تجارت نیز امری دست یافتنی و راحت شده است اما همواره مراکز نمایشگاهی نقش بی بدیل خود را در طول تاریخ حفظ کرده اند زیرا مذاکرات چهره به چهره باعث نزدیکی کشورها به همدیگر می شود و کشورهای دنیا برای ایجاد زمینه های مختلف همکاری علی رغم وجود این امکانات به روز، اما علاقمند به حضور در نمایشگاه ها هستند.
شریعتمداری نقش انتقال فرهنگ ها به وسیله مبادلات اقتصادی را از نقش جنگ و استیلای کشورها بر همدیگر دارای تفوق دانست و یادآور شد: به عنوان نمونه در گذشته های دور عده ای از شیراز به زنگوار رفتند و امروز در آنجا توانمندی های بی نظیری مخصوص به خود دارند.
حمایت از نمایشگاه‌ها یکی از سیاست‌های اقتصادی ایران است
وی حمایت از نمایشگاه ها را یکی از سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: سیاست این است که در جهت گسترش مراکز نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای اقتصادی برای افزایش مبادلات تجاری گام برداریم.
اختصاص 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در سال 96
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دولت از فعالیتهای تولیدی صادرات گرا حمایت می کند، تصریح کرد: امسال چهار هزار و 600 میلیارد تومان منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است که دو هزار و 300 میلیارد تومان آن متعلق صندوق توسعه ملی و مابقی متعلق به بانک های است که با این صندوق مشارکت دارند و با نرخ 13.5 درصد در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.
شریعتمداری با اشاره به اینکه از ابتدای سال 580 میلیارد تومان در اختیار این واحدها از محل این منابع قرار گرفته است ،یادآور شد: نرخ سود این تسهیلات در سال گذشته با دو نرخ 11 و 16 درصد بود که امسال با نرخ متوسط 13.5 درصد به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.
220 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات اعطایی فعالیت‌های تولیدی صادرات گرا در بودجه 97
وی با مطرح کردن این موضوع که 220 میلیارد تومان منابع در بودجه سال 1397 برای پرداخت مابه التفاوت تسهیلات اعطایی یا یارانه سود تسهیلات اعطایی در اختیار فعالیت های تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است، گفت: در پرداخت نقدی کمک هزینه برای فعالیتهای تبلیغاتی شرکت های توسعه صادرات و فعالیتهایی نظیر ان نیز منابعی در اختیار مرکز توسعه صادرات ایران است که امیدواریم با تلاش سازمان برنامه و بودجه در شش ماهه دوم سال روند پرداخت این منابع قوی تر شود.
شریعتمداری صادرات را موتور محرکه و پیشران اقتصاد کشور به خصوص در حوزه صنعت، توصیف کرد و افزود: دولت صادر کنندگان را تنها نمی گذارد و اگر بخواهیم صنعت به رشد خود ادامه دهد حمایت از صادرکنندگان و برگزاری این گونه نمایشگاه ها امری ضروری است.
ضرورت ایجاد شرکت های صادراتی منطقه ای
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی باید در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: بسیاری از شرکت های صادراتی دنیا که نام مشهور تجاری دارند، مسؤول انتقال محصولات تولیدی کشور خود به سایر نقاط دنیا هستند و ما متاسفانه فاقد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی هستیم.
شریعتمداری با اعلام ضرورت نوسازی صنعت کشور، گفت: صنایع کشور از ابتدا با هدف جایگزینی صادرات تاسیس شدند که در دنیا عمده هدف ها بر پایه سیاست جایگزینی صادرات در حوزه تولید اتخاذ می شود .
وی افزود : نگاه تولیدکنندگان به بازارهای بین المللی است و سیاست های اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران را نیز درون زا و برون نگر تعریف کرده است و باید تولیدات خود را بر پایه سلایق نظام اقتصادی بین الملل تنظیم کند.
تاکید دولت دوازدهم بر نوسازی صنعتی برای صادرات گرا کردن صنعت کشور
وزیر صنعـت، معدن و تجارت نوسازی صنعتی برای صادرات گرا کردن صنعت را از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم دانست و افزود: امسال 10 هزار میلیارد تومان منابع برای تحقق این هدف از طریق سیستم بانکی با نرخ ترجیحی در نظر گرفته شده است که در اختیار واحدهای تولیدی که بخواهند نسبت به بازسازی صنعتی خود اقدام کنند، قرار می گیرد . شریعتمداری در ادامه کفت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع به اتفاق سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در جهت کمک به نوسازی صنعتی واحدهای تولیدی ماموریت دارند و در بسته حمایتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز سیاست نوسازی صنعتی کشور در نظر گرفته شده است‌.
رشد 6 درصدی مجموعه تجارت ایران در 7 ماهه امسال
شریعتمداری با اعلام امیدواری برای آینده صادرات ایران گفت: حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران هر روز روبه افزایش است و گزارش های گمرک جمهوری اسلامی ایران در ماه هفتم امسال، نشانگر 6 درصد رشد در مجموعه تجارت ایران است، که امیدواریم تا پایان سال به 15 درصد رشد در مجموعه صادرات غیرنفتی کشور برسیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درپایان این نمایشگاه را در جنس خود جزو نمایشگاه های بی بدیل خواند و گفت: با دعوت بخش قابل ملاحظه ای از تجار جهان امکان بازدید از محصولات تولیدی ایران در تهران برای آن ها فراهم شد و هر چقدر به حجم حضور شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی در نمایشگاه افزوده شود، نمایشگاه به همان میزان موفق خواهد بود که این موضوع باید مورد توجه برگزارکنندگان قرار بگیرد.
خبرنگار: صادق دوپیکر

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/13782/تأکید-دولت-دوازدهم-بر-نوسازی-صنعتی-برای-صادرات-گرا-کردن-صنعت-کشور---اختصاص-4-هزار-و-600-میلیارد-تومان-برای-حمایت-از-واحدهای-تولیدی-صادرات-گرا-در-سال-96
بستن   چاپ