سیاست و بازاریابی
تبدیل سایت شرکت به آهنربای استخدام نخبگان
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 11:24:12 AM
مارکتینگ نیوز
بازاریابی سیاسی - یکی از مزایای سایت های سازمانی، استفاده از این ابزار در جهت استخدام پرسنل توانمند در سازمان است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بر همین اساس این نوشته را آماده کردم تا شرح دهم چگونه یک صفحه حرفه ای در سایت سازمان خودمان طراحی کنیم. داشتن این اطلاعات در سایت علاوه بر تسهیل در امر جذب و استخدام باعث اعتلای برند کارفرمایی (Employer brand)سازمان است.
بخش اول: معرفی سازمان
ابتدا سازمان را معرفی می کنیم که فعالیت کلی و اهداف و چشم اندازهای سازمان چیست. همین طور در صورت وجود، دفاتر و شعب شرکت را معرفی می کنیم. در این قسمت می توانیم حتی ساختار شرکت و آمار تعداد پرسنل، ترکیب جنسیتی پرسنل یا آماری از میزان تحصیلات پرسنل را ارائه کنیم.
بخش دوم: اصول و ارزش های سازمان
با مطرح کردن ارزش های سازمانی می توانیم افرادی را که با ما همفکر هستند، به سوی سازمان جذب کنیم. اگر بخواهیم چند نمونه از این ارزش ها را بیان کنیم عبارتند از سخت کوشی، خلاقیت، تمایل به کارگروهی و ...
بخش سوم: مزایای همکاری با سازمان ما
در این بخش به افرادی که علاقه مند به همکاری با سازمان ما هستند اعلام می کنیم در صورت ورود به سازمان از مزایایی بهره مند می شوند؛ مزایایی که یک فرد می تواند دریافت کند علاوه بر مزایای مالی که متداول است و شامل حقوق و پاداش و پرداخت های مالی می شود، می تواند شامل موارد غیر مالی هم باشد مانند شرایط پیشرفت شغلی، یادگیری حین کار، آرامش در محیط کار، امنیت شغلی و...
قرار دادن عکس از محیط کاری شرکت و نقل قول از چند نفر از پرسنل شرکت ایده ای بسیار مناسب برای ترسیم فضای کاری شرکت است. این عکس ها حتی می تواند شامل جشن ها و مراسمی باشد که در شرکت برگزار شده است.
بخش چهارم: معرفی فرصت های شغلی سازمان
در این بخش فرصت های شغلی سازمان را با جزییات کامل ذکر می کنیم؛ جزییاتی که برای این بخش نیاز به ذکر است عبارتند از عنوان شغل، شهر محل کار، تحصیلات مورد انتظار، حداقل سوابق کاری مدنظر، مهارت های لازم و سایر شرایط احراز به تناسب شغل مورد نظر. لازم به ذکر است این اطلاعات باید به صورت مستمر مورد بازبینی قرار بگیرد.
بخش پنجم: نکاتی برای نوشتن رزومه
ممکن است سازمان ما فرمت خاصی برای ارائه رزومه مدنظر داشته باشد یا نکاتی را باید حتماً در تدوین رزومه مدنظر قرار داد. تمامی این موارد در قست پنجم ذکر می شود. در صورت امکان فرم خام رزومه و چند نمونه رزومه تکمیل شده برای الگو گرفتن کارجویان برای دانلود در این قسمت قرار می دهیم.
بخش ششم: دریافت رزومه کارجویان
باید در سایت دکمه ای را قرار دهیم تا کارجویان با کلیک روی آن دکمه بتوانند فایل رزومه خودشان را آپلود و برای ما ارسال کنند.
بخش هفتم: فرآیند استخدام
برای آنکه کارجویان دقیقا بدانند بعد از ارسال رزومه چه فرآیندی را باید طی کنند، در این قسمت مراحل استخدامی شرکت خودمان را به ترتیب ذکر می کنیم.
بخش هشتم: پیگیری وضعیت استخدام
به نسبت شرایط و قوانین سازمان می توانیم روش های مختلفی را تعریف کنیم تا افراد پس از ارسال رزومه یا شرکت در جلسه مصاحبه بتوانند از نتیجه اقدامات شان مطلع شوند. در برخی سازمان ها برای این کار شماره تلفن یا آدرس ایمیل مجزایی را درج می کنند تا افراد بتوانند از وضعیت خودشان در فرآیند استخدام مطلع شوند.
یک ایده بسیار عالی دیگر هم، قرار دادن امکان پیگیری به صورت آنلاین در صفحه استخدام سایت است. برای این منظور باید همه رزومه ها دارای شناسه منحصر به فردی باشند و به افراد کارجو شناسه مرتبط داده شود. هر زمان فرد کارجو به سایت شرکت مراجعه و شناسه را وارد کند، به ایشان نشان داده می شود که در چه مرحله ای قرار دارد. آیا رزومه ایشان به واحد منابع انسانی واصل شده است؟ آیا در مصاحبه استخدامی مورد تأیید بوده است؟ آیا میزان حقوق مورد درخواست ایشان تأیید شده است؟ و مواردی مانند این.
همان طور که در نوشته بالا ذکر شد، یک صفحه استخدامی حرفه ای شامل هشت بخش است که هر یک ارزش بالایی برای جذب افراد توانمند در سازمان دارد. در سایت اکثر شرکت ها یا این صفحه وجود ندارد یا اینکه فقط مشاغل معرفی شده اند و امکان ارسال رزومه وجود دارد.
یکی از کارهایی که کارشناسان منابع انسانی به ویژه کارشناسان جذب و استخدام و همین طور مدیران سازمان می توانند انجام دهند، تدوین دقیق این هشت بخش و اجرای آن در یک صفحه از سایت شرکت است.
منبع: فرصت امروز

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/13697/تبدیل-سایت-شرکت-به-آهنربای-استخدام-نخبگان
بستن   چاپ