سیاست و بازاریابی
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم روز ملی صادرات مطرح کرد:
دستیابی به صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع دستی با رفع چالش‌ها و شناسایی بازارهای جدید
شنبه 29 مهر 1396 - 12:44:42 PM
شاتا نیوز
بازاریابی سیاسی - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با شناسایی بازارهای جدید و رفع چالش‌ها می‌توانیم به رقم بالای دو میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی دست یابیم.
به گزارش شاتا، علی اصغر مونسان در مراسم بیست ‌ویکمین روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران، تأکید کرد: میان مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران، پیوندهای متعددی وجود دارد.
وی با اشاره به نقش کلیدی صادرات غیرنفتی در توسعه پایدار افزود: صادرات غیر نفتی که نه صرفاً متکی به منابع و داشته‌های خام زیرزمینی، بلکه برآیند یک اقتصاد مبتنی بر تولید و اشتغال است، نقش کلیدی صادرات غیرنفتی در توسعه پایدار خواهد داشت.
مونسان با تشریح برخی آمارهای وضعیت صنایع‌دستی کشور، گفت: این آمار نشانگر آن است که توجه به این بخش راهکار موثری برای رونق‌بخشی به صادرات و ایجاد اشتغال به شمار می رود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام مقام سی‌و‌یکم ایران از لحاظ صادرات صنایع‌دستی در جهان تصریح کرد: بازاریابی و بازارسازی دو اصل مهم است که در زمینه صنایع‌دستی از آن غافل مانده‌ایم و بی‌تردید با شناسایی بازارهای جدید و رفع چالش‌ها می‌توانیم به رقم بالای دو میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی دست یابیم.
مونسان با اشاره به ظرفیتهای کشور در حوزه گردشگری گفت: در شاخص رقابت‌پذیری گردشگری در میان 141 کشور جهان در سال 2013 رتبه 98 را داریم که در سال 2014 با یک پله صعود به رتبه 97 دست یافتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2017 با چهار پله ارتقا به رتبه 93 دست یابیم.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/13603/دستیابی-به-صادرات-2-میلیارد-دلاری-صنایع-دستی-با-رفع-چالش‌ها-و-شناسایی-بازارهای-جدید
بستن   چاپ