بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

وصف حال کارمندان غرغرو و نااميد مقالات بازاريابي

وصف حال کارمندان غرغرو و نااميد

  بزرگنمايي:

نارضايتي از کار و وضعيت کاري پديده اي است جهاني اما انگشت شمارند افرادي که وقت بگذارند و بررسي کنند که چه چيزي کارشان را ملال انگيز و زجر آور مي کند و چگونه مي توانند اين مشکل را برطرف کنند.

زجر آور بودن، کسالت بار بودن و بيمناک بودن سه صفتي هستند که بسياري از مردم جهان کار خود را با آنها مقايسه مي کنند. با اين تاکيد که زجر آور بودن يک کار با بد بودن کاملا متفاوت است، افرادي که در اين وضعيت قرار دارند اغلب غرغرو، نا اميد و به لحاظ روحي بسيار ضعيف عمل مي کنند.

برخي بر اين باورند که مهم ترين عامل در زجر آور بودن يا نبودن يک کار، مديران و روسا هستند که سهم بسياري در ايجاد حس رضايت يا عدم رضايت کارمندان از کار خود دارند.يک تحقيق انجام شده اين نظريه را تا حد زيادي تاييد مي کند: 43 درصد افراد بيکاري که در سال 2008 در پي شغل جديد بودند و در تحقيق شرکت کردند مهم ترين عامل درخواست براي شغل جديد را نحوه برخورد مديران و روساي پيشين خود عنوان کرده بودند.


سه نشانه مهم يک کار دلتنگ کننده و زجر آور

از ميان تمام نشانه هاي ريز و درشت محققان سه نشانه يک کار زجر آور را حقارت و خود کوچک بيني، به چشم نيامدن و احساس موثر نبودن معرفي کرده اند.

احساس حقارت

اين وضعيت بيانگر آن است که کارمندان نمي توانند به تنهايي موفقيت و سهم خود را در پيشبرد کار تشخيص بدهند در نتيجه چنين کارمنداني اغلب براي پي بردن به ارزش کار خود به نظرات ديگران که معمولا مديران هستند نياز دارند.

به چشم نيامدن

هنگامي است که کارمندان احساس مي کنند مديران به آنها بي توجهي مي کنند.

احساس موثر نبودن

هر کارمندي نياز دارد بداند کاري که انجام مي دهد چه تاثيري بر زندگي يک نفر ديگر ( يک مشتري يا همکار و يا حتي مديران ) دارد و احساس موثر بودن زماني به کارمندان دست مي دهد که نمي توانند شاهد اين تاثير باشند.

بهبود رابطه فرادستي و فرودستي!

محققان معتقدند همواره راه هايي براي بهبود کارمندان و مديران وجود دارد. تا بدان وسيله کارمندان رضايت از کارشان را ارتقا دهند.

مديران در دايره ارزيابي

يک سوال: آيا مدير شما به سه نشانه يک کار زجر آور اهميت مي دهد و آيا قادر به تشخيص اين سه مورد هست؟ پاسخ مثبت است. بسياري از مديران با اين که ظاهرا به بهبود رابطه کاري ميان زيردستان با خود بي علاقه هستند و يا وقت کافي براي رسيدگي به امور و مشکلات کارمندان ندارند اما در اصل مي خواهند شرايط کاري را براي کارمندان رضايت بخش تر کنند.

شايد مدير اطلاع ندارد

در اين وضعيت بهتر است در نخستين فرصتي که دست مي دهد با مديرتان درباره عوامل موفقيت در کار خود صحبت کنيد.

به نتايج مثبت رفتار متقابل بينديشيد

کارمنداني که علاقه دارند مديرشان با آنها رفتار مناسبي داشته باشد بايد با مديران آنگونه رفتار کنند که مي خواهند مديرشان با آنها رفتار کند. بنابراين شما هم ترجيحا بهتر است در پي يافتن راه هايي باشيد تا مديرتان متوجه شود رفتارتان چه عملکرد مثبتي براي شما داشته است. به ياد داشته باشيم که مديران قدرت ذهن خواني ندارند و تغييرات مثبت به يک باره روي نمي دهند!




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي