سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نت‌سي، پنجمين تاکسي‌ياب پايتخت وارد بازار شد اخبار

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي -  پس از اسنپ، تپسي، آژانسي و کارپينو ، تاکسي ياب نت سي به عنوان پنجمين تاکسي ياب پايتخت وارد بازار شد. به اين بهانه مصاحبه موسس اين استارتاپ با مجله شنبه را مرور مي کنيم.
محمود راستکار 56 ساله است و ليسانس برق از دانشگاه تهران دارد. او 30 سال است که در منطقه ظفر تهران آژانس تاکسي تلفني دارد و در زمينه حمل‌و‌نقل مسافر فعاليت مي‌کند، داراي 2 فرزند دختر و يک فرزند پسر است و پدربزرگ هم شده است ولي سن و سال و سابقه کاري باعث نشده ‌که از فضاي استارت‌آپي دور بماند. او استارت‌آپ netc.ir‌ را راه‌اندازي کرده ‌و کاري که 30سال در آن تجربه داشته ‌و به صورت سنتي انجام مي‌داده است را حالا در فضاي اينترنت و در قالب اپليکيشن تاکسي‌ياب آنلاين دنبال مي‌کند. او مي‌گويد به کار خود مشغول بوده است تا اينکه اپليکيشن‌هاي اسنپ و تپ‌سي وارد بازار شدند و کار را براي او و هم‌صنفي‌هايش سخت کردند. «‌از وقتي اپليکيشن‌هاي تاکسي‌ آنلاين وارد بازار شدند کار براي من و همکارانم سخت شد و مثل گذشته نمي‌توانستنم به کار خود ادامه بدهم. تا اينکه در تير‌ماه 95 با ارزيابي بازار به اين نتيجه رسيدم که به شيوه سنتي ديگر نمي‌توان به کار  ادامه داد و تصميم گرفتم که يک اپليکيشن بومي تاکسي‌ياب آنلاين را راه‌اندازي کنم و در آبان ماه 95 نوشتن نرم‌افزار را شروع کرديم.»


 با توجه به اينکه اپليکيشن‌هاي اسنپ و تپ‌سي، کسر بزرگي از بازار را در اختيار داشتند، کششي در بازار مي‌ديديد که تصميم گرفتيد اپليکيشن تاکسي‌ياب ديگري راه‌اندازي کنيد؟بله، درست است که بخش بزرگي از بازار در اختيار رقبا بود ولي من اعتقاد دارم که بازار بزرگ است و اگر فقط تهران را در نظر بگيريم، يک بازار 6 ميليوني مسافر را در شهر تهران داريم و به همان نسبت تقاضا نيز براي آن وجود دارد و ما مي‌توانيم بخشي از اين بازار را در اختيار بگيريم و حتي من پيش‌بيني مي‌کنم ظرف چند ماه آينده علاوه بر ما چندين اپليکيشن ديگر نيز در اين زمينه شروع به فعاليت کنند.
 از چه زماني نسخه نهايي اپليکيشن را لانچ کرديد؟در تير ماه 96 در مارکت‌هاي مختلف براي اندرويد و ios اپليکيشن لانچ شده ‌و در دسترس است و ما تبليغات خود را شروع کرده‌ايم و در حال ارتباط گرفتن با رانندگاني هستيم که قبلا نسخه بتاي ما را دانلود کرده‌اند. نسخه بتا در اواخر سال 95 لانچ شد و در آن نسخه روزي حدود 300سفر ثبت مي‌شد و در حال حاضر در تهران خدمت‌رساني مي‌کنيم و قصد داريم در شهرهاي ديگر نيز اين سيستم را پياده کنيم و در اوايل مرداد ماه در اراک نيز قصد داريم سيستم را پياده‌سازي کنيم.
 تفاوت نت‌سي با ساير اپليکيشن‌هاي تاکسي‌ياب آنلاين چيست؟من به عنوان آژانس‌دار مجوز حمل‌و‌نقل دارم و از سال 94 نيز شرکتي که مجوز حمل مسافر را داشت، ايجاد کرده‌ام که اين اولين تفاوت عمده کار ما با دو اپليکيشن تاکسي‌ياب آنلاين ديگر است. همچنين در طول مدت زماني که مدير آژانس تاکسي تلفني در منطقه ظفر تهران بودم، امنيت مسافران يکي از مهم‌ترين المان‌هايي بود که براي من حائز اهميت بود. بر همين اساس در گزينش رانندگان دقت به خرج مي‌دادم.
در نت‌سي نيز بر‌خلاف ساير اپليکيشن‌ها که اعلام کردند که هيچ مسئوليتي در قبال مسافران ندارند، مسئوليت مسافران را بر عهده مي‌گيريم و راننده تحت نظر ماست و بايد پاسخگو باشد. همچنين ما به واسطه سال‌ها فعاليت در حوزه حمل‌و‌نقل دغدغه و نياز مسافر را مي‌شناسيم.
 شما ‌روي امنيت مسافران تاکيد مي‌کنيد از چه راهکارهايي استفاده مي‌کنيد تا اين امنيت تامين شد؟ در اپليکيشن‌هاي ديگر وقتي که مسافر با راننده تماس مي‌گيرد، شماره مسافر ‌روي گوشي راننده ثبت مي‌شود ولي در نت‌سي از مسافر پرسيده مي‌شود که تمايل دارد شماره براي راننده نمايش داده شود يا نه. در صورتي که مسافر تمايل نداشته باشد، شماره‌اش براي راننده نمايش داده نمي‌شود. در سيستم فعلي ارتباط مسافر با راننده از طريق اس‌ام‌اس صورت مي‌گيرد و وقتي مسافر اس‌ام‌اسي هم به راننده ارسال کند، شماره شرکت نت‌سي براي راننده ثبت مي‌شود و بعد از اتمام سفر تمام مکالمات اس‌ام‌اسي هم حذف مي‌شود. در ورژن بعدي نرم‌افزار مي‌خواهيم امکاني را قرار دهيم که مسافر بدون اينکه شماره‌اي ‌روي گوشي راننده ثبت شود بتواند از طريق اپليکيشن و با زدن يک دکمه با راننده تماس تلفني برقرار کند.
 از چه شيوه‌هايي استفاده مي‌کنيد تا مسافران بتوانند تفاوت شما را با ساير اپليکيشن‌ها متوجه شوند؟از نظر قيمتي تفاوتي بين قيمت خدمات ما با ساير اپليکيشن‌ها وجود ندارد. ما در تبليغاتي که داريم روي سيستم‌هاي حمايتي و امنيتي که براي مسافران داريم، تاکيد مي‌کنيم و اينکه مسئوليت مسافران را بر عهده مي‌گيريم و اين ديگر بسته به نظر مسافران است که بين سيستمي که مسئوليت قبول مي‌کند و سيستمي که مسئوليتي قبول نمي‌کند، کدام را انتخاب کنند.
 علاوه بر مزايايي که اپليکيشن شما نسبت به ساير اپليکيشن‌هاي تاکسي آنلاين دارد ولي به هر حال اسنپ و تپ‌سي در جامعه شناخته شده‌اند و افراد در حال استفاده از اين اپليکيشن‌ها هستند. شما چه راهکارهاي تشويقي براي ترغيب مسافران براي استفاده از خدمات‌تان در نظر گرفته‌ايد؟در نت‌سي هر 15 روز يک‌بار 5 گوشي آيفون 7 و 5 عدد تبلت اپل قرعه‌کشي مي‌کنيم. مسافران بر اساس امتيازي که مي‌گيرند در قرعه‌کشي‌ها شرکت مي‌کنند. همچنين يک قرعه‌کشي کلي هم داريم که در آن 5 نفر و هر کدام با يک همراه به مسافرت 8 روزه مسکو و سن‌پترزبورگ فرستاده مي‌شوند. شيوه امتياز‌گيري براي شرکت در قرعه‌کشي‌ها به اين صورت است که مسافران با اولين سفر 50 امتياز مي‌گيرند و در هر بار سفر نيز 10 امتياز دريافت مي‌کنند. در امتياز 100 در قرعه‌کشي گوشي و در امتياز 150 در قرعه‌کشي تبلت اپل و در امتياز 200 در قرعه‌کشي تور مسکو و سن‌پترزبورگ شرکت داده مي‌شوند. همچنين قصد داريم هر‌ساله يک قرعه‌کشي براي خودرو ب‌ام‌و X1 هم داشته باشيم.
   فرآيند جذب رانندگان در نت‌سي به چه صورت است و شما چه سيستم‌هاي تشويقي در اين زمينه داريد؟در نسخه قبلي نزديک به 2300 راننده اپليکيشن را دانلود کرده بودند که حدود 1368 نفر در حال حاضر فعال هستند و ما با همين تعداد راننده مي‌خواهيم کار را شروع کنيم. همچنين رانندگان در اپليکيشن‌هاي ديگر به ازاي هر سفر 15 درصد کارمزد پرداخت مي‌کنند ولي ميزان کارمزد در نت‌سي 12 درصد است و اگر هر راننده در روز 3 سرويس برود، ماهيانه 50 هزار تومان بدون قرعه‌کشي و اگر در روز 7 سفر برود، ماهيانه 100 هزار تومان پاداش مي‌گيرد. همچنين رانندگان بيمه تکميلي دارند و رانندگان وفادار که در طول مدت 3 ماه خدمت‌رساني انجام دهند، ماشينشان را به ماشين جديدي تبديل مي‌کنيم.


لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!