آخرين مطالب

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو استارت آپ

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - به تازگي دو کمپاني بزرگ از تغييراتي گسترده در سياست هاي خود در قبال والديني که به خاطر مراقبت از فرزندان شان مرخصي طولاني مدت مي گيرند، خبر دادند. ويرجين اعلام کرده است که به اين والدين يک سال مرخصي با حقوق خواهد داد و نسله هم خبر داد که کارمندانش مي توانند مدت 14 هفته همراه با حقوق مرخصي براي فرزندان شان بگيرند.

فرصت امروز نوشت:

اينها مزاياي خوبي هستند که توسط کمپاني هاي بزرگ در اختيار کارمندان قرار مي گيرند، اما ما به عنوان يک کسب و کار کوچک چه مزايايي را مي توانيم به کارکنان مان ارائه دهيم تا آنها را به کار کردن در شرکت خود ترغيب کنيم و حتي استعدادهاي درخشان را جذب کنيم.

1- سهم

البته در اين قسمت صرفا منظورمان تقسيم سود نيست، هرچند اين کار نيز ايده اي بسيار خوب براي جذب افراد با استعداد محسوب مي شود. بهتر اين است تمرکز کمتري روي مزاياي مادي براي کارشناسان، تحليلگران يا طراحان خود داشته باشيم و در عوض آنها را به بخشي کليدي از کسب و کار خودمان بدل کنيم.

افرادي که سالانه درآمد بالايي دارند، اما همواره اين حس در آنها وجود دارد که ممکن است افراد ديگري جاي شان را بگيرند، پس هيچ گاه احساس رضايت شغلي نخواهد کرد.

اما افرادي که دو سوم اين ميزان درآمد دارند و مطمئن هستند که با رشد شرکت شان درآمدشان هم بيشتر مي شود، به مراتب بيشتر از افراد قبلي رضايت خواهند داشت و براي پيشبرد اهداف شرکت تلاش مي کنند.

2- امکانات

کمپاني ها يا شرکت هاي بزرگي مانند گوگل براي خود يک کافه تريا تهيه کرده اند که کارکنان شان در آن جمع مي شوند و از نوشيدني و خوراکي هاي خوشمزه اي که براي شان تهيه شده به صورت رايگان استفاده مي کنند.

همه اين امکانات واقعا خوب هستند اما شرکت ما براي جذب استعدادها نيازي به گردآوري اين امکانات ندارد. در عوض مي توانيم يخچالي را در اتاق استراحت در نظر گرفته و خوراکي ها و نوشيدني هاي سالم را براي استفاده کارمندان خود در آن در نظر بگيريم يا حتي کارت عضويت باشگاه را براي شان تهيه کنيم.

مي شود با اهداي کارت هديه براي تقدير از عملکرد خوب کارکنان مان انگيزه شان را بالا ببريم و احساس ارزشمند بودن را در آنها ايجاد کنيم. به جاي وعده سهام هم بهتر است هر سه ماه يک بار يا حتي در پايان سال مبلغي را به عنوان پاداش به آنها بپردازيم و کاري کنيم که احساس امنيت شغلي داشته باشند.

3- انعطاف پذيري در ساعات کاري

شايد شرکت ما نتواند به خاطر پدر شدن يا مادر شدن به کارمندانش معادل يک سال يا 14 هفته مرخصي همراه با حقوق بدهد، اما مي توانيم برنامه کاري آنها را کمي منعطف تر کنيم. به کارکنان خود اجازه دهيم که هر هفته مدت زماني را در منزل کار کنند.

کسب و کارهاي کوچک همچنين اين امکان را دارند که زمان فعاليت کارکنان را منعطف تر کنند، چراکه ممکن است فعاليت شان به صورت فصلي باشد، لذا مي توانيم در طول دوراني که شرکت فعاليتي ندارد دو هفته مرخصي همراه با حقوق به آنها بدهيم و در مورد مرخصي هاي روزانه کارکنان مان نيز سخاوت بيشتري داشته باشيم.

اگر براي مان مقدور باشد به کارمندان خود اجازه دهيم از شهر يا موقعيت جغرافيايي ديگري با ما همکاري داشته باشند، چراکه خوشبختانه به لطف تکنولوژي از هر نقطه اي در دنيا مي توان يک دفتر مجازي را برپا کرد. به اين ترتيب اگر استعداد مورد نياز ما در شهر يا منطقه ديگري باشد او را از دست نخواهيم داد.

4- دستمزدهاي رقابتي و بيمه سلامت

همانطور که قبلا گفته شد ممکن است بتوانيم در ازاي پرداخت حقوقي اندک کمتر، کارکنان ارزشمند خود را بيشتر مورد احترام و تکريم قرار دهيم اما دقت داشته باشيم که حقوق شان را بيش از اندازه هم کم نکنيم و همچنان سعي کنيم که با پرداخت يک حقوق خوب با شرکت هاي ديگر براي جذب کارکنان رقابت داشته باشيم.

نکته ديگر اينکه بايد بيمه تکميلي سلامت را هم براي کارکنان خود فراهم کنيم و در اين حوزه به هيچ وجه خساست به خرج ندهيم. بايد در نظر داشته باشيم که بسياري از افراد صرفا به خاطر نبود اين نوع بيمه از همکاري با شرکت ها خودداري مي کنند.

براي اين کار مي توانيم با شرکت هاي بيمه اي کوچک و نوپا همکاري کنيم تا هم از طرفي هزينه هاي خود را پايين بياوريم هم اينکه کارمندان مان را از بيمه بهره مند کنيم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی