سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شوخی تلخ اپل با کاربران حرفه‌ای نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
شوخی تلخ اپل با کاربران حرفه‌ای 5
k ٧.٣
١٩


دیجیاتو / پس از آن که هیاهو و هیجان آیفون‌های جدید فروکش کرد، حقایق تلخ پیرامون آیفون 11 نیز در حال ظهور هستند. فارغ از پول هنگفتی که باید برای خرید آیفون 11 بپردازید، انتظار دارید که بیشترین بهره را از پول پرداختی خود داشته باشید. یکی از این بهره‌ها داشتن فضای ذخیره‌سازی کافی برای تصاویر و ویدیو‌هاست که ممکن است آیفون‌های جدید کمی شما را ناامید کنند.
اپل در مراسم معرفی آیفون 11، تاریخ عرضه سرویس‌های ویدیویی و سرگرمی خود را نیز مشخص کرد. اپل آرکید و اپل تی‌وی پلاس دو سرویس جدید اپل هستند که در کنار اپل موزیک و اپل نیوز پلاس به صورت ماهانه و با پرداخت حق اشتراک، در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. دسترسی به محتوای ویدیویی و دانلود بازی‌های جدید همگی نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادی هستند، اما متأسفانه اپل به طور خواسته یا ناخواسته، این نیاز را نادیده گرفته است.
سرویس اپل آرکید
زمانی که اپل بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به افزایش حافظه آیفون رضایت داد، کسی فکر نمی‌کرد که فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی کم باشد؛ همانطور که کسی فکر نمی‌کرد 16 گیگابایت فضای کمی خواهد بود؛ یا همانطور که احتمالا کاربران آیفون 3GS فکرش را نمی‌کردند 2 گیگابایت فضای حافظه گوشیشان اصلا پر شود.
با این حال همانطور که می‌دانید، 64 گیگابایت چندان هم فضای زیادی نیست، زیرا هر دقیقه فیلم 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه که اپل بارها به آن اشاره کرد، چیزی در حدود 400 مگابایت فضا اشغال می‌کند. به این‌ها 7 گیگابایت فضای اشغال شده توسط سیستم‌عامل iOS را نیز اضافه کنید.
اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی داشته باشیم، فضایی که اپل در آیفون‌های 64 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد چیزی در حدود 57 گیگابایت است. در نتیجه هر کاربر «حرفه‌ای» که می‌خواهد فیلمی با کیفیت 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه بگیرد تنها می‌تواند 81 دقیقه فیلم‌برداری کند تا با اخطار پر شدن حافظه گوشی 1000 دلاری خود مواجه شود.
قابلیت‌های تصویربرداری آیفون 11
شاید بتوان حافظه ارائه شده در آیفون 11 را تا حدودی توجیه کرد، زیرا این گوشی با 50 دلار کاهش قیمت مواجه شده و با پرداخت همان 50 دلار به اپل می‌توانید به جای 64 گیگابایت، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بدست بیاورید. این سیستم قیمت‌گذاری به گونه‌ای است که در ظاهر اپل به شما تخفیف 50 دلاری داده است، ولی در اصل برای درخواستی بدیهی 50 دلار از شما خواهد گرفت.
شاید اگر از دنبال کنندگان پیگیر اپل باشید گول این تخفیف را نخورده باشید، زیرا اپل هیچگاه بر سر قیمت‌گذاری‌های محصولاتش به گونه‌ای عمل نمی‌کند که متضرر شود. به عنوان مثال، وان‌پلاس 7 پرو برای افزایش «حافظه پایه 128 گیگابایتی» خود به 256 گیگابایت، تنها 30 دلار بیشتر پول می‌گیرد. در صورتی که اپل برای همین میزان افزایش حافظه، 100 دلار درخواست می‌کند.
مطمئنا با خود فکر خواهید کرد که حتما اپل از حافظه پرسرعت‌تری استفاده می‌کند؛ متاسفانه خیر. حافظه به کار رفته در وان‌پلاس 7 پرو از نوع UFS 3.0 است ولی آیفون‌های 11 همگی از حافظه UFS 2.1 بهره می‌برند که خب همانطور که می‌توانید حدس بزنید، سرعت کم‌تری دارند. پس چرا اپل برای چنین حافظه‌ای 3.3 برابر پول بیشتری دریافت می‌کند؟ جواب این سؤال را خودتان بهتر می دانید.
نمودار مقایسه قیمت‌گذاری شرکت‌ها برای حافظه بیشتر
احتمال آن که شما نیز یکی از کاربران آیفون‌های 64 گیگابایتی باشید زیاد است و قطعاً با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه شده‌اید. البته نوع کاربری شما نیز تاثیر مستقیمی روی خالی یا پر بودن حافظه گوشی شما می‌گذارد. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که عکس و فیلم زیادی در گوشی خود نگه می‌دارند، دچار مشکل می‌شوید ولی اگر به چند برنامه و تعدادی عکس و موسیقی معقول بسنده کرده‌ باشید، احتمالا چنین مشکلی نخواهید داشت.
اما اپل با نام‌گذاری گوشی آیفون 11 پرو، چنین کاربرانی را هدف قرار نداده است. اپل در مراسم رونمایی آیفون 11 پرو، مانور زیادی روی قابلیت‌های تصویربرداری گوشی جدیدش داد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان فیلم‌برداری به صورت همزمان با 4 دوربین آیفون 11 پرو است. تصور کنید که هر 4 دوربین گوشی، با قابلیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند، متاسفانه باید بگوییم که حافظه گوشی شما در 20 دقیقه پر خواهد شد. آیا فیلم‌برداران «حرفه‌ای» از این اتفاق خوشحال خواهند شد؟ خیر.
راه‌حلی که اپل در اختیار علاقه‌مندان «حرفه‌ای» قرار داده، خریداری آیفون‌ها با حافظه داخلی بیشتر است. یعنی پرداخت پول بیشتر. آیفون 11 پرو مکس با 512 گیگابایت حافظه داخلی، 1450 دلار قیمت دارد؛ یعنی 350 دلار بیشتر از قیمت پایه 1100 دلاری آن (همین داستان را برای آیفون XS هم داشتیم). با پول حافظه اضافی آیفون 11 پرو مکس می‌توان پیکسل 3a گوگل را خریداری کرد. یعنی کاربران در حدود 30 درصد پول اضافه‌ پرداخت می‌کنند تا بتوانند از ویژگی‌های «حرفه‌ای» آیفون خود استفاده کنند. در اصل بهتر است کاربران «حرفه‌ای» نسخه 64 گیگابایتی را نادیده گرفته و یک راست به سراغ آیفون‌های 256 گیگابایتی بروند.
قیمت‌های پایه آیفون‌های 11 و 11 پرو برای 64 گیگابایت
مشکل دیگری که با آن مواجه می‌شوید، برنامه تعویض آیفون است. این برنامه به گونه‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گوشی فعلی خود را تحویل دهند و پس از ارزیابی اپل، مبلغی را به عنوان تخفیف در راستای خریداری آیفون جدید دریافت کنند. در ظاهر این برنامه گزینه خوبی به نظر می‌رسد، ولی در باطن اپل هیچ اهمیتی برای حافظه داخلی گوشی فعلی شما قائل نمی‌شود. یعنی چه آیفون XS Max با حافظه 512 گیگابایتی 1450 دلاری داشته باشید و یا آیفون XS Max با 64 گیگابایت حافظه و قیمت 1100 دلار، برای اپل فرق نمی‌کند و در بهترین حالت ممکن است 500 یا 600 دلار گیرتان بیاید.
برای دور زدن ضرر و زیان خودتان، می‌توانید آیفون خود را جای دیگری به فروش برسانید تا حداقل بخش بیشتری از پول خود را پس بگیرید. البته این کار نیز ملزم به سروکله زدن با افراد غریبه‌ است که شاید بسیاری از کاربران عطای آن را به لقایش ببخشند و به همان اپل بسنده کنند.
داستان اپل و حافظه، صرفا به آیفون ختم نمی‌شود. فضای ذخیره‌سازی ابری اپل یا همان iCloud نیز با «تنها» 5 گیگابایت ارائه می‌شود. اگر این قابلیت را در آیفون خود فعال کرده باشید، متوجه می‌شود که بکاپ‌های آیفون به خودی خود 5 گیگابایت را اشغال می‌کنند و حتی برای تهیه پشتیبان از داده‌های خود نیز باید مبلغی اضافه به اپل پرداخت کنید (1 دلار ماهانه به ازای 50 گیگابایت).
اپل محصولاتش را به عنوان یک برند لاکچری معرفی می کند، در نتیجه قیمت‌گذاری‌‌هایش نیز بر همین اساس است. هدف اپل نیز کسب سود بیشتر است و از هیچ راهی برای رسیدن به هدف خود دریغ نخواهد کرد. مشکل اینجاست که این شما نیستید که تشخیص می‌دهید به حافظه بیشتری برای ذخیره‌سازی داده‌های خود نیاز دارید. در اصل این اپل است که برای شما تصمیم می گیرد و کاری هم از دست کسی بر نمی‌آید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/90120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر