سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

معروف ترین موزه های تفلیس را بشناسید اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اگر در تفلیس از ساکنان و محلیان بپرسید که در تفلیس به کجاها برویم، اولین جایی که به شما معرفی می‌کنند، موزه‌های تفلیس است.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است. تفلیس شهر زیبایی است که میزبان موزه‌های دیدنی و فراوان است. تنوع موزه‌های این شهر بسیار قابل‌توجه است و برای همه‌ی گردشگران با سلیقه‌های مختلف، یک موزه دارد؛ از موزه‌های فرهنگی و هنری گرفته تا موزه آلات موسیقی و ادبیات. هزینه‌ی ورودی موزه‌ها در تفلیس بسیار مقرون‌به‌صرفه و اندک است. البته در مجموع، در گرجستان هزینه‌ی ورودی موزه‌ها نسبت به سایر شهرهای اروپایی کمتر است؛ حتی بعضی از آن‌ها رایگان هستند. به همین دلیل خیال‌تان راحت است که هرگز با دیدن قیمت بلیط‌ها شگفت‌زده نمی‌شوید. تفلیس یکی از شهرهای دیدنی گرجستان و توریستی‌ترین شهر این کشور است. تور تفلیس یکی از تورهای پرطرفدار خارجی در بین ایرانیان است. اگر قصد دارید به گرجستان سفر کنید و این شهر دیدنی را ببینید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تورهای گرجستان را جست‌وجو کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها، ارزان‌ترین تور را برای سفرتان تهیه کنید. در ادامه چند موزه مهم تفلیس ، پایتخت گرجستان را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. موزه گرجستان
موزه گرجستان شامل چند نمایشگاه دائمی بوده که مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین آن‌ها گنجینه باستان‌شناسی است. این بخش از موزه آثاری قدیمی از زرگران را به نمایش گذاشته است که این آثار در جریان حفاری‌ها و اکتشافات باستان‌شناسی پیدا شده‌اند. مثلا از بین آثار این موزه می‌توان به زیورآلات گرجستانی متعلق به قرن سوم پیش از میلاد اشاره کرد. موزه اشغال شوروی
تالار نمایشگاهی اشغالی شوروی یا موزه شوروی، در موزه گرجستان قرار دارد و درواقع بخشی از این موزه است. این موزه از سال 2006 آثاری از 70 سال قدرت شوروی در این کشور یعنی از سال 1921 تا 1991 را به نمایش گذاشته است. در این موزه می‌توانید با شخصیت‌های انقلابی و مشهور گرجستان آشنا شوید؛ افرادی که محکوم به مرگ شده بودند یا تبعید شده بودند. همچنین می‌توانید آثار و مستنداتی از دوران شوروی و آثار فرهنگی و سیاسی مربوط‌به دوران سرکوب را تماشا کنید. موزه و خانه ( Elene Akhvlediani)
موزه و خانه Elene Akhvlediani در سال 1976 پایه‌گذاری شده است. در این موزه آثار هنری گرافیکی، لباس، طرح‌های اولیه تئاتر، تصویرگری کتاب، آرشیو شخصی و عکس‌هایی از مشهورترین هنرمندان گرجستانی را مشاهده خواهید کرد. Elene Akhvlediani هنرمندی است که خانه خود را به موزه داد؛ جایی که در آن آثار قدیمی و سنت‌های غنی این سرزمین برای آیندگان، حفظ و نگه‌داری می‌شود. موزه روباز قوم نگاری ( Open Air Museum of Ethnography )
موزه روباز قوم‌نگاری در محله‌ای به نام Vake قرار دارد. در این موزه 70 نمونه از ساختمان‌های سنتی گرجستانی در وسعتی بیش از 65 هکتار به نمایش درآمده است. این موزه، یک موزه خاص و متفاوت است و در آن می‌توانید مناطق مختلف گرجستان و سنت‌های آن‌ها را در عرض دو ساعت ببینید و در مورد فرهنگ و معماری آن‌ها یاد بگیرید. خانه و موزه ( Mose Toidze)
Mose Toidze یکی از هنرمندان مشهور گرجستان است. خانه موزه این هنرمند در سال 1986 توسط وزارت فرهنگ افتتاح شده است. در این موزه آثاری از او که شروع‌‌کننده‌ی هنر مدرن گرجستان بود، به نمایش درآمده است. در این موزه می‌توانید 373 اثر از آثار این هنرمند را در ژانرهای مختلف ببینید که شامل نقاشی و آثار گرافیکی است. کاخ هنر ( Art Palace )
این موزه دیدنی میزبان تعدادی از ارزشمندترین آثار هنری است که تاریخچه تئاتر، موسیقی، سینما، رقص و سایر هنرهای مدرن و قدیمی گرجستان را نشان می‌دهد. این موزه نمونه‌هایی از نقاشی‌های قرن هفدهمی، مینیاتورهای پارسی، آثار هنری هنرمندان قرن بیستم، مجموعه‌ای نامه‌های شخصی، آرشیوی از نویسنده‌ها و شخصیت‌های معروف و حتی دست‌نوشته‌هایی از آن‌ها را به نمایش گذاشته است. غیر از این آثار، لباس‌های مخصوص تئاتر، یادگاری‌های ارزشمند از هنرمندان، فیلم، ویدئو و صدا و مجموعه‌ای از آثار هنر دکوراتیو هم در این موزه دیده می‌شود. موزه گیاه شناسی ( Dendrology Museum )
این موزه به‌عنوان یک باغ سلطنتی در ابتدای قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. این موزه در باغ گیاه‌شناسی تفلیس قرار دارد و مجموعه‌های ارزشمند و خاصی از گل‌ها و گیاهان مناطق مختلف گرجستان و سایر نقاط دنیا را نگه‌داری می‌کند. تصاویری از تاریخچه باغ گیاه‌شناسی تفلیس هم در این موزه دیده می‌شود. موزه دولتی ابریشم ( State Silk Museum )
این موزه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ابریشم در کل دنیا است. این موزه آثاری متنوع و چند ملیتی از بیش از 63 کشور دنیا را نگه‌داری می‌کند. برخلاف دیگر موزه‌های ابریشم که فقط مجموعه‌هایی از محصولات ابریشمین را نشان می‌دهد، این موزه هر آنچه که به ابریشم و پرورش کرم ابریشم مربوط می‌شود، به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر این، یک کتابخانه اختصاصی هم در موزه وجود دارد که قدمت بعضی از کتاب‌های نایاب آن به قرن هجدهم و نوزدهم برمی‌گردد. این کتاب‌ها به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، مجارستانی، رومانیایی، چینی، فارسی، ژاپنی و عربی منتشر شده‌اند. موزه نیکو پیروسمانی ( Niko Pirosmanashvili)
این موزه به نقاشی مشهور نیکو پروسمانی اختصاص یافته است. در این موزه تعدادی از متعلقات شخصی و تعدادی کپی از آثار وی را مشاهده می‌کنید. آثار اصلی این هنرمند در موزه هنر تفلیس و خانه موزه میرزانی نگه‌داری می‌شوند. پیروسمانی یک نقاش خودآموخته گرجی است که بدوی‌گرا بوده و یک هنرمند نائیف به‌شمار می‌آید. او عمر خود را در فقر گذرانده و پس از مرگ، به شهرت جهانی رسیده است. خانه موزه ذکریا پالیاشویلی ( Zakaria Paliashvili House-Museum )
ذکریا پالیاشویلی، آهنگساز معروف گرجی بود که در قرن نوزدهم و بیستم میلادی زندگی می‌کرد. خانه وی که به موزه تبدیل شده، زندگی هنری وی، تعدادی از وسایل شخصی، دست نوشته‌ها، تصاویر و آثاری از این هنرمند را به نمایش گذاشته است. چاپخانه مخفی استالین ( Stalin’s secret publishing house )
ژوزف استالین، اصالتا گرجستانی و یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار قرن بیستم بود. او در زمان اقامتش در تفلیس، یک چاپخانه زیرزمینی و مخفی راه اندازی کرده بود و آثار مرتبط با تبلیغات انقلابی را منتشر می‌کرد و نقش مهمی در انقلاب سال 1917 روسیه داشت. آن چیزی که در مورد این موزه بسیار جالب است، موقعیت قرارگیری آن است. این موزه زیر یک ساختمان مسکونی قرار دارد. تنها راه ورود به این چاپخانه ازطریق دیواری است که 17 متر زیر زمین قرار دارد. از آنجا یک تونل دیگر هم برای خروج در مواقع اضطراری وجود دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر مکان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی تفلیس را در کجارو مشاهده کنید و درمورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان در گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/90097/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی