آخرين مطالب

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم بازاريابي سياسي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - اصول اساسي برندسازي در قرن بيست و يکم
اختلالات ناشي از انقلاب فناوري و بحران‌هاي به وجود آمده با وجود رسانه‌هاي اجتماعي، باعث شده که برندها به دنبال ايجاد و يا اصلاح هويت برند خود باشند. اين روزها برندسازي يا برندينگ تفاوت‌هاي بسياري با سال‌هاي قبل دارد.
در اين مقاله به اصول اساسي برندينگ در قرن بيست‌ويکم، عصر اطلاعات و اينترنت مي‌پردازيم.
توجه به خواسته‌ها و بازخوردهاي مشتري
هنري فورد جمله‌ي بسيار جالبي دارد، او مي‌گويد:
اگر ما از مردم مي‌پرسيديم که چه چيزي مي‌خواهند؟ مطمئنا آن‌ها نمي‌گفتند ماشين! بلکه مي‌گفتند ما اسب‌هاي سريع‌تري مي‌خواهيم.
اعتماد به مشتريان و بازخوردهاي آنان نقش اساسي در برندسازي دارد، اما بازخوردهاي مشتريان فقط علايم را نشان مي‌دهد نه بيماري اصلي.
در واقع، شايد مشتريان قادر به مشخص کردن دقيق چيزي که مي‌خواهند نباشند، اما اطلاعات کافي را در اختيار شما قرار مي‌دهند.
ساخت هويت برند با داشتن يک هدف واضح
اکثر سازمان‌ها ماه‌ها براي تنظيم استراتژي ماموريت و چشم‌انداز خود زمان مي‌گذارند. چشم‌اندازها و استراتژي‌هايي که توسط کارکنان ناديده گرفته مي‌شوند. در واقع سازمان‌ها بيانيه ماموريت و چشم‌انداز صحيحي طراحي نمي‌کنند.
بيانيه‌ي هدف موثر و واقعي دليل شما براي انجام کسب‌وکارتان را معرفي مي‌کند.
علاوه بر اين، يک قاعده‌ي روشن براي يکپارچگي فعاليت‌هاي کارکنان‌تان فراهم مي‌آورد.
به عبارت ساده‌تر، بيانيه ماموريت و چشم‌انداز شما بايد دلايل الهام‌بخشي به شما براي انجام کارتان(فراتر از پول) را معرفي کند و نيروي محرکه‌ي تصميمات استراتژيک، سرمايه‌گذاري‌ها و ديگر مسائل مهم‌تان باشد.
برجسته کردن ارزش‌هاي اساسي سازمان جهت برندسازي
ناکامي‌‎هاي هويتي بزرگ‌ترين مشکل برندهاي امروزي است.
به عنوان مثال، يک برند هويت خود را عدالت‌محوري قرار مي‌دهد.
در واقع بيان مي‌کند که من طرفدار عدالت اجتماعي هستم.
بنابراين افراد بسياري دوست خواهند داشت از اين برند خريد کنند، چون اين عمل نشان مي‌دهد که او نيز طرفدار و حامي عدالت محوري در جامعه است.
ساخت يک پيام واضح و مشخص
پيام برند در واقع سبک ارتباطات سازمان است که بايد شخصيت و موقعيت برند را انعکاس دهد و هماهنگي برند را در تمامي کانال‌هاي ارتباطي نشان دهد.
پيام برند از طريق تبليغات، روابط عمومي، خدمات به مشتري، ارتباطات داخلي و … منتشر مي‌شود.
سازمان‌ها بايد دقت کنند، پيام‌شان در تمامي اين کانال‌ها يکپارچه و ملموس باشد.
در سال‌هاي اخير، شرکت‌ها تلاش کرده‌اند ارتباطات خود را يکپارچه کنند، اما کانال‌هاي ارتباطي موجود در اينترنت زياد بود و بسياري از شرکت‌ها با مشکل مواجه شدند. به عنوان يک برند موفق در قرن بيست‌ويکم بايد قادر باشيد تا براي تمامي کانال‌هاي اجتماعي هم‌چون ايميل، اينستاگرام، لينکدين و … استراتژي مشخصي طراحي کنيد تا پيام برند شما از تمامي کانال‌‌ها يکسان باشد.
از آن‌جايي که در عصر ديجيتال پيام‌ها سريع‌تر منتقل مي‌شوند، اهميت پيام برند بيش از پيش نمايان مي‎‌شود.
پيام برند شما بايد:
واضح باشدقابل اعتماد باشدحمايتي باشدتفکر رو به جلو داشته باشدتوجه به اين موارد در کنار توجه به ارزش‌هاي سازمان مي‌تواند يک پيام بسيار قدرتمند ارائه کند.
در برندسازي فرهنگ از استراتژي پيشي گرفته است
برندهايي که بتوانند مجموعه‌اي از ارزش‌ها را به صورت عميق و حقيقي دربرگيرند، رشد خواهند کرد.
ايجاد چنين باوري تنها به آن‌چه که شما انجام مي‌دهيد بستگي ندارد، بلکه به آن‌چه که انجام مي‌دهيد وابسته است.
مهم‌ترين ارزش و فرهنگ براي شرکت شما بايد مشتري مداري و توجه به مشتري باشد.
فرهنگ بايد در تمامي سطوح سازمان به اجرا درآيد.
نتيجه‌گيري
برندسازي موفق در قرن بيست‌ويکم آسان نيست. ظهور رسانه‌هاي اجتماعي باعث شده که انتقادات بسياري به سمت برندهايي نامناسب ارائه شود. بنابراين برندها بايد به سمت هويت‌هاي شفاف و معتبرتر پيش بروند. رسانه‌هاي اجتماعي و عصر اينترنت همانند شمشير دولبه هستند و همان‌طور که مي‌توانند مزاياي بسياري براي برندها فراهم آورند، ممکن است منجر به نابودي آن‌ها نيز شوند.
منبع: hubspot




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم