بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم بازاريابي سياسي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - اصول اساسي برندسازي در قرن بيست و يکم
اختلالات ناشي از انقلاب فناوري و بحران‌هاي به وجود آمده با وجود رسانه‌هاي اجتماعي، باعث شده که برندها به دنبال ايجاد و يا اصلاح هويت برند خود باشند. اين روزها برندسازي يا برندينگ تفاوت‌هاي بسياري با سال‌هاي قبل دارد.
در اين مقاله به اصول اساسي برندينگ در قرن بيست‌ويکم، عصر اطلاعات و اينترنت مي‌پردازيم.
توجه به خواسته‌ها و بازخوردهاي مشتري
هنري فورد جمله‌ي بسيار جالبي دارد، او مي‌گويد:
اگر ما از مردم مي‌پرسيديم که چه چيزي مي‌خواهند؟ مطمئنا آن‌ها نمي‌گفتند ماشين! بلکه مي‌گفتند ما اسب‌هاي سريع‌تري مي‌خواهيم.
اعتماد به مشتريان و بازخوردهاي آنان نقش اساسي در برندسازي دارد، اما بازخوردهاي مشتريان فقط علايم را نشان مي‌دهد نه بيماري اصلي.
در واقع، شايد مشتريان قادر به مشخص کردن دقيق چيزي که مي‌خواهند نباشند، اما اطلاعات کافي را در اختيار شما قرار مي‌دهند.
ساخت هويت برند با داشتن يک هدف واضح
اکثر سازمان‌ها ماه‌ها براي تنظيم استراتژي ماموريت و چشم‌انداز خود زمان مي‌گذارند. چشم‌اندازها و استراتژي‌هايي که توسط کارکنان ناديده گرفته مي‌شوند. در واقع سازمان‌ها بيانيه ماموريت و چشم‌انداز صحيحي طراحي نمي‌کنند.
بيانيه‌ي هدف موثر و واقعي دليل شما براي انجام کسب‌وکارتان را معرفي مي‌کند.
علاوه بر اين، يک قاعده‌ي روشن براي يکپارچگي فعاليت‌هاي کارکنان‌تان فراهم مي‌آورد.
به عبارت ساده‌تر، بيانيه ماموريت و چشم‌انداز شما بايد دلايل الهام‌بخشي به شما براي انجام کارتان(فراتر از پول) را معرفي کند و نيروي محرکه‌ي تصميمات استراتژيک، سرمايه‌گذاري‌ها و ديگر مسائل مهم‌تان باشد.
برجسته کردن ارزش‌هاي اساسي سازمان جهت برندسازي
ناکامي‌‎هاي هويتي بزرگ‌ترين مشکل برندهاي امروزي است.
به عنوان مثال، يک برند هويت خود را عدالت‌محوري قرار مي‌دهد.
در واقع بيان مي‌کند که من طرفدار عدالت اجتماعي هستم.
بنابراين افراد بسياري دوست خواهند داشت از اين برند خريد کنند، چون اين عمل نشان مي‌دهد که او نيز طرفدار و حامي عدالت محوري در جامعه است.
ساخت يک پيام واضح و مشخص
پيام برند در واقع سبک ارتباطات سازمان است که بايد شخصيت و موقعيت برند را انعکاس دهد و هماهنگي برند را در تمامي کانال‌هاي ارتباطي نشان دهد.
پيام برند از طريق تبليغات، روابط عمومي، خدمات به مشتري، ارتباطات داخلي و … منتشر مي‌شود.
سازمان‌ها بايد دقت کنند، پيام‌شان در تمامي اين کانال‌ها يکپارچه و ملموس باشد.
در سال‌هاي اخير، شرکت‌ها تلاش کرده‌اند ارتباطات خود را يکپارچه کنند، اما کانال‌هاي ارتباطي موجود در اينترنت زياد بود و بسياري از شرکت‌ها با مشکل مواجه شدند. به عنوان يک برند موفق در قرن بيست‌ويکم بايد قادر باشيد تا براي تمامي کانال‌هاي اجتماعي هم‌چون ايميل، اينستاگرام، لينکدين و … استراتژي مشخصي طراحي کنيد تا پيام برند شما از تمامي کانال‌‌ها يکسان باشد.
از آن‌جايي که در عصر ديجيتال پيام‌ها سريع‌تر منتقل مي‌شوند، اهميت پيام برند بيش از پيش نمايان مي‎‌شود.
پيام برند شما بايد:
واضح باشدقابل اعتماد باشدحمايتي باشدتفکر رو به جلو داشته باشدتوجه به اين موارد در کنار توجه به ارزش‌هاي سازمان مي‌تواند يک پيام بسيار قدرتمند ارائه کند.
در برندسازي فرهنگ از استراتژي پيشي گرفته است
برندهايي که بتوانند مجموعه‌اي از ارزش‌ها را به صورت عميق و حقيقي دربرگيرند، رشد خواهند کرد.
ايجاد چنين باوري تنها به آن‌چه که شما انجام مي‌دهيد بستگي ندارد، بلکه به آن‌چه که انجام مي‌دهيد وابسته است.
مهم‌ترين ارزش و فرهنگ براي شرکت شما بايد مشتري مداري و توجه به مشتري باشد.
فرهنگ بايد در تمامي سطوح سازمان به اجرا درآيد.
نتيجه‌گيري
برندسازي موفق در قرن بيست‌ويکم آسان نيست. ظهور رسانه‌هاي اجتماعي باعث شده که انتقادات بسياري به سمت برندهايي نامناسب ارائه شود. بنابراين برندها بايد به سمت هويت‌هاي شفاف و معتبرتر پيش بروند. رسانه‌هاي اجتماعي و عصر اينترنت همانند شمشير دولبه هستند و همان‌طور که مي‌توانند مزاياي بسياري براي برندها فراهم آورند، ممکن است منجر به نابودي آن‌ها نيز شوند.
منبع: hubspot





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چگونه فالوورهای خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهیم؟

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنید

فروش یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز در بازار آزاد با کارت‌های ملی اجاره‌ای

آغاز واردات ژاپنی‌ها از ایران از ماه جاری

حذف 4 صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

پول‌مرگی/ مصیبت عظیمی برای نظام بودجه‌ریزی

جزئیات کامل نحوه هزینه یارانه 140 هزار میلیارد تومانی در سال 98/ بودجه یارانه‎ها 44 درصد بیشتر شد

وزیر صنعت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم

واگذاری‌ها مشکلی به مشکلات کشور افزوده/ آقایان در سازمان خصوصی سازی به جای فرار باید پاسخگو باشند/ به صورت شفاف بگویند چرا و چگونه واحدها واگذار شده است؟

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: طراحی برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی+ عکس

راهنمای جامع برندسازی شخصی

دولت باید در ممنوعیت‌های وارداتی تجدیدنظر کند/ بازار، اطمینانی به کاهش قیمت ارز ندارد

ضرورت پرداخت چند نوبت بسته‌‎ حمایتی به کارگران/ حمایت‌ها حتما نباید نقدی باشد

پیش بینی افزایش 30تا 40درصدی صادرات زعفران نسبت به سال گذشته/ قیمت زعفران درجه یک در بازارجهانی 1100دلار

افزایش قیمت طلا ناشی از نوسانات نرخ ارز/ حباب سکه به 370هزار تومان رسید

جهش قیمت محصولات پروتئینی در بازار/ سکوت معنادار وزارت جهادکشاورزی

6 نکته در باب لایحه بودجه98

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

دور جدید رکودهای تورمی و راه‌های ممکن برای برون رفت از بیماری اقتصادی فعلی

اختصاص 17هزار میلیارد تومان یارانه کالا/ معافیت مالیاتی حقوق و وام ازدواج بدون تغییر/ حذف یارانه 3دهک درآمدی/ بودجه دفاعی نصف شد/ پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل

خصوصی‌سازی در حال حاضر به «دولت‌زدایی» تبدیل شده/ در برخی واگذاری‌ها تخلفات روشنی رخ داده/ قرار بود اجرای اصل 44 باعث افزایش کارایی و بهره‌وری شود

حباب سکه ترکید/پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها تا شروع سال نو میلادی

حباب سکه به پایین‌ترین حد رسید

بازار خود را آماده کاهش بیشتر نرخ ارز می‌کند

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان همتی/ تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز از همیشه پر قدرت‌تر است

پرونده‌ ارز 4200 تومانی

واردات 1570 میلیارد تومان کالای غیرضرور با ار 4200 تومانی/ رانت 928میلیارد تومانی برای واردات ظروف ملامین، مربا و ژله، رخت‌آویز، دفترچه مشق و...

ایران بازهم مجبور به انتقال چمدانی ارز خواهد شد؟ /دلخوش: اروپا نمی‌تواند ایران را بازی دهد /بخاطر زندگی مردم دست به هر کاری می‎زنیم

وزیر صنعت: واردات کالا با ارز صادراتی محدودیت ندارد

بیکاری140 هزار نفر در صنعت قطعه/ صنعت قطعه و خودرو در آستانه نابودی است

دژپسند: بازار ارز در فاز تعادل/ 60میلیون یورو ارز نیمایی در یک روز معامله شد

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مهرماه به 4519.2هزار میلیارد ریال رسید/ بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی 6.2درصد افزایش است

اقتصاد جهانی منهای آمریکا

روحانی:‌ نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه 98 بررسی شد

بودجه سال آینده چقدر به نفت وابسته است؟

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟