ثبت رکورد کاربران پیامرسانهای بومی
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی -
ثبت رکورد کاربران پیامرسانهای بومی
١٠٠
ایسنا / بیش از 5400 روستای جدید در دو سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به بیش از 37 هزار روستا رسیده است.
مهمترین محورهای عملکرد دولت دوازدهم به مناسبت هفتهی دولت اعلام شد. بر اساس این آمار، پیشرفتهای لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات حاکی از آن است که لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات مطابق سند تبیین الزامات مصوب آذرماه 1395 شورای عالی فضای مجازی، 80 درصد تحقق یافته است.
همچنین بنا بر این آمار، دولت در تولید 70 درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ثابت کشور و 30 درصد تجهیزات موردنیاز شبکه سیار به خودکفایی رسیده است و تجهیزات و سامانههای امنیتی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات هم تماما به صورت داخلی انجام میشود و خودکفایی در این زمینه 100 درصد است.
در این مدت، بیش از 5400 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شدهاند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به 37 هزار و 47 روستا افزایش یافته است. همچنین بیش از 87 درصد مدارس شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار به خصوص مناطق محروم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدهاند و با وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس و اجرای ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه تفاهمنامه اقدام مشترک امضا شده است.
در زمینهی پیشرفتهای لایههای خدمات (دولت الکترونیکی) و محتوای شبکه ملی اطلاعات نیز با انجام بیش از 450 میلیون استعلام در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات که رشد قابل ملاحظهای نسبت به سال گذشته داشته است، مراجعه حضوری مردم به ادارات دولتی، دهها میلیون کاهش یافته است.
شکلگیری خدمات پرکاربرد بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نظیر محتوای کودک، نقشه، مسیریاب و موتور جستوجو، با هدف انجام حمایتهای تحقیقاتی و ارائه تسهیلات جهت توسعه محتوای بومی اتفاق افتاده است. همچنین طراحی و حمایت از تولید سیستم عامل اندروید بومی و تلفنهمراه ایرانی به منظور مقابله با تهدیدات و استقلال از تحریمهای گوگل صورت گرفته است.
طبق این آمار، ترافیک VOD در دو سال اخیر، 300 درصد رشد یافته و تماشای تلوزیون اینترنتی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نیز 100 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کاربران پیامرسانهای بومی به بیش از 20 میلیون کاربر افزایش یافته است و تعداد اپلیکیشنهای بومی تلفن همراه به بیش از 250 هزار عدد رسیده که حاکی از افزایش دو برابری در این زمینه است.
یکی دیگر از اقداماتی که در راستای حقوق شهروندی، شفافیت و پاسخگویی در دولت دوازدهم صورت گرفته، مشتری مداری و حمایت از حقوق مردم با طراحی و توسعه سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات 195 مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی است که زمان پاسخگویی را از 9 روز به هفت روز کاهش داده است.
همچنین جهت حمایت از حقوق مصرفکننده و کنترل کیفیت خدمات با بهرهبرداری آزمایشی سامانه اندازهگیری کیفیت خدمت (QoS) و کیفیت تجربه ( QoE)اینترنت کشور، ابزارهای نظارتی توسعه یافته است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/84340/