سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نگاهی عمیق به فولکس واگن ID Buggy اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - فولکس‌واگن مدل مفهومی ID Buggy را به‌تازگی معرفی کرده که یادآور مدل‌های کلاسیک است.

فولکس‌واگن در چهار سال گذشته، از برنامه جامعی برای رونمایی 6 خودرو مفهومی مختلف پیروی کرده که تاکنون، بیش از 44 میلیون یورو برای این خودروساز آلمانی هزینه دربر داشته است. آخرین خودرو از این سری مدل ID Buggy است. این خودرو اسپرت دونفره از مدل کلاسیک فولکس‌واگن الهام گرفته است. خودرو مفهومی مذکور شاسی‌بلند برقی فاقد سقف و در است و بیشتر برای تفریح ساخته شده است. همچنین، این مدل نمایش‌دهنده‌ی قابلیت ماژولار پلتفرم MEB فولکس‌واگن برای خودروهای الکتریکی است. خودرو الکتریکی هاچ‌بک ID 3 که سال آینده وارد بازار خواهد شد، از این پلتفرم استفاده می‌کند.
فولکس‌واگن ID Buggy چیزی فراتر از خودرویی مفهومی است و این شرکت آلمانی به‌طور جدی به تولید انبوه آن فکر می‌کند. البته، تولید این مدل در میان خانواده‌ی ID پایین‌ترین تعداد را خواهد داشت. فولکس‌واگن آن‌قدر در تولید این مدل جدی است که تاکنون با شرکت‌های دیگر نیز درباره‌ی تولید خودرو تحت لیسانس فولکس‌واگن روی پلتفرم MEB مذاکره کرده است. باوجوداین، هنوز تولید ID Buggy به‌طور رسمی تأیید نشده است. در این میان، نسخه‌ی کامل و آماده‌ی استفاده از این خودرو برای آزمایش دراختیار تیم تحریریه وب‌سایت اتوکار قرار گرفت.
درزمینه‌ی طراحی، ID Buggy به‌خوبی توانسته مشخصه‌های مدل کلاسیک را حفظ کند. از اصلی‌ترین مشخصات ظاهری ID Buggy باید به سپرهای کوتاه خاص و چراغ‌های گرد و چراغ‌های روشنایی در روز یکپارچه با چراغ‌های اصلی اشاره کرد. این مدل نیز همانند نمونه‌ی قدیمی از بدنه‌ی پلاستیکی استفاده می‌کند که به‌صورت مستقل روی شاسی نصب شده است. ستون شیشه‌ی جلو در ID Buggy تقویت شده است؛ به‌طوری‌که دیگر نیازی به شیشه‌ی جانبی مثلثی وجود ندارد. برای حفاظت از سرنشینان درصورت واژگون‌شدن خودرو هم میله‌ی ایمنی در پشت صندلی‌ها نصب شده است. طراحی عقب خودرو به نوعی قرینه‌ای از طرح جلو خودرو است و در آنجا نیز باید به چراغ‌های گرد و قلاب قرمزرنگ مخصوص بکسل‌کردن اشاره کرد. Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">

Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">
Volkswagen ID Buggy concept</h4>">

رینگ‌ها ID Buggy از نوع 18 اینچی هستند و روی آن‌ها لاستیک‌های بی. اف. گودریچ آفرود با اندازه‌ی 225/55 در جلو و 285/60 در عقب نصب شده‌اند. این لاستیک‌ها با توجه به دیواره‌ی بلندشان سبب افزایش درخورتوجه ارتفاع خودرو شده‌اند؛ به‌طوری‌که ارتفاع از کف زمین ID Buggy در مقایسه‌ با ID 3 هاچ‌بک 60 میلی‌متر بیشتر است. برای حفاظت از سرنشینان دربرابر آب‌و‌هوای نامساعد نیز سقف قابل‌نصب کامپوزیت برای ID Buggy طراحی شده است که به‌آسانی نصب می‌شود. درباره‌ی ابعاد ID Buggy باید به طول 4,063 میلی‌متر و عرض 1,890 میلی‌متر و ارتفاع 1,463 میلی‌متر اشاره کرد. اگر بخواهیم ID Buggy را با فولکس‌واگن پولو مقایسه کنیم، طول و عرض و ارتفاع این خودرو مفهومی به‌ترتیب 10 و 149 و 17 میلی‌متر بیشتر است. فاصله‌ی محوری این مدل 2,650 میلی‌متر و عرض محور‌ها نیز در جلو 1,589 میلی‌متر و در عقب 1,598 میلی‌متر اعلام شده است.
قدرت موردنیاز ID Buggy از موتور الکتریکی ‌ای تأمین می‌شود که در عقب خودرو نصب شده است. این موتور الکتریکی 202 اسب‌بخار قدرت و 309 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این نیرو با استفاده از دیفرانسیل مجهز به سیستم توزیع گشتاور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به‌گفته‌ی فولکس‌واگن، درصورت تولید انبوه ممکن است موتور الکتریکی دیگر هم در جلو نصب شود تا ID Buggy به‌عنوان خودرویی چهارچرخ محرک وارد بازار شود.
ازآنجاکه ID Buggy خودرویی مفهومی است، مشخصات کامل آن دردسترس نیست؛ ولی فولکس‌واگن به سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت 7.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 160 کیلومتربرساعتی این خودرو اشاره کرده است. باتری ID Buggy هم 62 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد و براساس استاندارد WLTP اروپا، می‌تواند شعاع حرکتی حدودا 250 کیلومتری برای این خودرو فراهم کند. با استفاده از شارژٰر مخصوص 100 کیلوواتی، فولکس‌واگن ادعا می‌کند 80 درصد ظرفیت باتری را در 4 ساعت می‌توان شارژ کرد. اولین تجربه‌ی رانندگی با این خودرو به جاده‌هایی در اطراف شهر مونته‌ری محدود بود که هرساله جشنواره پبل‌بیچ در آنجا برگزار می‌شود. این مکان چندان برای آزمودن توانایی‌های خودرو در شن مناسب نیست. حداکثر سرعت خودروهایی که دراختیار تیم آزمایش بود، روی 32 کیلومتربرساعت محدود شده بود؛ ولی بی‌صدایی و عملکرد رضایت‌بخش خودرو نشان می‌داد قابلیت ورود به‌خط تولید را دارد.
سخت‌ترین قسمت ID Buggy سوارشدن به آن است؛ چون رکاب‌ها ارتفاع زیادی دارند. پس از قرارگرفتن روی صندلی، فرمان 6 ضلعی این خودرو جلب توجه می‌کند که در پشت آن نیز نمایشگر دیجیتال نصب شده‌ است. کلیدی چرخان در سمت چپ فرمان نقش دسته‌راهنما را بازی می‌کند و کلید مشابهی در سمت راست نیز برای کنترل ترمزدستی و حالت رانندگی تعبیه شده است. با توجه به بدون سقف‌بودن ID Buggy، مواد به‌کاررفته در کابین این خودرو بسیار بادوام هستند. برای مثال، صندلی‌ها همگی از روکش ضدآب بهره می‌برند و پدال‌ها آلومینیومی هستند و کف‌پوش نیز از پلاستیک ساخته شده است.
فولکس‌واگن ID Buggy فاقد هرگونه سیستم اطلاعات و سرگرمی است ولی در عوض فولکس‌واگن یک بلندگوی بلوتوث را در بین دو صندلی نصب کرده است که برای پخش موزیک باید با تلفن همراه هوشمند به آن متصل شد. به این ترتیب تمرکز اصلی فولکس‌واگن در ساخت ID Buggy روی رانندگی است و از قرار دادن امکانات جانبی در خودرو خودداری شده است.
مقاله‌های مرتبط:
مشخصات باتری فولکس‌واگن ID3 اعلام شد نگاهی به خودروهای برقی فولکس‌واگن سری .I.D
برخلاف ظاهر خاص و غیرمعمول، ID Buggy تجربه‌ی رانندگی راضی‌کننده‌ای ارائه می‌دهد و به‌خوبی می‌تواند انتظارات رانندگان را برآورده کند. ID Buggy خودرو مناسبی برای سفرهای طولانی نیست؛ ولی باتری آن با انتظار خریداران همخوانی دارد و شعاع حرکتی مناسبی برای مصارف مخصوص خودروهای تفریحی ساحل دریا فراهم می‌کند.
سیستم فرمان دقیقا از مدل ID 3 به‌عاریت گرفته شده و سبک است. این فرمان در عین نرمی، بسیار هم دقیق است و به سرعت واکنش نشان می‌دهد. در این میان، لاستیک‌های آفرود می‌تواند مقداری از حساسیت فرمان را کمتر کند. سیستم تعلیق ID Buggy می‌تواند تا 100 میلی‌متر فشرده و 90 میلی‌متر هم باز شود که سواری نرم و راحتی ایجاد کرده است. در انتها نیز باید به شعاع گردش بسیار کم ID Buggy اشاره کنیم که قابلیت مانور این خودرو را افزایش می‌دهد.
از حالا نتیجه‌گیری درباره‌ی توانایی‌های حرکتی فولکس‌واگن ID Buggy کمی ناعادلانه است؛ ولی انعطاف‌پذیری پلتفرم جدید MEB را به‌خوبی نشان می‌دهد. این پلتفرم سازگار با موتورهای برقی و از نوع ماژولار است و همین موضوع دست فولکس‌واگن را برای تولید خودروهای مختلف روی این پلتفرم باز می‌گذارد. در پاسخ به این پرسش که آیا ID Buggy به تولید انبوه می‌رسد یا نه، باید گفت احتمال زیادی وجود دارد؛ اما فولکس‌واگن هنوز به‌طور رسمی تولید ID Buggy را تأیید نکرده است. در‌حال‌حاضر، این خودروساز آلمانی به‌دنبال شرکتی دیگر برای همکاری است تا این مدل مفهومی به خط‌تولید برسد.
یکی از شرکت‌هایی که برای تولید ID Buggy بخت زیادی دارد، شرکت آلمانی e.Go است. این شرکت تاکنون مجوز فولکس‌واگن برای تولید محصولات روی پلتفرم MEB را کسب کرده است. این استارتاپ مستقر در آلمان در‌حال‌حاضر تلاش می‌کند تا بخشی از پروژه‌ی تولید نهایی ID Buggy را دراختیار بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/84269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی