سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک 2021 می‌دانیم بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آزمایش طرح اولیه‌ی خودرو فرمول یک برای رقابت در سال 2021 با موفقیت انجام شد. خودرو جدید در طراحی ظاهری و بهبود آیرودینامیک، پیشرفت چشمگیری کرده است. 

آخرین روزهای تعطیلات تابستانی فصل 2019 فرمول یک برای طرفداران، رانندگان، تیم‌ها و مسئولان مسابقات بسیار متفاوت است. همه‌ی ما منتظر نیم‌فصل بعدی و ادامه‌ی رقابت جذاب ردبول و پیشرانه‌ی احیاشده‌ی هوندا با فراری و مرسدس بنز ، و همچنین مک‌لارن با رنو و ویلیامز هستیم تا با عملکرد سؤال‌برانگیز رانندگان هاس و ریسینگ‌پوینت درکنار تماشای پیشرفت آلفارومئو و تورو روسو، شاهد رقابت‌هایی هیجان‌انگیز باشیم. تمام تیم‌های شرکت‌کننده در فرمول یک به‎همراه تأمین‌کنندگان شاسی و پیشرانه به‌دنبال بهبود خودروها برای ادامه‌ی مسابقات هستند؛ اما گروه فرمول یک و مقام‌های فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) علاوه‌بر تضمین برگزاری بدون مشکل هر گرندپری در کشورهای مختلف، به‌دنبال شکل‌‌دادن قوانین نهایی فصل 2021 و تغییرات اساسی طراحی و مهندسی خودروها هستند.


فرمول یک و FIA هم‌اکنون در حال آزمایش طرح‌های مختلف خودروهای 2021 فرمول یک هستند. پس از طراحی روی کاغذ، مرحله‌ی جدید ساخت مدل اولیه با مقیاس کوچک‌تر و بررسی کامل است. ماه گذشته و پیش از برگزاری گرندپری آلمان 2019، اولین آزمایش تونل باد از طرح آزمایشی خودرو فرمول یک 2021 در مرکز تخصصی سائوبر انجام شد. پیش‌از‌این در ژانویه‌ی 2019، آزمایش تونل باد با مدل مقیاس 60 درصد از خودرو فصل 2018 فرمول یک و سپس مدل 2021 با رینگ‌های 13 اینچی انجام شده بود. هفته‌ی گذشته، ویدئویی رسمی از آزمایش تونل باد خودرو 2021 فرمول یک با مقیاس 50 درصد منتشر شد که ابتدای مقاله قرار داده شده است. درواقع، اولین‌بار است که مدلی اولیه از خودروهای آینده فرمول یک را می‌بینیم. البته، طرح نهایی متفاوت خواهد بود و براساس گزارش رسمی FIA، تنها طراحی آیرودینامیک و دریچه‌ی هوای جانبی بین چرخ جلو و عقب یا سایدپاد (Sidepod) و باله‌ی عقب، مشابه مدل فعلی باقی می‌ماند. متخصصان FIA و فرمول یک به‌طور مشخص اعلام کرده‌اند طراحی باله‌ی جلو کاملا تغییر خواهد کرد.
مقاله‌ی مرتبط:
گرندپری آلمان 2019؛ پیروزی وشتاپن در روز پرحادثه فرمول یک
مدل آزمایشی با مقیاس 50 درصد خودرو 2021 فرمول یک که در این ویدئو می‌بینیم، به رینگ‌های 18 اینچی مجهز شده است. در پشت خودرو ، بازوی محرک باله‌شکلی قرار گرفته است تا با تغییر مکان به بالا و پایین، میزان جریان هوا اندازه‌گیری شود. هدف اصلی از آزمایش تونل باد، بررسی طراحی آیرودینامیک خودرو است. در پشت خودروهای فرمول یک مانند حرکت قایق در آب، خط حرکت ایجاد می‌شود. اگر دو خودرو فرمول یک در یک خط حرکت کنند، این حالت داون‌فورس یا نیروی رو به پایین (Downforce) خودرو عقب را کاهش می‌دهد. در خودروهای فعلی فرمول یک، کاهش داون‌فورس دراثر حرکت خودرو جلو تا 50 درصد ثبت شده؛ اما در اولین آزمایش تونل باد مدل اولیه‌ی 2021، این رقم به 5 تا 10 درصد کاهش پیدا کرده است. کم‌شدن یا از‌بین‌رفتن این پدیده باعث می‌شود سبقت‌گیری‌های سریع‌تر و بیشتری در مسابقات ببینیم. مدیر واحد فنی فرمول یک درباره‌ی آزمایش تونل باد می‌گوید: آزمایش تونل بادی که انجام می‌دهیم، با روند تیم‌های شرکت‌کننده متفاوت است. تیم‌ها روی عملکرد و نیروهای ورودی به خودرو در شرایط مختلف تمرکز می‌کنند. ما به‌دنبال شناسایی این نیروها و درک‌کردن نحوه‌ای هستیم که باعث تغییردادن عملکردِ کلی خودرو می‌شوند. حتی بیشتر به بررسی جریان هوایی علاقه‌مندیم که پشت خودرو ایجاد می‌شود.
مهندسان گروه فرمول یک و FIA از فناوری CFD در مدل اولیه‌ی خودرو 2021 فرمول یک استفاده می‌کنند. از تغییرات مهم طرح جدید، رینگ‌های 18 اینچی با دیواره‌ی کوتاه‌تر لاستیک‌ها محسوب می‌شود و سایدپاد هم به مرکز بدنه نزدیک‌تر، اما کشیده‌تر شده است. کف خودرو با تمرکز بر آیرودینایک بهتر شکل می‌گیرد و باله‌ی عقب هم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا جریان هوایی بیشتر از سطح فعلی خودروها پخش شود. آزمایش در تونل باد پیشرفته‌ی سائوبر نشان داد می‌توان به‌ داده‌های حاصل از فناوری CFD اطمینان داشت. استفاده از مدل آزمایشی با مقیاس 100 درصد، سال‌ها پیش در فرمول یک ممنوع شد. دلیل اصلی وضع این قانون، هزینه‌های هنگفت تولید خودروی فرمول با ابعاد واقعی برای آزمایش بود. هم‌اکنون، بیشتر تیم‌ها از مدل‌های آزمایشی با مقیاس 60 درصد برای توسعه‌ی نهایی استفاده می‌کنند؛ اما FIA مقیاس 50 درصد را برای مدل 2021 انتخاب کرده است.
چرا در آزمایش تونل باد و بررسی جریان هوا در پشت خودرو، از دو مدل استفاده نشده است؟ پاسخ تیم فنی فرمول یک بدین‌شرح است: نیازی به دو مدل نیست. در سال 2008، برای بررسی عملکرد سبقت‌گیری خودروهای فصل 2009 از دو مدل استفاده کردیم؛ اما برای این کار، مجبور شدیم مقیاس مدل‌ها را به 25 درصد کاهش دهیم که واقعا کوچک است. به همین دلیل، حتی در تأسیسات پیشرفته‌ی سائوبر هم، تنها می‌توان یک آزمایش انجام داد که البته فاصله‌ی دو خودرو به‌هم خیلی نزدیک می‌شود. برای شبیه‌سازی واقعی از CFD استفاده می‌کنیم و آزمایش تونل باد، تنها برای اطمینان از هم‌بستگی (داده‌ها) است.
برای تضمین بهترین شرایط آزمایش، گروه فرمول یک از سرویس‌های وب آمازون (AWS) استفاده می‌کند. در فناوری CFD و به‌کارگیری ابررایانه، شرایط مختلف فرمول یک را به سلول‌های کوچک تقسیم می‌کنند. برای مثال تیم‌های شرکت‌کننده معمولا از 192 هسته برای پردازش 95 میلیون حالت استفاده می‌کنند؛ اما هم‌اکنون تیم آزمایش فرمول یک از 1152 هسته برای پردازش 550 میلیون حالت استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سال آینده، 2,300 هسته برای آزمایش‌های دقیق‌تر نیاز باشد. قوانین فصل 2021 فرمول یک تا اوایل مهر سال جاری نهایی می‌شود. تا آن زمان، واحد فنی فرمول یک با تیم‌ها و تأمین‌کنندگان ارتباط مستقیم خواهد داشت تا بهترین مجموعه قوانین برای رقابتی جذاب تنظیم شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/84179/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی