سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

دلیل پر شدن بی دلیل حافظه و آموزش خالی کردن حافظه گوشی اندروید نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
دلیل پر شدن بی دلیل حافظه و آموزش خالی کردن حافظه گوشی اندروید 13
k ١٤
١


مجله پلازا / اگر با مشکل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی مواجه هستید، با حذف فایل های تکراری و پاک کردن حافظه پنهان گوشی اندرویدی می‌توانید به خالی کردن گوشی اندروید بپردازید.
این روزها تلفن‌های هوشمند معمولی با حداقل حافظه 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت استاندارد، و یا گاهی با 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای افرادی که مساله هزینه کردن برای خرید تلفن هوشمند دارند، به بازار عرضه می‌شوند. با نصب برنامه‌های مختلف و گرفتن عکس و فیلم، این حافظه به سرعت پر می‌شود و شما باید چاره‌ای برای خالی کردن گوشی خود بکنید. حتی اگر هنوز با این مساله مواجه نشده‌اید، دیر یا زود برخورد خواهید کرد و گاهی هم ممکن است با مشکل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی مواجه شوید. اگر به دنبال این هستید که چگونه حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنیم می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. البته قسمت مدیریت ذخیره سازی در گوشی شما اگر به درستی کار کند، می‌تواند کمک کند که گوشی هوشمند شما در طول روز کارایی خوبی داشته باشد و به حذف فایل های تکراری بپردازد.
خب با همه این توضیحات برگردیم سر اصل داستان. بارها اتفاق افتاده است که می‌خواهید برنامه‌ای را دانلود کنید و یا بروزرسانی برنامه‌ای را دریافت کنید، ولی پیامی برای شما ظاهر می‌شود که حاوی این نکته است که حافظه ذخیره سازی شما در حد کفایت نیست و نمی‌توانید آن برنامه را نصب کنید و باید به خالی کردن حافظه گوشی اندروید خود بپردازید.
بدون شک بهترین راه برای پاک کردن حافظه گوشی اندروید بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. اما با این کار، همه تنظیمات و برنامه‌ها از دست می‌روند و باید زمان زیادی صرف کنید تا هر چه روی تلفن‌تان داشته‌اید را مجددا نصب کنید. بنابراین در ادامه به بهترین روش‌ها برای خالی کردن حافظه گوشی اندروید و حل مشکل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی می‌پردازیم.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:
دلیل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی چیست خالی کردن حافظه گوشی اندروید چگونه حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنیم موزیک ها و پادکست های دانلود شده را مدیریت کنید پاک کردن نواحی آفلاین در گوگل مپ انتقال عکس ها و ویدیوها به حافظه جانبی حذف کردن مدیا در واتساپ انتقال داده ها به گوگل درایو ( Google Drive) حذف فایل های تکراری و برنامه ها و بازی های غیر ضروری دانلودهای خود را حذف کنید استفاده از گزینه Free Up Space خود گوشی
دلیل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی چیست
پر شدن بی دلیل حافظه گوشی آنقدرها هم بی دلیل نیست. وقتی شما از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنید، آن‌ها فایل‌ها مختلفی را در گوشی ذخیره می‌کنند که با نام Cache شناخته می‌شوند. برای مثال، برنامه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام اطلاعات مختلفی را در گوشی شما ذخیره می‌کنند. برای آموزش پاک کردن حافظه اینستاگرام در گوشی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. برنامه‌های دیگری مانند اپلیکیشن‌های استریم موزیک و گوگل مپ هم اطلاعات خود را در گوشی ذخیره می‌کنند که شاید دلیل پر شدن بی دلیل حافظه گوشی شما هم استفاده اخیر از این اپلیکیشن‌ها باشد. به هر حال مشکل شما از هر جایی باشد، با استفاده از روش‌هایی که در ادامه برای خالی کردن گوشی خواهید گفت، می‌توانید مشکل خود را حل کنید.
چگونه حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنیم
اگر در بخش تنظیمات به قسمت Apps بروید و روی هر اپلیکیشن بزنید، متوجه می‌شوید که هر برنامه دارای بخش Cached Data مخصوص به خود است که حجم آن می‌تواند از چندین کیلوبایت تا چندین گیگابایت هم برسد. این بخش معمولا شامل فایل‌های به درد نخور و تکراری هستند. برای حذف فایل های تکراری کافی است روی Clear Cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید.
اگر رفتن به هر اپلیکیشن برای انجام این کار سخت است، راه دیگری هم برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی وجود دارد. به مسیر Settings > Storage > Cached data رفته و سپس روی OK ضربه بزنید.
موزیک ها و پادکست های دانلود شده را مدیریت کنید
اپلیکیشن موزیک گوگل هنگام ذخیره آهنگ‌ها در گوشی دو گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید به صورت دستی تعیین کنید که کدام آهنگ خریداری یا آپلود شده دانلود شود یا می‌توانید اجازه دهید خود اپلیکیشن این کار را برای شما انجام دهد. در هر صورت، احتمالا بخش زیادی از حافظه گوشی عاشقان موسیقی را این آهنگ‌ها اشغال کرده‌اند. همین امر در مورد پادکست‌ها هم صادق است و تنظیمات پیش فرض Play Music به این صورت است که سه قسمت آخر هر موردی که به اشتراک آن درآمده‌اید را دانلود می‌کند که همین امر می‌تواند باعث پر شدن بی دلیل حافظه گوشی شوند.
برای بررسی اینکه چه حجمی توسط این برنامه اشغال شده است، روی منوی سه خط در گوشه بالا و سمت چپ زده و به Settings > Manage downloads بروید. برای خالی کردن گوشی از یک آهنگ یا پادکست، گزینه نارنجی رنگ Downloaded که در سمت راست آن قرار دارد بزنید. شما این کار را می‌توانید برای اسپاتیفای، یوتیوب موزیک یا اپل موزیک هم انجام دهید. نحوه انجام کار کمی متفاوت است اما تمامی این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند که فایل‌های دانلود شده را حذف کنید.
پاک کردن نواحی آفلاین در گوگل مپ
دانلود کردن نقشه در جدیدترین نسخه گوگل مپ روشی کارآمد برای استفاده از آن هنگام آفلاین بودن گوشی است. اما استفاده از این نواحی آفلاین هزینه‌ای هم دربر دارد: فضای ذخیره‌سازی. این مقدار می‌تواند بسیار زیاد باشد و یک نقشه آفلاین می‌تواند بیش از یک گیگابایت از فضای گوشی شما را هم اشغال کند.
برای اینکه بفهمید چقدر از فضای گوشی را این نقشه‌ها در اختیار دارند، در اپلیکیشن گوگل مپ روی منوی سه خط در قسمت بالا و سمت چپ زده و سپس گزینه Offline را انتخاب کنید. میزان فضای هر نقشه در زیر نامش نشان داده می‌شود. برای خالی کردن گوشی از آن‌ها روی نقشه زده و گزینه Delete را انتخاب کنید.
انتقال عکس ها و ویدیوها به حافظه جانبی
انجام این کار بسیار مفید است و از بقیه موارد تأثیر بیشتری دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها معمولا فضای زیادی اشغال می‌کنند. با انتقال آنها به یک حافظه مموری می‌توانید به خالی کردن گوشی خود بپردازید.
اگر گوشی شما امکان استفاده از کارت حافظه MicroSD را داراست، برای آن حافظه MicroSD تهیه کنید. برای خرید حافظه میکرو اس دی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. ولی اگر گوشی شما MicroSD را پشتیبانی نمی‌کند، امکان انتقال آنها به گوگل فوتوز (Google Photos) وجود دارد. در واقع ما توصیه می‌کنیم با استفاده از این برنامه رایگان به راحتی با اطمینان خاطر از عکس‌های خودتان پشتیبان‌گیری کنید و از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید. فقط کافی است وارد حساب کاربری خودتان بشوید.
برنامه را دانلود و نصب کنید، سپس آن را باز کرده و به تنظیمات (Settings) و سپس پشتیبان گیری و همگام سازی (Backup & Sync) بروید. اطمینان حاصل کنید که این برنامه از طریق وای فای از اطلاعات شما پشتیبان گیری می‌کند و همه پوشه های مهم مانند پوشه‌های واتساپ و اسنپ چت و … هم بکاپ گیری می‌شوند.
حذف کردن مدیا در واتساپ
برخی اپلیکیشن‌ها مانند واتساپ به صورت خودکار تصاویر و ویدیوها را دانلود می‌کنند. می‌توانید کاری کنید که این دانلودهای عکس و ویدیو را در گوشی‌تان حذف کنید. واتساپ مواردی را که ارسال می‌کنید را هم در خود ذخیره می‌کند. البته بعید است که بتوانید این فایل‌ها را از طریق گالری مشاهده کنید، بنابراین اپلیکیشن مرورگر فایل خود را باز کرده و به مسیر Internal storage > WhatsApp > Media > WhatsApp Images > Sent بروید.
شما می‌توانید پوشه‌های دیگر موجود در پوشه Media مانند WhatsApp Video را هم بررسی کنید. هر آنچه که لازم نیست را حذف کنید، می‌توانید تمامی عکس‌هایی که قبلا در گوگل فوتوز پشتیبان گیری کرده اید را حذف کنید.
انتقال داده ها به گوگل درایو ( Google Drive)
یکی دیگر از راه های خالی کردن گوشی اندروید، انتقال داده‌ها به گوگل درایو است. از آنجایی که شما دارید از یک گوشی هوشمند با سیستم عامل متعلق به گوگل استفاده می‌کنید، می‌توانید از فضای ابری گوگل درایو هم کمک بگیرید که 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار قرار می‌دهد. فایل‌های متنی فضای به مراتب کمتری نسبت به عکس و فیلم اشغال می‌کنند و می‌توانید این نوع فایل‌ها اسناد را به گوگل درایو منتقل کنید. این پشتیبان گیری راهی موثر برای خالی کردن گوشی است. با پرداخت 2 دلار در ماه، می‌توانید 100 گیگابایت اضافه و با پرداخت 3 دلار در ماه، می‌توانید 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنید.
حذف فایل های تکراری و برنامه ها و بازی های غیر ضروری
یکی دیگر از راه های خالی کردن فضای گوشی اندروید، پاک کردن برنامه‌های غیر ضروری و حذف فایل های تکراری از روی گوشی است. گاهی اوقات مردم فکر می کنند که هر برنامه‌ای را باید روی گوشی خود نگه دارند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که می‌توانند برخی برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها نیست را حذف کنند. واقعا برنامه‌هایی هستند که به آنها دیگر نیازی نداریم و مدت‌هاست بلا استفاده روی گوشی ما فضا اشغال کرده‌اند. بدتر از این وضعیت، گاهی اوقات فقط آیکون میانبر را حذف کرده‌ایم و برنامه هنوز در سیستم ما فضا اشغال کرده است. (البته باید بگوییم که همه سیستم‌های اندرویدی به شما اجازه نمی‌دهند که برنامه‌ها را از صفحه اصلی حذف کنید).
بهترین راه برای پیدا کردن برنامه‌ها و بازی‌های استفاده نشده، باز کردن منوی Apps در Settings است. وقتی مطمئن شدید که برنامه‌ای را واقعا نیاز ندارید، آن را حذف کنید. البته نباید هر اپلیکیشنی را که نمی‌شناسید حذف کنید؛ بلکه بهتر است در این بخش به دنبال بخش Downloaded بگردید و فایل‌های موجود در آنجا را حذف کنید.
همچنین میتوانید با باز کردن گوگل پلی به قسمت Settings و سپس My apps & games رفته و از تب Installed، تصمیم بگیرید کدام برنامه را نگهدارید و کدام یک را حذف کنید. فقط مراقب باشید برنامه‌های پولی را حذف نکنید. مگر اینکه مطمئن باشید مجددا می‌توانید آن را رایگان بارگیری کنید.
دانلودهای خود را حذف کنید
یکی دیگر از راه های خالی کردن گوشی این است که قسمت دانلودها را در گوشی خود تخلیه کنید. بارها پیش آمده که عکس یا ویدیو یا فایل متنی دانلود کرده و پس از مدت‌ها فراموش کرده‌اید چنین فایلی روی گوشی‌تان دارید و حتی شاید چندین بار یک فایل را دانلود کرده‌اید. برای حذف فایل های تکراری و غیر ضروری می‌توانید به بخش Downloads بروید و به راحتی به خالی کردن گوشی خود بپردازید.
استفاده از گزینه Free Up Space خود گوشی
اگر یک گوشی دارید که از سیستم‌عامل‌های جدید اندروید استفاده می‌کند، گوگل ابزار بسیار خوبی را برای کنترل فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار داده است. به بخش Settings رفته و گزینه Storage را انتخاب کنید. در این بخش موارد مختلفی که فضای گوشی شما را اشغال کرده‌اند را مشاهده می‌کنید. اما در نسخه‌های جدید اندروید گزینه جدیدی با نام Free Up Space هم دیده می‌شود. با زدن آن، فهرستی از دانلودها و اپلیکیشن‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌شوند، در کنار تصاویر و ویدیوهایی که قبلا در فضای ابری بکاپ گرفته‌اید، نمایش داده خواهند شد. با زدن این گزینه به راحتی و به صورت میانبر می‌توانید به خالی کرد گوشی خود بپردازید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/84085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود