سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

6 ویژگی حیاتی برای دوربین گوشی‌های 2019 نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
6 ویژگی حیاتی برای دوربین گوشی‌های 2019 7
٨٨٤
٢


دیجی کالا / در سال 2019 شاهد ارائه‌ی تکنولوژی‌های جذابی برای دوربین گوشی های هوشمند بوده‌ایم که از بین آن‌ها می‌توانیم به معرفی سنسورهای مبتنی بر مقدار زیادی رزولوشن تا افزایش شمار دوربین‌های چندگانه اشاره کنیم. همچنین نباید مکانیسم دوربین‌های چرخشی و ارائه‌ی قابلیت زوم‌های پرسروصدا را از قلم بیندازیم. با وجود این پیشرفت‌ها، در حال حاضر برخی دوربین برخی از گوشی‌ها فاقد ویژگی‌هایی هستند که در سال 2019 تا حد زیادی به استاندارد تبدیل شده‌اند. در ادامه به 6 مورد از آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.
حالت شب
گوگل، هواوی، وان‌پلاس و شیائومی در سال 2018 برای تعدادی از دوربین گوشی های خود حالت شب را ارائه دادند؛ این مشخصه با بهره‌گیری از ترکیب عکس‌ها، یادگیری ماشینی و دیگر تکنیک‌ها، کیفیت عکس‌های ثبت شده در محیط‌های کم‌نور را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. در سال جاری هم شرکت‌هایی مانند ایسوس، موتورولا و سامسونگ این قابلیت را برای بخشی از گوشی‌های خود به ارمغان آوردند که البته باید بگوییم که کیفیت این حالت در گوشی‌های برندهای مختلف یکسان نیست. در هر صورت کاملا واضح است که این مشخصه، به قابلیت استانداردی بدل شده که حتی به گوشی‌های اقتصادی هم اجازه می‌دهد در محیط‌های کم‌نور عکس‌های مناسبی را ثبت کنند.
از بین شرکت‌های معروفی که در سال 2019 هنوز این قابلیت را برای دوربین گوشی های خود ارائه نداده‌اند، باید اپل، اچ‌تی‌سی، Razer و سونی را نام ببریم. امیدواریم این شرکت‌ها هم هرچه زودتر برای گوشی‌های فعلی و جدید خود چنین قابلیتی را ارائه کنند. در ضمن مانند گوگل (و حالا هواوی)، امیدواریم شرکت‌های بیشتر این حالت را برای دوربین سلفی معرفی کنند. اگرچه به دلیل اینکه بیشتر دوربین‌های سلفی سخت‌افزار چندان مناسبی ندارند و عمدتا فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند، این ویژگی شاید تأثیر قابل توجهی در بهبود کیفیت سلفی‌ها نداشته باشد.
تنظیمات دستی
قابلیت تنظیمات دستی در دوربین گوشی از جمله ویژگی‌هایی است که سابقه آن به سال‌ها قبل برمی‌گردد. در حقیقت، پیدا کردن دوربین گوشی که فاقد امکان تنظیم ISO، روشنایی، سرعت شاتر و موارد این‌چنینی باشد، کار سختی محسوب می‌شود. با این وجود، شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل این قابلیت را برای دوربین گوشی های خود ارائه نمی‌دهند. این در حالی است که کاربران با بهره‌گیری از تنظیمات دستی، می‌توانند عکس‌هایی را ثبت کنند که در حالت خودکار امکان ثبت آن‌ها وجود ندارد. با توجه به اینکه آیفون بعدی و پیکسل 4 به‌زودی معرفی می‌شوند، امیدواریم در اپلیکیشن دوربین آن‌ها، این قابلیت در نظر گرفته شود.
فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه
روزبه‌روز به شمار پرچم‌داران مجهز به قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه افزوده می‌شود و از بین آن‌ها می‌توانیم به پرچم‌داران شرکت‌هایی مانند اپل، ایسوس، ال‌جی، وان‌پلاس، سامسونگ و شیائومی اشاره کنیم. در این میان، متأسفانه بخشی از پرچم‌داران 2019 هنوز از قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کنند. فقدان این مشخصه بدین معناست که برای چنین سرعتی، به ناچار باید رزولوشن 4K را کنار بگذارید و از رزولوشن 1080p برای فیلمبرداری استفاده کنید.
از بین گوشی‌های مشهور فاقد این مشخصه می‌توانیم به گوشی‌های هواوی مبتنی بر تراشه کایرین 980 و گوشی‌های پیکسل گوگل اشاره کنیم. امیدواریم نسل جدید پرچم‌داران شرکت‌های مشهور، این قابلیت را برای دوربین گوشی های خود امکان‌پذیر کنند.
زوم هیبریدی
هواوی و اوپو از شرکت‌هایی هستند که در سال جاری، با ارائه‌ی دوربین گوشی مجهز به زوم اپتیکال 5 برابری توجهات زیادی را جلب کردند. از این همه مهم‌تر، آن‌ها با بهره‌گیری از تکنیک‌های نرم‌افزاری موفق شده‌اند زوم دیجیتالی بسیار باکیفیتی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند. البته بدون استفاده از سخت‌افزار پیچیده هم می‌توان کیفیت زوم دیجیتال را افزایش داد.
در چند سال گذشته در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آمده و به‌عنوان مثال می‌توانیم به گوگل اشاره کنیم که با فناوری سوپر رزولوشن، قابلیت Super Res Zoom را برای افزایش کیفیت زوم دیجیتالی معرفی کرده است. اگرچه کیفیت این نوع زوم در نهایت به کیفیت زوم اپتیکال نمی‌رسد، اما در هر صورت بهتر از زوم دیجیتالی معمولی است.
همین موضوع که گوشی 400 دلاری پیکسل 3a از قابلیت Super Res Zoom پشتیبانی می‌کند، نشان می‌دهد که می‌توان چنین قابلیتی را برای گوشی‌های غیر پرچم‌دار هم عرضه کرد. امیدواریم شرکت‌هایی مانند شیائومی و Realme برای گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده خود چنین قابلیتی را ارائه کنند.
فوکوس خودکار برای دوربین‌های سلفی
آیا می‌دانستید دوربین سلفی برخی از گوشی‌های پرچم‌دار از قابلیت فوکوس خودکار بهره نمی‌برند؟ در میان این موارد، می‌توانیم گوشی‌های اپل، هواوی P30 پرو، وان‌پلاس 7 پرو و شیائومی Mi Mix 3 را نام ببریم که همگی دارای دوربین سلفی مبتنی بر فوکوس ثابت هستند.
فوکوس ثابت دوربین سلفی یعنی اگر مثلا دوربین را بر پایه مونوپاد قرار دهید و دوربین گوشی نسبت به شما در فاصله زیادی قرار بگیرد، شاید دیگر چهره شما به‌طور کامل در فوکوس قرار نگیرد. علاوه بر این شاید برای گرفتن عکس‌های دست جمعی، شاید تعدادی از دوستانتان در فوکوس قرار نگیرند و به‌صورت مات ثبت شوند.
سامسونگ و گوگل از جمله شرکت‌هایی هستند که در پرچم‌داران خود قابلیت فوکوس خودکار را برای دوربین سلفی ارائه داده‌اند، پس چرا باقی شرکت‌ها چنین کاری را انجام نمی‌دهند؟ علاوه بر این، امیدواریم قابلیت فوکوس خودکار برای دوربین‌های اولترا واید هم ارائه شود. ال‌جی از سال 2016 به تعبیه چنین دوربین‌هایی روی آورده ولی مثلا دوربین اولترا واید گوشی ال‌جی G8 از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. همانطور که هواوی نشان داد، پشتیبانی دوربین اولترا واید از فوکوس خودکار منجر به امکان ثبت عکس‌های ماکرو می‌شود.
HDR خودکار
امکان عکاسی HDR از سال‌ها قبل برای دوربین گوشی های هوشمند ارائه می‌شود و به یک مشخصه استاندارد بدل شده است. بسیاری از سازندگان، حالا برای دوربین گوشی های خود قابلیت HDR خودکار را به ارمغان آورده‌اند زیرا بسیاری از گوشی‌ها به‌راحتی می‌توانند مناظر مختلفی را شناسایی کنند و با توجه به نوع سوژه، تصمیم می‌گیرند که از این فناوری بهره ببرند.
خوشبختانه، HDR خودکار از ویژگی‌هایی است که از طرف شرکت‌هایی مانند گوگل، سامسونگ، ویوو، شیائومی و بسیاری از شرکت‌های دیگر مورد استقبال قرار گرفته است. اما در این میان، دوربین گوشی های برخی از شرکت‌ها هنوز از این مشخصه پشتیبانی نمی‌کنند.
به‌عنوان مثال می‌توانیم به گوشی‌های هواوی اشاره کنیم. گوشی‌های این شرکت درصورتی‌که قابلیت AI mode فعال باشد، می‌تواند به‌صورت خودکار برای مناظر موردنظر خود حالت HDR را به‌صورت خودکار فعال کند ولی اگر حالت هوش مصنوعی را خاموش کنید، به ناچار باید گزینه HDR را به‌صورت دستی فعال کنید. گوشی‌های جدید اکسپریا سونی هم اگر حالت Superior Auto آن‌ها فعال باشد، چنین قابلیتی را ارائه می‌دهند ولی هیچ گزینه جداگانه‌ای برای HDR خودکار در رابط کاربری تعبیه نشده است.
در این مطلب تلاش کردیم که فقط به بخش اندکی از ویژگی‌هایی که تقریبا به یک نوع استاندارد بدل شده‌اند، اشاره کنیم. به نظر شما دوربین گوشی های 2019 دیگر باید از چه ویژگی‌هایی بهره ببرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/83567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران