بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه تاثير منفي تعطيلات طولاني برکار را کاهش دهيم؟ مقالات بازاريابي

چگونه تاثير منفي تعطيلات طولاني برکار را کاهش دهيم؟

  بزرگنمايي:


اولين روز کاري بعد از تعطيلات طولاني معمولا سخت مي گذرد. شايد تنها وقتي که طي تعطيلات براي خواندن چيزي صرف کرده ايد، ورق زدن ويژه نامه هاي آخر سال يا کتاب هاي رمان باشد، اما حالا که سر کار برگشته ايد، با صدها ايميل، پروژه جديد و فرجه هاي تحويل کار روبه رو مي شويد.

در حالي که استفاده از تعطيلات سال نو يا مرخصي طولاني، از نظر انرژي گرفتن و بالا بردن تمرکز مي تواند يک مزيت باشد، اما احساس سستي و دلسردي در اولين روزهاي کاري پس از تعطيلات، بيشتر افراد را دربرمي گيرد. اين موضوع به خصوص براي کارمنداني که از مرخصي هاي طولاني به کار بازمي گردند، درست است.

بسياري افراد پس از بازگشت از تعطيلات سعي دارند به يکباره از نقطه صفر به بهره وري کامل برسند، اما اين راهکار درستي نيست. به خصوص براي دانشجويان يا افرادي که تازه استخدام شده اند اين مساله چالش جديدي ايجاد مي کند، مثل هر چيز تازه اي بايد روشي پيدا کنيد که با صبر و حوصله با موضوع برخورد کنيد.

جبران کردن وقفه اي که در تعطيلات به وجود آمده و بازگرداندن تعادل سابق، بسيار حساس است، چون بايد بدون استرس وارد کردن به خود و از بين بردن مزاياي تعطيلات، به وضعيت کاري بازگرديد. براي اين کار مي توانيد دو نکته را مد نظر قرار دهيد: اول اينکه برنامه ريزي از پيش تعيين شده داشته باشيد. چه تعطيلات را به مسافرت رفته باشيد يا در منزل به سر برده باشيد، برنامه ريزي کردن از قبل مي تواند هفته کاري پس از تعطيلات را براي شما آسان تر کند.

مديران در اولين روز کاري پس از تعطيلات، مي توانند زودتر از همه در دفتر حاضر شوند. در اين صورت مي توانيد روي پروژه هايي کار کنيد که نياز به توجه فوري دارند. همچنين مي توانيد قبل از اينکه همکارانتان برسند و صحبت در مورد تعطيلات آغاز شود، ايميل هاي مهم را دسته بندي کنيد.

نکته دوم اين است که واقع بين باشيد. به ياد داشته باشيد که چندين روز از کار دور بوده ايد و انتظار نداشته باشيد که ظرف يک روز بر همه امور تسلط پيدا کنيد. تلاش براي روبه رو شدن با همه کارها در يک روز شما را دچار استرس مي کند و نتيجه اي نخواهد داشت؛ بنابراين کارها را اولويت بندي کنيد.

به عنوان مثال، به جاي اينکه از چک کردن آخرين ايميل ها شروع کنيد، نگاهي کلي به آنها بيندازيد و مهم ترين آنها را ابتدا باز کنيد. جدا کردن کارهايي که مي توان در روزهاي بعد به آنها رسيدگي کرد، حجم کاري روز اول و استرس را از شما دور مي کند.

البته بازگشت به کار بعد از مرخصي طولاني، چالش هاي خود را براي کارمندان به همراه دارد؛ مسائلي که ممکن است براي مديريت سازمان يا اعضاي تيم واضح نباشد. در واقع، برخلاف کارمنداني که تعطيلات طولاني ابتداي سال را پشت سر مي گذارند و سر کار برمي گردند، افرادي که به مرخصي هاي طولاني مي روند، پس از بازگشت به کار بايد با نگراني هايي در مورد افزايش غيرمنتظره حجم کاري يا تغييراتي که در نقش آنها در داخل سازمان هنگام دوري آنها رخ داده، دست و پنجه نرم کنند.

چنين مسائلي تاثيري چشمگير بر بهره وري و توانايي افراد براي بازگشتن به نقش خود خواهد داشت. مديران براي مواجه شدن با کارمنداني که به مدت طولاني از کار دور بوده اند، مي توانند موارد زير را رعايت کنند:

1) از کارمندانتان سوال بپرسيد

کارمندي به دليل بيماري به مدت شش ماه در مرخصي استعلاجي بود. در هفته اول پس از بازگشت به کار هيچ يک از مديران شرکت از او در مورد اينکه اين مدت را چگونه گذرانده، سوالي نپرسيدند و در عوض، فقط با او در مورد اينکه چه زماني مي تواند وظيفه اي را بر عهده بگيرد يا گزارشي بنويسد صحبت کردند. واضح است که اين شخص نسبت به آينده خود در اين سازمان دچار احساس سرخوردگي مي شود. درست است که برخي مديران ترجيح مي دهند وارد مسائل شخصي کارمندان خود نشوند، اما تمايل نشان ندادن به دليل دور بودن طولاني مدت آن کارمند از کار، ارتباط برقرار کردن با وي را با چالش مواجه مي کند.

2) سهم موثر کارمندان را يادآوري کنيد

کارمنداني که پس از مرخصي طولاني سر کار بازمي گردند، نسبت به تغييرات احتمالي در سازمان احساس نگراني دارند و اينکه آيا مي توانند به پست قبلي خود برگردند يا خير. اين موضوع مي تواند بر کارايي آنها تاثير بگذارد. براي اينکه اين احساس را از کارمندانتان دور کنيد، ارزش کارمند را با اشاره به دانش و مهارت هايي که دارد به او يادآوري کنيد.

3) رفتاري صميمي داشته باشيد

مسلما يکي از موضوعاتي که کارمندان هنگام بازگشت از تعطيلات يا مرخصي طولاني با آن مواجه مي شوند اين است که چه رفتاري با آنها مي شود. رفتاري که يک مدير اتخاذ مي کند، مثل هر موقعيت ديگري نقش موثري در ديدگاه ديگر کارمندان و رفتار آنان ايفا خواهد کرد. به همين دليل مهم است که رفتار مديران با کارمنداني که مدتي از کار دور بوده اند، تغيير نکند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي