بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

هفت راز براي شاد نگهداشتن کارمندانتان مقالات بازاريابي

هفت راز براي شاد نگهداشتن کارمندانتان

  بزرگنمايي:


خيلي از مالکان کسب وکارهاي کوچک، طي جست وجوي شان براي شادي، به کارفرماياني کارگشا تبديل مي شوند. براي بسياري از اين کارفرمايان، رييس خود بودن و اثبات اينکه ايده هايشان در عمل جواب مي دهد، يک منبع بزرگ رضايت خاطر و کاميابي است.

گرچن روبين، نويسنده کتاب پرفروش «پروژه شادي» و مقاله نويس نشريه نيويورک تايمز مي نويسد، چيزهاي زيادي درباره اينکه چه چيزي باعث خوشحالي اهالي کسب وکار مي شود، مي داند. او يک سال را به مطالعات علمي معاصر، تقويت حضور ذهن، و درس گفتارهايي درباره فرهنگ عاميانه گذراند و درباره اين موضوع تمرکز کرد که چگونه در زمان کار و زندگي شادتر باشيم.


در مصاحبه ام با گرچن، خيلي از مضمون هايي که او درباره شان صحبت کرد، يک شادي دست يافتني را وعده مي دهند که براي موفقيت هر شرکت حياتي است. مواردي از اين دست:

ــ کارمندان شاد بهره وري بيشتري دارند که اين باعث غيبت کمتر، خستگي کمتر و تنش کاري کمتر مي شود. وقتي کارمندان شاد هستند، حواس شان کمتر پرت مي شود، بيشتر بر کارشان متمرکز هستند و مي خواهند به چالش هاي نو بپردازند.

ـ کارمندان شاد پيشگامان بهتري هستند. آنها انعطاف پذيرتر هستند، بيشتر اهل خطرکردن هستند و راحت تر از بقيه مي توانند بعد از اشتباهات و شکست هاي احتمالي، خود را بازيابي کنند.

ـ کارمندان شاد خلاق تر هستند. آنها بابت وظايف روزانه شان کمتر دچار نگراني و تشويش مي شوند و مي توانند روياي دستاوردهاي نو را در سر بپرورانند.

ـ کارمندان شاد در کارهاي گروهي بهتر عمل مي کنند. آنها بيشتر از بقيه مايل به کمک به ديگران هستند و قادرند حين کار با مشکلات بزرگ تري روبه رو شوند.

خب، پس صاحبان کسب وکارهاي کوچک، چگونه شادي را در کارمندانشان تقويت کنند؟ اکنون، هفت راز گرچن را ذکر مي کنيم:

1) تشخيص دهيد که کارمندان چه هنگام پيشرفت مي کنند. بر نقاط برجسته اي تمرکز کنيد که افراد در زندگي و کار با آن مواجه شده اند يا چالش هايي را در نظر بگيريد که هر يک از اين افراد توانسته اند بر آن غلبه کنند. تضمين کنيد که کارمندان احساس مي کنند همکاري شان با به زبان آوردن عبارت «از شما متشکريم» تلافي مي شود.

2) کاري کنيد کارمندان احساس تعلق کنند. براي شاد بودن در حين کار، مهم است که کارمند احساس کند «يک دوست در کنارش دارد.» اين مساله بسيار مهم و چالش زا است، خصوصا وقتي که شرکت شلوغ و پر کار مي شود، اطمينان خاطر از وجود يک دوست همراه، گذار از شرايط دشوار را تسهيل مي کند. کارمندان نياز دارند احساس کنند همديگر را مي شناسند و بسياري از اوقات، از همين تعلق خاطر، نتايج مثبتي نصيب شان مي شود.

3. در خصوص اين موضوع که کارمندان تان واقعا چه کساني هستند کنجکاو و راغب باشيد. يکي از پرسش هاي کليدي و مهم که هميشه در ارزيابي ها و بررسي هاي کارمندي مطرح مي شود اين است: «آيا اين احساس را داريد که رييس تان به شما توجه دارد، از شما حمايت مي کند و مي کوشد ابزار موفقيت را در اختيارتان بگذارد؟» اين پيگيري و توجه، به شکوفايي کارمنداني منجر مي شود که بسيار بيشتر دلمشغول کارشان مي شوند.

4) فضاي مفرحي ايجاد کنيد. سازمان هايي که فضاي کار و زندگي در آنها با نوعي احساس «خودماني بودن» همراه است، يعني آنجا که کارمندها مي توانند گاهي اوقات با هم شوخي کنند، يا براي هم لطيفه تعريف کنند، داراي فرهنگ قوي تري هستند. وقتي اشکالي پيش مي آيد، آن دسته از آدم ها که شوخ طبع تر هستند، مي توانند طرف خنده دار ماجرا را ببينند و صرفا بر سويه منفي متمرکز نشوند. همين امر، لحظاتي مازاد بر تعلق خاطر مورد بحث در راز شماره دو فراهم مي آورد. فضاي مفرح از دوستي و تعلق خاطر بيرون مي آيد.

5) اجازه دهيد کارمندان تان گاهي از قيد کار رها باشند. بسياري از کارمندان اينطور احساس مي کنند که همواره در حال کار هستند چون «ته جيب شان يک قلک يا يک حفره وجود دارد» که هرگز نمي توانند پرش کنند. اين امر باعث مي شود کارمندان به نحوي هولناک احساس به ستوه آمدن، تنش و فشار کنند. پس کارمندان را متوجه زمان هايي کنيد که کاملا از قيد کار رها هستند؛ با تاکيد بر اين زمان ها دلگرم و تشويق شان کنيد؛ منظور ما آن زمان هايي است که کارمندان مي توانند به خانواده هاي شان بپردازند و اولويت هاي شخصي شان را سر و سامان بدهند.

6. کارمندان را به ورزش و خواب مناسب ترغيب کنيد. ميزان کافي از هر دو اين موارد، نتايج مثبت ارزشمندي براي کارمندان به همراه دارد: تمرکز، دقت، توجه، خلاقيت، انرژي و حال و هواي بهتر. از اين قرار، تاثير آن در طولاني مدت بر ميزان کارآيندي و قابليت توليد شرکت مشخص مي شود. در بازه زماني طولاني، کساني که به طور دائمي، اصطلاحا «شب زنده دار» هستند، به لحاظ توليدي از بقيه عقب مي مانند.

7. از محاسبه دائمي همه امور دست بکشيد. به عنوان مالک يک کسب و کار، از امتياز دادن يا کسر کردن امتياز در هر زمان و در مورد هر اقدام ريز يا درشت دست بکشيد. هميشه در حال فکر کردن و حساب و کتاب نباشيد: مثلا «اگر من اين کار را در خصوص هر کارمند، يا آن اقدام را در مورد آن کارمند انجام دهم، چه بسا آنها کارشان را بهتر انجام بدهند.» آنچه به نظرتان درست و موثق است انجام دهيد و تا حد وسواس، حسابگر نباشيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي