سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بررسی اولیه گوشی Asus ROG Phone 2 اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
بررسی اولیه گوشی Asus ROG Phone 2
٦٦٣
٠
گجت نیوز / روز گذشته شاهد معرفی Asus ROG Phone 2 بودیم؛ دومین نسل از موبایل های گیمینگ کمپانی تایوانی که بی‌اندازه زیبا و بی‌نهایت قدرتمند است. در ادامه نگاه نزدیکی خواهیم داشت به گوشی ایسوس راگ فون 2 تا با مشخصات و امکانات آن بیشتر آشنا شویم.
احتمالا می‌دانید که ROG برند گیمینگ کمپانی ایسوس است و با شعار جمهوری گیمرها (Republic of Gamers) شناخته می‌شود. البته بیشتر لپتاپ های گیمینگ و لوازم جانبی در این قالب می‌گنجند؛ اما حالا گوشی ایسوس راگ فون 2 هم به جمع آن‌ها پیوسته است. این دستگاه به تازگی با همکاری غول سرگرمی چین “Tencent” در این کشور رونمایی شد و قرار بر عرضه‌ی جهانی آن در ماه آینده است.
سال گذشته، ایسوس راگ فون خود را به عنوان یک گوشی گیمینگ با ویژگی‌های دیوانه‌وار شناساند؛ خبر خوب برای اهالی گیم اینکه جانشین آن هم، همان مسیر را دنبال کرده است. در طراحی پنل پشتی راگ فون 2 نیز، یک عدم تقارن وجود دارد و قسمتی را تحت عنوان «سیستم ایرودینامیک ROG» می‌توان دید که به عنوان دریچه تهویه عمل می‌کند.
ظاهرا برای گرفتن حداکثر کارایی از سخت افزارها، ایسوس این موبایل گیمینگ را با رویکرد کامپیوترهای گیمینگ ساخته و به راهکارهایی برای مدیریت حرارت اندیشیده است که جلوه‌های آن را هم در ظاهر و هم در داخل گوشی می‌توان دید.
قطعه‌ای که بیشترین سود را از مزایای این سیستم خنک کننده‌ی پیشرفته می‌برد، تراشه جدید و قدرتمند اسنپدراگون 855 پلاس است که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند به‌کارگیری می‌شود. شاید بهبود 4 درصدی عملکرد CPU و 15 درصدی GPU در این چیپست نسبت به اسنپدراگون 855، خیلی قابل توجه نباشد؛ اما در یک گوشی گیمینگ، افزایش قدرت 15 درصدی پردازنده گرافیکی قطعا به چشم خواهد آمد.
در نتایج اولیه بنچمارک ها، گوشی ایسوس راگ فون 2 موفق به کنار زدن پرچمداران فعلی اندرویدی؛ از قبیل وان پلاس 7 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس شد.
جالب اینکه اگر واقعا در استفاده از یک موبایل گیمینگ جدی هستید، می‌توانید فن AeroActive Cooler 2 را هم به عنوان یک وسیله جانبی خریداری و روی راگ فون نصب کنید تا با بهبود هر چه بیشتر تهویه، پرفورمنس بهتری را شاهد باشید. لوگوی RGB ROG هم که روی گوشی‌تان وجود دارد تا هر کسی که آن را می‌بیند، بداند با چه دستگاه به اصطلاح خفنی روبه‌رو است.
نمایشگر 6.6 اینچی آمولد با ریفریش ریت 120 هرتز و پاسخ‌دهی سریع
ایسوس در ساخت نمایشگر راگ فون 2 حساسیت زیادی به خرج داده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، سایز آن در قیاس با مدل قبلی افزایش یافته است. حالا کاربران می‌توانند از وجود یک پنل بزرگ و 6.6 اینچی بهره ببرند که بیش از حد هم عریض نیست. قاعدتا با ادامه همین روند، سال بعد نیز شاهد افزایش سایز صفحه نمایش در ROG فون بعدی خواهیم بود.
به هر حال، این یک پنل آمولد و بسیار سریع با پاسخ‌دهی 1 میلی ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز (مشابه ریزر فون 2) است که برای گیمینگ، ویژگی‌های ایده‌آلی به شمار می‌روند. کمپانی سازنده هم آن را یک سر و گردن بالاتر از گوشی های رقیب توصیف می‌کند که عمدتا، دارای نمایشگری با ریفرش ریت 60 هرتز هستند.
باتری عظیم 6000 میلی‌آمپر ساعتی
اینجا باید یک پرسش را مطرح کنیم: اگر بخواهید با گوشی خود در تمام طول روز بازی های 3D را اجرا کنید، بزرگ‌ترین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد چه چیز می‌تواند باشد؟ بله شارژ باتری و ایسوس هم به خوبی این را می‌داند. از همین رو، راگ فون 2 را به یک باتری نه 4000 یا 5000، بلکه 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی تجهیز کرده است.
حالا این باتری عظیم تا حد پاسخ‌گوی نیاز گیمرها خواهد بود؟ خب پیش از بیرون آمدن بررسی‌های تخصصی، می‌توانیم اعداد و ارقامی را ارائه بدهیم؛ البته با این فرض که نمایشگر گوشی، 60 هرتزی باشد (نمایشگر 120 هرتز، شارژ بیشتری را مصرف می‌کند).
به عنوان مثال با شارژ کامل، می‌توانید 7.5 ساعت Arena of Valor یا 7.1 ساعت PUBG Mobile را بی‌وقفه بازی کنید. همان‌طور که می‌دانید این‌ دو، گیم‌های سنگینی هستند که توان و انرژی زیادی را از گوشی می‌گیرند. ایسوس می‌گوید که وان پلاس 7 پرو، می‌تواند AoV را 4.8 ساعت و PUBG را 4.7 ساعت اجرا کند. توانایی گلکسی اس 10 پلاس هم برای اجرای این بازی‌ها، به ترتیب 5.5 و 5.1 ساعت است.
باتری گوشی ایسوس راگ فون 2 نه تنها شارژدهی طولانی مدت را تضمین می‌کند، بلکه باید عمر بلندتری هم از باتری‌های کوچک‌تر داشته باشد؛ زیرا دفعات کمتری آن را شارژ خواهید کرد.
دکمه‌های AirTrigger 2 با کارایی و قدرت بیشتر
اگر دکمه‌های AirTrigger گوشی راگ فون را به یاد داشته باشید، می‌دانید سنسورهای تعبیه شده در لبه‌های دستگاه بودند که به عنوان کنترلر بازی‌ها یا برای اجرای برخی عملکردها کاربرد داشتند؛حالا به صورت ارتقا یافته در راگ فون 2 هم حضور دارند. دکمه‌های AirTrigger 2 قادرند فشار ممتد را تشخیص دهند؛ به این صورت که می‌توانید با قرار دادن انگشت خود روی آن‌ها، عمل یکسانی را (مثلا یک نوع حمله‌) پشت سر هم انجام دهید. در ضمن حالا از سوایپ کردن هم پشتیبانی می‌کنند. البته میزان کارایی AirTrigger 2 در بازی‌ها، بستگی به توسعه‌دهندگان دارد.
به گفته‌ی ایسوس یکی از گلایه‌های اصلی کاربران، تاخیر پاسخ‌دهی این دکمه‌ها و به ویژه، تاخیر در لرزش آن‌ها بود. ظاهرا کمپانی تایوانی سخت برای رفع این مشکل کار کرده و تاخیر لرزش AirTrigger 2 را از 63 به 20 میلی‌ ثانیه رسانده است.
درباره این لرزش باید بگوییم که ایسوس، دو موتور ویبره را درون راگ فون 2 گنجانده تا واکنش لمسی دقیق‌تر و متنوع‌تری ایجاد شود. از دیگر ویژگی‌های جدید این گوشی گیمینگ، باید به وجود اسپیکرهای استریو در جلو اشاره کنیم که صدا را 2.5 برابر بلندتر از قبل پخش می‌کنند.
دوربین دوگانه
اما به عنوان یک موبایل گیمینگ، ایسوس از دوربین ROG فون 2 هم غافل نشده و همان ماژول دوگانه زنفون 6 را در آن تعبیه کرده است؛ متشکل از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه 13 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های فوق عریض.
البته در بررسی دوربین ایسوس زنفون 6، مشکلاتی نظیر مصنوعی بودن تصاویر دیده شد که بیشتر به الگوریتم‌ها مربوط بود تا سخت افزار. حالا شاید ایسوس با ارتقای نرم افزاری، کیفیت دوربین را افزایش داده باشد که البته این پس از بررسی‌های تخصصی مشخص خواهد شد. ولی پیش از آن می‌توانیم نگاهی به نمونه عکس‌های راگ فون 2 بیاندازیم که در شرایط چالش‌برانگیزی گرفته شده‌اند.
برای مشاهده تصاویر در کیفیت اصلی روی آن ها کلیک کنید:



تاریخ عرضه و قیمت گوشی ایسوس راگ فون 2
همان‌طور که گفتیم، در حال حاضر دستگاه به مشتریان چینی معرفی شده است. ولی سایر علاقه‌مندان هم مدت زیادی را در انتظار نخواهند ماند؛ زیرا کمپانی ایسوس قصد دارد این محصول را از تاریخ چهارم سپتامبر (13 شهریور) در سایر بازارها نیز عرضه کند.
درباره قیمت راگ فون 2 اما، باید فعلا به حدس و گمان بسنده کنیم. سال گذشته نسخه‌های 128 و 512 گیگابایتی راگ فون اورجینال، به ترتیب با بهای 899 (حدود 11 میلیون تومان) و 1099 دلار (حدود 13 میلیون تومان) عرضه شدند. انتظار می‌رود نسل دوم این گوشی هم قیمتی در همین حد و حدود داشته باشد؛ اما رقم دقیق در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/79992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟