مدیر رسانه مگنت از رشد بازار دیجیتال مارکتینگ در ایران خبر داد
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - در الکامپ 2019، فرصتی دست داد تا با مدیر رسانه آژانس دیجیتالمارکتینگ مگنت دربارهی موضوعات متعددی از الکامپ گرفته تا وضعیت بازار دیجیتال مارکتینگ گپ بزنیم.
دیجیتال مارکتینگ ازجمله موضوعاتی است که این روزها طرفداران خاصی را با ایدههای مختلف بهسمت خود جلب میکند. با افزایش دسترسی کاربران ایرانی به فضای وب و حضور گستردهتر اقشار مختلف جامعه در فضای مجازی، رفتهرفته شاهد حضور هرچه پررنگتر تولیدکنندگان و برندها و انواع کسبوکارها برای تبلیغات و بازاریابی در اینترنت هستیم. مگنت ازجمله آژانسهای دیجیتالمارکتینگی است که همزمان با تحولاتی که در مدیوم مورداستفاده کاربران روی داده، متولد شده و توانسته با در پیشگرفتن فناوریهای نوین، در حوزهی دیجیتالمارکتینگ حرفهایی برای گفتن داشته باشد. در الکامپ 2019، فرصتی پیش آمد تا به غرفهی این شرکت سر بزنیم و با علی داننده، مدیر رسانهی این آژانس دیجیتالمارکتینگ گفتوگو کنیم. داننده در پاسخ به پرسشی دربارهی کیفیت برگزاری الکامپ و تحقق اهداف این شرکت در نمایشگاه امسال، اعلام کرد با وجود انتقاداتی که ازنظر مگنت به الکامپ وارد است، این آژانس همچنان در نمایشگاه شرکت خواهد کرد. وی برنامهریزی برای تقسیم غرفهها را مستلزم داشتن نگاهی تخصصیتر دانست تا از این طریق پراکندگی موضوعی در سالنهای مختلف کاهش یابد. همچنین، حضور طیف گستردهای از بازدیدکنندگان در نمایشگاه الکامپ را که رنگوبوی تخصصی دارد، جزو ضعفهای الکامپ 25 خواند. البته داننده با وجود این انتقادات، الکامپ امسال را خوب توصیف کرد و ازنظر برقراری ارتباط بین متخصصان و شناساندن کسبوکارها بسیار سازنده خواند.
علی داننده در پاسخ به پرسشی دربارهی اینکه تحول در حوزهی مارکتینگ چگونه بر بخش آفلاین و سهم بازار شرکتها تأثیر گذاشته، اعلام کرد مرزکشیدن و تفکیک بازار به دو بخش آنلاین و آفلاین عملا امکانپذیر نیست؛ چراکه با وجود شرکتهای 360 درجه و برونسپاری بخشی از پروژهها، نمیتوان بهدرستی تعیین کرد شرکتهای آفلاین و آنلاین چه میزان از سهم بازار تبلیغات را دراختیار دارند. البته، وی ضمن انتقاد از آژانسهایی که تخصصی در حوزهی دیجیتال مارکتینگ ندارند و خدمات ارائّ میکنند، این قبیل فعالیتها را خدشهدارکردن ظرفیت دیجیتالمارکتینگ در این حوزه خواند. علی داننده برنامهریزی براساس نیازهای مشتری را اولین اولویت در انتخاب استراتژی میخواند. افزونبراین، او با تصدیق این موضوع که همچنان بخش بزرگی از بودجههای تبلیغاتی در مسیر آفلاین هزینه میشود، اعلام کرد این موضوع برگرفته از نگاه سنتی مدیران کسبوکارها در کشور است که البته بهمرور زمان و البته کُندتر از کشورهای توسعهیافته تغییر خواهد کرد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/79979/