سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نسل بعدی رم های سامسونگ سرعت گوشی‌‌های هوشمند را بالا خواهد برد اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
نسل بعدی رم های سامسونگ سرعت گوشی‌‌های هوشمند را بالا خواهد برد 2
k ١.١
٢
زومیت / نسل جدید رم‌های ساخت سامسونگ سرعت گوشی‌ هوشمند را به‌میزان درخور توجهی بالا خواهمد برد اما گلکسی نوت 10 به این نوع رم مجهز نخواهد بود.
سامسونگ روز پنج‌شنبه هفته‌ی قبل طی خبری اعلام کرد که به مورد مهمی در ارتباط با آینده‌ی گوشی‌های هوشمند دست یافته است. این خبر، شروع تولید انبوه اولین تراشه‌‌ی 12 گیگابایتی DRAM موبایلی از نوع LPDDR5 بود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که به‌زودی این نوع رم‌ها در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. البته اگر امیدوار شده‌اید که گلکسی نوت 10 سامسونگ نیز به رم جدید مجهز باشد، بهتر است همین حالا این موضوع را فراموش کنید زیرا نسل بعدی پرچم‌دار سری نوت غول‌ فناوری کره‌ای که در ماه آینده معرفی خواهد شد، به رم جدید این شرکت مجهز نشده است.
سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خود توضیح داده که تراشه‌ی LPDDR5 از فناوری 10 نانومتری بهره می‌برد که نرخ انتقال داده در آن دوبرابر بوده و درعین‌ حال مصرف انرژی آن نیز کم‌تر است. به‌گفته‌ی سامسونگ این نوع رم‌ها برای استفاده از قابلیت‌هایی مثل فناوری 5G و ویژگی‌های هوش‌مصنوعی بهینه‌سازی شده است زیرا با توجه به روندی که در پیشرفت گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک گوشی‌های بیشتری با فناوری 5G و نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی به بازار عرضه شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تراشه‌ی جدید سامسونگ، سرعت بالا در انتقال داده‌ها است. رم‌های جدید این شرکت می‌توانند 5500 مگابایت داده را در هر ثانیه انتقال دهند که نسبت به نسل فعلی رم‌های LPDDR4X حدود 1.3 برابر بیشتر است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در رم‌های LPDDR4X معادل 4266 مگابایت در هر ثانیه است که سامسونگ از این نوع رم در تولید مدل 5G گوشی‌ هوشمند گلکسی اس 10 خود استفاده کرده است. علاوه‌براین رم به‌کارگرفته‌شده در گلکسی اس 10 پلاس از نوع LPDDR4 بوده که با فناوری 20 نانومتری تولید شده است. البته سرعت رم‌های LPDDR4 نسبت به نسل قبلی خود یعنی LPDDR3 (با سرعت انتقال 2133 مگابایت در ثانیه) دوبرابر بود و در نتیجه سرعت نسل جدید رم‌های سامسونگ نسبت به نسل قبل کم‌تر افزایش یافته اما همین مقدار افزایش سرعت نیز درخور توجه است.
سامسونگ با بهره گرفتن از این فرایند جدید، تعداد هشت تراشه‌ی 12 گیگابایتی LPDDR5 را ترکیب کرده است تا نهایتا یک پکیج 1‍2 گیگابایتی جامع در دسترس داشته باشد که از آن در تولید دستگاهای موبایلی استفاده خواهد شد. سامسونگ برای تولید رم‌های 12 گیگابایتی فعلی LPDDR4X نیز تعداد 6 تراشه‌ی 16 گیگابایتی را درکنار یکدیگر قرار داده است.
این یعنی گوشی‌های آینده از نظر فنی می‌توانند تا 44 گیگابایت داده را در هر ثانیه انتقال دهند. همچنین تراشه‌ی جدید سامسونگ نسبت به نسل قبلی خود 30 درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. سامسونگ در این رابطه می‌گوید:
بهره‌گیری از یک طراحی مدار جدید و سرعت کلاک بهبودیافته، امکان مصرف کم‌تری انرژی و عملکرد پایدار را حتی در مواقعی که عملیات‌هایی با سرعت بالا درحال انجام باشند، فراهم کرده است.
انتظار برای گلکسی اس 11
شاید اینطور به‌نظر برسد که DRAM جدید سامسونگ برای گوشی‌ هوشمند مورد انتظار گلکسی نوت 10 سفارشی‌سازی شده است؛ زیرا امکان استفاده از شبکه‌ی 5G و قابلیت‌های هوش‌مصنوعی را در دسترس قرار می‌دهد. در واقع گوشی‌های هوشمند رده‌بالا‌ی آینده، با استفاده از دو ویژگی‌ یادشده می‌توانند نهایت بهره را از ظرفیت‌های رم‌های جدید 12 گیگابایتی سامسونگ ببرند. متخصصان در شرکت سامسونگ درحال توسعه‌ی یک تراشه‌ی 16 گیگابایتی LPDDR5 نیز هستند که استفاده از آن در یک گوشی‌ همراه، ایده‌ای خارق‌العاده به‌نظر می‌رسد.
شاید اعلام خبر تولید انبوه رم‌های جدید سامسونگ، آن‌ هم درست قبل از معرفی رسمی گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 باعث شده به‌ این موضوع فکر کنید که شرکت یادشده قصد دارد از رم‌های جدید در نوت 10 استفاده کند. این خبر تأیید شده که سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 یا 855 پلاس در گلکسی نوت 10 بهره خواهد برد و هیچ‌یک از دو تراشه‌ی پردازشی مذکور از رم‌های LPDDR5 پشتیبانی نمی‌کنند. البته هنوز مشخص نیست که آیا تراشه‌ی اکسینوس 9825 سامسونگ از این رم‌های جدید پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. اینکه سامسونگ دو مدل از گوشی نوت 10 را با قدرت عملکرد متفاوت تولید کند، قطعا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا شرکت کره‌ای همواره مدل بین‌المللی و مدل مخصوص آمریکا گوشی‌های هوشمند خود را با عملکردی تقریبا یکسان تولید کرده است. درهرحال باتوجه به اخبار و اطلاعاتی که تاکنون در دسترس داریم، سامسونگ به احتمال زیاد از رم LPDDR4X در گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 استفاده خواهد کرد. این همان تراشه‌ای است که در تولید مدل 5G گلکسی اس 10 نیز استفاده شده است.
اما می‌توان با اطمینان زیاد اعلام کرد که سامسونگ در تولید گلکسی اس 11 که سال آینده معرفی خواهد شد، از نسل جدید رم‌های خود بهره ببرد. شایعاتی که تاکنون منتشر شده، به این موضوع اشاره دارند که تراشه‌ی پردازشی اسنپدراگون 865 از رم‌های LPDDR5 و شبکه‌های 5G پشتیبانی خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد در سال 2020 چه از نظر سخت‌افزاری چه از نظر فناوری‌های مرتبط با شبکه، دستاوردهای زیادی در حوزه‌ی 5G خواهیم داشت. بنابراین اگر امید دارید که سریع‌ترین گوشی‌هوشمند اندرویدی ممکن طی چند ماه آینده معرفی شود، احتمالا باید این فکر را از سر بیرون کنید.
نظر شما در این مورد چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/79743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

راز افزایش طول عمر باتری‌ها تا دوبرابر کشف شد!

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور،‌ گل‌ به‌خودی زد

آیفون 16 ویژگی منحصربه‌فرد و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول 2024 ثبت شد

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

نسخه موبایل هوش مصنوعی جمنای سریع‌تر از همیشه می‌شود

بازی/ Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S25 مرزهای هوش مصنوعی را جابجا می‌کند

نسخه اندرویدی گوگل درایو با قابلیتی کاربردی آپدیت شد

آیا ناسا برای بازگشت از مریخ، دست به دامن ایلان ماسک می‌شود؟

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

جهان چقدر بزرگ است؟

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است

افشای اولین اطلاعات از گوشی ارزان‌قیمت ردمی 13 شیائومی

عملکرد ناامیدکننده گوشی Pura 70 Ultra هواوی در بنچمارک‌ها

آیا یوفوها واقعی هستند؟

عملکرد فوق‌العاده این ربات را ببینید

گوشی گلکسی C55 رونمایی شد؛ مدل چرمی M55

وان پلاس پد 2 به قدرتمندترین تبلت دنیا تبدیل خواهد شد

تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد