بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور بازاريابي سياسي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بررسي لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور
امروزه دنياي تبليغات تغيير کرده است و اگر چه تبليغات آنلاين سهم زيادي دارد، شرکت‌ها و برندها نبايد از تاثيرات تبليغات محتوا محور غافل شوند. بر خلاف گذشته، ديگر پرداخت هزينه در رسانه‌ها براي انجام تبليغات نمي‌تواند توجه مشتريان را جلب کند و برندها و شرکت‌ها اگر مي‌خواهند در دنياي رقابت پيروز باشند، بايد به دنبال روش‌ها و استراتژي‌هاي جديد باشند. تبليغات محتوا محور يکي از اين روشهاست.
هزينه‌ها و مزاياي تبليغات آنلاين
جداي از اين بحث که تبليغات آنلاين چقدر مي‌تواند موثر و مفيد واقع شود، مبحث مهم ديگريست که بايد به آن پرداخته شود. به نظر مي‌رسد برندهاي هوشمند و موفق برندهايي هستند که استفاده از تبليغات در رسانه‌هاي قديمي و متداول با پرداخت هزينه را رها کرده و به سراغ تاسيس رسانه مخصوص به خود رفته‌اند. اين شرکت‌ها و برندها در اين حالت مي‌دانند بايد درست بر روي چيزي تمرکز کنند که نظر مشتريانشان باشد: پيشنهاد و توصيه، ارائه اطلاعات و پيشينه برند و گاهي نيز ايجاد سرگرمي براي آنان. به عبارت ديگر، دنياي امروزي تبليغات ديگر صحبت کردن در مورد مشتري نيست، بلکه صحبت کردن با مشتريسيت. اين مفهوم، چيزي جز تبليغات محتوا محور نيست.
جايگزين کردن رسانه‌هاي متداول با رسانه خصوصي توسط يک برند، از نظر اقتصادي نيز سبب مي‌شود تا بودجه شرکت موثرتر و کارآمدتر صرف تبليغات شود. علاوه بر اين، انجام تبليغات با پرداخت هزينه در رسانه‌ها چيزي بيش‌تر از صرفا اتلاف هزينه است.زيرا امروزه رسانه‌ها و وسايل ارتباط جمعي به سرعت در حال تغيير است و اگر برندي بخواهد با پرداخت هزينه از اين رسانه‌ها براي تبليغات خود استفاده کند، بايد نيروي کاري و هزينه بالايي صرف کند تا خود را با اين تغييرات مطابقت داده و همواره به دنبال جديدترين تکنولوژي يا بستر ارتباطي باشد.
با اين حال، علي رغم اينکه تبليغات زياد و پرداخت هزينه‌هاي گزاف براي تبليغات در رسانه‌ها صرفا سبب موفقيت يک برند يا فروش بالاي يک محصول نيست، هنوز هم شرکت‌ها و برندهاي بسياري هستند که اصرار دارند از اين استراتژي براي موفقيت در بازار رقابت استفاده کنند.

3 دليل که شما را مجاب مي‌کند بر روي تبليغات محتوا محور سرمايه گذاري کنيد
امروزه ارزش‌ها از سمت سرمايه گذاري و صرف هزينه در رسانه‌هاي عمومي به سمت تبليغات محتوا محور و مرتبط در رسانه‌ مخصوص هر برند تغيير يافته است. اما بسياري از شرکت‌ها و برندها هنوز با اين تغيير کنار نيامده يا اهميت آن در موفقيت را ناديده مي‌گيرند.
همانند تبليغات در رسانه‌هاي عمومي با صرف هزينه، تبليغات در رسانه مخصوص يک برند و ايجاد محتواهاي مرتبط نيز استراتژي‌هاي خاص خود را دارد تا بتواند بر روي مخاطب تاثيرگذار باشد. اما فراموش نکنيد اگر شما بتوانيد نيازها و سلايق مشتريان خود را به خوبي بشناسيد، سپس به توليد محتوا بپردازيد و اعتماد و توجه آن‌ها را جلب کنيد، رقابت را در دست گرفته‌ايد و مي‌توانيد به انتظار موفقيت باشيد. اگر هنوز هم نسبت به تبليغات محتوا محور دچار شک و ترديد هستيد، سه دليل مهم زير را حتما مرور کنيد:
1) رهبري منسجم‌تر
تبليغات محتوا محور به شما اين امکان را مي‌دهد تا از همه فرصت‌هايي که برايتان پيش مي‌آيد، استفاده کنيد. اما فراموش نکنيد انتشار محتوا هدف خاص خود را دارد و اگر بدون هدف به انتشار محتوا بپردازيد موفق نخواهيد شد.
در اين راستا، از تمامي کارمندان خود کمک بگيريد و بر اساس حوزه تخصص آنان رهبري گروه‌هاي مختلف را به آنان بسپاريد. ببينيد مشتريان چه اطلاعاتي از شما مي‌خواهند، سپس به کمک تيم خود محتواهاي اين چنيني منتشر کنيد. اگر موفق شويد اعتماد مخاطبان را جلب کنيد، مشتريان وفاداري در طول زمان پرورش خواهيد داد.
2) استفاده از نيروهاي متخصص
در زمينه توليد و انتشار محتوا، معمولا کارمندان تمام وقت گزينه‌هاي مناسب‌تري هستند، زيرا کار سختيست اگر شما بخواهيد نيروهاي زيادي را مديريت کنيد و آن‌ها را آموزش دهيد تا به عنوان صداي برند شما شناخته شوند. با اين حال، کار انتشار محتوا اگر چه ممکن است در ابتدا کاري ساده به نظر برسد، اما کاري تخصصيست و شما نياز به استفاده از نظرات نويسندگان، بازاريابان و اديتورهاي باتجربه داريد. لذا، شما مي‌توانيد از اين افراد به صورت پروژه محور در تيم خود استفاده کنيد.
براي اين که بتوانيد به بهترين نحو از نويسندگان مهمان استفاده کنيد، ابتدا بايد مانند يک ناشر فکر کنيد. برنامه انتشاراتي شما به چه صورت است؟ آيا ترجيح مي‌دهيد از محتواهاي کوتاه استفاده کنيد يا محتواهاي طولاني؟ آيا تنها به پيش نويس اوليه محتواها نياز داريد يا از نويسندگان مهمان مي‌خواهيد يک کار نهايي شده به شما تحويل دهند؟ براي انتخاب نويسنده، به سراغ کساني برويد که در حيطه کاري شما نيز دانش و معلومات کافي دارند. اين افراد مي‌توانند محصول شما را از زواياي جديدي بررسي کنند و توجه مخاطبان را جلب کنند.
نکته آخر اين که فراموش نکنيد امتحان اين راه جديد به جاي روش تبليغات مرسوم و هزينه بر قديمي، ريسک زيادي به همراه ندارد. پس از همين امروز دست به کار شويد.
3) هزينه‌هاي جانبي کم‌تر
با در نظر گرفتن استانداردها و پروتکل‌هاي مناسب براي انتشار محتوا، شما مي‌توانيد از نويسندگان جوان بسياري که مستعد رشد و شکوفايي هستند، استفاده کنيد. بررسي‌ها و تجارب نشان مي‌دهد اگر شما بتوانيد مسير درست را براي نويسندگان خود مشخص کنيد، نويسندگان جوان بسيار خلاق‌تر و باانگيزه‌تر از نويسندگان ميانسال و باتجربه هستند. اين نويسندگان همچنين مي‌توانند با روحيه مثبت و خلاقي که دارند، فضاي کاري شرکت شما را در جهت مثبت تغيير دهند.
اما يادتان نرود براي پرداخت چند تومان کمتر، به سراغ هر نويسنده‌اي نرويد. نويسندگان جواني به درد شما مي‌خورند که انگيزه کافي براي کار و پيشرفت داشته باشند. تيمي از اين نويسندگان تهيه کرده و آن‌ها را تحت نظر نويسنده باتجربه‌اي قرار دهيد تا بتوانيد در آن واحد هم از خلاقيت هم از تجربه در کار خود استفاده کنيد.
استفاده از محتواهاي مرتبط و شخصي به برندها اجازه مي‌دهد از فرصت‌هاي منحصربه فردي که براي آن‌ها پيش مي‌آيد استفاده کنند. تبليغات محتوا محور سبب مي‌شود مشتريان شما هنگامي که با ديگران در مورد محصولاتتان صحبت مي‌کنند، صرفا تبليغ شما را نکنند، بلکه اطلاعات جالب و مرتبطي از شما در اختيار ديگران قرار دهند. انتشار محتوا سبب مي‌شود مشتريان و مخاطبان شما را شناخته و پس از شناخت، به شما اعتماد کنند.
منبع: Hubspot
برچسب ها: انتشار محتوا, تبليغات محتوا محور, رسانه‌هاي ارتباطي, پرداخت هزينه براي تبليغات, پرورش مشتريان وفادار





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

فروش یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز در بازار آزاد با کارت‌های ملی اجاره‌ای

آغاز واردات ژاپنی‌ها از ایران از ماه جاری

حذف 4 صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

پول‌مرگی/ مصیبت عظیمی برای نظام بودجه‌ریزی

جزئیات کامل نحوه هزینه یارانه 140 هزار میلیارد تومانی در سال 98/ بودجه یارانه‎ها 44 درصد بیشتر شد

وزیر صنعت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم

واگذاری‌ها مشکلی به مشکلات کشور افزوده/ آقایان در سازمان خصوصی سازی به جای فرار باید پاسخگو باشند/ به صورت شفاف بگویند چرا و چگونه واحدها واگذار شده است؟

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: طراحی برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی+ عکس

راهنمای جامع برندسازی شخصی

دولت باید در ممنوعیت‌های وارداتی تجدیدنظر کند/ بازار، اطمینانی به کاهش قیمت ارز ندارد

ضرورت پرداخت چند نوبت بسته‌‎ حمایتی به کارگران/ حمایت‌ها حتما نباید نقدی باشد

پیش بینی افزایش 30تا 40درصدی صادرات زعفران نسبت به سال گذشته/ قیمت زعفران درجه یک در بازارجهانی 1100دلار

افزایش قیمت طلا ناشی از نوسانات نرخ ارز/ حباب سکه به 370هزار تومان رسید

جهش قیمت محصولات پروتئینی در بازار/ سکوت معنادار وزارت جهادکشاورزی

6 نکته در باب لایحه بودجه98

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

دور جدید رکودهای تورمی و راه‌های ممکن برای برون رفت از بیماری اقتصادی فعلی

اختصاص 17هزار میلیارد تومان یارانه کالا/ معافیت مالیاتی حقوق و وام ازدواج بدون تغییر/ حذف یارانه 3دهک درآمدی/ بودجه دفاعی نصف شد/ پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل

خصوصی‌سازی در حال حاضر به «دولت‌زدایی» تبدیل شده/ در برخی واگذاری‌ها تخلفات روشنی رخ داده/ قرار بود اجرای اصل 44 باعث افزایش کارایی و بهره‌وری شود

حباب سکه ترکید/پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها تا شروع سال نو میلادی

حباب سکه به پایین‌ترین حد رسید

بازار خود را آماده کاهش بیشتر نرخ ارز می‌کند

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان همتی/ تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز از همیشه پر قدرت‌تر است

پرونده‌ ارز 4200 تومانی

واردات 1570 میلیارد تومان کالای غیرضرور با ار 4200 تومانی/ رانت 928میلیارد تومانی برای واردات ظروف ملامین، مربا و ژله، رخت‌آویز، دفترچه مشق و...

ایران بازهم مجبور به انتقال چمدانی ارز خواهد شد؟ /دلخوش: اروپا نمی‌تواند ایران را بازی دهد /بخاطر زندگی مردم دست به هر کاری می‎زنیم

وزیر صنعت: واردات کالا با ارز صادراتی محدودیت ندارد

بیکاری140 هزار نفر در صنعت قطعه/ صنعت قطعه و خودرو در آستانه نابودی است

دژپسند: بازار ارز در فاز تعادل/ 60میلیون یورو ارز نیمایی در یک روز معامله شد

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مهرماه به 4519.2هزار میلیارد ریال رسید/ بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی 6.2درصد افزایش است

اقتصاد جهانی منهای آمریکا

روحانی:‌ نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه 98 بررسی شد

بودجه سال آینده چقدر به نفت وابسته است؟

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ دلار 9 هزار تومانی در هفته‌ آینده؟

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود