گزارش کامل روز دوم رویداد الکام پیچ اخبار بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - در حاشیهی برگزاری نمایشگاه الکامپ، الکام پیچ ازجمله برنامههایی است که توجه خاصی را به خود جلب کرده است. با گزارش جامع روز دوم این برنامه همراه زومیت باشید.همانطورکه میدانید، زومیت یکی از رسانههای فعال در نمایشگاه الکامپ 98 است که با تهیهی گزارشهای متعدد سعی میکند بیستوپنجمین نمایشگاه الکامپ را بهطور کامل پوشش دهد. یکی از برنامههایی که هرساله توجهات زیادی را به خود جلب میکند، الکام پیچ است. در رویداد الکام پیچ، استارتاپهای نوپا برنامههای خود را معرفی و تشریح میکنند و الگوهای درآمدزایی خود را توضیح میدهند. الکامپ 98 از صبح پنجشنبه 27 تیر کار ش را آغاز کرده است و تا روز یکشنبه 30 تیر هر روز از ساعت 10 تا 18 برپا خواهد بود. در روز دوم نمایشگاه الکامپ، بهسراغ سالنهای الکام استارز رفتیم و نگاهی به غرفههای استارتاپهای نوپا انداختیم. در انتهای سالن 13، هر روز رویداد الکام پیچ برگزار میشود. ما نیز فرصت را غنیمت دانستیم و از روز دوم این مسابقه، گزارش کاملی تهیه کردیم و در آن به معرفی استارتاپهای روز دوم و حاشیههای این برنامه پرداختیم. در رویداد الکام پیچ که تا روز پایانی نمایشگاه ادامه دارد، روزانه 13 استارتاپ روی صحنه میآیند و بهمدت پنج دقیقه خود و برنامههایشان را معرفی میکنند. تیم داوری متشکل از افراد موفق درزمینهی کسبوکار نیز حضور دارند که پس از اتمام زمان پنجدقیقهای ارائه، جلسه پرسشوپاسخ پنجدقیقهای با ارائهدهنده برگزار میکنند. در پایان نمایشگاه، به برترین استارتاپها از نگاه داوران جوایزی اهدا خواهد شد. روز دوم الکام پیچ با 30 دقیقه تأخیر آغاز شد در روز دوم برنامهی الکام پیچ به سالن 13 رفتیم. طبق برنامهی از پیش اعلام شده، اولین ارائه باید ساعت 10:30 آغاز میشد و تخمین بر آن بود که مراسم ساعت 12:30 بهپایان میرسد؛ اما بهدلیل مشکل در پخش صدا و... برنامه با تأخیری حدودا نیمساعته آغاز شد و اولین ارائه ساعت 11 بود. همچنین، استارتاپ دوازدهم از ارائهی خود انصراف داد؛ بنابراین، روز دوم الکام استارز بهجای 13 استارتاپ، شاهد ارائهی 12 استارتاپ بود. این رویداد درحدود ساعت 13:40 به کار خود پایان داد. گزارش استارتاپهای روز دوم الکام استارز بهشرح زیر است: جاپارکز یکی از مشکلات امروز کلانشهرها که روزانه با آن درگیر هستیم، نبود «جای پارک» است. بهطور میانگین، هر فرد برای پیداکردن جای پارک مناسب، نزدیک به 15 دقیقه زمان صرف میکند. برنامهی جاپارکز برای حل این مشکل راهحل جالبی ارائه کرده است. با نصب این برنامه، میتوانید خیال خود را از پیداکردن جای پارک راحت کنید. جاپارکز دو کاربر «جای پارکدهنده» و «جای پارکگیرنده» را به یکدیگر متصل میکند. هنگامیکه بهدنبال جای پارک هستید، با فشردن گزینهی یافتن جای پارک، شما به نزدیکترین کاربری متصل میشوید که در حال خروج از جای پارک خود است؛ بدینترتیب، جای پارک مییابید. در این برنامه، فردی که جای پارک میگیرد، 3,500 تومان در اپلیکیشن پرداخت میکند که 3000 تومان از آن به حساب «جای پارکدهنده» واریز میشود و 500 تومان کارمزد جاپارکز است. تیم توسعهدهندهی این برنامه در نظر دارد با پارکینگهای خصوصی و عمومی مختلفی قرارداد همکاری امضا و با همکاری شهرداری تهران، جای پارکهای حاشیهای شهر را ساماندهی کند. مدیر محصول جاپارکز خبر از اضافه شدن ویژگی «یافتن احتمال جای پارک» در نسخههای بعدی میدهد. بدین شکل که شما، با وارد کردن مقصد خود، از شانس احتمالی خود برای یافتن جای پارک آگاه خواهید شد. همچنین این برنامه در نهایت به نفع کاربر خواهد بود، چرا که عملا هزینههای فعلی را کاهش میدهد و فرد پس از آن که با پرداخت 3500 تومان یک جای پارک دریافت میکند، میتواند پس از اتمام کارش، جای پارک خود را به فردی دیگر دهد و 3000 تومان دریافت کند، یعنی پیدا کردن جای پارک تنها 500 تومان هزینه خواهد داشت، که برای کلان شهری نظیر تهران، رقمی ناچیز است! این برنامه اکنون اجرایی شده است و میتوان نسخه اندروید آن را دانلود و نصب کرد. تیرافا یکی از مشکلاتی که صاحبان شرکتهای نه چندان بزرگ با آن روبهرو هستند، نظارت بر زمان مرور و خروج کارمندان است. بهطور مثال اگر یک کارمند، روزانه 5 دقیقه دیرتر سرکار بیاید و 5 دقیقه زودتر از محل کار خود خارج شود، در ماه در حدود 250 دقیقه یعنی حدود 4 ساعت کمتر از میزانی که باید کار کرده است و اگر پایهی حقوق را ساعتی 8 هزار و 500 تومان در نظر بگیریم، کارمند مذکور ماهانه 34 هزار تومان و سالانه 408 هزار تومان، حقوقی اضافه میگیرند که این عدد برای یک شرکت با 10 کارمند، مساوی 4 میلیون تومان ضرر سالیانه برای شرکت است! از طرفی خرید و نصب دستگاههای حضور و غیاب بسیار پر هزینه است و حداقل 10 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. تیرافا با معرفی برنامهی ویژهی عبور و مرور خود سعی بر این دارد، تا از طرفی کارکرد اتلافی کارمندان را حداقل برساند و از سوی دیگر هزینهی بسیار کمتری نسبت به یک سامانهی حضور و غیاب داشته باشد. برنامهی تیرافا اقدام به کنترل ورود و خروج افراد مبتنی بر موقعیت مکانی کاربر و همچنین استفاده از سیستم شناسایی چهره میپردازد. سیستم شناسایی چهرهی این برنامه با استفاده از دیپ لرنینگ روزبهروز قویتر میشود. همچنین با استفاده از این برنامه کارمند میتوان درون پنل شخصی خود درخواست مرخصی و ... خود را ثبت کند و مدیر مسئول نیز از طریق پنل شخصی اقدام به تأیید یا رد کردن درخواست کارمند خود کند. بهطور کلی تیرافا میتواند گزینهی مناسبی برای شرکتهایی با بودجهی اندک و جمعیت کوچک باشد. تاندوری تاندوری یک شبکهی اجتماعی در حوزهی غذا و آشپزی است. در این برنامه محتوای آموزشی آشپزی قرار میگیرد و میتواند تبدیل به رسانهای برای برندهای فعال در حوزهی غذا بشود. با توجه به شرایط اقتصادی، غذاهای آماده روزبهروز گرانتر میشوند، بنابراین یادگیری آشپزی اکنون یک ضرورت به حساب میآید. تاندوری در چند سال فعالیت خود نزدیک به 350 هزار بازدید در شبکههای اجتماعی داشته است و همچنین سال گذشته، رتبه سوم برترین استارتآپها را کسب کرد. یکی از مشکلاتی که در زمینهی غذا وجود دارد، این است که عملا هیچ رسانهی معتبری برای معرفی برندهای غذا وجود ندارد، همچنین اطلاعاتی که از سوی اینفلوئنسرهای این حوزه به مخاطبان داده میشود، اکثرا نادرست و صرفا جنبهی تبلیغاتی دارد. بنابراین تاندوری وارد این میدان شده است، تا علاوه بر سر و سامان دادن به این فضا ، تبدیل به یک رسانه و شبکهی اجتماعی در حوزهی غذا باشد. راههای درآمدی پیشبینی شده توسط مدیر محصول این استارتاپ از تبلیغات، ترافیک اینترنتی و فروش اکانتهای پریمیوم است. آسانیسم برای افرادی که فردی سالمند در خانوادهی خود دارند، پیدا کردن خدمات مراقبت و پرستاری از سالمندان همواره یک دغدغه است، چرا که علاوهبر قیمت بالا، در اکثر این سرویسها، فرد اطلاعی از کیفیت این مؤسسات ندارد. آسانیسم برای حل کردن این مشکل و افزودن گزینههای متعدد انتخاب پا به میدان نهاده است. تمرکز فعلی مجموعهی آسانیسم بر شهر تهران است. روش درآمدزایی این استارتاپ از تبلیغات، دریافت کمیسیون از مؤسسات نگهداری سالمندان و همچنین معرفی پرستاران است. با آسانیسم میتوانید بهترین گزینهی ممکن را، برای فرد سالمند عزیز خود بیابید. آسانیسم تا امروز 119 میلیون تومان درآمدزایی داشته است، که از این مقدار 77 میلیون سهم مؤسسات و 42 میلیون سهم آسانیسم بوده است. همچنین این تیم جوان تا به امروز با 13 مؤسسهی مطرح نگهداری از سالمندان و 83 مشتری قرارداد بستهاند. آنلاین جو آنلاین جو سامانه جامع خدمات املاک است. با نگاهی گذرا به بازار مسکن متوجه میشویم، که روزبهروز یافتن افرادی که مایل به فروش خانهی خود هستند، کمتر شده و این بازار در حال کوچک و کوچکتر شدن هست. آنلاین جو علاوه بر اینکه سامانهای برای ثبت آگهی است، ویژگیهایی دارد، که آن را از رقبای خود متمایز میکند. ویژگی مهم انلاین جو ارائهی املاک به شکل فایل و دستهبندی شده است. در این سامانه امکان ساخت پنل برای بنگاهها و آژانسهای خرید و فروش مسکن فراهم شده است. بدینوسیله کار برای هر دو طرف ماجرا سادهتر خواهد شد. از سویی شخص حقیقی که مایل به خرید یا فروش خانه است، به راحتی گزینههای موردنظر خود را پیدا خواهد کرد و همچنین آژانسهای املاک، به شکل جامعتری آگهیهای خود را منتشر کرده و در عین حال املاک مناطق مختلف را با جزییات بیشتری رصد خواهند کرد. تیریپ ساز شعار تیریپ ساز ساده است؛ «سفر با راهنما، خوب ساخته میشه...» این استارتاپ یک پلتفرم برای وصل شدن مسافران به راهنمای سفر است. برای انجام یک سفر عالی، بهتر است تا همواره یک راهنما همراه خود داشته باشید، که با آن منطقه آشنایی کامل دارد و میتواند لذت سفر را برای شما چند برابر کند. هدف تیریپ ساز نیز دقیقا همین است. در این برنامه شما میتوانید، پس از انتخاب مقصد و وارد کردن مبلغ پیشنهادی خود بهعنوان هزینهی راهنما، منتظر باشید تا یک راهنما درخواست شما را قبول کند. یا به شکلی دیگر، با راهنمای سفر انتخابی خود به مسافرت بروید. تیرپ ساز، بهعنوان استارتاپ برتر نمایشگاه شهر هوشمند مشهد انتخاب شد. این مجموعه، اکنون در 80 درصد استانها راهنما دارد و در فاز دوم خود، آمادهی ارائهی برنامههای گردشگری به توریستهای خارجی میشود. سِوِند سوند پلتفرمی است، که شما را مستقیم به مزرعه وصل میکند و امکان خرید میوهی تازه را از مزرعه فراهم میکند. دغدغهی استارتاپ سوند، رساندن میوهی تازه به کاربر با قیمت مناسب و کمک به کشاورزان است، چرا که قیمت خرید میوه از کشاورزان بسیار ناچیز است و همواره سود اصلی در بازار میوه را دلالان میبرند، در حالی که هیچ زحمتی نکشیدهاند! سوند خود را دوستدار محیط زیست میداند و معتقد است با اجرایی شدن این طرح، دیگر لازم نیست کشاورز منابع زیادی را مصرف کند، تا مبلغ موردنظر خود را بهدست آورد و با حذف واسطه، افزایش درآمد کشاورز و کاهش قیمت تمام شده برای مصرفکننده رخ میدهد. سوند در مرحلهی فعلی از طریق پست پیشتاز یا ارسال هوایی، سعی در رساندن میوه به کاربر دارد، اما تیم اجرایی این مجموعه در نظر دارد، با گسترش کسبوکار سیستم ارسال اختصاصی خود را به راه بیندازد. وی سوشال ویسوشال یک استارتاپ در زمینهی مشاوره تبلیغاتی است. تولید محتوای خلاقانه و جذاب، طراحی سناریو و تهیه پستهایی که به برندینگ مجموعه کمک میکند، از جمله کارهایی است که تیم ویسوشال انجام میدهد. با استفاده از ویسوشال مدیر یک مجموعه میتواند خیال خود را از بابت سوشال مجموعهی خود راحت کند و مطمئن باشد که یک سوشال عالی از مجموعهی او، که به نوعی ویترین شرکت است، تهیه خواهد شد. سامانه چرخ یکی از بزرگترین چالشهای شهری ترافیک، افزایش کیسههای پلاستیکی و آلودگی است، که روزبهروز بیشتر گریبان مردم را میگیرد. در این میان سامانهی چرخ برای تغییر دادن این روند پا به میدان نهاده است. این استارتاپ اپلیکیشن خود را در سه دستهی؛ «چرخ کاربر»، «چرخچی همکار»، «چرخشاپ فروشگاه» تقسیمبندی و منتشر کرده است. هدف آنها جابهجایی مرسولات است. اما آنان برای توسعهی کسبوکار خود روشهای جدیدی را در نظر گرفتهاند، که از جملهی آن استفاده از دوچرخه برای رساندن بستهها و ایجاد یک قابلیت جدید به نام «چرخچی پیاده» است، که در آن فرد بستهی موردنظر را از طریق مترو به مقصد میرساند. سامانهی چرخ علاوهبر برنامههای درآمدزایی، سعی در فرهنگسازی دارد، که ترویج فرهنگ ورزشی، توجه بیشتر به مقولهی زمین پاک و کارآفرینی برای ناتوانان جسمی از جملهی آن است. کلاسند کلاسند یک استارتاپ آموزشی است، که در آن مشاورین و دانشآموزان را به یکدیگر نزدیکتر میکند. از ویژگیهای این برنامه، حضور مشاورین متعدد است، که این قابلیت را به دانشآموز میدهد، تا با دستی باز اقدام به انتخاب مشاور خود کند. کلاسند، کیفیت مشاورهایی که درون سامانه وجود دارند، را تضمین میکند. این استارتاپ سعی میکند تا قدمی در جهت ازبینبردن محدودیتها و سرویسدهی آموزشی حتی به نقاط دور افتاده ایران بردارد. علاوهبر مشاوره اینترنتی، کلاسند سرویس مشاوره تلفنی را نیز به راه انداخته است. آنها سعی دارند تا با از بینبردن واسطهها، سبب آن شوند که دانشآموز بهترین مشاور را به بهترین قیمت انتخاب کند. همچنین در توسعهی نسخه دوم این برنامه، قرار است امکاناتی نظیر آزمون انلاین و ... اضافه شود. گیم تراپی یکی از مشکلاتی که کودکان امروز به آن مبتلا هستند، گذراندن ساعات زیادی از روز به انجام بازیهای کامپیوتری و عدم تحرک و فعالیت است. استارتاپ گیم تراپی برای حل این مشکل، تلفیقی از بازیهای کامپیوتری و حرکتی را بهعنوان یک محصول ارائه داده است. این محصول یک پد پلاستیکی است که بر کف زمین قرار میگیرد و از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا دستگاههای اندروید وصل میشود، کودک بازیهای خاص نظیر؛ Subway Surfers، کلاه قرمزی و ... را از طریق این پد انجام میدهد. روند کاری این پد چنین است که کودک روی آن قرار میگیرد و برای چپ، راست، بالا پریدن و غلت خوردن درون بازی کلیدهای خاصی را که روی پد قرار گرفته است، با پای خود فشار میدهد و همزمان با انجام بازی مشغول فعالیت و بالا و پایین پریدن است. Siti tracker سیتیترکر وظیفهی خود را مانیتورینگ هوشمند و مدیریت وظایف نیروهای متحرک بیرون از سازمان میداند. برای شرکتهایی که بخش اعظمی از کارکنانش در خارج از فضای شرکت قرار دارند نظیر؛ راننده، پیک موتوری، بازرس، بازاریاب و ... این برنامه یک راهحل بسیار مناسب است، چرا که پیگیری کردن دائم روند کار این افراد وقت و انرژی بسیار زیادی را میطلبد. اما با سیتیترکر میتوان با زمانی کمتر، به شکلی دقیقتر پیگیر روند کاری افراد خارج از شرکت شد. از طریق این پنل، مدیر میتواند خواستهها و پیام خود را به کارمندان موردنظر خود ارسال کند. همچنین این برنامه در نسخهی ویژه قابلیت شخصیسازی دارد و سازمان مذکور میتواند، نسخهی مخصوص سیتیترکر خود را دریافت کند. بدین ترتیب دومین روز از رویداد الکام پیچ به پایان رسید. گزارشهای روز آینده را نیز از طریق زومیت دنبال کنید. برای اطلاع از دیگر اخبار بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ به صفحهی ویژه این نمایشگاه مراجعه کنید. شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۵۷ ۶۰ بازديد سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/79596/