بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟ اخبار

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - قوانین جدید و سختگیرانه‌ی آلایندگی به‌همراه گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، احتمالا در آینده‌ی نزدیک باعث ادغام شرکت‌های خودروسازی خواهد شد.

مدیران صنعتی و بانکداران می‌گویند درک فزاینده‌ی صنعت خودرو از ارزش فناوری پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی به‌منظور سازگاری با مقررات جدید آلایندگی، احتمالا در دو سال آینده‌، موج جدیدی از اتحاد و ادغام خودروسازان را رقم خواهد زد. از زمان رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال 2015، ادغام شرکت‌ها و تصاحب سهام آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد. دیزل‌گیت باعث شد مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی سختگیرانه‌تر پیگیری شود و درنتیجه، ارزش فناوری‌های خودروهای دیزلی و بنزینی کاهش یافت.
با این حال، کارشناسان می‌گویند بازار خودرو جداسازی شرکت‌های مختلف درزمینه‌ی تعهد به اجرای مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای را شروع می‌کند؛ درنتیجه، شرکت‌هایی که می‌توانند این استانداردها را اجرایی کنند، از شرکت‌هایی که نمی‌توانند تمییز داده می‌شوند. چنین کاری می‌تواند در 12 تا 24 ماه آینده، فاصله‌ی ایجادشده در قیمت‌های موردانتظار بین خریداران و فروشندگان را کاهش دهد. با تمام این‌ها، صنعت خودرو توسعه‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف می‌کند؛ چراکه منابع محدود به‌سمت ساخت خودرو الکتریکی و خودران سوق داده شده می‌شود.
باوجوداین، خودروهای الکتریکی همچنان با 1.26 میلیون دستگاه (1.5 درصد) از مجموع 86 میلیون دستگاه خودرو فروخته‌شده در سراسر جهان، سهم کمی از بازار را ازآنِ خود کرده‌اند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند روند روبه‌رشد فروش خودرو برقی ادامه خواهد داشت و تا اواسط دهه‌ی آینده‌ی میلادی، سهم خودروهای بنزینی از بازار کمتر خواهد شد. یکی از مدیران بانک‌های مطرح اروپا در این زمینه می‌گوید تقاضا برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان وجود دارد؛ بنابراین، تولیدکنندگان احتمال دارد مجبور شوند در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند. درضمن، تأمین‌کنندگانی که با این موضوع سروکار دارند، در امر فروش با دشواری‌هایی مواجه خواهند داشت.
در عین حال، بانکداران اعتقاد دارند به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، انگیزه‌ی قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان برای ادغام می‌تواند افزایش پیدا کند. فولکس‌واگن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، گفته است آخرین نسل از پیشرانه‌های احتراق‌داخلی را تا سال 2026 توسعه خواهد داد؛ در حالی که فورد ماه گذشته اعلام کرد دو کارخانه‌ی ساخت پیشرانه را در اروپا تعطیل می‌کند. مدیرعامل گلدمن‌ساکس می‌گوید: سود شرکت‌هایی که از فناوری مربوط به پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی استفاده می‌کنند، با افزایش خودروهای الکتریکی و دیجیتالی‌شدن صنعت خودرو کاهش می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که شرکت‌ها بتوانند با ادغام و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ازطریق افزایش تولید به سود برسند.
فولکس‌واگن هم‌اکنون به قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان خود هشدار داده است که برای کاهش تولید پیشرانه‌های احتراقی در سراسر جهان آماده شوند؛ زیرا قصد دارد تولید انبوه خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. خودروساز آلمانی 16 کارخانه‌ی خود را برای تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تجهیز می‌کند و طرح‌هایی برای آغاز ساخت 33 مدل مختلف خودرو برقی با برندهای فولکس‌واگن، آئودی ، سئات و اشکودا تا اواسط سال 2023 دارد که باعث تغییر زنجیره‌ی تأمین این صنعت خواهد شد. استفان سامر ، مدیر خرید فولکس‌واگن به رویترز گفت: منطقی نیست که کارخانه‌ها با 40 درصد ظرفیت خود کار کنند. صنعت خودروسازی موظف است برای تثبیت ارزش پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، ساختارهایی ایجاد کند و تصمیماتی بگیرد که فعالیت‌های خود را در کجا متمرکز کند. طبق گزارش شرکت الیکس‌پارتنرز (AlixPartners)، بیش از 120 کارخانه تولید پیشرانه احتراق‌داخلی در اروپا وجود دارد. انجمن خودروسازی آلمانی VDA می‌گوید 436 هزار شغل در آلمان به ساخت پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وابسته هستند. تقاضا برای پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با قوانین زیست‌محیطی هم‌اکنون باعث ایجاد انگیزه برای ادغام در میان خودروسازان شده است. گروه پژو سیتروئن هم با همین هدف شرکت اوپل را در سال 2017 از جنرال‌موتورز خرید.
فرانسیس ون‌میل ، مدیر بخش توسعه‌ی بی‌ام‌و به رویترز گفت: با سختگیرانه‌ترشدن مقررات آلایندگی به‌ویژه در اروپا، برخی از تولیدکنندگان ازلحاظ داشتن توانایی برای توسعه‌ی پیشرانه‌های سازگار با محیط‌زیست عقب مانده‌اند. تا همین اواخر، توافقنامه‌های ادغام به‌دلیل اختلاف‌نظرها درزمینه‌ی ارزش‌گذاری‌ها با مشکل روبه‌رو بود. برخی می‌گویند گروه آمریکایی دینا (Dana) در سال 2018 فروش برند اروپایی خود در حوزه‌ی ساخت واشر سرسیلندر را آغاز کرد؛ شرکتی که یکی از قطعات مهم را برای پیشرانه‌ی خودروهای احتراق‌داخلی تولید می‌کند. دینا با کمک بانک آمریکا ( Bank of America) شرکت‌کنندگان را برای مزایده دعوت کرد؛ اما به‌دلیل نرسیدن به منافع خود، این مزایده را چند هفته عقب انداخت.
مقاله‌های مرتبط:
موردانتظارترین خودروهای برقی برای سال 2020 فورد از پلتفرم MEB فولکس واگن در خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند
گروه آلمانی Ifa نیز که درزمینه‌ی ساخت شفت‌های کاربردی در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی فعالیت می‌کند، سال گذشته برای فروش به مزایده گذاشته شد؛ اما فرایند فروش آن هرگز به خط‌پایان نرسید. برخی افراد مطلع می‌گویند وانکسیانگ (Wanxiang) چین نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مزایده حضور یافت؛ اما تفاوت قیمت‌گذاری مانع توافق شد. به‌گفته‌ی کارشناسان، مشکل اصلی این است که انتظارات خریداران و فروشندگان درباره‌ی قیمت باهم مطابقت ندارد.
جیمز کمسیکاس ، مدیرعامل دینا، معتقد است تقاضا برای پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی تا چندین سال آینده ادامه خواهد داشت. کمسیکاس به رویترز گفت: بسیاری از افراد درباره‌ی اینکه چه زمانی پیشرانه‌های احتراق‌داخلی از رده خارج می‌شوند، کمی بیش‌ازحد هیجان‌زده شده‌اند. با این حال، من یکی از طرفداران بسیار سرسخت دنیای هیبریدی‌شدن خودروها تا 15 سال آینده هستم. تا جایی که می‌دانم، در این فناوری (هیبرید) هنوزهم به پیشرانه‌ی احتراقی نیاز است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اولین کارت‌ گرافیک سفارشی‌ NAVI معرفی شد

به روزرسانی تابستانی ساعت سامسونگ

بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی آمریکا هک شد

عرضه گوشی گیمینگ vivo iQOO Neo

مراحل توسعه‌ی نسخه‌ی ژاپنی Dragon Quest XI به پایان رسید

تخفیف 99 درصدی آمازون به خاطر قیمت‌گذاری اشتباه

سیستم عامل هانگ منگ برای گوشی‌های هواوی طراحی نشده است!

اگر می توانید این تصاویر را شناسایی کنید از هوش مصنوعی قوی تر عمل می کنید

وفاداری کاربران به آیفون کم شده است!

سوار هواپیما شوید نینتندو سوییچ هدیه بگیرید!

بازی Rainbow Six Quarantine چه زمانی منتشر می شود؟

امکان تشخیص 21 بیماری در کاربر با تحلیل پست های فیس بوک

نرخ انواع هارد دیسک اکسترنال در بازار

مسابقه ربات‌های جنگی - قسمت هفدهم

کدام محصول لقب سریع‌ترین پردازنده اندرویدی را تصاحب کرد؟

نمونه کمیاب‌ مک لارن F1 حراج می‌شود

همکاری تنسنت و بی ام و در توسعه فناوری خودران

داروخانه آنلاین چیست؟ (معرفی داروخانه آنلاین شیدر)

نگاهی عمیق به پژو 508 مدل 2019

نشست الکام تاکز روز سوم نمایشگاه با حضور مدیر تبلیغات کافه بازار انجام شد

مظنه انواع اسکنر در بازار

هیچ‌ صرافی بیت‌کوین خرید و فروش نمی‌کند

چگونه حساب کاربری گوگل خود را بازیابی کنیم؟

اطلاعات میلیون‌ها نفر در بلغارستان لو رفت

اولین کارت‌ گرافیک سفارشی‌ NAVI معرفی شدند

ال جی سری جدید M را وارد سبد محصولات خود می‌کند

عینک واقعیت افزوده اپل راه‌ حلی مناسب برای یاری افراد دارای اختلال بینایی

سیاست‌های غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام از سوی این شرکت تغییر کرد

علاقه کاربران ایرانی‌ به واتس‌اپ بیشتر شد

مشخصات بیشتری از گوشی جنجالی هواوی لو رفت

پیشنهاد تورهای تابستانی پر طرفدار برای تفریح های خانوادگی از آژانس آویسا

اشکان قویدل، معاونت فنی نوژن از حوزه‌ی فعالیت شرکت و چالش‌های پیش‌رو می‌گوید

نام بخش توشیبا مموری به Kioxia America تغییر می‌کند

سرویس اشتراک آنلاین آب آشامیدنی خرید ساده‌تری به ارمغان می‌آورد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای الکامپ را آینه‌ای از صنف ICT کشور می‌داند

تولید پیکاپ مرسدس بنز کلاس ایکس متوقف می‌شود

افزایش شمار مبتلایان به فلج اطفال در افغانستان و پاکستان

شناسایی عکس‌های تقلبی با کمک هوش مصنوعی

میزان حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

پست فیس‌بوکی خبر می‌دهد از سر درون!

لیست قیمت انواع پاوربانک در بازار

راهکار سامسونگ برای فرار از تیغ تحریم‌های ژاپن

افزایش کیفیت و سرعت اینترنت با حفظ قیمت فعلی

گواهی TENAA هواوی میت X اطلاعات بیشتری از این گوشی را فاش ساخت

دمو هولولنز جدید مایکروسافت با قابلیت ترجمه منتشر شد

مشخصات فنی مدل پایه پورشه تایکان اعلام شد

استارتاپ آرمه خدمات دندان‌پزشکی را تسهیل می‌کند

دستکش واقعیت افزوده ابزار دیجیتال به بازار می‌آید

فدورا درمقابل اوبونتو؛ مقایسه‌ سیستم‌عامل‌های لینوکسی

مچ‌بند Honor Band 5 به زودی عرضه خواهد شد