بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند بازاريابي سياسي

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر در زمینه‌ی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فعالیت کرده باشید مطمئنا از اهمیت وجود تقویم محتوایی در رسانه‌های اجتماعی اطلاع دارید. زیرا استراتژی شبکه‌های اجتماعی نیز بر پایه‌ی همین تقویم محتوایی استوار است. بنابراین برای موفقیت در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی لازم است که قبل از هر چیزی زمانبندی دقیقی برای کارهای مختلف خود در نظر بگیرید. زیرا در عصر ارتباطات اهمیت زمان بیش از پیش احساس می‌شود و همین موضوع نیز می‌تواند فرصتی برای تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تلقی شود. با توجه به این‌که روند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اثربخشی آن‌ها دچار تغییرات اساسی شده است. در این مطلب مهمترین روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند
اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی زنده
می‌توان گفت استفاده از محتوای ویدیویی زنده در سال‌های اخیر چندین برابر شده است. از این رو  بسیاری از برندها و کسب و کارها به کمک محتوای ویدیویی زنده علاوه بر پیشبرد استراتژی بازاریابی خود، میزان تعامل با مخاطبان خود را نیز افزایش می‌دهند. به دلیل اهمیت محتوای ویدیویی زنده است که امروزه بیشتر رسانه‌های اجتماعی امکان به اشتراک‌گذاری آن را به اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کنند. در عصر امروز شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام از جمله پر مخاطب‌ترین شبکه‌هایی هستند که با فراهم کردن امکان به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی زنده تاثیر به سزایی بر استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند و باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. زیرا با توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند. ویدئوهای معرفی محصول و پرسش و پاسخ از مشتریان از جمله مهمترین مسائلی هستند که می‌توانند با تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سبب جذب مشتری و افزایش فروش شوند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعیبا توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند.

استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان
امکان استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یکی از عوامل موثر در تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. زیرا استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان با ایجاد ارتباط اثربخش امکان تعامل با مشتریان را چندین برابر می‌کند. پاسخگویی سریع به مشتریان و فراهم کردن بستری برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش و پاسخ از آن‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شده‌اند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ابزارهایی مانند ایمیل نیز می‌تواند برقراری ارتباط با مشتریان را میسر کند. اما باید توجه داشته باشید که دسترس‌پذیری آسان ابزارهای پیام‌رسان می‌تواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی برندها داشته باشد.
افزایش تجارت الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی
امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است. زیرا مردم عصر دیجیتال ترجیح می‌دهند در گشت و گذار روزانه خود در رسانه‌های اجتماعی بتوانند خریدهای دلخواه خود را انجام دهند. امکان پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی و تحویل سریع نیز باعث شده است که شبکه‌های اجتماعی به یکی از ابزارهای قدرتمند تجارت الکترونیکی تبدیل شوند. نظرسنجی‌های انجام شده نیز حاکی از آن است که نسل جوان علاقه زیادی به خرید اینترنتی اقلام مورد نیاز خود نشان می‌دهند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است.

ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی
در سال‌های اخیر واقعیت مجازی جایگاه ویژه‌ای را در پیش‌بینی بازار و پیشبرد استراتژی بازاریابی به خود اختصاص داده است. همانگونه که می‌دانید پیش‌بینی بازار تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی کسب و کارها دارد. بنابراین ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.
تبلیغات موبایلی رسانه‌های اجتماعی
بی‌شک تبلیغات موبایلی بخش قابل توجهی از استراتژی شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. زیرا با ظهور گوشی‌های هوشمند بیشتر مردم روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. بنابراین میزان مواجهه با تبلیغات موبایلی در شبکه‌های اجتماعی چندین برابر سایر انواع تبلیغات است. از این رو برندها می‌کوشند با بهبود تولید محتوای بصری جذاب و  تبلیغات خلاق  میزان اثربخشی تبلیغات موبایلی خود را چندین برابر کنند.
بهبود واسط کاربری شبکه‌های اجتماعی
طراحی واسط کاربری مشتری پسند یکی از عوامل افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال واسط کاربری ساده و عکس محور بودن اینستاگرام سبب چندین برابر شدن کاربران این رسانه‌ی اجتماعی شده است. اینستاگرام با افزودن استوری موفق شد که میزان کاربران فعال خود را تا حد زیادی افزایش دهد. زیرا بسیاری از کاربران تمایل دارند پست‌های کوتاهی از زندگی روزمره خود را با مخاطبان و دوستان خود به اشتراک بگذارند. همین امر به برندها نیز کمک می‌کند تا به از طریق به اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره تعامل موثرتری با کاربران و مخاطبان خود داشته باشند.
برچسب ها: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, رسانه‌های اجتماعی, شبکه‌های اجتماعی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چگونه فالوورهای خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهیم؟

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنید

فروش یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز در بازار آزاد با کارت‌های ملی اجاره‌ای

آغاز واردات ژاپنی‌ها از ایران از ماه جاری

حذف 4 صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

پول‌مرگی/ مصیبت عظیمی برای نظام بودجه‌ریزی

جزئیات کامل نحوه هزینه یارانه 140 هزار میلیارد تومانی در سال 98/ بودجه یارانه‎ها 44 درصد بیشتر شد

وزیر صنعت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم

واگذاری‌ها مشکلی به مشکلات کشور افزوده/ آقایان در سازمان خصوصی سازی به جای فرار باید پاسخگو باشند/ به صورت شفاف بگویند چرا و چگونه واحدها واگذار شده است؟

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: طراحی برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی+ عکس

راهنمای جامع برندسازی شخصی

دولت باید در ممنوعیت‌های وارداتی تجدیدنظر کند/ بازار، اطمینانی به کاهش قیمت ارز ندارد

ضرورت پرداخت چند نوبت بسته‌‎ حمایتی به کارگران/ حمایت‌ها حتما نباید نقدی باشد

پیش بینی افزایش 30تا 40درصدی صادرات زعفران نسبت به سال گذشته/ قیمت زعفران درجه یک در بازارجهانی 1100دلار

افزایش قیمت طلا ناشی از نوسانات نرخ ارز/ حباب سکه به 370هزار تومان رسید

جهش قیمت محصولات پروتئینی در بازار/ سکوت معنادار وزارت جهادکشاورزی

6 نکته در باب لایحه بودجه98

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

دور جدید رکودهای تورمی و راه‌های ممکن برای برون رفت از بیماری اقتصادی فعلی

اختصاص 17هزار میلیارد تومان یارانه کالا/ معافیت مالیاتی حقوق و وام ازدواج بدون تغییر/ حذف یارانه 3دهک درآمدی/ بودجه دفاعی نصف شد/ پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل

خصوصی‌سازی در حال حاضر به «دولت‌زدایی» تبدیل شده/ در برخی واگذاری‌ها تخلفات روشنی رخ داده/ قرار بود اجرای اصل 44 باعث افزایش کارایی و بهره‌وری شود

حباب سکه ترکید/پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها تا شروع سال نو میلادی

حباب سکه به پایین‌ترین حد رسید

بازار خود را آماده کاهش بیشتر نرخ ارز می‌کند

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان همتی/ تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز از همیشه پر قدرت‌تر است

پرونده‌ ارز 4200 تومانی

واردات 1570 میلیارد تومان کالای غیرضرور با ار 4200 تومانی/ رانت 928میلیارد تومانی برای واردات ظروف ملامین، مربا و ژله، رخت‌آویز، دفترچه مشق و...

ایران بازهم مجبور به انتقال چمدانی ارز خواهد شد؟ /دلخوش: اروپا نمی‌تواند ایران را بازی دهد /بخاطر زندگی مردم دست به هر کاری می‎زنیم

وزیر صنعت: واردات کالا با ارز صادراتی محدودیت ندارد

بیکاری140 هزار نفر در صنعت قطعه/ صنعت قطعه و خودرو در آستانه نابودی است

دژپسند: بازار ارز در فاز تعادل/ 60میلیون یورو ارز نیمایی در یک روز معامله شد

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مهرماه به 4519.2هزار میلیارد ریال رسید/ بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی 6.2درصد افزایش است

اقتصاد جهانی منهای آمریکا

روحانی:‌ نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه 98 بررسی شد

بودجه سال آینده چقدر به نفت وابسته است؟

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟