بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي بازاريابي سياسي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - چالش بزرگی که صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی با آن رو به رو هستند افزایش میزان ترافیک ورودی به سایت تجارت الکترونیکی آن‎ها است. با توجه به افزایش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی انتخاب استراتژی رسانه‌های اجتماعی مناسب یکی از مزایای رقابتی است که کسب و کارهای اینترنتی امروز با آن مواجه هستند. از این رو در این مطلب چند نمونه از مهمترین استراتژی رسانه‌های اجتماعی را که به کسب و کارها کمک می‌کنند تا میزان فروش اینترنتی خود را افزایش دهند را گرداوری کرده‌ایم.
استراتژی رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش اینترنتی
انتشار مداوم محتوا برای کمک به رشد برند
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رشد رسانه‌های اجتماعی انتشار محتوای مداوم است. البته با توجه به این‌که مخاطبان شما از اقشار مختلفی هستند. بهتر است در ابتدا انواع مختلفی از محتوای مرتبط با زمینه‌ی کاری خود را منتشر کنید. سپس با توجه به بازخوردی که از آن‌ها می‌گیرید بهترین گزینه را انتخاب کنید و استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را بر اساس آن شکل دهید. در نظر داشته باشید رسانه‌های اجتماعی علاوه بر وب‌سایت یک شرکت شامل شبکه‌های اجتماعی آن نیز است. بنابراین در صورتی که همواره در دسترس نیستید بهتر است از پست‌های زمانبندی شده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که رسانه‌های اجتماعی شما همیشه به روز باشد.
استفاده از تصاویر متناسب
با توجه به جذابیت محتوای بصری برای مخاطبان بهتر است از تصاویر مرتبطی در محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که نرخ تعامل با مشتری محتوای جذاب بصری چند برابر سایر انواع محتوا است. بنابراین استفاده از تصاویر متناسب و جذاب باید به عنوان یکی از مهمترین نکات در استراتژی رسانه‌های اجتماعی مد نظر قرار گیرد.


استراتژی رسانه‌های اجتماعیتحقیقات انجام شده حاکی از آن است که نرخ تعامل با مشتری محتوای جذاب بصری چند برابر سایر انواع محتوا است.

لینک کردن سایت به شبکه‌های اجتماعی
هر چند در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد اما لینک کردن سایت به شبکه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی رسانه‌های اجتماعی یک کسب و کار خواهد داشت. زیرا این کار سبب هدایت مخاطبان یک رسانه به رسانه‌ی دیگر می‌شود. به همین دلیل است که اکثر سایت‌های معروف دنیا آیکون لینک به شبکه‌های اجتماعی خود را در پایان هر پست از سایت خود قرار می‌دهند.
اجرای کمپین
اجرای کمپین‌های ساده راه‌حل مناسبی برای شناسایی مشتریان بالقوه است. برای اجرای چنین کمپین‌هایی کافی است با دریافت ایمیل یا شماره تلفن از مشتری اطلاعات مورد نیاز او در اختیارش قرار بگیرد. این کار می‌تواند مانند بازاریابی ویروسی عمل کرده و جامعه عظیمی از مشتریان بالقوه را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد. برقراری ارتباط با این مشتریان مطابق با استراتژی رسانه‌های اجتماعی هنگام معرفی محصول می‌تواند بسیاری از این مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و سبب افزایش فروش شود.
استفاده از نفوذ اجتماعی برای بازاریابی دهان به دهان
جالب است بدانید که نفوذ اجتماعی تاثیر به سزایی در پیشبرد بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد. بنابراین استفاده از نفوذ اجتماعی یکی از مهمترین مسائلی است که در استراتژی رسانه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. معرفی محصول و انتقال تجربه‌ی استفاده از محصول مشتریان به سایر مخاطبان یکی پرکاربردترین مواردی است که در آن از نفوذ اجتماعی استفاده می‌شود. زیرا به اشتراک گذاری تجربه مشتریان سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود و نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد.


استراتژی رسانه‌های اجتماعیمعرفی محصول و انتقال تجربه‌ی استفاده از محصول مشتریان به سایر مخاطبان یکی پرکاربردترین مواردی است که در آن از نفوذ اجتماعی استفاده می‌شود. زیرا به اشتراک گذاری تجربه مشتریان سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود و نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد.

تولید محتوای کوتاه یا میکرو
یکی از مهمترین مسائلی که در تولید محتوا باید مد نظر قرار گیرد کوتاه بودن آن است. زیرا در زندگی امروز مردم زمان زیادی برای مطالعه متن‌های طولانی ندارند. بنابراین هر چه محتوای تولید شده کوتاه و مختصر باشد احتمال مطالعه آن نیز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر نیز رسانه‌های اجتماعی معمولا محدودیت کاراکتر دارند و تولید محتوای آن‌ها بهتر است مختصر و مفید باشد. زیرا در بسیاری از موارد مخاطبان با دیدن حجم مطالب جذاب نیز از مطالعه آن صرف نظر می‌کنند.
استفاده از عناوین و تصاویر جذاب در محتوای سایت
بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان شما به محض ورود به سایت با عناوین و تصاویر شاخص مطالب مواجه می‌شوند. بنابراین بهتر است استفاده از تصاویر و عناوین جذاب را در اولویت استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید تا سایت شما کاربر پسندانه‌تر باشد. چه بسا مطالبی که بسیار با ارزش هستند اما به دلیل عناوین و تصاویر عادی از آن‌ها چشم پوشی می‌شود.
آنچه تا کنون گفته شد تنها دریچه‌ی کوچکی از نکات مهمی است که در تدوین استراتژی رسانه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که همه این موارد دست به دست هم می‌دهد تا یک کسب و کار بتواند با موفقیت استراتژی بازاریابی خود را پیش ببرد و میزان فروش خود را افزایش دهد.
برچسب ها: استراتژی رسانه‌های اجتماعی, افزایش فروش, بازاریابی دهان به دهان, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی ویروسی, تولید محتوا, تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی, فروش اینترنتی, مشتریان بالقوه, کمپین





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چگونه فالوورهای خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهیم؟

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنید

فروش یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز در بازار آزاد با کارت‌های ملی اجاره‌ای

آغاز واردات ژاپنی‌ها از ایران از ماه جاری

حذف 4 صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

پول‌مرگی/ مصیبت عظیمی برای نظام بودجه‌ریزی

جزئیات کامل نحوه هزینه یارانه 140 هزار میلیارد تومانی در سال 98/ بودجه یارانه‎ها 44 درصد بیشتر شد

وزیر صنعت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم

واگذاری‌ها مشکلی به مشکلات کشور افزوده/ آقایان در سازمان خصوصی سازی به جای فرار باید پاسخگو باشند/ به صورت شفاف بگویند چرا و چگونه واحدها واگذار شده است؟

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: طراحی برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی+ عکس

راهنمای جامع برندسازی شخصی

دولت باید در ممنوعیت‌های وارداتی تجدیدنظر کند/ بازار، اطمینانی به کاهش قیمت ارز ندارد

ضرورت پرداخت چند نوبت بسته‌‎ حمایتی به کارگران/ حمایت‌ها حتما نباید نقدی باشد

پیش بینی افزایش 30تا 40درصدی صادرات زعفران نسبت به سال گذشته/ قیمت زعفران درجه یک در بازارجهانی 1100دلار

افزایش قیمت طلا ناشی از نوسانات نرخ ارز/ حباب سکه به 370هزار تومان رسید

جهش قیمت محصولات پروتئینی در بازار/ سکوت معنادار وزارت جهادکشاورزی

6 نکته در باب لایحه بودجه98

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

اسپانیا با زعفران ایرانی، حرف اول را در جهان می‌زند/ جولان قاچاقچیان بر سر طلای سرخ ایران/ دسترنج کشاورزان چگونه به بازار عربستان و آمریکا می‌رسد؟

دور جدید رکودهای تورمی و راه‌های ممکن برای برون رفت از بیماری اقتصادی فعلی

اختصاص 17هزار میلیارد تومان یارانه کالا/ معافیت مالیاتی حقوق و وام ازدواج بدون تغییر/ حذف یارانه 3دهک درآمدی/ بودجه دفاعی نصف شد/ پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل

خصوصی‌سازی در حال حاضر به «دولت‌زدایی» تبدیل شده/ در برخی واگذاری‌ها تخلفات روشنی رخ داده/ قرار بود اجرای اصل 44 باعث افزایش کارایی و بهره‌وری شود

حباب سکه ترکید/پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها تا شروع سال نو میلادی

حباب سکه به پایین‌ترین حد رسید

بازار خود را آماده کاهش بیشتر نرخ ارز می‌کند

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان همتی/ تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز از همیشه پر قدرت‌تر است

پرونده‌ ارز 4200 تومانی

واردات 1570 میلیارد تومان کالای غیرضرور با ار 4200 تومانی/ رانت 928میلیارد تومانی برای واردات ظروف ملامین، مربا و ژله، رخت‌آویز، دفترچه مشق و...

ایران بازهم مجبور به انتقال چمدانی ارز خواهد شد؟ /دلخوش: اروپا نمی‌تواند ایران را بازی دهد /بخاطر زندگی مردم دست به هر کاری می‎زنیم

وزیر صنعت: واردات کالا با ارز صادراتی محدودیت ندارد

بیکاری140 هزار نفر در صنعت قطعه/ صنعت قطعه و خودرو در آستانه نابودی است

دژپسند: بازار ارز در فاز تعادل/ 60میلیون یورو ارز نیمایی در یک روز معامله شد

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مهرماه به 4519.2هزار میلیارد ریال رسید/ بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی 6.2درصد افزایش است

اقتصاد جهانی منهای آمریکا

روحانی:‌ نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه 98 بررسی شد

بودجه سال آینده چقدر به نفت وابسته است؟

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟