بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اسرار ترسناکی که فقط خلبان‌ها از آن‌ها باخبرند اخبار

اسرار ترسناکی که فقط خلبان‌ها از آن‌ها باخبرند

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - خلبان‌ها از اسرار و ناگفته‌های بسیاری درباره هواپیما و وضعیت پرواز باخبرند که برای حفظ آرامش مسافران هرگز بازگو نمی‌کنند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو
بلیط چارتر چیست؟ بلیط Open Jaw چیست؟ چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟ چگونه به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟
آیا می‌دانید که خلبان‌‌ها هرگز در مورد میزان خطرناک بودن چاله‌های هوایی (جریان هوای قوی به سمت پایین که در هنگام پرواز هواپیما ایجاد می‌شود و باعث تکان‌های شدید هواپیما می‌شود) چیزی به مسافران نمی‌گویند؟ درضمن آن‌ها در مورد عمر هواپیماها (عمر یک هواپیما ممکن است 50 سال هم باشد) و همچنین، موارد دیگر مثل نظافت سطحی فضای داخلی هواپیما چیزی به مسافران نمی‌گویند! به‌تازگی خلبانی در یک گفت‌و‌گوی اینترنتی در سایت کورا (Quora) اذعان کرده است که آن‌ها اطلاعات زیادی می‌دانند که در مورد بسیاری از آن‌ها چیز زیادی به مسافران نمی‌گویند. وی در ابتدا به بیان این موضوع پرداخته که چاله هوایی می‌تواند در مدت کوتاهی هواپیما را تحت‌تاثیر قرار دهد. او همچنین گفته که مسافران از کمربند ایمنی می‌ترسند و آن را همیشه شل می‌بندند و تنها زمانی آن را سفت می‌کنند که هواپیما در اوج ارتفاع خود قرار دارد و می‌خواهند منظره جالبی را تماشا کنند.
علاوه‌براین، این خلبان که دَن لارسِن نام دارد اذعان کرد که چاله‌ هوایی می‌تواند در هر زمانی و بدون هیچ‌گونه هشداری رخ دهد؛ حتی اگر احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار کم یا حتی صفر باشد؛ البته در زمانی‌که خلبان از مهمان‌داران می‌خواهد بنشینند و کمربندهای خود را ببندند، موضوع جدی می‌شود! همچنین، یکی از ماموران یک شرکت هواپیمایی اذعان کرده است که اگر فردی مدعی شود که بمبی در هواپیما وجود دارد یا کادر پرواز با انفجار بمب تهدید شوند، هرگز چیزی به مسافران گفته نمی‌شود. وی در ادامه گفته‌های خود افزود: کادر پرواز واقعا نمی‌خواهند برخی از مسافران از شدت ترس صندلی‌های خود را کثیف کنند! برخی دیگر هم فکر می‌کنند آن‌ها با استعداد خود و بدون کمک گرفتن از دیگران می‌توانند بمب را پیدا و آن را خنثی کنند؛ حتی ممکن است زمانی‌که مسافران این موضوع را بفهمند، تعداد اندکی از آن‌ها از شدت ترس بخواهند در اضطراری هواپیما را باز کنند و از آن خارج شوند.
حتی خلبانی اعتراف کرده است که گاهی اوقات در هنگام فرود با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند به درستی نقطه فرود خود را بررسی کند؛ اما اصلا مسافران را از این موضوع مطلع نمی‌کند. وی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود گفته است: گاهی اوقات می‌خواهم به مسافران بگویم که پیدا کردن فرودگاه لعنتی چقدر سخت است؛ اما از این کار خودداری می‌کنم! چراغ‌های چرخان نشانه فرودگاه هستند؛ اما گاهی اوقات چراغ‌های متعدد مانع تشخیص‌ آن‌ها می‌شوند. گاهی اوقات شما دقیقا بر فراز فرودگاه هستید؛ اما نمی‌توانید آن را ببینید.
خلبان دیگری نیز اذعان کرده است که اجازه نمی‌دهد مسافران عمر هواپیما را بفهمند. وی گفته که یک بار با یک هواپیمای ساخت سال 1968 در حال پرواز بوده، اما در این مورد چیزی به مسافران نگفته است. وی این پنهان‌کاری خود را این گونه توجیه کرده است: هنوز هم افراد زیادی هستند که معتقدند خودروهای دهه 60 یا 70 میلادی کاملا قابل اعتماد هستند و فرض را بر این می‌گذارند کیفیت ساخت همه‌ی هواپیما یکسان است؛ اما مسافران عصبی اصلا چنین عقیده‌ای ندارند.
همچنین، خلبان دیگری گفته است که او و سایر خلبان‌ها در مورد ماسک اکسیژن جزئیاتی می‌دانند که هرگز نمی‌خواهند مسافران در مورد آن‌ها چیزی بدانند. وی افزود: ماسک‌های اکسیژنی که از سقف هواپیما آویزان می‌شوند، تنها برای 10 دقیقه می‌توانند اکسیژن مورد نیاز مسافران را تأمین کنند و زمانی‌که آن‌ها را می‌کشید، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود که منجر به احتراق و تولید اکسیژن می‌شوند. در حقیقت زمانی‌که ماسک‌ها را می‌کشید، آتش ایجاد می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خلبان‌ها درآمد بسیار زیادی دارند؛ اما طبق گفته یک خلبان در اکثر موارد این چنین نیست. درآمد خلبان‌ها به سطح و سابقه آن‌ها، نوع هواپیمایی که با آن پرواز می‌کنند و چند عامل دیگر بستگی دارد. درضمن بسیاری از دیگر کادر‌های تازه‌وارد شرکت‌های هواپیمایی اصلا درآمد قابل توجهی ندارند.
بهداشت و تمیزی فضای داخلی هواپیما موضوع دیگری است که مسافران نباید چیز زیادی در مورد آن بدانند! هواپیما با ندرت با دقت و با صرف وقت زیاد تمیز می‌شود. یکی از خلبان‌ها درباره این موضوع این چنین گفته است: در بین پرواز‌ها زمان کمی برای نظافت هواپیما وجود دارد و نظافت‌چی‌ها در این مدت کوتاه تنها وقت می‌کنند که با جاروبرقی سریع صندلی‌ها را تمیز کنند و آشغال‌ها را جمع کرده و بیرون ببرند. این کارها تقریبا تنها 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از قسمت‌های هواپیما مانند سینی غذا، سطح صندلی‌ها و دکمه‌های آن‌ها تمیز نمی‌‌شود. حتی نمایشگرهای لمسی سیستم‌های سرگرمی که دست‌های زیادی آن‌ها را لمس می‌کنند، نیز تمیز نمی‌شوند. حتی بهداشت آبخوری رعایت نمی‌شوند و دستشویی‌‌ها تنها به‌صورت سطحی و با استفاده از اسپری‌های پاک‌کننده تمیز می‌شوند. در پایان باید بگوییم که خلبان‌ها در کل زیاد تمایلی به صحبت کردن با مسافران ندارند. برخی از آن‌ها معتقدند مسافران نباید از اشتباه آن‌ها مطلع شوند و بهتر است برخی از موارد ناگفته باقی بماند! اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیوند منحصر‌به‌فرد کانگوروهای عظیم‌الجثه باستانی با پاندای غول‌پیکر

قدرت بیش از حد گوگل و هزینه گزافی که اندروید برای آن پرداخت خواهد کرد

ترشح هورمونی هنگام ترس به استخوان‌ها برای مقابله با خطر کمک می‌کنند

مدیر پروژه مایکروسافت از توسعه زیرسیستم ویندوز برای لینوکس می‌گوید

آنتی‌بیوتیک‌های رایجی که خطر بیماری‌های قلبی را به‌دنبال دارند

روان‌شناسی تکامل عشق؛ انقلاب هورمون‌ها زیر ذره‌بین علم

11 کیک روسی که نمی‌توان از خوردنشان دست برداشت

سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت با ابعاد 15 اینچی هم عرضه می‌شود

دانشمندان کشف ماده معدنی جدیدی را در طبیعت تایید کردند

پورشه و بوش با CATL همکاری می‌کنند

مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل انتخاب شد

ساخت پای پروتزی که همانند پای طبیعی لمس را احساس می‌کند

پیکسل 4a گوگل همزمان با پیکسل 4 رونمایی می‌شود

ویوو با هدفون بی‌سیم TWS Earphone به رقابت با ایرپاد اپل می‌رود

هواوی به‌دنبال فروش فناوری 5G به کشورهای غربی است

خدمات آنلاین خودرو هپی کار

دانشمندان از اولین مراحل شکل‌گیری بینایی پرده برداشتند

ابداع روشی پربازده در تبدیل CO2 به سوخت مایع

دانشمندان به کمک مهندسی ژنتیک گیاهان، به جنگ تغییرات آب‌وهوا می‌روند

افزایش سطح کیفی خودروهای پژو در بازار جهانی

جزئیات بیشتری از دستگاه جدید پورتال فیسبوک فاش شد

آیا اسکرین تایم بر سلامت ذهن نوجوانان تأثیر می‌گذارد؟

عکاسی از قرص ماه پشت کلیسای 800 ساله

افراط و تفریط در خواب، احتمال حمله قلبی را افزایش می‌دهد

میت 30 و میت 30 پرو؛ هرآنچه از پرچمدارهای بعدی هواوی انتظار داریم

نسل جدید تسلا رودستر، سال 2020 راهی نوربرگ رینگ می‌شود

تبلت جدید ال‌ جی با اسنپدراگون 821 عرضه می‌شود

چرا با افزایش سن چاق می‌شویم؟

چهار مهارت پول‌ساز که می‌توانید در همیارآکادمی یاد بگیرید

چرا اپل واچ 5 قابلیت ردگیری خواب ندارد؟

کلون‌سازی حیوانات خانگی؛ گام تازه چین در مسیر تجاری‌سازی دانش ژنتیک

ازراک از مادربورد X570 Aqua رونمایی کرد

پروژکتور لیزری 4K ال‌ جی قیمت ارزان‌تری از تلویزیون OLED دارد

نگاه اولیه به قابلیت‌های Google Camera 7، اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 گوگل

اپل احتمالا شارژرهای بی‌سیم دوطرفه آیفون‌های جدید را غیرفعال کرده است

مصاحبه با مدیرعامل شرکت Razer؛ از پروژه‌ی آتنا، AMD و ساخت تُستِر تا چرخ‌زدن در فیسبوک

ارز دیجیتال فیسبوک در فرانسه غیرمجاز شد

گوگل تبلیغات درمان های تجربی پزشکی را ممنوع کرد

استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای کشف آلودگی به اورانیوم

هشدار به کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می کنند

خودرو مفهومی ویژن مرسدس سیمپلکس رونمایی شد

اپل دو ویدئو تبلیغاتی جدید از آیفون 11 پرو منتشر کرد

هفت راز ترید ارزهای دیجیتال از زبان کوین نیک

کارت‌های گرافیک پایین‌رده‌ی AMD از قابلیت Radeon Image Sharpening پشتیبانی می‌کند

برنامه به‌روز‌رسانی اندروید 10 برای گوشی‌های هوشمند ریل می اوپو مشخص شد

بهترین سوغات اردبیل کدامند؟

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

در باب انحصاری که نشان قدرت شد

قدم جدید ویوو برای ساخت تلفن هوشمند بدون حاشیه

همجوشی هسته‌ای؛ انرژی نامحدود و پاک