بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اسرار ترسناکی که فقط خلبان‌ها از آن‌ها باخبرند اخبار

اسرار ترسناکی که فقط خلبان‌ها از آن‌ها باخبرند

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - خلبان‌ها از اسرار و ناگفته‌های بسیاری درباره هواپیما و وضعیت پرواز باخبرند که برای حفظ آرامش مسافران هرگز بازگو نمی‌کنند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو
بلیط چارتر چیست؟ بلیط Open Jaw چیست؟ چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟ چگونه به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟
آیا می‌دانید که خلبان‌‌ها هرگز در مورد میزان خطرناک بودن چاله‌های هوایی (جریان هوای قوی به سمت پایین که در هنگام پرواز هواپیما ایجاد می‌شود و باعث تکان‌های شدید هواپیما می‌شود) چیزی به مسافران نمی‌گویند؟ درضمن آن‌ها در مورد عمر هواپیماها (عمر یک هواپیما ممکن است 50 سال هم باشد) و همچنین، موارد دیگر مثل نظافت سطحی فضای داخلی هواپیما چیزی به مسافران نمی‌گویند! به‌تازگی خلبانی در یک گفت‌و‌گوی اینترنتی در سایت کورا (Quora) اذعان کرده است که آن‌ها اطلاعات زیادی می‌دانند که در مورد بسیاری از آن‌ها چیز زیادی به مسافران نمی‌گویند. وی در ابتدا به بیان این موضوع پرداخته که چاله هوایی می‌تواند در مدت کوتاهی هواپیما را تحت‌تاثیر قرار دهد. او همچنین گفته که مسافران از کمربند ایمنی می‌ترسند و آن را همیشه شل می‌بندند و تنها زمانی آن را سفت می‌کنند که هواپیما در اوج ارتفاع خود قرار دارد و می‌خواهند منظره جالبی را تماشا کنند.
علاوه‌براین، این خلبان که دَن لارسِن نام دارد اذعان کرد که چاله‌ هوایی می‌تواند در هر زمانی و بدون هیچ‌گونه هشداری رخ دهد؛ حتی اگر احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار کم یا حتی صفر باشد؛ البته در زمانی‌که خلبان از مهمان‌داران می‌خواهد بنشینند و کمربندهای خود را ببندند، موضوع جدی می‌شود! همچنین، یکی از ماموران یک شرکت هواپیمایی اذعان کرده است که اگر فردی مدعی شود که بمبی در هواپیما وجود دارد یا کادر پرواز با انفجار بمب تهدید شوند، هرگز چیزی به مسافران گفته نمی‌شود. وی در ادامه گفته‌های خود افزود: کادر پرواز واقعا نمی‌خواهند برخی از مسافران از شدت ترس صندلی‌های خود را کثیف کنند! برخی دیگر هم فکر می‌کنند آن‌ها با استعداد خود و بدون کمک گرفتن از دیگران می‌توانند بمب را پیدا و آن را خنثی کنند؛ حتی ممکن است زمانی‌که مسافران این موضوع را بفهمند، تعداد اندکی از آن‌ها از شدت ترس بخواهند در اضطراری هواپیما را باز کنند و از آن خارج شوند.
حتی خلبانی اعتراف کرده است که گاهی اوقات در هنگام فرود با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند به درستی نقطه فرود خود را بررسی کند؛ اما اصلا مسافران را از این موضوع مطلع نمی‌کند. وی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود گفته است: گاهی اوقات می‌خواهم به مسافران بگویم که پیدا کردن فرودگاه لعنتی چقدر سخت است؛ اما از این کار خودداری می‌کنم! چراغ‌های چرخان نشانه فرودگاه هستند؛ اما گاهی اوقات چراغ‌های متعدد مانع تشخیص‌ آن‌ها می‌شوند. گاهی اوقات شما دقیقا بر فراز فرودگاه هستید؛ اما نمی‌توانید آن را ببینید.
خلبان دیگری نیز اذعان کرده است که اجازه نمی‌دهد مسافران عمر هواپیما را بفهمند. وی گفته که یک بار با یک هواپیمای ساخت سال 1968 در حال پرواز بوده، اما در این مورد چیزی به مسافران نگفته است. وی این پنهان‌کاری خود را این گونه توجیه کرده است: هنوز هم افراد زیادی هستند که معتقدند خودروهای دهه 60 یا 70 میلادی کاملا قابل اعتماد هستند و فرض را بر این می‌گذارند کیفیت ساخت همه‌ی هواپیما یکسان است؛ اما مسافران عصبی اصلا چنین عقیده‌ای ندارند.
همچنین، خلبان دیگری گفته است که او و سایر خلبان‌ها در مورد ماسک اکسیژن جزئیاتی می‌دانند که هرگز نمی‌خواهند مسافران در مورد آن‌ها چیزی بدانند. وی افزود: ماسک‌های اکسیژنی که از سقف هواپیما آویزان می‌شوند، تنها برای 10 دقیقه می‌توانند اکسیژن مورد نیاز مسافران را تأمین کنند و زمانی‌که آن‌ها را می‌کشید، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود که منجر به احتراق و تولید اکسیژن می‌شوند. در حقیقت زمانی‌که ماسک‌ها را می‌کشید، آتش ایجاد می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خلبان‌ها درآمد بسیار زیادی دارند؛ اما طبق گفته یک خلبان در اکثر موارد این چنین نیست. درآمد خلبان‌ها به سطح و سابقه آن‌ها، نوع هواپیمایی که با آن پرواز می‌کنند و چند عامل دیگر بستگی دارد. درضمن بسیاری از دیگر کادر‌های تازه‌وارد شرکت‌های هواپیمایی اصلا درآمد قابل توجهی ندارند.
بهداشت و تمیزی فضای داخلی هواپیما موضوع دیگری است که مسافران نباید چیز زیادی در مورد آن بدانند! هواپیما با ندرت با دقت و با صرف وقت زیاد تمیز می‌شود. یکی از خلبان‌ها درباره این موضوع این چنین گفته است: در بین پرواز‌ها زمان کمی برای نظافت هواپیما وجود دارد و نظافت‌چی‌ها در این مدت کوتاه تنها وقت می‌کنند که با جاروبرقی سریع صندلی‌ها را تمیز کنند و آشغال‌ها را جمع کرده و بیرون ببرند. این کارها تقریبا تنها 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از قسمت‌های هواپیما مانند سینی غذا، سطح صندلی‌ها و دکمه‌های آن‌ها تمیز نمی‌‌شود. حتی نمایشگرهای لمسی سیستم‌های سرگرمی که دست‌های زیادی آن‌ها را لمس می‌کنند، نیز تمیز نمی‌شوند. حتی بهداشت آبخوری رعایت نمی‌شوند و دستشویی‌‌ها تنها به‌صورت سطحی و با استفاده از اسپری‌های پاک‌کننده تمیز می‌شوند. در پایان باید بگوییم که خلبان‌ها در کل زیاد تمایلی به صحبت کردن با مسافران ندارند. برخی از آن‌ها معتقدند مسافران نباید از اشتباه آن‌ها مطلع شوند و بهتر است برخی از موارد ناگفته باقی بماند! اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مشکل بزرگ مطالعات اعتیاد به تلفن‌های هوشمند

کیا سلتوس معرفی شد

فناوری شارژ فوق سریع 120 واتی ویوو؛ شارژ کامل باتری در 13 دقیقه

Kindle Oasis جدید آمازون از صفحه نمایش رنگی قابل تنظیم برخوردار است

Game Builder گوگل، بازی‌سازی بدون نیاز به کدنویسی را امکان‌پذیر می‌کند

تعداد کاربران فعال آیفون در چین برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت

خسارت ناشی از خاموشی سراسری سیستم GPS در جهان چقدر خواهد بود؟

در مسابقه پالسین شرکت کنید و بدون قرعه کشی برنده پلی استیشن 4 یا هدفون بیتس شوید!

آخر هفته چه فیلمی ببینیم: از The Grey تا The Good, The Bad, The Weird

اینتل، اچ‌ پی، دل و مایکروسافت علیه تعرفه‌های ترامپ متحد می‌شوند

گلکسی نوت 10 سامسونگ با فناوری بلندگوی یکپارچه با نمایشگر معرفی می‌شود

شیائومی نخستین گوشی هوشمند با دوربین 64 مگاپیکسلی را معرفی خواهد کرد

اپل 30 درصد از تولید آیفون را از چین خارج می‌کند

رنو ترایبر معرفی شد

تغییرات اساسی در دراپ‌ باکس با ادغام یک‌جای اپلیکیشن‌های کاربردی

ذوب یخ‌های شمالگان و تأثیر آن بر بحران تغییرات اقلیمی

والپیپرکده؛ دنیای اینترنتی خرید کاغذ دیواری

بهترین خودروهایی که برای شکست‌دادن فراری ساخته شدند

راه‌اندازی اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه

تمام گوشی‌های آیفون از سال 2021 به سرویس 5G مجهز می‌شوند

کابل‌های HDMI 2.1 مخصوص انتقال محتوای 8K به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد

تصمیم AMD برای معرفی نسل جدید APU برپایه معماری 7 نانومتری

رهاورد 6G برای ارتباطات بی‌سیم؛ استفاده از هوش مصنوعی با توانایی‌های مغز انسان

رویداد ITWeekend 6 سیزده تیر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود

به‌کارگیری ابزارهای سنگی قدمتی 2.61 میلیون ساله دارد

رویداد کارآفرینی ویتا؛ شروعی برای استفاده از گنجینه‌ اطلاعات کتابخانه ملی ایران

باکتری عجیبی که می‌تواند به تولید واکسن استرس کمک می‌کند

با برترین مدیران عامل‌ دنیای فناوری در سال 2019 آشنا شوید

در فهرست قدرتمندترین ابرکامپیوترها، چین دستگاه‌های بیشتری از آمریکا دارد

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند 256 گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

ابرخودروی تویوتا GR Super Sport در نسخه‌های مسابقه و جاده‌ای تولید خواهد شد

کارپینو وب‌اپلیکیشن ارائه کرد

گلکسی نوت 10 سامسونگ احتمالا 16 مرداد رونمایی می‌شود

مرورگر فایرفاکس را برای در امان ماندن از باگ امنیتی خطرناک، همین حالا به‌روزرسانی کنید

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا از فیسبوک برای توقف پروژه‌ ارز دیجیتال لیبرا

نتایج بنچمارک پردازنده‌های Ice Lake اینتل؛ IPC بهتر در مقایسه با AMD

مایکروسافت احتمالا در قلم سرفیس از فناوری مشابه نوار لمسی مک‌ بوک استفاده می‌کند

پژو 2008 با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزل رونمایی شد

مایکروسافت اپلیکیشن‌های آفیس برای اندروید را با آیکون‌های جدید به‌روزرسانی کرد

ویدیوی طنزی که باعث مطرح‌شدن سوال‌های اخلاقی شد؛ آیا باید برای ربات‌ها هم دل سوزاند؟

لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک معرفی شد

بی ام و سری 8 گرن کوپه رونمایی شد

قم، میزبان دومین گردهمایی کسب‌وکارهای خانگی و محلی 

تراشه‌های گلکسی S11 از حافظه سریع DDR5 و مودم یکپارچه 5G پشتیبانی می‌کنند

رایانش مرزی و اینترنت اشیاء چه تأثیری بر بازار دیتاسنتر خواهد داشت؟

رنو زویی مدل 2020 رونمایی شد

لابی شرکت‌‌های آمریکایی برای کاهش تحریم‌‌های دولت آمریکا علیه هواوی

چقدر قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر شویم؟

لکسوس GX مدل 2020 معرفی شد

توصیه سامسونگ برای اسکن ویروس روی تلویزیون‌های QLED