بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نگاهی عمیق به میتسوبیشی تریتون L200 مدل 2019 اخبار

نگاهی عمیق به میتسوبیشی تریتون L200 مدل 2019

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - میتسوبیشی تریتون یا L200 مدل 2019 یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار است. این خودرو در مدل جدید خود به امکاناتی مجهز شده است تا بتواند بهتر در این کلاس رقابت کند.

میتسوبیشی برای سال 2019 تصمیم به فیس‌لیفت و به‌روزرسانی پیکاپ تریتون (Triton) گرفت. در مدل جدید این خودرو می‌توان نمای ظاهری مانند دیگر محصولات میتسوبیشی و حجم گسترده‌ای از کروم در جلوی خودرو را مشاهده کرد. در عین حال، میتسوبیشی تریتون GLS در مدل 2019 خود دارای قیمت مناسبی نیز است که موقعیت آن را دربرابر رقبا بهبود می‌بخشد.
مدل GLS تریتون یک تیپ پایین‌تر از مدل مجهز GLS پریمیوم است. این مدل با قیمت 32 هزار دلار در بازار عرضه می‌شود ولی از نظر ظاهری با مدل پریمیوم فرقی ندارد و نمی‌توان از نمای بیرونی، این دو مدل را از هم تشخیص داد. تغییرات در مدل جدید تریتون شامل نمای ظاهری جدید در جلو و عقب، سیستم تعلیق و قسمت‌های فنی هستند. از نظر قدرت خروجی موتور 2.4 لیتری توربو دیزل تریتون بهترین در این کلاس نیست ولی مشخصات قابل قبولی دارد.
پیشرانه 4 سیلندر توربودیزل این خودرو می‌تواند 178 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گرچه این مشخصات نیز اصلا بد نیست و کافی به نظر می‌رسد ولی گشتاور موتور میتسوبیشی در دور 2500 دور به حداکثر میزان خود می‌رسد که برای یک خودروی باری مقداری زیاد است؛ به این معنی که برای دستیابی به حداکثر کارایی موتور باید دور موتور را بالاتر برد. در مدل جدید جعبه‌دنده 5 سرعته دستی جای خود را به یک نمونه‌ی 6 سرعته‌ی خودکار داده است.
گرچه میتسوبیشی تریتون از همان موتور قبلی خود استفاده می‌کند ولی میتسوبیشی سعی کرده تا این خودرو را ارتقاء دهد، برای مثال سواری مدل 2019 در جاده بسیار نرم‌تر از مدل قبلی است. از نظر عایق‌بندی نیز تریتون جدید پیشرفت کرده است و صدای موتور کمتر به داخل کابین نفوذ می‌کند. البته اگر دور موتور را بالا رود صدای قابل‌توجهی از موتور دیزلی این خودرو به گوش خواهد رسید.
مانند مدل پرچم‌دار GLS پریمیوم، در مدل GLS نیز تجهیزات ایمنی مناسبی نصب شده‌اند که شامل 7 عدد کیسه‌ هوا، صندلی‌های عقب ایزوفیکس با قابلیت نصب صندلی کودک، سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط و سیستم هشدار وجود خودرو در عقب می‌شوند. همچنین میتسوبیشی تریتون یکی از معدود پیکاپ‌های بازار است که به سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده مجهز است. به‌جز میتسوبیشی، فقط مرسدس بنز X کلاس، سانگ یانگ موسو و فورد رنجر از این سیستم بهره‌مند هستند. میتسوبیشی یک فناوری جدید با نام Ultrasonic Misacceleration Mitigation را هم برای این خودرو توسعه داده است. در این سیستم، هنگامی که خودرو در حال حرکت با سرعت کم‌تر از 10 کیلومتر بر ساعت باشد، در صورت تشخیص شی یا شخصی جلوی خودرو می‌تواند واکنش پدال گاز را محدود کند.
از امکانات رفاهی میتسوبیشی تریتون GLS هم باید به مواردی چون رکاب‌های جانبی، شیشه‌های ایمنی دودی، آینه‌های تاشوی برقی، کفپوش، روکش چرمی فرمان، روکش چرمی دسته دنده و ترمز دستی، چراغ‌ها و برف پاک‌کن خودکار، آینه‌ی وسط فتوکرومیک (تیره‌شونده به‌صورت خودکار)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت اشاره کرد.
2020 Mitsubishi/triton L200</h4>">
2020 Mitsubishi/triton L200</h4>">
2020 Mitsubishi/triton L200</h4>">
2020 Mitsubishi/triton L200</h4>">

درون کابین این پیکاپ موارد دیگری چون روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه‌ی دوگانه خودکار و خروجی سیستم تهویه روی سقف برای سرنشینان عقب وجود دارد. خروجی سقفی، باد را برای سرنشینان عقب می‌برد و جایگزین خروجی‌های متداول عقب شده است. البته این ایده چندان جالب نیست چون به‌نظر می‌رسد پیچیدگی آن بالاتر باشد و درضمن، هنگام روشن بودن فن صدای نسبتا زیادی تولید می‌کند.
متاسفانه هیچ‌یک از تیپ‌های میتسوبیشی تریتون به سیستم رهیاب ماهواره‌ای مجهز نیستند، در عوض یک نمایشگر 7 اینچی لمسی روی داشبورد وجود دارد و امکاناتی مانند اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث، پورت USB، ورودی HDMI و رادیوی دیجیتال را ارائه می‌‌دهد و دارای 6 عدد بلندگو است. شاید سیستم اطلاعات و سرگرمی میتسوبیشی چندان عالی نباشد ولی نسبت‌به سیستم‌های از رده خارج مزدا BT-50 و تویوتا هایلوکس بهتر است. ظاهرا تنها جای خالی امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و سیستم ورود و استارت بدون کلید در این خودرو احساس می‌شود. درون کابین تریتون نسبت به قبل تغییرات محدودی دارد و تغییرات بیشتر در بخش رنگ هستند تا طراحی. البته کنسول مرکزی طراحی جدیدی دارد.
مقاله‌های مرتبط:
وانت میتسوبیشی L200 مدل 2019 رونمایی شد نگاه عمیق به میتسوبیشی پاجیرو GLX مدل 2018
روی داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده؛ استفاده از این مواد به منظور کاهش قیمت خودرو انجام شده است. عرض کلی کابین مقداری کم احساس می‌شود و به همین دلیل اگر سه سرنشین در عقب سوار کنید، حتما دچار کمبود جا خواهند شد. اما دو سرنشین در صندلی عقب راحتی کامل خواهند داشت. راننده می‌تواند فرمان را در عمق و زاویه تنظیم کند که چنین چیزی در این کلاس خودرو یک مزیت است. روی فرمان تریتون کلیدهایی تعبیه شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به‌سادگی سیستم صوتی و کروز کنترل را تنظیم کرد.
از میتسوبیشی تریتون مانند هر وانت دیگری نباید انتظار زیادی در زمینه‌ی راحتی داشت و سیستم تعلیق در مواجهه با دست‌اندازها مقداری کوبش دارد. اما اگر باری به وزن 100 یا 200 کیلوگرم در عقب خودرو قرار داشته باشد، کیفیت سواری مقداری بهبود پیدا می‌کند. سیستم تعلیق این مدل نسبت به قبل تغییری نکرده استو در جلو از نوع دوجناغی و در عقب از نوع فنر شمش با محور یک تکه است. البته کمک فنرهای عقب دارای قطر بیشتری نسبت به قبل هستند تا روی کنترل عقب خودرو تاثیر مثبت داشته باشند.
فرمان میتسوبیشی تریتون نیز از نوع هیدرولیک است و خبری از فرمان برقی نیست. عملکرد فرمان کاملا معمولی و در سرعت‌های پایین مقداری سنگین است ولی در بزرگراه و با سرعت ثابت، حالتی پایدار و قابل قبول دارد. میتسوبیشی در مدل جدید تریتون قوای فنی را نیز بدون تغییر نگه داشته است. موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل این مدل 178 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتون‌متر گشتاور دارد و همان‌طور که در ابتدا گفتیم، برای دستیابی به حداکثر گشتاور آن باید دور موتور را مقداری بالاتر از حد معمول برد.
میانگین مصرف سوخت رسمی تریتون توسط سازنده 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است اما در تست‌های مختلف، این عدد 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر به دست آمد. سیستم چهارچرخ محرک نیز در این خودرو وجود دارد و می‌توان بین حالت‌های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل معمولی و دو دیفرانسیل سنگین، یکی را انتخاب کرد. قرار دادن خودرو در حالت چهارچرخ محرک می‌تواند قابلیت کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده را افزایش دهد.
میتسوبیشی تریتون می‌تواند باری به وزن 3100 کیلوگرم را با خود یدک‌کشی کند؛ این در حالی است که بیشتر پیکاپ‌های این کلاس توانایی یدک‌کشی تا 3500 کیلوگرم را دارند. توانایی باربری نیز در حد خوبی است و تریتون می‌تواند تا 900 کیلوگرم بار را در قسمت عقب خود حمل کند. میتسوبیشی مدعی حداکثر وزن قانونی 5885 کیلوگرم برای تریتون است و این یعنی می‌توان حداکثر بار را روی خودرو قرار داد و سپس حداکثر میزان یدک‌کشی را نیز انجام داد.
ضمانت استاندارد میتسوبیشی برای این خودرو پنج ساله یا 150 هزار کیلومتر است اما در حال حاضر طرح 7 ساله یا 150 هزار کیلومتر نیز ارائه می‌شود. انجام سرویس‌ها در این خودرو هر 12 ماه یا 15 هزار کیلومتر است و هر سرویس از کشور استرالیا 210 دلار هزینه دارد.
از امکانات اضافی تیپ GLS می‌توان به پوشش پلاستیک قسمت بار و حفاظ لوله‌ای آلومینیومی قسمت بار با 6 نقطه برای اتصال طناب اشاره کرد. قسمت بار تریتون دارای طول 1520 میلی‌متر، عرض 1470 میلی‌متر است و 475 میلی‌متر عمق دارد. عرض جای بار در محل برآمدگی گلگیرها به 1085 میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. در انتها باید گفت که میتسوبیشی تریتون نسبت به مدل قبلی خود کاملا پیشرفت کرده است و سازنده سعی کرده تا خودرویی باارزش، دربرابر بهای پرداختی تولید کند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مشکل بزرگ مطالعات اعتیاد به تلفن‌های هوشمند

کیا سلتوس معرفی شد

فناوری شارژ فوق سریع 120 واتی ویوو؛ شارژ کامل باتری در 13 دقیقه

Kindle Oasis جدید آمازون از صفحه نمایش رنگی قابل تنظیم برخوردار است

Game Builder گوگل، بازی‌سازی بدون نیاز به کدنویسی را امکان‌پذیر می‌کند

تعداد کاربران فعال آیفون در چین برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت

خسارت ناشی از خاموشی سراسری سیستم GPS در جهان چقدر خواهد بود؟

در مسابقه پالسین شرکت کنید و بدون قرعه کشی برنده پلی استیشن 4 یا هدفون بیتس شوید!

آخر هفته چه فیلمی ببینیم: از The Grey تا The Good, The Bad, The Weird

اینتل، اچ‌ پی، دل و مایکروسافت علیه تعرفه‌های ترامپ متحد می‌شوند

گلکسی نوت 10 سامسونگ با فناوری بلندگوی یکپارچه با نمایشگر معرفی می‌شود

شیائومی نخستین گوشی هوشمند با دوربین 64 مگاپیکسلی را معرفی خواهد کرد

اپل 30 درصد از تولید آیفون را از چین خارج می‌کند

رنو ترایبر معرفی شد

تغییرات اساسی در دراپ‌ باکس با ادغام یک‌جای اپلیکیشن‌های کاربردی

ذوب یخ‌های شمالگان و تأثیر آن بر بحران تغییرات اقلیمی

والپیپرکده؛ دنیای اینترنتی خرید کاغذ دیواری

بهترین خودروهایی که برای شکست‌دادن فراری ساخته شدند

راه‌اندازی اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه

تمام گوشی‌های آیفون از سال 2021 به سرویس 5G مجهز می‌شوند

کابل‌های HDMI 2.1 مخصوص انتقال محتوای 8K به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد

تصمیم AMD برای معرفی نسل جدید APU برپایه معماری 7 نانومتری

رهاورد 6G برای ارتباطات بی‌سیم؛ استفاده از هوش مصنوعی با توانایی‌های مغز انسان

رویداد ITWeekend 6 سیزده تیر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود

به‌کارگیری ابزارهای سنگی قدمتی 2.61 میلیون ساله دارد

رویداد کارآفرینی ویتا؛ شروعی برای استفاده از گنجینه‌ اطلاعات کتابخانه ملی ایران

باکتری عجیبی که می‌تواند به تولید واکسن استرس کمک می‌کند

با برترین مدیران عامل‌ دنیای فناوری در سال 2019 آشنا شوید

در فهرست قدرتمندترین ابرکامپیوترها، چین دستگاه‌های بیشتری از آمریکا دارد

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند 256 گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

ابرخودروی تویوتا GR Super Sport در نسخه‌های مسابقه و جاده‌ای تولید خواهد شد

کارپینو وب‌اپلیکیشن ارائه کرد

گلکسی نوت 10 سامسونگ احتمالا 16 مرداد رونمایی می‌شود

مرورگر فایرفاکس را برای در امان ماندن از باگ امنیتی خطرناک، همین حالا به‌روزرسانی کنید

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا از فیسبوک برای توقف پروژه‌ ارز دیجیتال لیبرا

نتایج بنچمارک پردازنده‌های Ice Lake اینتل؛ IPC بهتر در مقایسه با AMD

مایکروسافت احتمالا در قلم سرفیس از فناوری مشابه نوار لمسی مک‌ بوک استفاده می‌کند

پژو 2008 با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزل رونمایی شد

مایکروسافت اپلیکیشن‌های آفیس برای اندروید را با آیکون‌های جدید به‌روزرسانی کرد

ویدیوی طنزی که باعث مطرح‌شدن سوال‌های اخلاقی شد؛ آیا باید برای ربات‌ها هم دل سوزاند؟

لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک معرفی شد

بی ام و سری 8 گرن کوپه رونمایی شد

قم، میزبان دومین گردهمایی کسب‌وکارهای خانگی و محلی 

تراشه‌های گلکسی S11 از حافظه سریع DDR5 و مودم یکپارچه 5G پشتیبانی می‌کنند

رایانش مرزی و اینترنت اشیاء چه تأثیری بر بازار دیتاسنتر خواهد داشت؟

رنو زویی مدل 2020 رونمایی شد

لابی شرکت‌‌های آمریکایی برای کاهش تحریم‌‌های دولت آمریکا علیه هواوی

چقدر قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر شویم؟

لکسوس GX مدل 2020 معرفی شد

توصیه سامسونگ برای اسکن ویروس روی تلویزیون‌های QLED