بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ 4 سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد اخبار

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ 4 سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مرسدس AMG پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری با کد M139 را معرفی کرده که در نسخه S  با قدرت 415 اسب‌بخار، قوی‌ترین پیشرانه‌ی 4 سیلندر تولیدانبوه در جهان محسوب می‌شود.

تیم AMG شرکت مرسدس بنز به‌تازگی قوی‌ترین پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری تولیدشده برای خودروهای تولیدانبوه را معرفی‌کرده است. پیشرانه‌ی جدید AMG برای سری خودروهای 45 درنظر گرفته‌شده است. این پیشرانه در قوی‌ترین مدل خود که پسوند S دارد، 415 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و جایگزین پیشرانه‌های استفاده‌شده در مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 می‌شود.
با وجود ظرفیت بالای پیشرانه‌ی فعلی A45 با قدرتی بین 355 تا 376 اسب‌بخار، مدیر بخش توسعه موتوری AMG عقیده‌ دارد که ملزومات آلایندگی، نیاز به قدرت بیشتر، وزن کمتر و جانمایی بهتر در نسل جدید خودروهای کامپکت مرسدس بنز، یک بازنگری کلی در پیشرانه‌ی 4 سیلندر را می‌طلبید. به‌گفته‌ی رالف ایلنبرگر، تنها چند پیچ‌و‌مهره از پیشرانه‌ی قبلی در موتور جدید استفاده‌شده است. پیشرانه‌ی جدید که با کد M139 شناخته می‌شود، در حالت استاندارد 382 و در حالت S، تا 416 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور موتور هم در این دو مدل به 478 و 498 نیوتن‌متر می‌رسد.
یکی دیگر از اهداف بزرگ تیم AMG، تغییر در تجربه‌ی رانندگی با پیشرانه‌ی جدید، به‌وسیله‌ی به‌روزرسانی سیستم انتقال گشتاور بوده است. در حالیکه پیشرانه‌ی سابق M133 همچون پیشرانه‌های دیزلی، دامنه‌ی گشتاور وسیع‌تری را در‌بر می‌گرفت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور ناگهانی بیشتری را دراختیار راننده قرار می‌دهد. هدف تولید یک پیشرانه‌ی با گشتاور بالا بود که بتواند تا دورهای بالاتر کار کند. برخلاف پیشرانه‌ی قبلی که گشتاور را در نزدیکی 2000 دور بر دقیقه تولید می‌کرد، پیشرانه‌ی M139 بیشینه مقدار گشتاور را در 5200 دور بر دقیقه تولید می‌کند.
این در حالی است که سرعت‌گیری موجود در بین 1000 تا 2000 دوربردقیقه هم افزایش یافته است؛ اما بیشترین نیروی تولیدی از 3000 دوربردقیقه به بعد دراختیار خواهد بود. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، پیشرانه‌ی جدید قدرت اسپرت‌تری را عرضه می‌کند. فشار احتراق پیشرانه‌ی جدید همانند موتورهای دیزلی به 160 بار رسیده است و بلوک موتور برای تحمل این فشار، تقویت‌شده است. پیشرانه‌ی جدید از نوع سطح بسته با تحمل فشار بالای سیلندر (همانند موتور 2JZ تویوتا) ساخته‌شده است و در قسمت کارتل، یکپارچگی و قدرت مناسبی را شاهد هستیم.
مقاله‌های مرتبط:
مرسدس خودرو پلاگین هیبریدی 800 اسب‌بخاری می‌سازد مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شد
جداره‌های سیلندر‌ها هم برای تحمل فشار بیشتر تقویت شده‌اند. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، بلوک آلومینیومی جدید به‌اندازه‌ی موتورهای دیزلی دوام دارد. علاوه‌براین، سرسیلندر موتور هم طراحی جدیدی را تجربه کرده که بیشترین تمرکز در تولید آن، روی خروج گرمای تولیدی موتور گذاشته‌شده است. سوپاپ‌های خروجی و سیت سوپاپ‌ها (Valve Seat)، مجاری آب، تهویه روغن، آب و هوای توربوها و سیستم خنک‌کاری جداگانه‌ی سرسیلندر و بلوک موتور، در کاهش دمای پیشرانه نقش به‌سزایی را ایفا خواهند کرد.
تمامی این سیستم‌ها به‌وسیله یک واتر پمپ الکتریکی تغذیه می‌شوند. سرسیلندر‌ّ از سیستم کم‌ترونیک (Camtronic) بهره می‌برند که حرکت سوپاپ‌های ورودی و خروجی و همچنین دو سوزن انژکتور به‌ازای هر سیلندر را کنترل می‌کند. یکی از این سوزن انژکتورها در بیشترین توان پاشش سوخت خود کار می‌کند و دیگری در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، به کمک انژکتور اول می‌آید. سیستم کم‌ترونیک به بادامک‌های میل‌سوپاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با بیشترین بهره‌وری در مصرف سوخت و قدرت کار کنند. پیشرانه 4 سیلندر AMG M139</h4>">
پیشرانه 4 سیلندر AMG M139</h4>">
پیشرانه 4 سیلندر AMG M139</h4>">
پیشرانه 4 سیلندر AMG M139</h4>">

پره‌های توربوی جدید با کمک رول برینگ‌های کم اصطکاک موجود کار می‌کنند و یک ویست‌گیت (Wastegate) الکترونیکی وظیفه‌ی به‌حداقل رساندن افت بوست توربو را برعهده دارد. توربو بین پیشرانه‌ و لوله‌ی انتقال هوا قرار گرفته و سرسیلندر جهت قرار‌گیری در فضای تنگ کاپوت خودروهای جدید، 180 درجه چرخش تجربه کرده است. محل قرارگیری توربوها خنک کاری وسیع‌تری را طلب می‌کنند.
به‌همین دلیل فضای کافی برای خنک‌کاری توسط فن درنظر گرفته‌شده و به‌گفته‌ی ایلنبرگر، واتر پمپ‌ها پس از خاموش شدن خودرو، تا هنگام رسیدن بلوک، سرسیلندر و توربوها به دمای ایده‌آل، به‌کار خود ادامه می‌دهند. مدل قدرتمند S، از قدرت سیستم تهویه هوا هم برای خنک‌کاری سریع‌تر استفاده می‌کند. فارغ از ساخت پیشرانه‌ی جدید، تیم AMG مرسدس بنز از راه جدیدی برای تولید این پیشرانه استفاده‌کرده که بهره‌وری در تولید را افزایش می‌دهد.
فرایند کلی ساخت پیشرانه‌ها هنوز از فلسفه‌ی "یک انسان، یک پیشرانه" پیروی می‌کند. در روش جدید، فرایند مونتاژ قطعات در هر مرحله به‌صورت الکترونیکی ضبط می‌شود و میزان گشتاور وارده برای بستن پیچ‌ها ثبت می‌شود. روش جدید در کاهش زمان تولید و بهبود ارگونومی کارکنان خط تولید تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌گفته‌ی الکساندر کرز، مدیر خط تولید پیشرانه‌ی M139، روش جدید به‌میزان 20 تا 25 درصد در زمان تولید صرفه‌جویی می‌‌کند. درنتیجه، تیم AMG با کارکردن دو شیف شبانه‌روزی، می‌تواند 140 پیشرانه در طی 24 ساعت تولید کند. اولین خودرویی که از پیشرانه بهره می‌برد، مدل A45 است. پس از آن، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی 4 سیلندر در مدل‌های CLA 45 و GLA 45 هم نصب می‌شود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تاثیر فناوری‌های چاپ سه‌بعدی روی جراحی‌های آینده

هواوی نبرد رسانه‌ای در جنگ سرد فناوری را شروع کرد

بیوگرافی ارنست رادرفورد، پدر فیزیک و شیمی هسته‌ای

اپل و گوگل، باارزش‌ترین برندهای جهان در صنعت اینترنت بی‌سیم

بهترین نماهای پانوارامیک از استانبول را کجا ببینیم؟

آمادگی هیوندای جنسیس برای رقابت با تسلا در تولید خودروی الکتریکی

آمریکا خواستار تولید سخت‌افزارهای 5G خارج از چین شده است

مریخ‌نورد کیوریاسیتی حجم بالایی از متان را روی مریخ شناسایی کرد

نظرسنجی: آیا خصوصی سازی، برای خودروسازی ایران راه‌گشا است؟

هشدار اپل به کاربران درباره کلاهبرداری گیفت کارت آیتونز

می بند 4 شیائومی در کمتر از ده روز فروش میلیونی را تجربه کرد

اوپو، نخستین گوشی هوشمند جهان با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی می‌‌کند

شیائومی CC9 یازده تیرماه معرفی می‌شود

رزبری پای 4 با پشتیبانی از 4K و 4 گیگابایت رم با قیمت 35 دلار معرفی شد

هنگام غش کردن، در بدن و مغز چه اتفاقی می‌افتد؟

آیا نگه‌داشتن عطسه خطرناک است؟

خرید خانه در سه قدم با هومینگ

بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ‌ترین اشتباه عمرش می‌داند

هواوی به‌روزرسانی میت بوک و پشتیبانی از آن را ادامه می‌دهد

امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

مک بوک پرو 16 اینچی اپل امسال عرضه می‌شود

نوکیا با همکاری پژوهشگران، عمر باتری‌ها را 2.5 برابر می‌کند

اسپید؛ سامانه هوشمند ارسال محموله بین سازمانی

مایکروسافت و ساخت سرفیس‌ 9 اینچی تاشدنی با قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی

رویداد NEXTGen بی ام و با چه هدفی برگزار می‌شود؟

Cloudflare و قابلیت تولید اعداد تصادفی واقعی

استیم پشتیبانی از لینوکس اوبونتو را متوقف می‌کند

سهم 50 درصدی انرژی خورشیدی، بادی و باتری‌ها در چشم‌انداز برق سال 2050

نگاهی عمیق به آینده اخلاقیات و فلسفه اخلاق در جهان

بررسی هارد دیسک‌‌ اکسترنال AC731 اپیسر

رفتار مردم هنگام پیدا کردن یک کیف پول چگونه است؟

معرفی برترین استارتاپ‌های تناسب اندام

رستوران های محبوب تفلیس برای امتحان کردن غذاهای گرجی

فرمول یک فرانسه 2019 با پیروزی همیلتون و مرسدس به پایان رسید

فروشگاه‌های والمارت به فناوری بینایی ماشین مجهز می‌شوند

هر آنچه لازم است درباره طرح جدید زوج و فرد تهران بدانید

فروشگاه اینترنتی اویان تک، ارائه دهنده اسکوتر برقی

کشف نخستین نشانه‌های بیماری پارکینسون در مغز

رایانه رزبری پای 500 مگابایت از اطلاعات ماموریتی ناسا را هک کرد

زوم‌اپ؛ نگاه ویدیویی به اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد

اظهارات ایلان ماسک درباره احتمال فروپاشی جمعیت جهان در 30 سال آینده

پیش‌بینی سازمان ملل از کاهش سرعت رشد جمعیت تا پایان قرن

AMD‌ با پردازنده‌های EPYC Rome، خانواده گران‌قیمت Cascade Lake‌ Xeon اینتل را به‌چالش می‌کشد

فیسبوک از فهرست شرکت‌های اخلاق‌مدار S&P کنار گذاشته شد

کارکنان مایکروسافت اجازه استفاده از اسلک و گوگل داک را ندارند

کسب امتیاز بالاتر تراشه کرین 810 نسبت به اسنپدراگون 730 در Antutu

اظهار نارضایتی مدیرعامل شاتل از ثابت ماندن هزینه اینترنت با وجود تورم

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن و نمایندگی آن در ایران

بیانیه اسنپ پس از انتشار ویدئو گلایه‌ یکی از مسافران

گزارش زومیت از اولین رویداد ایران موبایل سامیت (IRMSU)