بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

راه‌هایی برای افزایش شانس پذیرش محصول جدید در بازار اخبار

راه‌هایی برای افزایش شانس پذیرش محصول جدید در بازار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - قانع کردن بازار برای پذیرش محصول یا راه‌حل جدید، سخت‌ترین کار هر استارتاپی است، اما رعایت نکات کلیدی، شانس موفقیت محصول را افزایش می‌دهد.

کارآفرینان، همراه در تلاش هستند تا با استفاده از آخرین تکنولوژی، نیازهای پنهان مردم را برطرف کنند. محصولات قدیمی نمی‌توانند نیازهای فعلی بازار را تأمین کنند اما از طرفی محصولات جدید نیز اگر به درستی به مشتری معرفی نشوند، شانسی برای پذیرش ندارند. به‌عنوان مثال چرخ ابزاری بود که در گذشته برای حرکت درشکه‌ها استفاده می‌شد. این محصول به مرور زمان توسعه پیدا کرد و امروزه یکی از کلیدی‌ترین اجزای انواع وسایل نقلیه‌ی پیشرفته از جمله ماشین‌های الکتریکی است. یا به‌عنوان مثال شرکت تایل ( Tile ) توانست راه‌حلی ساده برای یک معضل جهانی یعنی جا گذاشتن یا فراموش کردن کلیدها، تلفن همراه و سایر وسایل شخصی پیدا کند. دستگاه‌های بلوتوث این شرکت در طول زمان توسعه پیدا کردند و امروزه در قفسه‌های فروشگاه به‌صورت جداگانه یا به‌عنوان بخشی از محصول سایر شرکت‌ها به فروش می‌رسند. دلیل موفقیت تایل چه بود؟ اینکه توانست از یک سخت‌افزار ساده برای حل مشکلی غیرقابل حل استفاده کند. قانع کردن مردم و اینکه به آن‌ها نشان دهید یک محصول جدید به‌درستی کار می‌کند، آسان نیست. لازمه‌ی متقاعد کردن مشتری این است که نشان دهید راه‌حل‌ها یا محصولات فعلی به ‌اندازه‌ی کافی خوب یا دقیق نیستند. در ادامه به معرفی راه‌هایی می‌پردازیم که شانس پذیرش محصول جدید در بازار را افزایش می‌دهند.
1- نیازهای مشتری را درک کنید اما اهداف برند را فدای آن‌ها نکنید
مطمئنا اولین گام در طراحی یک محصول، شناسایی نیازهای مشتری است. طبق اعلام مرکز آمار Statista، حدود 14 درصد از استارتاپ‌ها به‌دلیل نادیده گرفتن مشتری شکست می‌خورند. بااین‌حال نمی‌توان همواره انتظارات مشتری را برآورده کرد و تمامی بازخوردها را در نسخه‌ی بعدی محصول به کار گرفت. بهترین کار، پیدا کردن یک راه‌حل میانه با استفاده از بازخوردهای مشتری و تخصص توسعه‌دهندگان محصول است. به‌عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات معدن را در نظر بگیرید. یکی از بزرگ‌ترین اهداف چنین شرکت‌هایی، پیدا کردن راه‌حل برای کاهش مدت زمان بیکاری ماشین است. حال تصور کنید شرکتی بعد از درخواست مشتری‌ها و با استفاده از سنسورهای ماشین، مدت زمانی بیکاری تجهیزات را کاهش داده است. مشتری‌ها تصور می‌کنند این ویژگی با کمک ردیابی موقعیت انجام شده است و بنابراین همه‌ی آن‌ها می‌خواهند روی محصول خود، یک موقعیت‌یاب یا GPS داشته باشند. GPS عمر باتری را کاهش می‌دهد و در ماشین‌هایی مانند حفرکننده‌ها کاربرد ندارند. بااین‌حال شرکت به نظر مشتری‌های خود اهمیت می‌دهد و یک نسخه‌ی محدود GPS به ماشین‌هایش اضافه می‌کند؛ زیرا گوش دادن و اجرایی کردن کامل بازخورد مشتری، آن‌ها را از هدف اصلی دور می‌کند. 2- روی پررنگ‌ترین دلایل نارضایتی تمرکز کنید
مشتری‌های مستأصل، بهترین مشتری‌های برند هستند زیرا حاضرند هر راه‌حل جدیدی را امتحان کنند. اوبر بهترین مثال برای توضیح این نکته است. ایده‌ی تاکسی آنلاین اوبر نه‌تنها مشکل ترافیک در رویدادهای شلوغ مانند کنسرت و مسابقات ورزشی را حل کرد بلکه فرایند تاکسی گرفتن را نیز راحت‌تر کرد. درواقع اوبر صنعت تاکسی‌های سنتی و قدیمی را متحول کرد. راه‌حل جدید اوبر، جایگزین خوبی برای یک راه‌حل قدیمی شد و دید مردم نسبت به حمل‌ونقل را عوض کرد. در این مثال مشتری‌های مستأصل و ناامید از روش‌های قدیمی، به مشتری‌های هدف تبدیل شدند.
3- در مسیر خود باقی بمانید
گاهی‌اوقات استارتاپ‌ها وسوسه می‌شوند هر نوع خدماتی را به مشتری‌های خود ارائه دهند. حتی موفق‌ترین شرکت‌ها مانند تسلا نیز ممکن است چنین اشتباهی مرتکب شوند. تسلا در اواخر سال 2016، یک شرکت فعال در زمینه‌ی انرژی خورشیدی را به قیمت 2.6 میلیارد دلار خرید و با این کار بازار سهام را نسبت به خود بدبین کرد. تسلا با این حرکت قصد داشت به شرکتی پیشرو در ساخت باتری تبدیل شود اما نتیجه‌ی نهایی خوب نبود و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که تسلا بهتر است روی مسیر اصلی خود یعنی ساخت ماشین‌های منحصربه‌فرد متمرکز بماند. 4- شانس پذیرش محصول را افزایش دهید
راه‌حل‌های تضمین‌نشده، با استقبال خوبی از سوی بازار روبه‌رو نمی‌شوند زیرا تا زمانی‌که تمام جنبه‌های راه‌حل جدید بررسی نشده است، مردم تمایلی به امتحان کردن آن ندارند. به‌عنوان مثال، خریدن تشک جدید هزینه‌ی زیادی دارد و اغلب مردم هنگام انتخاب تشک جدید، سراغ برندهای ناشناخته و تضمین‌نشده نمی‌روند. بااین‌حال شرکت Casper ایده‌ی جالبی برای این مشکل داشت. آن‌ها به مشتری‌ها اجازه می‌دادند 100 شب کیفیت محصول را امتحان کنند و درواقع با این روش، ریسک خریدن تشک به‌صورت آنلاین را برای مشتری از بین بردند. امروزه درآمد این شرکت از مرز 600 میلیون دلار عبور کرده است و پیشنهادهای خوبی از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ دارد.
5- هم نیروهای باتجربه و هم نیروهای کم‌تجربه را استخدام کنید
تجربه‌ی کاری بسیار مهم و باارزش است اما نباید مهارت و توانایی‌های نیروهای کم‌تجربه‌تر را نادیده گرفت. نیروهای کم‌تجربه، نمی‌توانند نتیجه‌ی راه‌حل‌های قدیمی را پیش‌بینی کنند و به همین دلیل به مسائل با نگرشی جدید نگاه می‌کنند. به‌عنوان مثال، یک متخصص فروش باتجربه، به‌خوبی با مشتری‌ها ارتباط برقرار می‌کند اما به‌دلیل طرز فکر قدیمی نمی‌تواند راه‌حل‌های جدید را به خوبی درک کند و به‌کار بگیرد. به همین دلیل هنگام استخدام نیروهای جدید مطمئن شوید که آیا این افراد حاضر هستند روش‌های قدیمی را کنار بگذارند و از روش‌های جدیدتر برای حل مسائل استفاده کنند یا خیر. متحول کردن بازار، کار آسان و راحتی نیست اما با تمرکز کردن روی هدف نهایی و رعایت نکات مهم می‌توان عملکرد خوبی در این چالش داشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

انویدیا خرید کارت گرافیک بدون قابلیت رهگیری پرتو را غیرعقلانی می‌داند

بیوگرافی سیمور کری، معمار پیش‌گام دنیای ابرکامپیوتر

سامسونگ دیسپلی نمایشگر کوانتوم دات OLED تولید می‌کند

فناوری شارژ سریع گلکسی نوت 10 چه مشکلاتی دارد؟

فروش 7.7 میلیون ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2019 در آمریکای شمالی

ایرانسل برای رفع مشکل برخی مشترکان اینترنت ثابت، راهکارهایی ارائه کرد

شیائومی، ویوو و اوپو روی سرویس فایلی مشابه ایردراپ کار می‌کنند

بررسی هزینه طراحی سمند، 206 صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

در سفر به استانبول از کدام محله ها دیدن کنیم؟

درمان تنبلی چشم با استفاده از واقعیت مجازی

انتشار ویدئویی مضحک درمورد روش تمیز کردن دوربین‌های حرفه‌ای در یوتیوب

زوم‌کست: هر آنچه در ارتباط با SSD باید بدانید

نگاهی به قیمت‌گذاری و تجهیزات سفارشی شورولت کوروت C8

ربات استرو؛ محصول ترکیب طراحی بوستون داینامیکس با هوش مصنوعی کاربردی

با نرم‌افزار فروشگاهی دشت همکاران سیستم آشنا شوید

نشانه‌هایی از عرضه نسخه سوپر کارت گرافیک RTX 2080 Ti وجود دارد

برنی سندرز خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس آمریکا شد

گزارش زومیت از اولین رویداد استانی جشنواره وب و موبایل ایران در اصفهان

احتمال معرفی ردمی نوت 8 در کنار ردمی TV در 7 شهریور

نرم‌افزارهای مملو از تبلیغ، 8 میلیون کاربر گوگل پلی را فریب داده‌اند

عباس علی‌آبادی، مدیر عامل جدید ایران خودرو شد

سنجش فشارخون با دوربین سلفی

TSMC: قانون مور هنوز زنده است

توسعه اولین زانوی مصنوعی با قابلیت دوچرخه‌سواری در ایران

تیم کوک در دیدار با ترامپ: تعرفه روی کالاهای چینی، اپل را دربرابر سامسونگ تضعیف می‌کند

حفره امنیتی بلوتوث میلیون‌ها دستگاه را تهدید می‌کند

پردازنده‌ی 18 هسته‌ای Cascade Lake-X اینتل در گیک‌بنچ مشاهده شد

تنها برخی از پردازنده‌های نسل سوم رایزن AMD قابلیت اورکلاک بالایی دارند

امکان جدید گوگل اسیستنت: ارسال یادآور برای خانواده و دوستان

فریم 72: از گفت‌وگو درباره فاز چهارم و پنجم دنیای سینمایی مارول تا رده‌بندی پنج فیلم برتر مارول

توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر خواهد کرد

نسل بعدی APUهای AMD با نام Renoir و معماری Zen 2 از راه می‌رسد

معرفی تتر از زبان کوین نیک

مشخصات گوشی‌های گلکسی M31،M21 و M41 فاش شد

سایپا محصولات رنو، برلیانس و آریو را تحویل نخواهد داد

هرآنچه باید درباره حسگر اثرانگشت بدانید؛ قسمت سوم و پایانی

گوگل کاهش دوره مجوزهای HTTPS به یک سال را پیشنهاد داد

بوش نمایشگر سه‌بعدی پشت فرمان خودرو تولید خواهد کرد

لاجیتک دو کیبورد جدید مخصوص گیمینگ رونمایی کرد

نئاندرتال‌ها به درد گوش شایع‌ در موج‌سواران و شناگران مبتلا بودند

معکوس‌کردن روند پیری در سلول‌های بنیادی مغز موش

راهنمای علمی کنار گذاشتن تعلل‌ورزی

رشد 66 درصدی فروش علی بابا کلاد در سه‌ماهه اول سال مالی 2019

سهم بازار موتور جستجوی Bing‌ در حال افزایش است

Windows Core OS احتمالا سیستم‌ عاملی با رویکرد ابری خواهد بود

YouTube Originals از 2 مهر برای تمام کاربران رایگان خواهد شد

بهترین موقعیت های دبی برای عکاسی را بشناسید

افشای تصاویر و مشخصات گوشی جدید منتسب به ردمی 8

اپل از سازنده شبیه‌ساز مجازی آیفون و iOS شکایت می‌کند

چهار روش برای دور شدن از حواس‌پرتی‌های دنیای فناوری