سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تحلیلی بر دلیل تحریم هواوی بر اساس اظهار نظر جدید دونالد ترامپ نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
تحلیلی بر دلیل تحریم هواوی بر اساس اظهار نظر جدید دونالد ترامپ
٣٠٥
٠
گجت نیوز / دونالد ترامپ به تازگی در جریان یک مصاحبه خبری درباره تحریم هواوی اظهار نظر جدیدی کرده است. به عقیده بسیاری از صاحب نظران، صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا غیر قابل قبول بوده و تنها بهانه محسوب می‌شوند.
هفته گذشته، قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ جنجالی شد. عدم امکان همکاری با کوالکام و اینتل به ترتیب به عدم امکان تامین تراشه‌های مورد نیاز برای تجهیزات مخابراتی و لپ تاپ‌های شرکت منجر خواهد شد. در ادامه هواوی توسط گوگل تحریم شد و لایسنس اندروید برای گوشی های آن به حالت تعلیق در آمد.
اگرچه اندروید پلتفرمی متن باز بوده و امکان استفاده از سیستم عامل‌های آن به صورت رایگان برای هر گوشی‌سازی فراهم است، اما مشکل اینجاست که بدون استفاده از فریم ورک گوگل روی سیستم عامل‌های اندروید، عملا امکان استفاده از ویژگی‌های مهم آن همچون دسترسی به گوگل پلی استور وجود ندارد. عدم امکان استفاده از گوگل پلی سرویسز در ادامه معلق شدن لایسنس ارائه شده توسط توسعه‌دهنده پلتفرم اندروید سبب می‌شود امکان استفاده از بخش قابل توجهی از قابلیت‌های سیستم عامل سلب شود. در نتیجه این اتفاقات، چند گوشی هواوی شامل هواوی میت 20 پرو که در فهرست دریافت‌کنندگان نسخه بتای اندروید 10 قرار داشتند، از این امکان محروم شدند.
دیگر از ضربه‌های تحریم هواوی توسط آمریکا منع انجمن SD از همکاری با شرکت چینی بود. عدم امکان استفاده از استانداردهای پشتیبانی از کارت‌های حافظه جانبی به معنی عدم امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در گوشی های هوشمند این شرکت خواهد بود، البته اگر بتواند دستگاه جدیدی تولید کند!
این همه آتش بر سر هواوی برای چه؟
آتش جنگ تجاری و سیاسی بین آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن آقای دونالد ترامپ شعله‌ور شد، اما بعد از اعمال تعرفه‌ای 250 میلیارد دلاری بر محصولات چینی وارداتی به آمریکا شدت گرفت. در ادامه چین نیز به تلافی این اقدام چند ده میلیارد دلار تعرفه به کالاهای صادراتی از آمریکا به این کشور بست. این اتفاقات به دعوای دو کشور دامن زد و ثمره‌ای به جز درگیر شدن شرکت‌های بین‌المللی هر دو نداشت.
هواوی اکنون بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی و دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا محسوب شده و 68 شرکت و نهاد زیر مجموعه دارد. کشورهای سراسر دنیا حتی آمریکا، برای توسعه فناوری 5G در شهرهای خود به تجهیزات مخابراتی هواوی نیاز دارند و این موضوع غیر قابل انکار است. در نتیجه، تحریم هواوی یک بازی دو سر سوخت و باخت-باخت خواهد بود.
دلیل تصمیمات سرسختانه دولت آقای ترامپ درباره هواوی، ترس از جاسوسی آن برای دولت چین به واسطه گسترش تجهیزات مخابراتی و گوشی های هوشمندش در سراسر دنیا مخصوصا آمریکا است. به عقیده رئیس جمهور کنونی آمریکا، افزایش میزان استفاده کاربران از دستگاه‌های هواوی تنها خطرات ناشی از این تهدید را بیشتر خواهد کرد. پیش از تحریم‌‌های شدید و همه جانبه هواوی، این شرکت به خاطر خدشه‌دار شدن محبوبیتش، شکایتی علیه دولت آمریکا تنظیم کرده بود. دولت کنونی آمریکا با تکیه بر دلایلی همچون خدمت موسس شرکت هواوی در وزارت اطلاعات چین، آن را مجری جاسوسی برای دولت این کشور خطاب می‌کند، در حالی که هیچ سند موثقی برای اثبات ادعاهایش ندارد.
نظر اخیر ترامپ درباره تحریم هواوی
در جریان یک مصاحبه خبری، یک گزارشگر از آقای دونالد ترامپ درباره تحریم هواوی سوالاتی پرسید. رئیس جمهور در پاسخ به وی، یک سری ادعا و توضیح مبهم ارائه کرد. به گفته وی، هواوی خطرناک است و باید به آن‌ها از نقطه نظر امنیتی و نظامی نگاه کرد تا به خطر این شرکت پی برد. با وجود این ادعا، به گفته دونالد ترامپ، احتمال برقراری یک سری معامله تجاری با هواوی وجود دارد، اگر بین آن‌ها توافقی صورت بگیرد!
اگر هواوی واقعا برای امنیت جهانی چنین خطر بزرگی محسوب می‌شود، چرا رئیس جمهور مدعی شد امکان انجام یک سری معامله تجاری با آن در آینده وجود دارد؟ در زمان تحریم شرکت زد تی ای توسط آمریکا، اسنادی درباره تلاش این شرکت به منظور نادیده گرفتن تحریم‌های ایران آورده شد. به همین دلیل تجارت شرکت‌های آمریکایی با زد تی ای برای 7 سال ممنوع شد. با این حال، شرکت چینی یاد شده توانست از طریق مذاکره، با دولت آمریکا مجددا به توافق برسد. این توافق به قیمت پرداخت جریمه‌ای سنگین و تغییر چندین مدیر داخلی شرکت زد تی ای تمام شد. به عبارتی درباره زد تی ای، اسناد واضحی درباره سرپیچی از قوانین آمریکا وجود داشت، اما تحریم هواوی فقط بر اساس توهم دولت آقای دونالد ترامپ صورت گرفته است.
تحت تاثیر قرار گرفتن بخش‌های مختلف دنیای تکنولوژی همچون بازار گوشی های هوشمند در نتیجه تحریم‌های هواوی غیر قابل انکار است. علاوه بر آن، هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی محسوب می‌شود و تحریم گسترده آن، تاثیر مستقیمی روی اقتصاد چین خواهد داشت.
امیدواری دونالد ترامپ برای کاهش فشار روی هواوی و صدور مجوز انجام یک سری معامله تجاری با آن، یک اهرم فشار برای مذاکره با دولت چین محسوب می‌شود، به جای این که دولت در صورت ایمان به خطرناک بودن هواوی، در پی رفع این خطرات باشد. از صحبت‌های اخیر ترامپ می‌توان نتیجه گرفت هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی تبدیل به یک اهرم فشار به چین برای مذاکره با دولت این کشور و رسیدن به نتایج مطلوب بوده و خطرناک بودن هواوی تنها یک بهانه است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/70998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید