بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان حسگر برای خودرو خودران است اخبار

اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان حسگر برای خودرو خودران است

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - براساس اعلام سه نفر از افراد مطلع، اپل برای تأمین حسگر مورد نیاز خودروهای خودران در حال مذاکره با تأمین‌کنندگان این نوع حسگر است. 

براساس اعلام سه فرد مطلع، کوپرتینویی‌ها در حال توسعه‌ی فناوری لیدار هستند و بدین منظور، حداقل با چهار شرکت تأمین‌کننده‌ی حسگرهای نسل بعدی لیدار وارد مذاکره شده‌اند. از مذاکرات اخیر اپل اینطور می‌توان نتیجه‌گیری کرد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند در پروژه‌ی تایتان رویکردجاه‌طلبانه‌ی دیگری را در حوزه‌ی فناوری خودروهای خودران به‌نمایش بگذارند. به‌نظر می‌رسد مذاکرات اپل با تأمین‌کنندگان حسگر، حول محور نسل بعدی لیدار بوده است. لیدار حسگری است که قابلیت ادراک دید سه‌بعدی را برای خودروهای خودران در جاده‌ها فراهم می‌کند.
براساس گزارش منابع آگاه، اپل درصدد توسعه‌ی حسگر لیدار کوچک تر و ارزان‌تری است که فرایند تولید ساده‌تری نیز نسبت به حسگرهای فعلی داشته باشد. یکی از افراد مطلع از مذاکرات اعلام کرد، کوپرتینویی‌ها در حال توسعه‌ی محصولی با طراحی انقلابی هستند. افراد مطلع از ذکر نام شرکت‌هایی که اپل با آن‌ها وارد مذاکره شده‌اند، امتناع کردند. تلاش‌های اپل را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که این شرکت در پی تولید طراحی و تولید زنجیره‌ی کامل فناوری مورد استفاده در خودروهای خودران است. در واقع اپل به رقابت با شرکت‌های خودروسازی پیوسته تا بهترین تکنولوژی قابل توسعه و استفاده در این حوزه را توسعه دهد. سیستم‌های لیدار فعلی از جمله آن‌هایی که توسط شرکت Velodyne روی خودروهای خودران آزمایشی اپل نصب شده‌اند، از پالس‌های نور لیزری برای رندر کردن تصاویر دقیق محیط اطراف خودرو استفاده می‌کنند. اما این سیستم‌ها نزدیک به 100 هزار دلار قیمت داشته و از قطعات مکانیکی برای اسکن لیزری جاده استفاده می‌کنند. این اسکنرها، ابعاد بزرگی داشته و در نتیجه برای استفاده در خودروها و تولید انبوه، محکوم به شکست می‌شوند. چنین ضعف‌ها و کاستی‌هایی باعث شده است که ده‌‌ها شرکت و استارتاپ برای توسعه‌ی فناوری لیدار با ابعادی کوچک‌تر، ارزان‌تر و قدرتمندتر سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری کنند. علاقمندی اپل به سنسورهای نسل بعدی لیدار به این دلیل است که تست جاده‌ای را به‌صورت چشمگیری افزایش داده و در عین حال افراد کلیدی را از شرکت‌های تسلا ، آلفابت و گوگل به کار گرفته است. هنوز مشخص نیست اپل در پروژه‌ی تایتان قصد دارد خودروی خودران خوش را تولید کند یا تنها عناصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودروی خودران را تأمین خواهد کرد و برای تولید خودرو با شرکت دیگری وارد شراکت جدیدی خواهد شد. اما باتوجه به علاقه‌ی اپل به سیستم لیدار ارزان‌تر، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند کنترل کل پروسه‌ی سیستم ادراکی خودرو از جمله سنسورها، کامپیوترها و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای خودروهای خودران را بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی خودرو را تولید می‌کند، در دست بگیرند. ویمو از شرکت‌های تابعه‌ی آلفابت، مسیر مشابهی را طی کرده و ضمن مونتاژ حسگرو سیستم کامپیوتری، معاملاتی را برای خرید خودرو از فیات کرایسلر امضا کرده است. یکی دیگر از افراد مطلع اعلام کرد: اپل با فعالیت در حوزه‌ی پشته‌سازی ادارک، گزینه‌های مختلفی را در اختیار دارد. معرفی اتومبیل مسافری به بازار کار بسیار بسیار دشواری است و در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که به چنین خودرویی نیاز داشته باشیم. کاهش هزینه‌ها
مقاله‌های مرتبط:
ناوگان بزرگ خودروهای خودران کالیفرنیا در اختیار اپل شروع آزمایش خودروهای خودران اپل
هر سه نفری که در جریان مذاکرات اپل بودند، معتقدند طرح‌هایی که اپل دنبال می‌کند، می‌تواند به‌صورت بالقوه با فناوری‌های تولید نیمه‌هادی مرسوم و متداول تولید شود. در نتیجه با تولید انبوه چنین حسگرهایی همانند تولید انبود تراشه‌های گوشی‌های آیفون و سایر دستگاه‌ها، قیمت‌ها در حدود صدها تا هزاران دلار کاهش پیدا می‌کند. به‌علاوه، اپل به سنسورهایی نیاز دارد که بتوانند چند صدمتر جلوتر را در جاده ببینند. به اعتقاد دو نفر از افراد مطلع از مذاکرت، نیاز طولانی‌مدت به چنین فناوری‌ نشان می‌دهد که اپل علاقه‌مند به خودروهای کاملا خودران است و به خودروهایی با ویژگی‌های محدودتر مانند کنترل کروز انطباقی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فکر نمی‌کند. در عین حال یکی از افراد مطلع اعلام کرد: آنچه اپل در حال حاضر در بازار می‌بیند، باعث رضایتمندی‌اش نخواهد شد، بلکه کوپرتینویی‌ها به‌دنبال طراحی انقلابی هستند. یکی دیگر از افراد مطلع معتقد است که اپل به‌دنبال حسگری با طراحی بی‌نظیر است که بتواند برای کلیه‌ی خطوط حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گیرد. در نظر داشته باشید که اپل از اظهارنظر در مورد این موضوع امتناع کرده است. کوپرتینویی‌ها زمانی توسعه‌ی خودروی خودران اپل را دنبال می‌کردند. اپل تیمی متشکل از بیش از 12 مهندس متخصص برای چنین پروژه‌ای اختصاص داد. کوپرتینویی‌ها مطمئن بودند که پشت درهای بسته، کسی در جریان این موضوع قرار نمی‌گیرد. اما ظاهرا فرد مطلع دیگری قضیه را فاش کرده است. پیش‌تر گفته شد که داگ فیلد، سرپرست بخش موتورهای الکتریکی تسلا به استخدام اپل در آمد تا روی پروژه‌ی تایتان فعالیت کند. باتوجه به اسناد و آمارهای مربوط‌به دادگاه اپل، در حال حاضر 1200 نفر روی این پروژه مشغول فعالیت هستند. البته بعد از ورود داگ فیلد به این پروژه، شاهد اخراج گسترده‌ی حدود 190 نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان بودیم. پیش‌تر گفته شد که اپل با اخراج کارمندان بخش خودروهای خودران، مسیر خود را تاحدودی مشخص کرد . البته درکنار اخراج گسترده، شاهد استخدام نیروهای متخصصی همچون مایکل شوکوش، سرپرست بخش موتورهای الکتریکی تسلا بودیم. به‌علاوه، اپل مسافت تست خودروی خودران آزمایشی خودش را در کالیفرنیا افزایش داده است و 1287.4752 کیلومتر برابر با 800 مایل در سال 2017 به 12874.752 کیلومتر برابر با 8000 مایل در سال 2018 افزایش داد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مرسدس بنز کلاس A و B پلاگین هیبرید معرفی شدند

نمایشگر 55 اینچی OLED چهارهزاردلاری Alienware دل 8 مهر به بازار عرضه می‌شود

HarmonyOS هواوی همان سیستم عامل ملی چین است؟

ری‌لود قسمت چهارم: مکس‌ پین؛ از رمدی تا راک‌استار

مدیر‌عامل انویدیا: هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی زمانه ما است

قابلیت‌های جدیدی به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود

حمایت تبلیغاتی توییتر از اقدامات چین علیه معترضان هنگ‌کنگ

فرهنگ سازمانی گوگل با مشکلات مخربی دست‌وپنجه نرم می‌کند

AMD پردازنده‌های گرافیکی رادئون سری 500 را با نام سری 600 عرضه می‌کند

زمین 20 سال است روند سبزشدن را متوقف کرده است

محققان روشی برای افزایش سرعت استریم ویدیو در شبکه‌های شلوغ یافتند

ریل می 5 و ریل می 5 پرو با دوربین چهارگانه و قیمت مقرون به‌صرفه معرفی شدند

سیاست ضدردیابی مرورگر سافاری اپل و هشدار به وب‌سایت‌های خاطی

هواوی میت 30 از باتری بزرگ‌تری نسبت به میت 20 بهره خواهد برد

چرا فولکس واگن جعبه دنده دستی جدید تولید می‌کند؟

SMIC وارد تولید تراشه با لیتوگرافی 14 نانومتری می‌شود

قیمت انرژی بادی اکنون کمتر از بهای گاز طبیعی است

نگاهی به ویژگی‌های مثبت خودروهای هیدروژنی

8 توزیع سبک لینوکس برای سیستم‌های ضعیف

معمای 30 ساله تخمین حساسیت علوم رایانه چگونه حل شد؟

سامسونگ با سه مانیتور به گیمزکام 2019 آمد

هشدار دانشمندان درمورد ایده ساخت تراشه مغزی Neuralink

FEDOR، ربات انسان‌‌نمای روسیه آماده اعزام به ایستگاه فضایی بین‌‌المللی است

تکنیک کریسپر اکنون قادر به ویرایش همزمان چند ژن است

طراحی اسکلت خارجی جدیدی که می‌‌تواند راه رفتن و دویدن را آسان کند

مادیران اسپانسر تیم ملی بسکتبال ایران شد

کیبورد سرفیس پرو باریک‌تر و سبک‌تر می‌شود

صفحه یخی گرینلند با سرعتی فراتر از انتظار در حال ذوب شدن است

انویدیا خرید کارت گرافیک بدون قابلیت رهگیری پرتو را غیرعقلانی می‌داند

بیوگرافی سیمور کری، معمار پیش‌گام دنیای ابرکامپیوتر

سامسونگ دیسپلی نمایشگر کوانتوم دات OLED تولید می‌کند

فناوری شارژ سریع گلکسی نوت 10 چه مشکلاتی دارد؟

فروش 7.7 میلیون ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2019 در آمریکای شمالی

ایرانسل برای رفع مشکل برخی مشترکان اینترنت ثابت، راهکارهایی ارائه کرد

شیائومی، ویوو و اوپو روی سرویس فایلی مشابه ایردراپ کار می‌کنند

بررسی هزینه طراحی سمند، 206 صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

در سفر به استانبول از کدام محله ها دیدن کنیم؟

درمان تنبلی چشم با استفاده از واقعیت مجازی

انتشار ویدئویی مضحک درمورد روش تمیز کردن دوربین‌های حرفه‌ای در یوتیوب

زوم‌کست: هر آنچه در ارتباط با SSD باید بدانید

نگاهی به قیمت‌گذاری و تجهیزات سفارشی شورولت کوروت C8

ربات استرو؛ محصول ترکیب طراحی بوستون داینامیکس با هوش مصنوعی کاربردی

با نرم‌افزار فروشگاهی دشت همکاران سیستم آشنا شوید

نشانه‌هایی از عرضه نسخه سوپر کارت گرافیک RTX 2080 Ti وجود دارد

برنی سندرز خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس آمریکا شد

گزارش زومیت از اولین رویداد استانی جشنواره وب و موبایل ایران در اصفهان

احتمال معرفی ردمی نوت 8 در کنار ردمی TV در 7 شهریور

نرم‌افزارهای مملو از تبلیغ، 8 میلیون کاربر گوگل پلی را فریب داده‌اند

عباس علی‌آبادی، مدیر عامل جدید ایران خودرو شد

سنجش فشارخون با دوربین سلفی