سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نسل جدید تویوتا هایلندر معرفی شد اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شرکت تویوتا به‌تازگی نسل چهارم از کراس‌اور هایلندر را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. در این مطلب به‌بررسی کامل ویژگی‌‌های این خودرو می‌پردازیم.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که بازار داغ خودروهای کراس‌اور با سه ردیف صندلی قصد آرام‌گرفتن ندارد. اکنون با‌ معرفی خودروهای به‌روزرسانی شده توسط خودروسازانی همچون فورد ، هیوندای و کیا در بازار کراس اورها رقابت جذابی را شاهد هستیم. حال که شرکت تویوتا هم با معرفی جدیدترین نمونه از هایلندر 2020 وارد این کلاس شده است، رقابت کراس‌اور‌ها از همیشه جذاب‌تر می‌شود.
نسخه جدید از تویوتا هایلندر را می‌توان به‌عنوان تلفیقی از تمامی خودروهایی که تاکنون از تویوتا دیده‌ایم نامید. پلتفرمی که این خودرو روی آن ساخته شده، عضوی از جدید‌ترین مهندسی جهانی تویوتا (TNGA) با نام TNGA-K است. بنابراین تویوتا هایلندر ویژگی‌های مختلفی را از خودروهای ساخته‌شده در این پلتفرم شامل سدان کامپکت کرولا، RAV4، کمری و آوالون به‌ ارث برده است.
تویوتا با مهندسی پلتفرم جدید شرایط همسان‌سازی برای دو انتخاب پیشرانه همچون نمونه‌های فعلی خود را برای هایلندر هم درنظر گرفته است و اکنون خریداران قادر هستند این خودرو را با دو انتخاب پیشرانه تنفس طبیعی 6 سیلندر یا بنزینی هیبریدی سفارش بدهند. با این وجود تاکنون خبری از معرفی نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو منتشر نشده است. همانند مدل 2019 از هایلندر، نسخه استاندارد جدید معرفی‌شده با بهره‌گیری از موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر، 295 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.
علاوه‌بر این تویوتا هایلندر جدید ظرفیت کشندگی بار به میزان 2 تن دارد. با‌وجود اینکه نمونه هیبریدی فعلی هایلندر از موتور 3.5 لیتری بهره می‌برد؛ اما نسخه جدید با کاهش حجم موتور، از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری بهره خواهد برد. با اعمال این تغییرات، اکنون قدرت هایلندر جدید از 306 اسب‌بخار به 240 اسب‌بخار کاهش یافته؛ اما به‌گفته تویوتا نسخه جدید با افزایش 17 درصدی در بهره‌وری مصرف سوخت عرضه می‌شود. بدون شک کاهش 22 درصدی قدرت پیشرانه نمونه هیبریدی برای طرفداران این نمونه خبر ناراحت‌کننده‌ای به‌شمار می‌رود. جعبه‌دنده درنظرگرفته شده برای تمامی مدل‌ها از نوع 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود. تویوتا اکنون بر‌خلاف نمونه قبلی، دو انتخاب سیستم انتقال قدرت به تمام چر‌خ‌ها را برای این مدل در‌نظر گرفته است.
نسخه اول برای مدل‌های L، LE و XLE درنظر گرفته شده که در حالت عادی تنها محور جلو را به‌ حرکت در می‌آورد و تنها در مواقع اضطراری از چرخ‌های عقب بهره می‌برد. دومین نسخه از سیستم توزیع گشتاور بهره می‌برد که با‌ استفاده از اطلاعات حسگر‌های مختلف، میزان گشتاور منتقل شده به‌چرخ‌های جلو و عقب و همچنین چرخ‌های راست و چپ را کنترل می‌کند. علاوه‌بر این ویژگی خارج کردن چرخ‌های عقب از مدار، در شرایط عادی هم وجود دارد که با برداشتن بار از میل گاردان، مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند. تویوتا آپشن سیستم استاپ/استارت را هم در تمامی نمونه‌های هایلندر به‌صورت استاندارد قرار خواهد داد. علاوه‌بر حالت‌های نرمال و اکو، نمونه هیبریدی اکنون از حالت اسپرت بهره می‌برند که قدرت موتورهای الکتریکی را در هنگام سرعت‌گیری بیشتر می‌کند.
در نسخه‌های جدید تویوتا هایلندر حالت جدیدی وجود دارد که به بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از سیستم مسیریابی و رفتار‌های راننده می‌پردازد تا بتواند نحوه کم‌کردن سرعت و توقف خودرو را پیش‌بینی کند. از دیگر ویژگی‌های هایلندر جدید می‌توان به قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، مسیریابی ویز، رادیو ماهواره‌ای و وای‌فای اشاره کرد. در طراحی بدنه تویوتا هایلندر، از خط‌های آرام‌تری نسبت به RAV4 استفاده شده و بیشتر عناصر طراحی نمونه آوالون در این خودرو دیده می‌شود؛ اما در مجموع طراحی تویوتا هایلندر جدید نسبت به سایر خودروهای به‌روزرسانی شده تویوتا، تکاملی‌تر به‌نظر می‌رسد.
جلوپنجره خودرو اکنون ابعاد و اندازه معقول‌تری نسبت به‌ گذشته دارد و طراحی قسمت جلویی در مجموع پخته‌تر به‌نظر می‌رسد. با وجود افزایش 5.9 سانتی‌متری طول بدنه که در قسمت بار انجام گرفته، تویوتا هایلندر هنوز هم یکی از کوچک‌ترین کراس‌اورهای موجود در بازار با سه ردیف صندلی است. اکثر خودروهای موجود در این کلاس همچون کیا تلوراید و فورد اکسپلورر به اعداد و ارقام قابل‌توجه در فضای کابین متکی هستند؛ اما تویوتا هایلندر از همان روش سنتی خود پیروی می‌کند.
در سالیان گذشته شواهد نشان از آن داشت که مشتریان هایلندر از ابعاد و اندازه این کراس‌اور راضی هستند. تویوتا هایلندر اکنون 456 لیتر فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌ها دارد که نسبت به نسل سوم افزایش پیدا کرده؛ اما با این وجود از مزدا CX-9 کمتر است. علاوه‌بر این به‌نظر می‌رسد که فضای موجود در پشت ردیف دوم صندلی‌ها از تمامی رقبا کمتر باشد و اکنون از 1198 لیتر در مدل قبلی به 1150 لیتر رسیده است. با این وجود فضای سر کافی در ردیف سوم صندلی‌ها وجود‌ دارد. در کابین تمامی نمونه‌ّهای هایلندر به‌جر نمونه پلاتینیوم از صفحه‌نمایش 8 اینچی استفاده خواهد شد؛ اما طبق عکس‌های منتشرشده، نمونه پلاتینیوم با صفحه‌نمایش 12.3 اینچی سیستم سرگرمی عرضه می‌شود.
مقاله‌های مرتبط:
تویوتا دسترسی به پتنت‌های خودروهای هیبرید را آزاد می‌کند بیوک آنکور 2020 و مدل برقی Velite 6 MAV در چین رونمایی شدند
در بحث ایمنی، تویوتا هایلندر با سیستم‌های ایمنی متعددی عرضه خواهد شد. از جمله سیستم‌های ایمنی مورد استفاده در این خودرو می‌توان به هشدار برخورد از جلو با شناسایی عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم رانندگی بین خطوط، هشدار و شناسایی تابلو‌های جاده‌ای، نوربالای اتوماتیک، کروز‌کنترل هوشمند، هشدار نقطه کور و هشدار خروج از پارک اشاره کرد. تفکیک ویژگی‌های هایلندر در نمونه‌های مختلف ویژگی‌های استاندارد مورد استفاده در هایلندر L شامل رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه، فناوری‌های جلوگیری از تصادف، چراغ‌های LED، شیشه‌های شخصی قسمت عقب، استارت دکمه‌ای، صندلی 8 حالته برقی برای راننده و صفحه‌نمایش 8 اینچی می‌شود. در مدل LE علاوه‌بر ویژگی‌های ذکرشده در صندوق عقب برقی، هشدار نقطه کور، مه‌شکن‌های LED و فرمان چرمی هم وجود دارد. ویژگی‌های اضافه‌شده در مدل XLE شامل چراغ‌های خودکار، باربند سقف، سانروف، گرم‌کن‌های صندلی در قسمت جلو، صندلی برقی 4 حالته سرنشین، روکش مخصوص SofTex، آفتاب‌گیر‌های ردیف دوم و آینه وسط الکتروکرومیک می‌شود. ویژگی‌ّهای اضافه‌شده در مدل لیمیتد شامل رینگ‌های 20 اینچی، چراغ‌های LED تقویت‌شده، قابلیت باز شدن در صندوق عقب بدون استفاده از دست، قابلیت ذخیره تنظیمات راننده، تهویه‌هوا در صندلی‌های جلو، روکش چرم مخصوص، مسیریابی و سیستم صوتی JBL می‌شود. در مدل پلاتینیوم ویژگی‌هایی از قبیل چراغ‌های هوشمند، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سقف پانورامیک به‌همراه دوربین پارک، HUD، دوربین دیجیتالی دید عقب، چرم مخصوص صندلی‌ها، گرم‌کن‌های صندلی در ردیف دوم و صفحه‌نمایش 12.3 اینچی اضافه شده است. مدل هیبرید با تمامی تریم‌های بالا به‌جز نسخه L قابل سفارش خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/68914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

«متاورس» بازگشته است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟