بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چهار دلیل برای توسعه خط محصول مقالات بازاريابي

چهار دلیل برای توسعه خط محصول

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - توسعه خط محصول یک استراتژی مهم رشد برای آن دسته از کسب و کارهای کوچک در نظر
گرفته می شود که در پی افزایش درآمد یا سهم از بازار خود هستند. یک خط محصول چنان که
که در مطالب گذاشته همین وبسایت هم اشاره کرده ام شامل مجموعه ای از محصولات یا
خدمات در یک دسته و طبقه محصولی ثابت می شود که منظور از دسته و طبقه مثلا طبقه
غذای حیوانات خانگی، یا خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات می تواند باشد. توسعه خط محصول
چند شکل مختلف به خود می گیرد که می تواند شامل نسخه های جدیدی از یک محصول
موجود، ارتقاء و بهبود محصولات جدید یا بطور کل طراحی و تولید محصولات جدید را شامل شود.
چرخه محصول
توسعه خط محصول برای شرکت های اهمیت دارد که محصولاتی در بخش های پایانی چرخه
عمر خودشان را دارند. چرخه عمر محصولات عموما شامل چهار مرحله می باشد: معرفی، رشد،
بلوغ و افول. محصولاتی در دوره افول از چرخه عمر خودشان قرار می گیرند که دیگر قادر به
برآورده ساختن نیازهای مشتریان نباشند یا کیفیت و عملکرد آنها نسبت به محصولات مشابه
دیگر که از تکنولوژی و مواد اولیه بهتر برخوردار هستند، در سطح پایین تری قرار داشته باشد. به
منظور نباختن سهم از بازار و فروش به رقبای دیگری که محصولاتی با عملکرد بهتر تولید می‌کنند،
شرکت ها باید اقدام به ارتقاء محصولات فعلی خودشان بکنند یا محصولات جدیدی را توسعه
دهند که بصورت موثر قادر به رقابت باشند.
فرصت های بازار
توسعه خط محصول شرکت ها را قادر می سازد تا از فرصت های موجود در بخش های مختلف
بازار بهره ببرند. به عنوان مثال یک تولید کننده غذای حیوانات خانگی ممکن است فرصت های
سودآوری را شناسایی کند که بتواند نمونه های قدیمی تر از محصولات فعلی خودش را در آنها
به فروش برساند. یک مجموعه مشاور در حوزه فناوری اطلاعات ممکن است یک بخش تخصصی
سودآور را در حوزه رفع مشکل خدمات پهن باند محلی شناسایی کند . بطور کلی می توان گفت
این شرکت ها می توانند خطوط محصول خود را از طریق شخصی سازی محصولات و خدمات
فعلی خودشان یا معرفی محصولات جدیدی توسعه دهند که با نیازهای مشتریان در بخش های
هدف مطابقت داشته باشد.

نیازهای مشتری
معرفی محصولاتی که نیازهای مشتریان را برآورده سازد یک محرک جدید برای توسعه خط
محصول است. تشویق کردن مخاطبین به ارائه بازخورد از طریق پرسشنامه و زیر نظر گرفتن
نظرات مشتریان بر روی شبکه های اجتماعی درکی جامع و کامل از نیازها و تمایلات مشتریان را
در اختیار ما قرار می دهد. تعداد بالایی از نظرات مثبت در رابطه با ویژگی های یک محصول خاص
که اتفاقا رقبا هم آن را ارائه می دهند، در واقع نشانه خوبی برای وجد فرصتی برای توسعه خط
محصول است. دعوت از مشتریان برای همکاری در امر توسعه محصول نیز می تواند منجر به
برجسته شدن فرصت ها و تمرکز و توجه بیشتر بر اولویت های توسعه شود.
وفاداری مشتری
توسعه یک خط محصول می تواند به افزایش وفاداری مشتری کمک کند. اضافه کردن محصولات یا
انواع مختلفی از محصولات موجود فعلی شرکت ها را قادر می سازد تا حجم بیشتری از محصول
را به مشتریان فعلی بفروشند و در این فرایند هم نیازی به تلاش و هزینه بیشتر برای جذب
مشتریان جدید نداشته باشند. در این رابطه شرکت ها اقدام به بررسی سوابق خرید مشتریان
فعلی خود می کنند تا از این طریق موفق به شناسایی محصولاتی شوند که رقبای آنها در حال
حاضر به مشتریان و بازار ارائه می کنند. به عنوان مثال یک عرضه کننده قطعات و ابزار مهندسی
می تواند محصولات جدیدی را توسعه دهد و به بازار مشتریان ارائه کند یا حتی به منظور داشتن
تنوع در اقلام قابل فروش خود اقدام به عرضه و فروش محصولات دیگر برندها هم بکند.
برچسب ها: بازاریابی , توسعه خط محصول , خط محصول , فروش


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تعمیر ناپذیری؛ مشکل بزرگ گجت های کوچک دنیای فناوری

دلایل شارژ نشدن آیفون و بهترین راه حل های این مشکل

استاندارد ذخیره سازی UFS 3.0 چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات محتوایی چیست؟

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

چهار دلیل برای توسعه خط محصول

راهنمای جامع بازاریابی B2B

ایده‌‌های ارزان بازاریابی برای رونق کسب‌وکار

انتقال رهبری : نقش محوری بازاریابی در موفقیت رهبر جدید – بخش سوم

12 ایده برتر برای نمایش محصول

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

آیا می خواهید محصول یا خدمات جدیدی وارد بازار کنید؟

نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ

داستان برند: کداک، پیش‌گام دنیای عکاسی و نماد شکست در برابر تحول دیجیتال

هرآنچه باید درباره قرارداد فرانشیز بدانید

اینستاگرام چگونه پشت فیسبوک پنهان شده و میلیاردها دلار پول پارو می‌کند؟

بهترین و بدترین کمپین‌های برندینگ 2018

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک