بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نگاه عمیق به فورد موستانگ Roush Stage 3 اخبار

نگاه عمیق به فورد موستانگ Roush Stage 3

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - فورد موستانگ Stage 3 را به‌تازگی Roush تیونینگ کرده که 710 اسب‌بخار قدرت دارد. قیمت این خودرو بیش از 78,000 دلار است.

جو روجرلو، قهرمان سابق مسابقات خیابانی در آمریکا، به‌تازگی جدیدترین نمونه از فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، Roush Stage 3 را بررسی کرده که 710 اسب‌بخار قدرت دارد. بعد از چندین‌بار سرعت‌گیری و تعویض دنده در دور 7,500، روجرلو احتمالا عقیده داشته که جک راش هنوزهم دانش ساخت موستانگ سریع را دارد. در سال 1975 وقتی جک راش قهرمان کلاس Pro Stock در مسابقات دِرَگ بود، برای روجرلو یکی از موستانگ‌های قدرتمند‌ خیابانی را ساخت. آن خودرو نمونه‌ی موستانگ II بود که با بدنه‌ی کوچکش، از موتور 8.2 لیتری (505 اینچ‌برمکعب) بهره می‌برد و مرگ ناگهانی لقب گرفته بود.
این هاچ‌بک نقره‌ای‌رنگ با لاستیک‌های بزرگ 330 میلی‌متری دِرَگ، مسیر 400 متری را در 10 ثانیه پیمود. هنگامی‌که موستانگ II روجرلو در مجله‌ی Car and Driver آزمایش شد، به افسانه‌ی مسابقات دِرَگ تبدل شده بود. در آن سال‌ها، بروک یتس درباره‌ی موستانگ II نوشته بود: اگر دیترویت پایتخت مسابقات خیابانی باشد که خیلی‌ها این موضوع را قبول دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند موستانگ II را شکست دهد؛ پس، این خودرو سریع‌ترین خودرو شهری نیست؟ جک راش بیشتر به‌‌دلیل تقویت نمونه‌های مختلف از فورد موستانگ شناخته می‌شود و با مسابقات نسکار همکاری می‌کند. در سال 1995، وی کارگاه تقویت خودروهای فورد به‌نام Roush Performance را راه‌اندازی کرد. مانند شلبی و سالین که قبل‌تر از راش خودروهای فورد را تقویت می‌کردند، راش هم خودروهای کاملا تقویت‌شده و قطعات تیونینگ را عرضه کرد.
امروزه، نمونه‌های Stage 1 و Stage 2 و Stage 3 فورد موستانگ راش را می‌توان در نمایندگی‌های فورد در سراسر آمریکا و کانادا سفارش داد. علاوه‌براین، تیونر راش به ساخت موتور‌های قدرتمند و لوازم تیونینگ هم مشغول است. Stage 3 به‌همراه سوپرشارژر
قبل از اینکه خودرو قرمزرنگ آزمایش‌شده به نمونه‌ی راش Stage 3 تبدیل شود، با فورد موستانگ GT 2019 سروکار داریم که از جعبه‌دنده 6 سرعته‌ی دستی بهره می‌برد که قیمتش 48,335 دلار است. کیت Stage 3 جذاب‌ترین و قدرتمند‌ترین بسته‌ی عرضه‌شده‌ی راش محسوب می‌شود که از سوپرشارژر 2.65 لیتری TVS بهره می‌برد. این سوپرشارژر را فورد به‌صورت آپشن برای موتور 5 لیتری در نظر گرفته و از قطعات Eaton برخوردار است که با روتور‌های 170 درجه به‌همراه واشرها و یاتاقان‌های بزرگ‌تر، دوام بیشتری دارد.
این سوپرشارژر می‌تواند بوست 12 PSI تولید کند و قوانین فنی 50 ایالت را پشت‌سر بگذارد. تیونر Roush می‌گوید استفاده از سوپرشارژر مذکور، قدرت موتور را از 460 اسب‌بخار و گشتاور 569 نیوتن‌متر به 710 اسب‌بخار در دور 7,250 و 827 نیوتن‌متر در دور 4,500 رسانده است. نکته‌ی جالب این است که کلاچ کارخانه بدون تغییر باقی مانده است؛ اما Roush شفت خروجی جعبه‌دنده را تقویت کرده تا هنگام سرعت‌گیری، آسیبی به آن وارد نشود. پیشرانه‌ی این خودرو بسیار قدرتمند است و می‌توانید بدون نگرانی و تا قبل از اینکه بخواهید به‌سراغ ضمانت 5 ساله با مسافت 96,000 کیلومتر بروید، بیشترین قدرت را از آن به‌دست آورید.
گشتاور خودرو به‌حدی است که رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های کانتیننتال در دنده‌های 1 و 2 هرزگردی خواهند داشت. عکس‌العمل پدال‌گاز سریع است و قدرت موتور 5 لیتری بدون هیچ‌گونه تأخیری دراختیار خواهد بود. سوپرشارژر استفاده‌شده شخصیت موتور را تغییر نداده و فقط قدرت بیشتری دراختیار قرار می‌دهد. در سال‌های گذشته، علاقه‌مندان موتور 5 لیتری با محدودیت دور 7,400 را پیشرانه‌ی بلوک کوچک قدرتمندی می‌دانستند؛ اما اکنون با تغذیه‌ی هوا به داخل موتور ازطریق سوپرشارژر TVS، گشتاوری همچون موتور بلوک بزرگ دراختیار است.
گشتاور فوق‌العاده موتور به موستانگ راش Stage 3 چابکی‌ای می‌بخشد که در شلبی GT350 نخواهید یافت؛ اما اگر به‌دنبال شتابی مانند دوج چلنجر هلکت باشید، آن را در موستانگ راش نخواهید یافت. با وجود سوپرشارژر عظیم و قدرتی بیش از 700 اسب‌بخار، موستانگ راش کمی کُندتر از چلنجر هلکت با موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ است. مانند هلکت، موستانگ راش هم با بهره‌گیری از نسبت دنده‌های کوتاه‌تر و جعبه‌دنده 10 سرعته‌ی اتوماتیک، چالاک‌تر خواهد بود. افزون‌براین، موستانگ Stage 3 از هلکت کم‌سروصداتر است.
صدای جیغ سوپرشارژر موجود در هلکت بسیار بیشتر از موستانگ راش است و این صدا در خودرو مذکور به‌سختی شنیده می‌شود. خودرو آزمایش‌شده از سیستم اگزوز تنظیم‌‌شدنی بهره ‌می‌برد که صدای جذابی دارد؛ اما حتی در حالت مسابقه‌ای هم نمی‌توانید صدای اگزوز را بشنوید.
در حالت مسابقه‌ای، تمامی مجاری صدای اگزوز بازمی‌شوند. اگر بخواهید همسایه‌های خود را اذیت کنید، می‌توانید با اتصال به اپلیکیشن راش ازطریق درگاه WiFi OBD2، صدای اگزوز را افزایش دهید. به‌گفته‌ی راش، انتخاب‌های بی‌شماری برای صدای اگزوز وجود دارد و راننده می‌تواند با تنظیم سوپاپ‌های موجود در منبع، باتوجه‌به دور موتور صدای اگزوز را تنظیم کند.
سواری خشک، فرمان‌پذیری پایدار
با بهره‌گیری از ضریب دیفرانسیل 3.73، سرعت‌گیری در دنده 3 بسیار لذت‌بخش خواهد بود. شتاب موتور درحدی است که در جاده‌های پر پیچ‌وخم به تعویض دنده نیازی نخواهید داشت و همواره با حجم زیادی از گشتاور رو‌به‌رو هستید. قدرت درخورتوجه و ضریب مناسب دنده‌ها، سرعت موستانگ راش را در دنده 3 به بیش از 160 کیلومتربرساعت می‌رساند. ترمز‌های برمبو هم عملکرد سریع و نرمی در پیچ‌ها دارند.
رینگ‌های 20 اینچی و کویل‌اور‌های تنظیم‌شونده هم در کیت Stage 3 راش موجود هستند؛ اما خودرو آزمایش‌شده از رینگ‌های 20 اینچی فورج و کویل‌اور‌های تنظیم‌شونده‌ی ارتفاع و میزان باند و ریباند فنر بهره می‌برد. به‌روزرسانی سیستم تعلیق ارتفاع خودرو در قسمت جلو و عقب را کمتر می‌کند. درنتیجه‌ی این تغییرات سواری موستانگ راش درمقایسه‌با فورد موستانگ بولیت و شلبی GT350 خشک‌تر است. این دو خودرو از رینگ‌های 19 اینچی بهره می‌برند. راش جزئیات فنی ضربه‌گیر‌ها و فنر‌ها را نیز تغییر داده تا درمقایسه‌با نسخه‌ی استاندارد سختی بیشتری داشته باشند.
مقاله‌های مرتبط:
گران‌ترین فورد موستانگ جهان با قیمت 2 میلیون دلار پکیج سوپردیوتی Roush برای وانت‌های فورد معرفی شد
باوجوداین، موستانگ راش Stage 3 به‌اندازه‌ی کافی خصوصیات شهری دارد تا بتوان از آن هرروز استفاده کرد. هنگام پیچیدن لرزشی در بدنه احساس نمی‌‌کنید و فرمان‌پذیری پایدار، اما با اندکی کم‌فرمانی انجام می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد فرمان خودرو چندان با لاستیک‌های بزرگ کانتیننتال ارتباط برقرار نمی‌کند و همین موضوع در پیچ‌ها موجب کم‌فرمانی می‌شود.
اگر در استفاده از پدال گاز بی‌محابا باشید، با بیش‌فرمانی و دریفت بیش‌ازحد روبه‌رو خواهید شد. موستانگ راش جزو آن دسته خودروهایی نیست که بخواهید همه‌جا سیستم کنترل پایداری را خاموش نگه دارید. ویژگی‌های ظاهری
برخلاف موستانگ II روجرلو، عضله‌های به‌کار‌رفته‌ی راش برای موستانگ Stage 3 تزیینی هستند. تغییرات اعمال‌شده در بدنه عبارت‌اند از: جلوپنجره، بادشکن عریض قسمت جلو، ورودی‌های هوای جانبی، بال عقب کوچک، خروجی هوای گرم از کاپوت و برچسب‌های به‌کاررفته روی بدنه به‌همراه برچسب روی آفتاب‌گیر.
در بدنه‌ی این خودرو، درمجموع 24 بار نام Roush به‌کاررفته و تمامی نشان‌های فورد حذف شده‌اند. تزیین شیاری روی شیشه‌ی عقب هم آپشنی 370 دلاری است. در قسمت داخلی، پلاک مخصوص راش به‌همراه عقربه‌های آنالوگ فشار روغن و بوست دیده می‌شوند. پدال‌های CNC و صندلی‌های چرمی با دوخت نقره‌ای‌رنگ و سر‌دنده‌ی قرمزرنگ همگی جزو آپشن‌های اضافه‌ی در نظر گرفته شده برای این نمونه هستند.
مسئولان شرکت راش از جواب به این سؤال امتناع و آن را خصوصی اعلام کرده‌اند: «استفاده از قطعات اضافه چقدر به وزن این خودرو اضافه کرده است؟» نسخه‌ی فول‌آپشن موستانگ راش Stage 3 قرمزرنگ 78,123 دلار قیمت دارد که این خودرو را درمقایسه‌با شلبی GT350 R حدودا 11,000 دلار و درمقایسه‌با چلنجر هلکت تقریبا 10,000 دلار گران‌تر می‌کند.
علاوه‌براین، شلبی GT500 جدید هم تا اواخر سال 2019 عرضه می‌شود؛ اما مقایسه‌ی قیمت این خودروها، هدف اصلی معرفی موستانگ راش را پنهان می‌کند. موستانگ راش Stage 3 معرفی‌نشده تا خودرویی مقرون‌به‌صرفه باشد؛ زیرا اقتصادی‌بودن از خصوصیات خودروهایی همچون کمری و آکورد است. بنابراین، وقتی فورد موستانگ می‌خرید، تنها به قدرت و سرعت فکر خواهید کرد. احتمالا جو روجرلو نیز با ما هم‌عقیده خواهد بود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نگاهی به کارخانه‌ نوکیا، هر آن‌چه از آینده‌ی تولید انتظار داریم

نگاهی عمیق به آئودی E-Tron

افسانه‌های استارتاپی: نیاز به سرمایه ریسک پذیر

اشتباهات امنیتی جدید فیسبوک، گریبان‌گیر میلیون‌ها کاربر دیگر شد

آشنایی با وبسایت «های‌متال»

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL پیش از موعد رونمایی رویت شد

افشای اطلاعات حساس رانندگان یکی از تاکسی‌های اینترنتی ایرانی

نجات از سیاه‌ چاله؛ امکان‌پذیر، اما خطرناک

میزان فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی دوم 2019، کمتر از حدانتظار بوده است

سوبارو اوتبک مدل 2020 رونمایی شد

سبک زندگی آینده‌ی سیاره‌ ما را مشخص می‌کند

دوربین اصلی آیفون 2019 احتمالا به لنز فوق عریض مجهز می‌شود

فروش گلکسی اس 10 طی هفته اول عرضه در آمریکا، رکورد گلکسی اس 9 را شکست

معرفی کتاب «اول سود» اثر مایک میخالوویچ

هرآنچه درباره استاندارد PCIe 4.0 می‌دانیم

خرید گوشی شیائومی در فروشگاه شیراز مارکت

نگاهی عمیق به بی ام و سری 8 کانورتیبل مدل 2019

ساخت کامپیوترهای دوهسته‌ای درون سلول‌های انسانی

همکاری مجدد اپل با کوالکام چه مزایایی برای کاربران دارد؟

مدل 85 اینچ سرفیس هاب 2S مایکروسافت رونمایی شد

گران‌ترین مدل بی ام و سری 7 جدید، 300 هزار دلار قیمت می‌خورد

استخراج خون از اسبی 42 هزار ساله با هدف شبیه‌سازی آن

رزرو هتل قصر طلایی با بیشترین تخفیف در سایت پرشین هتل

حراج فسیل دایناسور تی رکس در eBay، صدای دانشمندان را درآورد

نسل جدید مرسدس بنز GLS معرفی شد

3 موزه مهم ایروان که هر گردشگری در سفر به ارمنستان باید ببیند

اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان حسگر برای خودرو خودران است

فریم نیوز 59: نگاهی به جدیدترین ابعاد از رقابت جدی دیزنی و HBO با نتفلیکس

جزئیات بیشتری از دلایل استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام فاش شد

توانمندسازی تیم‌های تغییرپذیر و تحول‌گرا

قیمت فناوری خودران تسلا افزایش می‌یابد

آلودگی هوا چگونه می‌تواند بر سلامت روانی انسان تأثیر بگذارد؟

دانشمندان مغز خوک‌ها را تا چند ساعت پس از مرگ زنده نگاه داشتند

کیا هابانیرو در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد

قیمت رقابتی و تنوع محصولات دیجیتال در فروشگاه بابانو

کسب درآمد 4.5 میلیارد دلاری نتفلیکس با 149 میلیون کاربر

سفید شدن مرجان‌ها، تهدیدی جدی برای محیط زیست دریا

هر آنچه باید درباره‌ مرورگر کرومیوم گوگل بدانید

اپل، حاکم بازار گوشی‌های پریمیوم بر اساس آمار Counterpoint

نمایشگر تاشدنی گلکسی فولد در مواردی، از کار افتاده یا شکسته است

هر آنچه باید درباره شرکت هواپیمایی ساها بدانید

تراشه AMD Gonzalo، در نسل آتی کنسول‌ ایکس باکس و پلی استیشن به‌کار می‌رود

میکروپلاستیک‌ها همراه باد به همه‌جا سفر می‌کنند

مالن Qiantu K50 رونمایی شد

کارما پینین فارینا و Revero GT رونمایی شدند

کارما، رودستر مفهومی و برقی SC1 ویژن را رونمایی کرد

اسپیس ایکس هسته مرکزی فالکون هوی را در دریا از دست داد

سامسونگ دو گوشی گلکسی A60 و A40s را در چین رونمایی کرد

مهندسی بی‌نهایت: شاتل فضایی؛ اولین فضاپیمای چندبارمصرف

قیمت CNG در سال جاری 39 تومان افزایش می‌یابد