بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اپل چگونه از اپل کارت درآمد کسب می‌کند اخبار

اپل چگونه از اپل کارت درآمد کسب می‌کند

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اپل به‌تازگی دست به ارائه‌ی کارت اعتباری خود موسوم به اپل کارت زده است؛ اما این شرکت چگونه از این کارت اعتباری درآمد کسب می‌کند؟

زمانی‌که اپل ار عرضه‌ی کارت اعتباری خود با همکاری گلدمن ساکس خبر داد، یکی از ویژگی‌هایی که روی آن تاکید می‌شد، عدم‌نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافه بود. علاوه‌بر این، اهالی کوپرتینو برای خرید محصولات خود، مبلغی بین 1 تا 3 درصد از هزینه‌ی خرید را هم به کاربر باز می‌گردانند. همین مسئله این سؤال را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است که سازنده‌ی آیفون چگونه از این کارت درآمد کسب می‌کند. البته اپل از کاربرانی که در انتهای هر ماه بدهی خود را به‌طور کامل تسویه نمی‌کنند، مبلغی به‌عنوان بهره دریافت می‌کند؛ اما به‌عقیده‌ی متخصصان امور مالی، این بهره تنها محل درآمد اپل از کارت اعتباری نیست.
بهر‌ه‌ی دریافتی
وب‌سایت Business Insider با برخی از کارشناسان امور مالی، به صحبت پیرامون بهره‌های دریافتی توسط اپل پرداخته است. به‌گفته‌ی این افراد، اگرچه اهالی کوپرتینو از دریافت بهره‌های پایین صحبت می‌کنند؛ اما میزان بهره‌ی در نظر گرفته شده توسط اپل چندان غیرمعمول نیست. مقاله‌ی مرتبط:
اپل کارت معرفی شد
براساس آن‌چه در قسمت پایین صفحه‌ی اختصاصی اپل کارت در وب‌سایت اپل آمده است، میزان بهره‌ی متغیر در نظر گرفته شده توسط اپل بین 13.24 تا 24.24 درصد است؛ محدوده‌ای نسبتا گسترده که البته چندان هم غیرمعمول نیست. حتی اگر اپل موفق شود تا نسبت به دیگر بانک‌ها و موسسات مالی بهره‌ی کمتری از کاربران دریافت کند؛ اما این میزان همچنان می‌تواند سود فراوانی را نصیب اهالی کوپرتینو کند.
جیم میلر ، معاون امور بانکی و کارت‌های اعتباری در مؤسسه‌ی JD Power معتقد است که بهره‌های دریافت شده از دارندگان کارت‌های اعتباری بسیار بالا است و حتی در صورت دریافت بهره‌ی کمتر، همچنان امکان کسب درآمد وجود دارد. حداکثر میزان بهره‌ی در نظر گرفته شده توسط اپل هم حاکی از این مسئله است که این شرکت، عمدتا افرادی با ضریب اعتباری پایین‌تر را هدف قرار داده است؛ افرادی که همواره به‌خاطر استفاده از کارت اعتباری مبلغی را بدهکار هستند. هزینه‌ی تراکنش
هرچند ممکن است ساکنان کوپرتینو هزینه‌ی اضافه‌ای را از مشتریان خود دریافت نکنند؛ اما مانند دیگر صادرکنندگان کارت‌های اعتباری، این هزینه را از فروشندگان دریافت می‌کنند. خورده‌فروشی‌ها معمولا مبلغی در حدود 2 درصد را تحت عنوان هزینه‌ی پردازش تراکنش‌ها به صادرکنندگان کارت‌های اعتباری پرداخت می‌کنند. هرچند از سویی دیگر، اپل مبلغی از هزینه‌ی خرید را به کاربران عودت می‌دهد؛ اما همین هزینه‌ی تراکنش باعث جبران شدن مبلغ عودت شده به کاربران می‌شود.
چهار راهکار برای صرفه‌جویی
به‌گفته‌ی کارشناسان، اپل با استفاده از چهار راهکار، بیشینه‌ی سود دریافتی از کاربران را نزد خود نگه می‌دارند. اول از همه، شرکت‌های صادرکننده‌ی کارت‌های اعتباری، به‌طور معمول مبلغ زیادی را برای جذب مشتریان جدید پرداخت می‌کنند. بانک‌ها مجبور هستند تا مبالغی را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهند و جوایزی را هم برای جذب کاربران جدید در نظر بگیرند. برای مثال می‌توان به عدم دریافت بهره در صورت انتقال بدهی از بانکی به بانک دیگر یا اعطای امتیازات تشویقی اشاره کرد. در نقطه‌ی مقابل، اپل کاربران پلتفرم پرداخت اپل (Apple Pay) را پیش روی خود می‌بیند؛ کاربرانی که احتمالا مشتاق هستند تا از کارت اعتباری اپل استفاده کنند. با وجود این، کارشناسان معتقد هستند که اپل امتیاز تشویقی خاصی را به دریافت‌کنندگان اپل کارت ارائه نخواهد داد.
مقاله‌ی مرتبط:
اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟
نبود شماره‌ی کارت، محدود بودن استفاده از کارت‌های فیزیکی و انگیزه‌ی کاربران برای استفاده از مبلغ عودت شده توسط اپل به‌ازای هر خرید از جمله مواردی هستند که میزان کلاه‌برداری‌های انجام شده با استفاده از اپل کارت را کاهش می‌دهند. همچنین، نباید فراموش کرد که برای پرداخت از راهکاره‌های امنی همچون فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی استفاده می‌شود. نکته‌ی سوم این است که هزینه‌های پشتیبانی اپل کارت هم احتمالا کمتر از رقبا است. برای پشتیبانی از کاربران اپل کارت، از ربات‌های متنی استفاده خواهد شد. ویژگی پیگیری تراکنش‌ها با کمک نقشه هم کمک می‌کند تا کاربران بدانند هر تراکنش مربوط‌ به چه مکانی است؛ همین مسئله میزان تقاضای ارسال شده برای پیگیری تراکنش‌های ناشناخته را کاهش می‌دهد. با وجود چنین امکاناتی، هزینه‌های پشتیبانی اپل کارت نسبت به دیگر رقبا کمتر خواهد بود. درنهایت، اپل برای خرید محصولات خود، یک درصد از هزینه‌ی خرید را به کاربران پرداخت می‌کند؛ این مبلغ، کمتر از هزینه‌های تراکنشی است که توسط اپل به دیگر شرکت‌های صادرکننده‌ی کارت‌های اعتباری پرداخت می‌شود. باتوجه‌به موارد فوق، کسب درآمد از کارت اعتباری برای اپل ساده‌تر از دیگر رقبا خواهد بود؛ چرا که این شرکت بخش بیشتری از بهره‌ی دریافتی را به‌عنوان سود نزد خود نگه می‌دارد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

5G چه برتری‌هایی نسبت به 4G خواهد داشت؟

گوگل، دو ویژگی جدید اپلیکیشن Messages را آزمایش می‌کند

پنج سؤال اخلاقی درباره نحوه استفاده از ماه

قیمت بهترین خودروهای لوکس دست دوم در بازار جهانی

تعداد مشترکین اینترنت 5G در کره جنوبی به یک میلیون نفر رسید

نگاه نزدیک ویدئویی به گوشی موبایل بلو مدل R2 و مدل Advance L4

بیوگرافی ویلیام تامسون مشهور به لرد کلوین، دانشمند بزرگ الکتریسیته و ترمودینامیک

اعلام شکست گوگل در پروژه تحقیقاتی همجوشی سرد

سفارش آنلاین از سوپرمارکت ها با اسنپ فود

شیائومی عرضه نسخه بتای رابط کاربری MIUI را متوقف می‌کند

مایکروسافت امکان برنامه‌نویسی به‌زبان جاوا را در VS Code فراهم کرد

افسانه‌های استراتژی؛ شماره 9: استراتژی باید خارج از سازمان تنظیم شود

آفت اکوسیستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای خوش آب‌ و‌ رنگ استارتاپی

تلاش چندین‌ ماهه گروهی از هکرها برای نفوذ به نیروگاه‌‌های برق آمریکا

هوش مصنوعی ادوبی تصاویر جعلی و دست‌کاری‌شده را شناسایی می‌کند

شرکت ایزی؛ نماینده برتر دی لینک در خاورمیانه و شمال آفریقا

هرآنچه باید درباره شارژ بی‌ سیم بدانید (قسمت اول)

پوکو لانچر 2 با طراحی پیشرفته و قابلیت‌های جدید منتشر شد

مرکز تحقیقات سرن نرم‌افزارهای مایکروسافت را به مقصد نرم‌افزارهای متن باز ترک می‌کند

چرا هواپیما هنگام فرود دچار ضربه می‌شود؟

فضای اختصاصی برای فرود خودرو پرنده در میامی ساخته می‌شود

لمان 2019 با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید

مصاحبه با اندی فنگ، بنیان‌گذار استارتاپ دوردش

مرورگر اج مایکروسافت احتمالا برای لینوکس هم عرضه می‌شود

نگاهی به 18 سال خاطره‌سازی آیتونز؛ کهنه‌سربازی که بازنشسته شد

تاثیر زندگی مدرن بر استخوان‌های انسان

AMD پردازنده‌ تردریپر 64 هسته‌ای تا پایان امسال عرضه می‌کند

طراحی سایت دود، روش متفاوتی از تبلیغات اینترنتی

نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت iPad OS و Mac Pro را جذاب‌ترین‌های WWDC امسال می‌دانند

گزینه‌های زیاد در هنگام انتخاب به مشکل تبدیل می‌شوند

نگاهی به پهپاد تحویل کالای جدید آمازون

آموزش انتقال لایسنس ویندوز 10 به کامپیوتر جدید

سری جدید نمایشگرهای هوشمند پورتال فیسبوک پاییز امسال عرضه می‌شود

دور نیمه‌نهایی مسابقات جام رمضان بازی زولا برگزار شد

خرید آنلاین بلیط چگونه سفر را برای ما به‌صرفه‌تر می‌کند؟

رندرهای جدید هواوی میت 30 پرو و احتمال استفاده از نمایشگر 90 هرتزی

تلاش سیگما برای احیای لنزهای APS-C

بهترین بازی‌های بتل رویال شبیه PUBG که باید تجربه کنید

نمایشگر وان پلاس 7 پرو در برخی کاربردها از 90 هرتز به 60 هرتز سوئیچ می‌کند

اپل احتمالا امسال هفت مک بوک جدید معرفی خواهد کرد

احتمال بازتولید رنو تندر 90 با قطعات ایرانی

پنج دلیل برای اینکه سرور دل را از زیگورات بخریم

جزئیات طرح جایگزین زوج یا فرد اعلام شد

نسخه بتا اندروید Q در دسترس 11 گوشی هوشمند شیائومی قرار می‌گیرد

چرا بازاریابی محصول از خود محصول مهم‌تر است؟

علت کج بودن برج پیزا چیست؟

همه‌چیز درباره برنامه‌نویس‌شدن: ماجراجویی در دنیای کدها

جزئیاتی تازه از نمایشگر بزرگ شاسی بلند برقی بایتون منتشر شد

تخصیص پویای منابع، مسئله‌‌‌ای ریاضی که جهان را در بن‌‌بست گرفتار کرده است

گوشی‌های هواوی برای ساعاتی لوگوی تبلیغاتی روی صفحه‌‌ قفل نمایش دادند