بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اپل چگونه از اپل کارت درآمد کسب می‌کند اخبار

اپل چگونه از اپل کارت درآمد کسب می‌کند

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اپل به‌تازگی دست به ارائه‌ی کارت اعتباری خود موسوم به اپل کارت زده است؛ اما این شرکت چگونه از این کارت اعتباری درآمد کسب می‌کند؟

زمانی‌که اپل ار عرضه‌ی کارت اعتباری خود با همکاری گلدمن ساکس خبر داد، یکی از ویژگی‌هایی که روی آن تاکید می‌شد، عدم‌نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافه بود. علاوه‌بر این، اهالی کوپرتینو برای خرید محصولات خود، مبلغی بین 1 تا 3 درصد از هزینه‌ی خرید را هم به کاربر باز می‌گردانند. همین مسئله این سؤال را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است که سازنده‌ی آیفون چگونه از این کارت درآمد کسب می‌کند. البته اپل از کاربرانی که در انتهای هر ماه بدهی خود را به‌طور کامل تسویه نمی‌کنند، مبلغی به‌عنوان بهره دریافت می‌کند؛ اما به‌عقیده‌ی متخصصان امور مالی، این بهره تنها محل درآمد اپل از کارت اعتباری نیست.
بهر‌ه‌ی دریافتی
وب‌سایت Business Insider با برخی از کارشناسان امور مالی، به صحبت پیرامون بهره‌های دریافتی توسط اپل پرداخته است. به‌گفته‌ی این افراد، اگرچه اهالی کوپرتینو از دریافت بهره‌های پایین صحبت می‌کنند؛ اما میزان بهره‌ی در نظر گرفته شده توسط اپل چندان غیرمعمول نیست. مقاله‌ی مرتبط:
اپل کارت معرفی شد
براساس آن‌چه در قسمت پایین صفحه‌ی اختصاصی اپل کارت در وب‌سایت اپل آمده است، میزان بهره‌ی متغیر در نظر گرفته شده توسط اپل بین 13.24 تا 24.24 درصد است؛ محدوده‌ای نسبتا گسترده که البته چندان هم غیرمعمول نیست. حتی اگر اپل موفق شود تا نسبت به دیگر بانک‌ها و موسسات مالی بهره‌ی کمتری از کاربران دریافت کند؛ اما این میزان همچنان می‌تواند سود فراوانی را نصیب اهالی کوپرتینو کند.
جیم میلر ، معاون امور بانکی و کارت‌های اعتباری در مؤسسه‌ی JD Power معتقد است که بهره‌های دریافت شده از دارندگان کارت‌های اعتباری بسیار بالا است و حتی در صورت دریافت بهره‌ی کمتر، همچنان امکان کسب درآمد وجود دارد. حداکثر میزان بهره‌ی در نظر گرفته شده توسط اپل هم حاکی از این مسئله است که این شرکت، عمدتا افرادی با ضریب اعتباری پایین‌تر را هدف قرار داده است؛ افرادی که همواره به‌خاطر استفاده از کارت اعتباری مبلغی را بدهکار هستند. هزینه‌ی تراکنش
هرچند ممکن است ساکنان کوپرتینو هزینه‌ی اضافه‌ای را از مشتریان خود دریافت نکنند؛ اما مانند دیگر صادرکنندگان کارت‌های اعتباری، این هزینه را از فروشندگان دریافت می‌کنند. خورده‌فروشی‌ها معمولا مبلغی در حدود 2 درصد را تحت عنوان هزینه‌ی پردازش تراکنش‌ها به صادرکنندگان کارت‌های اعتباری پرداخت می‌کنند. هرچند از سویی دیگر، اپل مبلغی از هزینه‌ی خرید را به کاربران عودت می‌دهد؛ اما همین هزینه‌ی تراکنش باعث جبران شدن مبلغ عودت شده به کاربران می‌شود.
چهار راهکار برای صرفه‌جویی
به‌گفته‌ی کارشناسان، اپل با استفاده از چهار راهکار، بیشینه‌ی سود دریافتی از کاربران را نزد خود نگه می‌دارند. اول از همه، شرکت‌های صادرکننده‌ی کارت‌های اعتباری، به‌طور معمول مبلغ زیادی را برای جذب مشتریان جدید پرداخت می‌کنند. بانک‌ها مجبور هستند تا مبالغی را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهند و جوایزی را هم برای جذب کاربران جدید در نظر بگیرند. برای مثال می‌توان به عدم دریافت بهره در صورت انتقال بدهی از بانکی به بانک دیگر یا اعطای امتیازات تشویقی اشاره کرد. در نقطه‌ی مقابل، اپل کاربران پلتفرم پرداخت اپل (Apple Pay) را پیش روی خود می‌بیند؛ کاربرانی که احتمالا مشتاق هستند تا از کارت اعتباری اپل استفاده کنند. با وجود این، کارشناسان معتقد هستند که اپل امتیاز تشویقی خاصی را به دریافت‌کنندگان اپل کارت ارائه نخواهد داد.
مقاله‌ی مرتبط:
اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟
نبود شماره‌ی کارت، محدود بودن استفاده از کارت‌های فیزیکی و انگیزه‌ی کاربران برای استفاده از مبلغ عودت شده توسط اپل به‌ازای هر خرید از جمله مواردی هستند که میزان کلاه‌برداری‌های انجام شده با استفاده از اپل کارت را کاهش می‌دهند. همچنین، نباید فراموش کرد که برای پرداخت از راهکاره‌های امنی همچون فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی استفاده می‌شود. نکته‌ی سوم این است که هزینه‌های پشتیبانی اپل کارت هم احتمالا کمتر از رقبا است. برای پشتیبانی از کاربران اپل کارت، از ربات‌های متنی استفاده خواهد شد. ویژگی پیگیری تراکنش‌ها با کمک نقشه هم کمک می‌کند تا کاربران بدانند هر تراکنش مربوط‌ به چه مکانی است؛ همین مسئله میزان تقاضای ارسال شده برای پیگیری تراکنش‌های ناشناخته را کاهش می‌دهد. با وجود چنین امکاناتی، هزینه‌های پشتیبانی اپل کارت نسبت به دیگر رقبا کمتر خواهد بود. درنهایت، اپل برای خرید محصولات خود، یک درصد از هزینه‌ی خرید را به کاربران پرداخت می‌کند؛ این مبلغ، کمتر از هزینه‌های تراکنشی است که توسط اپل به دیگر شرکت‌های صادرکننده‌ی کارت‌های اعتباری پرداخت می‌شود. باتوجه‌به موارد فوق، کسب درآمد از کارت اعتباری برای اپل ساده‌تر از دیگر رقبا خواهد بود؛ چرا که این شرکت بخش بیشتری از بهره‌ی دریافتی را به‌عنوان سود نزد خود نگه می‌دارد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نگاهی به کارخانه‌ نوکیا، هر آن‌چه از آینده‌ی تولید انتظار داریم

نگاهی عمیق به آئودی E-Tron

افسانه‌های استارتاپی: نیاز به سرمایه ریسک پذیر

اشتباهات امنیتی جدید فیسبوک، گریبان‌گیر میلیون‌ها کاربر دیگر شد

آشنایی با وبسایت «های‌متال»

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL پیش از موعد رونمایی رویت شد

افشای اطلاعات حساس رانندگان یکی از تاکسی‌های اینترنتی ایرانی

نجات از سیاه‌ چاله؛ امکان‌پذیر، اما خطرناک

میزان فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی دوم 2019، کمتر از حدانتظار بوده است

سوبارو اوتبک مدل 2020 رونمایی شد

سبک زندگی آینده‌ی سیاره‌ ما را مشخص می‌کند

دوربین اصلی آیفون 2019 احتمالا به لنز فوق عریض مجهز می‌شود

فروش گلکسی اس 10 طی هفته اول عرضه در آمریکا، رکورد گلکسی اس 9 را شکست

معرفی کتاب «اول سود» اثر مایک میخالوویچ

هرآنچه درباره استاندارد PCIe 4.0 می‌دانیم

خرید گوشی شیائومی در فروشگاه شیراز مارکت

نگاهی عمیق به بی ام و سری 8 کانورتیبل مدل 2019

ساخت کامپیوترهای دوهسته‌ای درون سلول‌های انسانی

همکاری مجدد اپل با کوالکام چه مزایایی برای کاربران دارد؟

مدل 85 اینچ سرفیس هاب 2S مایکروسافت رونمایی شد

گران‌ترین مدل بی ام و سری 7 جدید، 300 هزار دلار قیمت می‌خورد

استخراج خون از اسبی 42 هزار ساله با هدف شبیه‌سازی آن

رزرو هتل قصر طلایی با بیشترین تخفیف در سایت پرشین هتل

حراج فسیل دایناسور تی رکس در eBay، صدای دانشمندان را درآورد

نسل جدید مرسدس بنز GLS معرفی شد

3 موزه مهم ایروان که هر گردشگری در سفر به ارمنستان باید ببیند

اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان حسگر برای خودرو خودران است

فریم نیوز 59: نگاهی به جدیدترین ابعاد از رقابت جدی دیزنی و HBO با نتفلیکس

جزئیات بیشتری از دلایل استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام فاش شد

توانمندسازی تیم‌های تغییرپذیر و تحول‌گرا

قیمت فناوری خودران تسلا افزایش می‌یابد

آلودگی هوا چگونه می‌تواند بر سلامت روانی انسان تأثیر بگذارد؟

دانشمندان مغز خوک‌ها را تا چند ساعت پس از مرگ زنده نگاه داشتند

کیا هابانیرو در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد

قیمت رقابتی و تنوع محصولات دیجیتال در فروشگاه بابانو

کسب درآمد 4.5 میلیارد دلاری نتفلیکس با 149 میلیون کاربر

سفید شدن مرجان‌ها، تهدیدی جدی برای محیط زیست دریا

هر آنچه باید درباره‌ مرورگر کرومیوم گوگل بدانید

اپل، حاکم بازار گوشی‌های پریمیوم بر اساس آمار Counterpoint

نمایشگر تاشدنی گلکسی فولد در مواردی، از کار افتاده یا شکسته است

هر آنچه باید درباره شرکت هواپیمایی ساها بدانید

تراشه AMD Gonzalo، در نسل آتی کنسول‌ ایکس باکس و پلی استیشن به‌کار می‌رود

میکروپلاستیک‌ها همراه باد به همه‌جا سفر می‌کنند

مالن Qiantu K50 رونمایی شد

کارما پینین فارینا و Revero GT رونمایی شدند

کارما، رودستر مفهومی و برقی SC1 ویژن را رونمایی کرد

اسپیس ایکس هسته مرکزی فالکون هوی را در دریا از دست داد

سامسونگ دو گوشی گلکسی A60 و A40s را در چین رونمایی کرد

مهندسی بی‌نهایت: شاتل فضایی؛ اولین فضاپیمای چندبارمصرف

قیمت CNG در سال جاری 39 تومان افزایش می‌یابد