بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نگاهی به فناوری اتوپایلوت تسلا اخبار

نگاهی به فناوری اتوپایلوت تسلا

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - سیستم نیمه‌خودران اتوپایلوت تسلا با آنکه برای دستیابی به عملکردی بهتر به‌روزرسانی شده است، هنوز نقاط قوت و ضعفی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

تسلا در سال 2014 سیستم رانندگی نیمه‌ خودران خود را به نام اتوپایلوت (Autopilot) به بازار عرضه کرد. این سیستم شامل دوربین‌ها و حسگرهای رادار و اولتراسونیک در اطراف خودرو است و اساساً مجموعه‌ای از قابلیت‌های دستیار راننده برای فراهم کردن امکان رانندگی خودران در بزرگراه به‌شمار می‌رود.
اتوپایلوت ابتدا به‌عنوان بخشی از بسته‌ی فناوری در خودروی الکتریکی تسلا مدل اس عرضه شد؛ اما هم‌اکنون به‌عنوان قابلیتی مستقل در هر دو سطح پایه و پیشرفته و در تمام خودروهای برقی این شرکت از جمله تسلا مدل 3 و مدل ایکس در دسترس است. تسلا این فناوری نیمه‌خودران را با اضافه‌کردن قابلیت‌هایی در به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم بهبود بخشیده است؛ اما اتوپایلوت هنوز هم یکی از بحث‌برانگیزترین فناوری‌های روز قلمداد می‌شود.
منتقدان به مجموعه‌ای از حوادثی اشاره کرده‌اند که سامانه‌ی اتوپایلوت با وجود فعال‌بودن نتوانسته کاری از پیش ببرد و از‌این‌رو معتقد هستند برخی از صاحبان خودروهای تسلا ارزیابی غیرواقع‌بینانه‌ای از توانایی‌های این سیستم دارند. برخی می‌گویند اتوپایلوت به رانندگان انتظارات غلطی می‌دهد که باعث می‌شود احساس کنند خودرو کاملاً خودران است، درحالی‌که درواقع سیستم هنوز نیاز به دخالت انسان دارد. از سویی دیگر، تسلا ادعا می‌کند که استفاده از سامانه‌ی اتوپایلوت باعث کاهش خطر رانندگی در تصادف می‌شود.
در یکی از این موارد که خوشبختانه خسارت بسیار جزئی به همراه داشت، تسلا مدل اس در حالت اتوپایلوت فعال، دچار سانحه شد. همان‌طور که تسلا می‌گوید، راننده همیشه باید هوشیار و آماده کنترل خودرو باشد. آن‌طور که تسلا می‌گوید خودروها هنوز کاملاً قادر به رانندگی خودران نیستند، بنابراین راننده مسئول هر نوع خسارتی است که متوجه سایر شهروندان می‌شود. در ویدئوی زیر می‌توانید عملکرد سیستم اتوپایلوت تسلا را در زمان نزدیک‌شدن به دیواره بتنی در مسیر حرکت خودرو مشاهده کنید.


کادیلاک پیش‌تر سیستم نیمه‌خودران سوپرکروز (Super Cruise) خود را برای سدان XT5 مدل 2018 معرفی کرد. سیستم نیمه‌خودران کادیلاک می‌تواند عملیات رانندگی را بدون نیاز به دستان راننده انجام دهد؛ اما ازطریق یک دوربین کوچک مادون قرمز بر حرکات راننده نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که او جانب احتیاط را رعایت می‌کند و در صورت لزوم می‌تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد. خودروی برقی نیسان لیف دارای سیستم رانندگی نیمه خودران است؛ هرچند سیستم پروپایلوت (ProPilot) نیسان نیاز به راننده دارد که هر دو دست خود را به دلایل ایمنی روی فرمان نگه دارد، اما در همین شرایط هم قابلیت رانندگی نیمه خودران را ارائه می‌دهد. امکانات و محدودیت‌های اتوپایلوت
سیستم پایه اتوپایلوت با استفاده از مجموعه‌ای از حسگرها می‌تواند به‌لطف کنترل گاز و ترمز، فاصله ایمن خودروی تسلا را در ترافیک از خودروهای جلویی حفظ کند و ازطریق کنترل مداوم فرمان، آن را بین خطوط نگه دارد. نسخه پایه‌ی سیستم اتوپایلوت در صورت تحویل پیش از نصب، با قیمت 3000 دلار عرضه می‌شود. اما اگر بعداً ازطریق ارتقای نرم‌افزاری قابل دانلود اضافه شود، 4000 دلار برای مشتری هزینه دارد.
سیستم اتوپایلوت هنوز هم به نگه‌داشتن فرمان توسط راننده نیاز دارد یا حداقل اینکه راننده باید به‌گونه‌ای رفتار کند که حواسش به رانندگی باشد. طبق گفته‌های مسئولان تسلا، اتوپایلوت با کمک تشخیص مقاومت نوری هنگام چرخش فرمان، به حضور دست راننده روی فرمان پی می‌برد. در صورت نیاز، هشدارهای شنیداری و بصری برای گرفتن کنترل فرمان به راننده اعلام می‌شوند و در صورتی که این هشدارها نادیده گرفته شوند، سیستم درنهایت خود را خاموش می‌کند. اتوپایلوت رسماً به معنای خودمختاری سطح دوم است که باتوجه‌به مقیاس رانندگی خودران، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ تحت چنین شرایطی راننده باید درصورت‌نیاز آماده باشد تا کنترل خودرو را در اختیار بگیرد. سطح اول خودمختاری نشان‌دهنده مدل پایه سیستم کنترل کروز است؛ درحالی‌که سطح 5، خودمختاری کامل را بدون نیاز به راننده ارائه می‌دهد. برای مثال؛ اتوپایلوت نمی‌تواند ضعف سایر رانندگان یا خطرات جاده را پیش‌بینی کند. یعنی اگر راننده دیگری در مسیری چندبانده به‌طور ناگهانی مسیر خودرو را قطع کند یا در جاده دست‌اندازی وجود داشته باشد، اتوپایلوت تسلا نمی‌تواند واکنش مناسبی از خود نشان دهد.
نسخه‌ی کامل اتوپایلوت که پیش ازتحویل، 5هزار دلار و پس از آن 7هزار دلار هزینه دربر دارد، قابلیت‌های این سیستم را افزایش می‌دهد. اولین قابلیت‌ اضافه شده عبارت است از ناوبری در اتوپایلوت که امکان رانندگی نیمه خودران برای تغییر خط رانندگی در بزرگراه را فعال می‌کند. در چنین شرایطی خودروی برقی تسلا به‌صورت خودکار در بزرگراه، خط حرکت را تعویض می‌کند. همچنین این نسخه دارای قابلیت پارکینگ خودکار است که به‌طور خودکار خودرو را به فضاهای پارکینگ موازی و عمودی هدایت می‌کند. قابلیت فراخوانی می‌تواند به‌طور خودکار خودرو را از گاراژ یا فضای پارکینگ بیرون بیاورد یا به داخل آن فضا ببرد. قابلیت اخیر با به‌روزرسانی می‌تواند ازطریق کلید FOB، راننده را در هر جایی از پارکینگ پیدا کند و در محل حضور یابد. آینده سیستم اتوپایلوت تسلا چیست؟
طبق مطالب منتشر شده در وب‌سایت این شرکت، «تمام محصولات تسلا در آینده به سخت‌افزار مورد نیاز برای رانندگی کاملاً خودران در تقریباً تمامی شرایط تجهیز می‌شوند؛ این سیستم از نظر ایمنی در سطح پایه حداقل دو برابر یک راننده متوسط عملکرد خواهد داشت». مقاله‌های مرتبط:
سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا، جاده را چگونه می‌بیند؟ انتقاد شدید کارشناسان به سیستم ترمز و اتوپایلوت تسلا
ارتقای اتوپایلوت در سال 2019 انجام می‌شود و آن را قادر می‌سازد تا به‌راحتی در خیابان‌های شهر و مسیرهای غیر مستقیم تردد کند، علائم راهنمایی و رانندگی به همراه چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهد و به آن‌ها پاسخگویی داشته باشد. به احتمال زیاد در آینده نه‌چندان‌دور، سیستم اتوپایلوت تسلا به‌طور کامل خودران خواهد بود؛ البته با این فرض که تسلا بتواند وعده‌های خود را از نظر فناوری و فرایندهای قانونی فدرال و محلی عملی کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد عملی کردن چنین وعده‌هایی در شرایط کنونی بسیار مشکل باشد.
در وب‌سایت تسلا آمده است: «در آینده، استفاده از این قابلیت‌ها بدون نظارت راننده انسانی و به‌صورت مستقل انجام می‌شود. چنین قابلیتی به کمک میلیاردها مایل تجربه در آزمایش این سیستم و همچنین تصویب مراحل قانونی ممکن خواهد شد، هرچند که ممکن است در برخی ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی بیشتر از حدل معمول طول بکشد».
دانلود 360P 720P





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قابلیت Dual Wi-Fi برای گوشی‌های دو شرکت اوپو و ویوو معرفی شد

نگرانی های امنیتی از نرم افزاری که نقل و نبات این روزهای فضای مجازی شده است!

بیل گیتس دیگر دومین مرد ثروتمند جهان نیست

چرا جعلی‌بودن فیلم فرود روی ماه از نظر علمی امکان‌پذیر نیست؟

کالبدشکافی گوشی شیائومی Mi A3 به‌طور رسمی منتشر شد

درخواست مخفیانه برای ساخت ایموجی وانت

انتشار نمونه تصاویر گرفته شده با آنر 9X پرو در نور کم

نگرانی آلمانی‌ها درباره ارز دیجیتال فیسبوک

از نصب آپدیت بایوس مادربردهای AM4 خودداری کنید

پیش‌بینی قیمت گوشی موبایل تا پایان تابستان

هوشمندسازی مدارس با کارنامه‌های آنلاین

سوپراسپرت موتورمیانی شورولت کوروت C8 معرفی شد

BankMyCell: میزان وفاداری به آیفون به پایین‌ترین حد خود رسیده است

حضور بازار باسلام در رویداد ایران هوشمند

آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز از حضور 530 استارتاپ در الکامپ خبر داد

نمونه تصاویر گرفته شده با آنر 9X پرو در نور کم لو رفت

داستان برند تنسنت، غول جوان و بلندپرواز دنیای فناوری

اندروید Q را بهتر بشناسید

ال جی هارمونی 3 با نمایشگر 18:9 دیده شد

مسابقه ربات‌های جنگی - قسمت شانزدهم

تاکید بر حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها

روسیه گوگل را برای دومین بار جریمه کرد

لیست قیمت انواع هارد اکسترنال و کارت حافظه در بازار

گوشی‌های سامسونگ برای اپل دردسرساز شدند

گوشی های هوشمند هواوی الهام‌بخش محصولات سامسونگ و اپل بوده‌اند

دشوارترین مرحله بازی ماریو طراحی شد

چرا ردمی K20 پرو گران‌تر از پوکوفون F1 است؟

تشویق به مترو سواری با ارائه اینترنت 4G

وان پلاس برای حل مشکل پرچمدار جدیدش دست به کار شد

منتظر نسخه جدید بازی محبوب Plants vs. Zombies باشید

قیمت روز هدفون و هندزفری در بازار

جایزه 300 میلیون تومانی اینستاگرام به یک جوان هندی

کاربران این مدل گوشی‌های آنر منتظر اندروید 10 باشد

2019 سالی سیاه برای بازار موبایل؟

اقدام جدید سامسونگ برای افزایش فروش در آمریکا

نمایشگر تاشو سونی با قابلیت استفاده از هر دو طرف در راه است

توافق ویژه برای رفع نگرانی‌های ارتباطی در ایام اربعین

کاهش مشترکین نتفلیکس، ضرر 17 میلیارد دلاری به این شرکت وارد کرد

ارزجو اولین کیف پول ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند

احتمال عرضه شیائومی بلک شارک 2 پرو با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس

استارتاپ بازی‌چی، مدیریت رویدادهای بازی آنلاین و آفلاین

درون‌اپ، فروشگاه اختصاصی بر بستر اپلیکیشن

یوبی‌سافت اطلاعاتی از Watch Dogs: Legion منتشر کرد

ماجرای به راه‌افتادن هشتگ instagramDELETE در شبکه اجتماعی توئیتر

وقتی برای تنها 300 مگاهرتز سریع‌تر باید 5,500 دلار بیشتر بپردازید

درخت بکارید، ارز دیجیتال برداشت کنید

سال آینده گوشی‌های هوشمند با چه دوربینی عرضه می‌شوند؟

چرا نسخه Exynos گوشی Galaxy Note 10 سامسونگ بهتر از نسخه کوالکام آن است؟

دوربین آیفون 12 اپل مجهز به یک سنسور ToF خواهد بود

مشخصات دو پیکسل جدید فاش شد