بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

Ferox Azaris؛ خودروی آفرود 6 چرخ متفاوت اخبار

Ferox Azaris؛ خودروی آفرود 6 چرخ متفاوت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آزاریس یک خودروی آفرودی جدید با سه محور است که طراحی جدید و متفاوتی از سایر 6 چرخه‌ها دارد.

اگر به خودروی جدید شرکت فروکس (Ferox) که آزاریس (Azaris) نام دارد نگاه کنید، از ظاهر آن می‌توانید حدس بزنید که با یک خودروی آفرودی با توانایی‌های بالا طرف هستید اما آزاریس فعلا یک نمونه‌ی آزمایشی است و شرکت سازنده در حال تست ایده‌ی جدید خود روی این خودرو است. ایده‌ی جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم مربوط‌به نحوه‌ی خاص انتقال قدرت می‌شود به این شکل که در آزاریس به‌عنوان یک خودروی شش چرخ نیروی موتور با روش خاصی به هر یک از چرخ‌ها منتقل می‌شود.
چنین طرحی به ادعای سازنده می‌تواند راندمان 98 درصدی داشته باشد و قابلیت بالای نیز به سیستم تعلیق از نظر انعطاف‌پذیری می‌دهد. آزاریس طراحی زیبایی دارد و آن را باید یک ATV نسبتا بزرگ سه محور دانست. قدرت آزاریس حدود 100 اسب‌بخار است که از پیشرانه‌ی بی‌ام‌و R1200GS تأمین می‌شود. دو محور عقبی این خودرو دارای سیستم تعلیق بسیاری خاصی مشابه سیستم تعلیق خودروی مریخ پیمای (Mars Rover) هستند.
این نوع سیستم تعلیق نه‌تنها سواری بسیار خوبی دارد بلکه پایداری بالایی را نیز فراهم می‌کند و در پستی و بلندی‌ها همواره همه‌ی چرخ‌های خودرو روی زمین قرار دارند. اما سیستم تعلیق این چنینی یک مشکل بزرگ نیز دارد و آن مشکل بودن انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها در این سیستم است. به همین دلیل سازندگان آزاریس ایده‌ی جدیدی داده‌اند و آن جای دادن موتورهای مستقل درون هر چرخ است.
مقاله‌های مرتبط:
مشهورترین خودروهای 6 چرخ جهان؛ از گذشته تا امروز ساخت جیپ 6 چرخ توسط شرکت چینی جی.پاتون
فروکس نام این طرح جدید خود را انتقال قدرت روان (Fluid Drivetrain) گذاشته است. در این طرح پیشرانه‌ی بنزینی بی‌ام‌و R1200GS درون شاسی قرار دارد و به یک پمپ مخصوص متصل شده است. وظیفه‌ی پیشرانه فقط چرخاندن پمپ است و کار دیگری نمی‌کند. این پمپ به شلنگ‌هایی به سیستم تعلیق و از آنجا به چرخ‌ها متصل است و مایع پمپ‌شده را انتقال می‌دهد. درون هر چرخ یک سیستم پره و توربین مدار بسته قرار دارد و به‌محض ورود آب پمپ‌شده به این بخش توربین شروع به چرخش کرده و در نتیجه چرخ نیز می‌چرخد. سپس از یک مسیر برگشت آب دوباره به پمپ باز می‌گردد تا دوباره به سمت چرخ‌ها پمپ شود. یک سیستم کنترل جریان آب نیز در هر چرخ وجود دارد که می‌تواند جهت چرخش را مشخص یا حتی اقدام به ترمزگیری کند.
به‌گفته‌ی تروی ویلر، مدیر اجرایی فروکس، این سیستم می‌تواند گشتاور بسیار بالا تا 678 نیوتون‌متر در هر چرخ را تحمل کند. حتی تیم سازنده نسخه‌ی قوی‌تری با گشتاور 1152 نیوتون‌متر را نیز تست کرده‌اند. این سیستم جدید راندمان بسیار بالایی نیز دارد به‌طوری‌که مشکلات مربوط‌به فشار و دمای بالا سیستم‌های هیدرولیکی وجود ندارند و همین سبب دستیابی به راندمان 98 درصدی شده است.
به‌گفته‌ی ویلر، سیستم‌های هیدرولیکی به‌دلیل دمای بالا، فشار بالا و مشکلاتی از قبیل نشتی چندان خوشنام نیستند اما به کمک استفاده 95 درصد آب و 5 درصد مایع افزودنی سیستم متفاوتی ایجاد شده است. سیستم جدید تنها فشاری بین 200 تا 1500 psi دارد و این بسیار کم‌تر از فشار معمول سیستم‌های هیدرولیکی که معمولا بین 3000 تا 15000 psi است.
سرعت پاسخگویی این سیستم جدید نیز بسیار خوب و همانند موتورهای برقی بسیار سریع به پدال گاز واکنش نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی ویلر، چنین طرحی در آینده می‌تواند در سایر وسایل نقلیه مانند خودروها نیز اجرا شود. این سیستم تعلیق با موتورهای برقی نیز همخوانی دارد و می‌توان به‌جای سیستم هیدرولیکی از موتورهای برقی مستقل برای هر چرخ استفاده کرد. مزیت سیستم هیدرولیکی این است که می‌توان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی به‌راحتی کانال‌های مایع هیدرولیک را طراحی کرد. مزیت دیگر سیستم هیدرولیکی به موتورهای برقی مربوط‌به وزن است چون موتورهای هیدرولیکی که درون هر چرخ قرار دارند، تنها 11 کیلوگرم هستند اما یک موتور الکتریکی با سایز مشابه می‌تواند تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. همچنین سیستم هیدرولیکی به‌دلیل خاصیت مایعات تعادل ذاتی دارد و عملکرد دیفرانسیل نیز شبیه‌سازی می‌شود.
آزاریس هنوز تست‌های آفرود خود را انجام نداده و عکس‌هایی هم که می‌بینید، متعلق به چند ماه پیش و زمانی‌که هنوز توسعه‌ی خودرو تمام نشده بود هستند. اما در ماه آینده تیم سازنده قرار است تست‌های آفرودی را نیز شروع کنند و قول داده‌اند که ویدئو‌های آن را نیز منتشر کنند. اگر همه چیز به خوبی پیش رود و تولید آزاریس آغاز شود، در ابتدا به‌صورت محدود تولید خواهد شد و احتمالا در فاز نخست تنها 100 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. البته سازنده برنامه‌ی بلندپروازانه‌تری در سر دارد و به استفاده از این سیستم انتقال قدرت جدید در ربات‌های کشاورزی فکر می‌کند. همچنین طرح دیگری که آن‌ها در سر دارند، استفاده از پلتفرم‌های ماژولار است به‌طوری‌که در یک خودرو براساس نیاز امکان اضافه و کم کردن محورها وجود داشته باشد.
سیستم انتقال نیروی جدید آزاریس می‌تواند در خودروهای نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به‌خصوص در جنگ‌هایی که از سلاح‌های الکترونیکی (EMP)‌ استفاده شود، چنین سیستمی می‌تواند ماندگاری بالایی در میدان نبرد داشته باشد. البته فعلا تا زمان عملیاتی شدن چنین چیزهایی زمان زیادی باقی مانده است. آزاریس به‌زودی رونمایی رسمی خود را تجربه خواهد کرد و نسخه‌ی تولیدی آن در استرالیا به بازار عرضه خواهد شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شرق چین، منبع افزایش انتشار گازهای تخریبگر ازن است

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

خودروی الکتریکی اشکودا Citigo e iV رونمایی شد

داستان برند شارپ؛ از آهنگری تا حضور قدرتمند در صنعت دیجیتال

احتمال عرضه گلکسی A70s به‌عنوان اولین گوشی سامسونگ با دوربین 64 مگاپیکسلی

سامسونگ تامین کننده نمایشگر اولد مک‌بوک پرو 16 اینچی و آیپد پرو اپل خواهد بود

پازل: نجات مزرعه | جایزه هفته: یک دستگاه هارد اکسترنال یک ترابایتی AC630 اپیسر

راهکار ویژه ابر آروان، ضامن امنیت بانک‌ها و سرویس‌های مالی

پیشرانه دیزل یا برقی؛ کدام آلودگی کمتری دارند؟

طراحی مدل بعدی گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ متفاوت خواهد بود

مدل تولیدی رنو آرکانا برای بازار روسیه رونمایی شد

موفقیت هوش مصنوعی سامسونگ در خلق تصاویر متحرک تنها با یک عکس

مقاومت ضدمیکروبی موجب مرگ 10 میلیون نفر در سال خواهد شد

ترامپ در مقابل هواوی؛ مسئله ملی یا بازیچه‌ای برای جنگ تجاری؟

اشکودا سوپرب اسکات معرفی شد

استفاده از پادماده برای نخستین‌بار در آزمایشی کلاسیک

اسکوتر برقی بی ام و؛ رونمایی شد

چرا فیسبوک در صنعت رباتیک تحقیقات می‌کند؟

چگونه تیمی با تمرکز بر رشد تشکیل دهیم

نسل جدید اوپل کورسا رونمایی شد

کارت هدیه 25 دلاری آمازون در ازای اسکن سه بعدی بدن

ردگیری کاربران اندروید و iOS با استفاده از اطلاعات کالیبراسیون کارخانه‌ای حسگرها

IBM هوش مصنوعی واتسون را برای بهبود کشاورزی راه اندازی می‌کند

لامپ‌های LED به دلیل انتشار نور آبی با طول موج کوتاه به چشم آسیب می‌رسانند

چرا فضانوردان آپولو 10 موفق نشدند روی سطح ماه فرود بیایند؟

معرفی کتاب «فروشگاه همه‌چیز» اثر برد استون

گوگل دوپلکس آماده پاسخ‌گویی به بسیاری از تماس‌ها نیست

زندگی در شهر پریپیات؛ قبل و صبح بعد از فاجعه چرنوبیل

پنج دلیل مهم برای انتخاب شرکت فراتک به‌عنوان طراح سایت مجموعه شما

استرس می‌تواند باکتری‌های مفید روده را دشمن بدن کند؟

دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر، بازنشسته شد

کتاب معرفی کنید، از زومیت جایزه بگیرید

پاناسونیک S1R دوربین سال ژاپن شناخته شد

آشکارسازی نیروهای ضعیف با لیزر ساخته‌شده از امواج صوتی

هواوی به‌منظور یافتن جایگزینی برای گوگل پلی، با Aptoide مذاکره می‌کند

مرسدس بنز GLE مدل 2020 با پیشرانه V8 معرفی شد

شباهت سیستم شنوایی اجداد دلفین‌ها و پستانداران سم‌دار

همکاری تریومف و ویلیامز برای تولید موتورسیکلت الکتریکی

رعایت نظم چه تاثیری بر خلق‌وخوی انسان دارد؟

حفره امنیتی بیش از 20 هزار مودم لینکسیس تأیید شد

معرفی هتل‌های سه ستاره در تبریز

ون لوکس تویوتا گرنویا معرفی شد

چرا تولید محتوای متنی همیشه اهمیت دارد؟

ثبت گوشی مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

آسیب‌پذیری Zombieload، شرکا و همکاران اینتل را کاهش می‌دهد

امضای تفاهم‌نامه باسلام با شرکت ملی پست ایران

اپل مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک پرو 2016 را رایگان تعمیر می‌کند

چگونه از عملکرد مخرب هوش مصنوعی پیشگیری کنیم؟

پاناسونیک احتمالا هفته آینده از دوربینی فول‌فریم با قابلیت‌های فیلم‌برداری سینمایی رونمایی می‌کند

جگوار لندرور با کاهش سود جدی مواجه است