بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

Ferox Azaris؛ خودروی آفرود 6 چرخ متفاوت اخبار

Ferox Azaris؛ خودروی آفرود 6 چرخ متفاوت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آزاریس یک خودروی آفرودی جدید با سه محور است که طراحی جدید و متفاوتی از سایر 6 چرخه‌ها دارد.

اگر به خودروی جدید شرکت فروکس (Ferox) که آزاریس (Azaris) نام دارد نگاه کنید، از ظاهر آن می‌توانید حدس بزنید که با یک خودروی آفرودی با توانایی‌های بالا طرف هستید اما آزاریس فعلا یک نمونه‌ی آزمایشی است و شرکت سازنده در حال تست ایده‌ی جدید خود روی این خودرو است. ایده‌ی جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم مربوط‌به نحوه‌ی خاص انتقال قدرت می‌شود به این شکل که در آزاریس به‌عنوان یک خودروی شش چرخ نیروی موتور با روش خاصی به هر یک از چرخ‌ها منتقل می‌شود.
چنین طرحی به ادعای سازنده می‌تواند راندمان 98 درصدی داشته باشد و قابلیت بالای نیز به سیستم تعلیق از نظر انعطاف‌پذیری می‌دهد. آزاریس طراحی زیبایی دارد و آن را باید یک ATV نسبتا بزرگ سه محور دانست. قدرت آزاریس حدود 100 اسب‌بخار است که از پیشرانه‌ی بی‌ام‌و R1200GS تأمین می‌شود. دو محور عقبی این خودرو دارای سیستم تعلیق بسیاری خاصی مشابه سیستم تعلیق خودروی مریخ پیمای (Mars Rover) هستند.
این نوع سیستم تعلیق نه‌تنها سواری بسیار خوبی دارد بلکه پایداری بالایی را نیز فراهم می‌کند و در پستی و بلندی‌ها همواره همه‌ی چرخ‌های خودرو روی زمین قرار دارند. اما سیستم تعلیق این چنینی یک مشکل بزرگ نیز دارد و آن مشکل بودن انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها در این سیستم است. به همین دلیل سازندگان آزاریس ایده‌ی جدیدی داده‌اند و آن جای دادن موتورهای مستقل درون هر چرخ است.
مقاله‌های مرتبط:
مشهورترین خودروهای 6 چرخ جهان؛ از گذشته تا امروز ساخت جیپ 6 چرخ توسط شرکت چینی جی.پاتون
فروکس نام این طرح جدید خود را انتقال قدرت روان (Fluid Drivetrain) گذاشته است. در این طرح پیشرانه‌ی بنزینی بی‌ام‌و R1200GS درون شاسی قرار دارد و به یک پمپ مخصوص متصل شده است. وظیفه‌ی پیشرانه فقط چرخاندن پمپ است و کار دیگری نمی‌کند. این پمپ به شلنگ‌هایی به سیستم تعلیق و از آنجا به چرخ‌ها متصل است و مایع پمپ‌شده را انتقال می‌دهد. درون هر چرخ یک سیستم پره و توربین مدار بسته قرار دارد و به‌محض ورود آب پمپ‌شده به این بخش توربین شروع به چرخش کرده و در نتیجه چرخ نیز می‌چرخد. سپس از یک مسیر برگشت آب دوباره به پمپ باز می‌گردد تا دوباره به سمت چرخ‌ها پمپ شود. یک سیستم کنترل جریان آب نیز در هر چرخ وجود دارد که می‌تواند جهت چرخش را مشخص یا حتی اقدام به ترمزگیری کند.
به‌گفته‌ی تروی ویلر، مدیر اجرایی فروکس، این سیستم می‌تواند گشتاور بسیار بالا تا 678 نیوتون‌متر در هر چرخ را تحمل کند. حتی تیم سازنده نسخه‌ی قوی‌تری با گشتاور 1152 نیوتون‌متر را نیز تست کرده‌اند. این سیستم جدید راندمان بسیار بالایی نیز دارد به‌طوری‌که مشکلات مربوط‌به فشار و دمای بالا سیستم‌های هیدرولیکی وجود ندارند و همین سبب دستیابی به راندمان 98 درصدی شده است.
به‌گفته‌ی ویلر، سیستم‌های هیدرولیکی به‌دلیل دمای بالا، فشار بالا و مشکلاتی از قبیل نشتی چندان خوشنام نیستند اما به کمک استفاده 95 درصد آب و 5 درصد مایع افزودنی سیستم متفاوتی ایجاد شده است. سیستم جدید تنها فشاری بین 200 تا 1500 psi دارد و این بسیار کم‌تر از فشار معمول سیستم‌های هیدرولیکی که معمولا بین 3000 تا 15000 psi است.
سرعت پاسخگویی این سیستم جدید نیز بسیار خوب و همانند موتورهای برقی بسیار سریع به پدال گاز واکنش نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی ویلر، چنین طرحی در آینده می‌تواند در سایر وسایل نقلیه مانند خودروها نیز اجرا شود. این سیستم تعلیق با موتورهای برقی نیز همخوانی دارد و می‌توان به‌جای سیستم هیدرولیکی از موتورهای برقی مستقل برای هر چرخ استفاده کرد. مزیت سیستم هیدرولیکی این است که می‌توان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی به‌راحتی کانال‌های مایع هیدرولیک را طراحی کرد. مزیت دیگر سیستم هیدرولیکی به موتورهای برقی مربوط‌به وزن است چون موتورهای هیدرولیکی که درون هر چرخ قرار دارند، تنها 11 کیلوگرم هستند اما یک موتور الکتریکی با سایز مشابه می‌تواند تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. همچنین سیستم هیدرولیکی به‌دلیل خاصیت مایعات تعادل ذاتی دارد و عملکرد دیفرانسیل نیز شبیه‌سازی می‌شود.
آزاریس هنوز تست‌های آفرود خود را انجام نداده و عکس‌هایی هم که می‌بینید، متعلق به چند ماه پیش و زمانی‌که هنوز توسعه‌ی خودرو تمام نشده بود هستند. اما در ماه آینده تیم سازنده قرار است تست‌های آفرودی را نیز شروع کنند و قول داده‌اند که ویدئو‌های آن را نیز منتشر کنند. اگر همه چیز به خوبی پیش رود و تولید آزاریس آغاز شود، در ابتدا به‌صورت محدود تولید خواهد شد و احتمالا در فاز نخست تنها 100 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. البته سازنده برنامه‌ی بلندپروازانه‌تری در سر دارد و به استفاده از این سیستم انتقال قدرت جدید در ربات‌های کشاورزی فکر می‌کند. همچنین طرح دیگری که آن‌ها در سر دارند، استفاده از پلتفرم‌های ماژولار است به‌طوری‌که در یک خودرو براساس نیاز امکان اضافه و کم کردن محورها وجود داشته باشد.
سیستم انتقال نیروی جدید آزاریس می‌تواند در خودروهای نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به‌خصوص در جنگ‌هایی که از سلاح‌های الکترونیکی (EMP)‌ استفاده شود، چنین سیستمی می‌تواند ماندگاری بالایی در میدان نبرد داشته باشد. البته فعلا تا زمان عملیاتی شدن چنین چیزهایی زمان زیادی باقی مانده است. آزاریس به‌زودی رونمایی رسمی خود را تجربه خواهد کرد و نسخه‌ی تولیدی آن در استرالیا به بازار عرضه خواهد شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اپل آرکید؛ پلتفرم بازی اپل با پرداخت حق اشتراک

چرا هیچ پلی روی رود آمازون ساخته نشده است؟

اپل سرویس اشتراکی استریم ویدیو Apple TV Channels را معرفی کرد

سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس معرفی شد

تیم کوک از محبوبیت فراوان سرویس‌های اپل خبر داد

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

3 تفریح رایگان در کوالالامپور؛ مالزی

اسنپ در شیراز 24 ساعت رایگان شد

بیوگرافی ساموئل مورس؛ هنرمند پایه‌گذار ارتباطات الکتریکی مدرن

ون لوکس مرسدس بنز کلاس V با تیونینگ کلاسن معرفی شد

اولین زنی که همراه پرواز تجاری به فضا رفت، از تجربه‌اش می‌گوید

سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد

نسخه‌های جدید iOS، مک OS، تی وی OS و واچ OS اپل فردا منتشر می‌شوند

هجوم مردم آمریکا به کوهستان‌های مملو از شقایق کالیفرنیا

اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری

تنهایی می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد

دوج چارجر در گذر زمان؛ از سال 1966 تا 2019

معرفی استارتاپ‌های یونیکورن صنعت بازی

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟

چرا خودکشی در مردان بیشتر است؟

افزایش سرعت توسعه توان هم‌جوشی برای تولید انرژی نامحدود در زمین

افزایش درآمد شیائومی از خدمات اینترنتی و فروش محصولات خارج از مرزهای چین

دوربین کانن EOS-1D X Mark III اوایل سال 2020 میلادی معرفی می‌شود

حقایقی پنهان و جذاب از طراحی کابین هواپیما

اوبر با پرداخت 3.1 میلیارد دلار کریم را تصاحب می‌کند

رنجرور در نبرد حقوقی با لندویند چین پیروز شد

چگونه در کمتر از 15 دقیقه یک تیزر تبلیغاتی جذاب برای کسب و کار خود بسازیم؟

گوگل آزادی عمل بیشتری برای انتخاب اپلیکیشن جستجو و مرورگر به کاربران اندروید می‌دهد

با بهترین گوشی های چینی آشنا شوید

گلکسی A90 با نمایشگر بزرگ و تراشه‌ قدرتمند معرفی می‌شود

بهترین بازی‌های رایگانی که هم‌اکنون می‌توان تجربه کرد

عملکرد ضعیف کسب‌و‌کارهای داخلی در شبکه‌های اجتماعی و در ارتباط با کاربران

ابداع الگوریتمی برای کاهش زمان اندازه‌‌گیری میدان الکترومغناطیسی دکل‌‌های مخابراتی توسط پژوهشگران کشور

چرا دندان‌های بیشتر افراد نامرتب است؟

لامبورگینی اونتادور با تیونینگ لیبرتی واک و اینفینیت موتوراسپرت

اورگرند چین بزرگترین سازنده خودروهای برقی خواهد شد

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد

کشف مجموعه‌ای عظیم از فسیل جانوران در چین

رکورد سرعت فورد GT با 483 کیلومتربرساعت ثبت شد

زوم‌اپ: Splice؛ اپلیکیشنی ساده و جذاب برای ویرایش فایل ویدیویی

دانشمندان به‌دنبال شناخت بیشتر از آبشارها هستند

کم‌مصرف‌ترین خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2019

اولین پستاندار روی زمین در اثر تغییرات اقلیمی منقرض شد

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

چگونه فایل‌های رمزدار مایکروسافت آفیس را بازکنیم؟

نگاه اولیه به نسخه مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج

شیائومی می نوت بوک ایر 12.5 اینچی، 6 فرورودین‌ماه معرفی می‌شود

واتساپ تعداد دفعات فوروارد شدن پیام‌‌های ارسال‌شده را نشان می‌دهد

شاسی فیبرکربن اختصاصی مک لارن رونمایی شد