بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟ اخبار

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اعلام کرد که تمرکز اصلی این شرکت ژاپنی، بر تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور خواهد بود.

در تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی ، خودروهای اسپرت ارزشمندی وجود داشته است. حتی اگر مدل افسانه‌ای لنسر ایوولوشن و موفقیت‌های آن در نمونه‌های جاده‌ای و مسابقات رالی را کنار بگذاریم، میتسوبیشی بازهم خودروهای اسپرت خواهد داشت. مدل‌های مختلف اکلیپس (Eclipse)، گرندتورر جاودانه‌ی 3000GT، استاریون (Starion)، لنسر 1600GSR و گالانت VR4 جزو خودروهای اسپرت ماندگار تاریخ هستند. اما باوجود چنین مدل‌های پرطرفداری، میتسوبیشی امروز شرایط متفاوتی دارد؛ تمام مدل‌های اسپرت دوست‌داشتنی بدون تولید نسل جدید فراموش شده‌اند و حتی نام اکلیپس به کلاس کراس‌اورها وارد شده است. براساس شایعه‌ها و رونمایی مدل مفهومی برقی، میتسوبیشی ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک کد مقدس ایوولوشن را هم با خودروهای شاسی‌بلند/کراس‌اور ترکیب کند. شرایط فعلی باعث شده است تا بسیاری از طرفداران قدیمی میتسوبیشی، استراتژی این برند ژاپنی را زیر سؤال ببرند. اما چرا میتسویشی به گذشته‌ی درخشان خود پشت کرده است؟
مقاله‌ی مرتبط:
کراس‌اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می‌شود
در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019، مدیر بخش اروپا میتسوبیشی در مورد استراتژی و اهداف این شرکت صحبت کرد. راب لیندلی گفت: تمرکز فعلی ما روی خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور، سیستم چهار چرخ محرک و پیشرفت در فناوری آینده (خودروهای برقی) است. لیندلی اشاره می‌کند که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت نیست؛ به‌نظر کارشناس‌ها به‌دلیل کوچک بودن شرکت میتسوبیشی در مقایسه با دیگر برندهای ژاپنی و خارجی، هدف نهایی کسب سهمی مشخص از بازار است، بنابراین تمرکز بر داغ‌ترین کلاس از خودروها، منطقی‌تر خواهد بود. اما صحبت‌های لیندلی تناقضی بزرگ را نشان می‌دهد: به‌عنوان شرکتی که در سطج جهانی یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فروش دارد، میتسوبیشی بزرگ نیست. اگر هدف شرکت تولید خودرو در کلاس‌های مختلف مانند اسپرت و درواقع، پیروی از تمایل بازار باشد، مدیریت اقتصادی مشکل خواهد بود.
صحبت‌های لیندلی چندان منطقی نیست؛ درواقع او می‌گوید که میتسوبیشی نمی‌تواند پیرو تمایل و تقاضای بازار باشد اما این‌کار را انجام می‌دهد. بسیاری از خودروسازان بزرگ مثل فورد و تویوتا و هوندا با تمرکز بر مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور همچنان خودروهای اسپرت را در خط تولید نگه داشته‌اند. موستانگ، سوپرا، هوندا سیویک تایپ R و NSX هنوز هم زنده هستند. چرا میتسوبیشی این روش را دنبال نمی‌کند؟ لیندلی در ادامه تأیید می‌کند که سابقه‌ی پرافتخار میتسوبیشی در موتوراسپرت، میراث مهمی است که باید به‌درستی از آن استفاده شود: داشتن هوادار و طرفدار سرمایه‌ی بزرگی است؛ شاید مشتری‌ها خودروهای اسپرت و ایوولوشن را دوست داشته باشند اما آن‌ها احتمالاً مدل‌های دیگری هم در گاراژ دارند. سابقه‌ی متسوبیشی در تولید خودروهای چهارچرخ محرک، حضور در بازار مدل‌های شاسی‌بلند را مهم می‌کند. نمی‌دانم چند درصد از مشتری‌های ما به خودروهای اسپرت میتسوبیشی توجه دارند؛ فکر نمی‌کنم که این افراد بخش بزرگی از بازار امروز را تشکیل دهند.
شاید صحبت‌های لیندلی برای طرفداران قدیمی ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر بگیریم که تویوتا با فروش 9 برابر میتسوبیشی، تنها با همکاری بی‌ام‌و توانست نسل جدید سوپرا را تولید کند. قطعاً هوندا NSX خودروی اسپرت بی‌نظیری بوده اما باید اعتراف کرد که فروش این مدل هم بسیار پایین است. شرایط امروز بازار بسیار متفاوت است و تولید نسل جدید ایوولوشن برای میتسوبیشی، صرفه‌ی اقتصادی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد که واقعاً باید به ایوولوشن جدید در قالب کراس‌اور سلام کنیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چرا فضانوردان آپولو 10 موفق نشدند روی سطح ماه فرود بیایند؟

معرفی کتاب «فروشگاه همه‌چیز» اثر برد استون

گوگل دوپلکس آماده پاسخ‌گویی به بسیاری از تماس‌ها نیست

زندگی در شهر پریپیات؛ قبل و صبح بعد از فاجعه چرنوبیل

پنج دلیل مهم برای انتخاب شرکت فراتک به‌عنوان طراح سایت مجموعه شما

استرس می‌تواند باکتری‌های مفید روده را دشمن بدن کند؟

دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر، بازنشسته شد

کتاب معرفی کنید، از زومیت جایزه بگیرید

پاناسونیک S1R دوربین سال ژاپن شناخته شد

آشکارسازی نیروهای ضعیف با لیزر ساخته‌شده از امواج صوتی

هواوی به‌منظور یافتن جایگزینی برای گوگل پلی، با Aptoide مذاکره می‌کند

مرسدس بنز GLE مدل 2020 با پیشرانه V8 معرفی شد

شباهت سیستم شنوایی اجداد دلفین‌ها و پستانداران سم‌دار

همکاری تریومف و ویلیامز برای تولید موتورسیکلت الکتریکی

رعایت نظم چه تاثیری بر خلق‌وخوی انسان دارد؟

حفره امنیتی بیش از 20 هزار مودم لینکسیس تأیید شد

معرفی هتل‌های سه ستاره در تبریز

ون لوکس تویوتا گرنویا معرفی شد

چرا تولید محتوای متنی همیشه اهمیت دارد؟

ثبت گوشی مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

آسیب‌پذیری Zombieload، شرکا و همکاران اینتل را کاهش می‌دهد

امضای تفاهم‌نامه باسلام با شرکت ملی پست ایران

اپل مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک پرو 2016 را رایگان تعمیر می‌کند

چگونه از عملکرد مخرب هوش مصنوعی پیشگیری کنیم؟

پاناسونیک احتمالا هفته آینده از دوربینی فول‌فریم با قابلیت‌های فیلم‌برداری سینمایی رونمایی می‌کند

جگوار لندرور با کاهش سود جدی مواجه است

اپل دعوتنامه نطق اصلی WWDC 2019 را برای 13 خردادماه ارسال کرد

چطور ارزان ترین تور ترکیه را پیدا کنیم؟

هواوی: ما قربانی زورگویی آمریکا شده‌ایم ولی درصدد توافق با گوگل هستیم

تغییر استاندارد جهانی تعریف 7 واحد اندازه گیری مهم دنیا

مدیرعامل سونی از کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند دفاع کرد

مدیر اسبق امنیت فیسبوک خواستار کناره‌گیری مارک زاکربرگ از سمت مدیر عاملی فیسبوک شد

لندرور دیسکاوری اسپرت مدل 2020 معرفی شد

روز پیتزای بیت‌ کوینی: چگونه مرد گرسنه فلوریدایی در دنیای ارزهای دیجیتال تاریخ ساز شد

راز اقیانوس مدفون پلوتو چیست؟

کشف خمره‌های اسرارآمیز هزارساله در لائوس

تفریحاتی جذاب و ماجراجویانه در سفر به گرجستان

میکروب‌هایی که آلودگی پلاستیکی اقیانوس‌ها را پاک می‌کنند

آموزش اسکرام؛ قسمت نهم: برآورد چابک

مدیاتک تراشه 5G خود را آخر ماه میلادی جاری معرفی می‌کند

مهندسی بی‌نهایت: انرگیا-بوران؛ پاسخ شرق به شاتل فضایی ناسا

نگاه نزدیک ویدئویی به سامسونگ گلکسی M30 و گلکسی M20

آهن آنلاین در تلاش برای بهبود پیوند تکنولوژی و بازار فولاد

حراج یاماها OX99-11 با قیمت 1.3 میلیون دلار

کانالیس: چین بیشترین آمار عرضه اسپیکر هوشمند را در فصل اول 2019 ازآن خود کرد

نگاهی کوتاه به مرسدس AMG G63 با تیونینگ منصوری

لرزش‌گیر الکترونیکی در ثبت فیلم عملکرد بهتری از لرزش‌گیر اپتیکال دارد

پیشرفت اینتل در توسعه‌ تراشه‌های نوری کاربردی در هوش مصنوعی

نقصی در قابلیت سیستم ری‌استور ویندوز 10 که از بوت‌شدن رایانه جلوگیری می‌کند

واردات و ثبت گوشی مسافری تا اطلاع ثانوی بدون مانع است