بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟ اخبار

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اعلام کرد که تمرکز اصلی این شرکت ژاپنی، بر تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور خواهد بود.

در تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی ، خودروهای اسپرت ارزشمندی وجود داشته است. حتی اگر مدل افسانه‌ای لنسر ایوولوشن و موفقیت‌های آن در نمونه‌های جاده‌ای و مسابقات رالی را کنار بگذاریم، میتسوبیشی بازهم خودروهای اسپرت خواهد داشت. مدل‌های مختلف اکلیپس (Eclipse)، گرندتورر جاودانه‌ی 3000GT، استاریون (Starion)، لنسر 1600GSR و گالانت VR4 جزو خودروهای اسپرت ماندگار تاریخ هستند. اما باوجود چنین مدل‌های پرطرفداری، میتسوبیشی امروز شرایط متفاوتی دارد؛ تمام مدل‌های اسپرت دوست‌داشتنی بدون تولید نسل جدید فراموش شده‌اند و حتی نام اکلیپس به کلاس کراس‌اورها وارد شده است. براساس شایعه‌ها و رونمایی مدل مفهومی برقی، میتسوبیشی ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک کد مقدس ایوولوشن را هم با خودروهای شاسی‌بلند/کراس‌اور ترکیب کند. شرایط فعلی باعث شده است تا بسیاری از طرفداران قدیمی میتسوبیشی، استراتژی این برند ژاپنی را زیر سؤال ببرند. اما چرا میتسویشی به گذشته‌ی درخشان خود پشت کرده است؟
مقاله‌ی مرتبط:
کراس‌اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می‌شود
در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019، مدیر بخش اروپا میتسوبیشی در مورد استراتژی و اهداف این شرکت صحبت کرد. راب لیندلی گفت: تمرکز فعلی ما روی خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور، سیستم چهار چرخ محرک و پیشرفت در فناوری آینده (خودروهای برقی) است. لیندلی اشاره می‌کند که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت نیست؛ به‌نظر کارشناس‌ها به‌دلیل کوچک بودن شرکت میتسوبیشی در مقایسه با دیگر برندهای ژاپنی و خارجی، هدف نهایی کسب سهمی مشخص از بازار است، بنابراین تمرکز بر داغ‌ترین کلاس از خودروها، منطقی‌تر خواهد بود. اما صحبت‌های لیندلی تناقضی بزرگ را نشان می‌دهد: به‌عنوان شرکتی که در سطج جهانی یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فروش دارد، میتسوبیشی بزرگ نیست. اگر هدف شرکت تولید خودرو در کلاس‌های مختلف مانند اسپرت و درواقع، پیروی از تمایل بازار باشد، مدیریت اقتصادی مشکل خواهد بود.
صحبت‌های لیندلی چندان منطقی نیست؛ درواقع او می‌گوید که میتسوبیشی نمی‌تواند پیرو تمایل و تقاضای بازار باشد اما این‌کار را انجام می‌دهد. بسیاری از خودروسازان بزرگ مثل فورد و تویوتا و هوندا با تمرکز بر مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور همچنان خودروهای اسپرت را در خط تولید نگه داشته‌اند. موستانگ، سوپرا، هوندا سیویک تایپ R و NSX هنوز هم زنده هستند. چرا میتسوبیشی این روش را دنبال نمی‌کند؟ لیندلی در ادامه تأیید می‌کند که سابقه‌ی پرافتخار میتسوبیشی در موتوراسپرت، میراث مهمی است که باید به‌درستی از آن استفاده شود: داشتن هوادار و طرفدار سرمایه‌ی بزرگی است؛ شاید مشتری‌ها خودروهای اسپرت و ایوولوشن را دوست داشته باشند اما آن‌ها احتمالاً مدل‌های دیگری هم در گاراژ دارند. سابقه‌ی متسوبیشی در تولید خودروهای چهارچرخ محرک، حضور در بازار مدل‌های شاسی‌بلند را مهم می‌کند. نمی‌دانم چند درصد از مشتری‌های ما به خودروهای اسپرت میتسوبیشی توجه دارند؛ فکر نمی‌کنم که این افراد بخش بزرگی از بازار امروز را تشکیل دهند.
شاید صحبت‌های لیندلی برای طرفداران قدیمی ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر بگیریم که تویوتا با فروش 9 برابر میتسوبیشی، تنها با همکاری بی‌ام‌و توانست نسل جدید سوپرا را تولید کند. قطعاً هوندا NSX خودروی اسپرت بی‌نظیری بوده اما باید اعتراف کرد که فروش این مدل هم بسیار پایین است. شرایط امروز بازار بسیار متفاوت است و تولید نسل جدید ایوولوشن برای میتسوبیشی، صرفه‌ی اقتصادی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد که واقعاً باید به ایوولوشن جدید در قالب کراس‌اور سلام کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سیستم‌های مبتنی‌بر AMD Epyc 7002 گیگابایت، 11 رکورد جهانی را ازآنِ خود کردند

«با تمام شرایط و مقررات موافق هستم»؛ بزرگ‌ترین دروغ فناوری

اپل در حال ساخت ایرپاد با ویژگی حذف نویز و هوم پاد ارزان‌قیمت‌تر است

یادگیری ماشین برای عملکرد بهینه به انسان نیاز دارد

عناصر سازنده گوشی‌های همراه بدون بازیافت به‌اتمام می‌رسند

گجت مجهز به هدایت استخوانی هر سطحی را به اسپیکر تبدیل می‌کند

خرید بنزین با کارت جایگاه به 30 لیتر محدود شد

آذری جهرمی: گوشی‌های ایرانی با قابلیت نصب سیستم عامل بومی در راه هستند

سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت ثروت ستارگان در پنج استارتاپ فین‌تکی

سرعت کنونی انقراض گیاهان 350 برابر بیش از گذشته است

جایزه 30 هزار دلاری مایکروسافت برای گزارش باگ در مرورگر کرومیوم اج

پیکسل 3a فروش گوشی‌های گوگل را 88 درصد افزایش داده است

گزارش زومیت از نهمین رویداد صبح خلاق اصفهان

پازل: سودوکوی سکه‌ها

سازوکار فشرده‌سازی فایل چگونه است؟

اطلاعات جدیدی از تلویزیون وان پلاس منتشر شد

رقابت نزدیک مدیاتک با کوالکام در تولید تراشه‌های بالا‌رده‌ی مقرون‌به‌صرفه

دکتردکتر؛ نوبت حضوری را غیرحضوری بگیرید

چرا تحریم‌ها، گرانی دلار و نابه‌سامانی بازار به نفع ایران خودرو و سایپا است؟

شیکاگو تریبیون: تشعشعات رادیویی آیفون فراتر از محدوده ایمن است

ساتچی از مبدل های جدید برای مک بوک پرو و مک بوک ایر رونمایی کرد

بریتیش ایرویز 15 هزار آیفون XR برای خدمه پرواز خریداری کرد

هر آنچه در مورد پردازنده‌های هیبریدی Lakefield اینتل می‌دانیم

شهرداری تهران از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی شکایت کرد

کدام جانداران از تغییرات اقلیمی جان سالم به در می‌برند؟

فضانورد ناسا به ارتکاب جرم سایبری در فضا متهم شد

هارلی دیویدسون دوچرخه‌ برقی مخصوص کودک تولید می‌کند

اینتل خریداران را در تهیه لپ‌تاپ بلاتکلیف‌تر کرد

دولت با تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری موافقت کرد

نگاهی عمیق به فولکس واگن ID Buggy

حقایق ناگفته درباره مشهد که نمی دانستید

برندگان دهمین مسابقه عکاسی Audubon معرفی شدند

لپ‌تاپ MSI Modern 14 با پردازنده Core i5 10210U عرضه شد

درآمد تبلیغاتی گوگل چقدر است؟

اگر داده های تلفن همراهتان به سرعت تمام می شود این گزینه را خاموش کنید

زیان هواوی از تحریم‌های آمریکا کمتر از برآورد اولیه خواهد بود

معماری پارازیتی؛ مینیمال‌هایی متکی به سازه موجود

احتمال تولید نسخه مخصوص رکورد سرعت بوگاتی شیرون

در پی دستور ترامپ مبنی‌بر خروج شرکت‌های آمریکایی از چین، ارزش سهام شرکت‌ها کاهش یافت

سامسونگ همزمان با عرضه گلکسی نوت 10 پلاس اپلیکیشن 3D Scanner را منتشر کرد

ایسوس سه ذن بوک مبتنی بر پردازنده‌های رایزن AMD رونمایی کرد

اولین کنکور گیمینگ ایران با جایزه PS4 آغاز شد

موتورسیکلت تک‌نمونه F3 800 ام وی آگوستا به‌نفع یونیسف حراج شد

بررسی ویدیویی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ

Gmail به هوش مصنوعی پیشرفته‌تری در اصلاح اشتباهات املایی و دستوری مجهز می‌شود

بهترین فصل سفر به وارنای بلغارستان چه زمانی است؟

معرفی کتاب «پوست در بازی» اثر نسیم طالب

ترامپ چگونه شرکت‌های آمریکایی را وادار به خروج از چین می‌کند؟

نگرش نادرست جامعه نسبت به سن پیری و پیامدهای نامطلوب حاصل از آن

ارزش برند لامبورگینی به 11 میلیارد دلار رسید