بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟ اخبار

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اعلام کرد که تمرکز اصلی این شرکت ژاپنی، بر تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور خواهد بود.

در تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی ، خودروهای اسپرت ارزشمندی وجود داشته است. حتی اگر مدل افسانه‌ای لنسر ایوولوشن و موفقیت‌های آن در نمونه‌های جاده‌ای و مسابقات رالی را کنار بگذاریم، میتسوبیشی بازهم خودروهای اسپرت خواهد داشت. مدل‌های مختلف اکلیپس (Eclipse)، گرندتورر جاودانه‌ی 3000GT، استاریون (Starion)، لنسر 1600GSR و گالانت VR4 جزو خودروهای اسپرت ماندگار تاریخ هستند. اما باوجود چنین مدل‌های پرطرفداری، میتسوبیشی امروز شرایط متفاوتی دارد؛ تمام مدل‌های اسپرت دوست‌داشتنی بدون تولید نسل جدید فراموش شده‌اند و حتی نام اکلیپس به کلاس کراس‌اورها وارد شده است. براساس شایعه‌ها و رونمایی مدل مفهومی برقی، میتسوبیشی ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک کد مقدس ایوولوشن را هم با خودروهای شاسی‌بلند/کراس‌اور ترکیب کند. شرایط فعلی باعث شده است تا بسیاری از طرفداران قدیمی میتسوبیشی، استراتژی این برند ژاپنی را زیر سؤال ببرند. اما چرا میتسویشی به گذشته‌ی درخشان خود پشت کرده است؟
مقاله‌ی مرتبط:
کراس‌اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می‌شود
در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019، مدیر بخش اروپا میتسوبیشی در مورد استراتژی و اهداف این شرکت صحبت کرد. راب لیندلی گفت: تمرکز فعلی ما روی خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور، سیستم چهار چرخ محرک و پیشرفت در فناوری آینده (خودروهای برقی) است. لیندلی اشاره می‌کند که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت نیست؛ به‌نظر کارشناس‌ها به‌دلیل کوچک بودن شرکت میتسوبیشی در مقایسه با دیگر برندهای ژاپنی و خارجی، هدف نهایی کسب سهمی مشخص از بازار است، بنابراین تمرکز بر داغ‌ترین کلاس از خودروها، منطقی‌تر خواهد بود. اما صحبت‌های لیندلی تناقضی بزرگ را نشان می‌دهد: به‌عنوان شرکتی که در سطج جهانی یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فروش دارد، میتسوبیشی بزرگ نیست. اگر هدف شرکت تولید خودرو در کلاس‌های مختلف مانند اسپرت و درواقع، پیروی از تمایل بازار باشد، مدیریت اقتصادی مشکل خواهد بود.
صحبت‌های لیندلی چندان منطقی نیست؛ درواقع او می‌گوید که میتسوبیشی نمی‌تواند پیرو تمایل و تقاضای بازار باشد اما این‌کار را انجام می‌دهد. بسیاری از خودروسازان بزرگ مثل فورد و تویوتا و هوندا با تمرکز بر مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور همچنان خودروهای اسپرت را در خط تولید نگه داشته‌اند. موستانگ، سوپرا، هوندا سیویک تایپ R و NSX هنوز هم زنده هستند. چرا میتسوبیشی این روش را دنبال نمی‌کند؟ لیندلی در ادامه تأیید می‌کند که سابقه‌ی پرافتخار میتسوبیشی در موتوراسپرت، میراث مهمی است که باید به‌درستی از آن استفاده شود: داشتن هوادار و طرفدار سرمایه‌ی بزرگی است؛ شاید مشتری‌ها خودروهای اسپرت و ایوولوشن را دوست داشته باشند اما آن‌ها احتمالاً مدل‌های دیگری هم در گاراژ دارند. سابقه‌ی متسوبیشی در تولید خودروهای چهارچرخ محرک، حضور در بازار مدل‌های شاسی‌بلند را مهم می‌کند. نمی‌دانم چند درصد از مشتری‌های ما به خودروهای اسپرت میتسوبیشی توجه دارند؛ فکر نمی‌کنم که این افراد بخش بزرگی از بازار امروز را تشکیل دهند.
شاید صحبت‌های لیندلی برای طرفداران قدیمی ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر بگیریم که تویوتا با فروش 9 برابر میتسوبیشی، تنها با همکاری بی‌ام‌و توانست نسل جدید سوپرا را تولید کند. قطعاً هوندا NSX خودروی اسپرت بی‌نظیری بوده اما باید اعتراف کرد که فروش این مدل هم بسیار پایین است. شرایط امروز بازار بسیار متفاوت است و تولید نسل جدید ایوولوشن برای میتسوبیشی، صرفه‌ی اقتصادی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد که واقعاً باید به ایوولوشن جدید در قالب کراس‌اور سلام کنیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اپل آرکید؛ پلتفرم بازی اپل با پرداخت حق اشتراک

چرا هیچ پلی روی رود آمازون ساخته نشده است؟

اپل سرویس اشتراکی استریم ویدیو Apple TV Channels را معرفی کرد

سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس معرفی شد

تیم کوک از محبوبیت فراوان سرویس‌های اپل خبر داد

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

3 تفریح رایگان در کوالالامپور؛ مالزی

اسنپ در شیراز 24 ساعت رایگان شد

بیوگرافی ساموئل مورس؛ هنرمند پایه‌گذار ارتباطات الکتریکی مدرن

ون لوکس مرسدس بنز کلاس V با تیونینگ کلاسن معرفی شد

اولین زنی که همراه پرواز تجاری به فضا رفت، از تجربه‌اش می‌گوید

سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد

نسخه‌های جدید iOS، مک OS، تی وی OS و واچ OS اپل فردا منتشر می‌شوند

هجوم مردم آمریکا به کوهستان‌های مملو از شقایق کالیفرنیا

اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری

تنهایی می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد

دوج چارجر در گذر زمان؛ از سال 1966 تا 2019

معرفی استارتاپ‌های یونیکورن صنعت بازی

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟

چرا خودکشی در مردان بیشتر است؟

افزایش سرعت توسعه توان هم‌جوشی برای تولید انرژی نامحدود در زمین

افزایش درآمد شیائومی از خدمات اینترنتی و فروش محصولات خارج از مرزهای چین

دوربین کانن EOS-1D X Mark III اوایل سال 2020 میلادی معرفی می‌شود

حقایقی پنهان و جذاب از طراحی کابین هواپیما

اوبر با پرداخت 3.1 میلیارد دلار کریم را تصاحب می‌کند

رنجرور در نبرد حقوقی با لندویند چین پیروز شد

چگونه در کمتر از 15 دقیقه یک تیزر تبلیغاتی جذاب برای کسب و کار خود بسازیم؟

گوگل آزادی عمل بیشتری برای انتخاب اپلیکیشن جستجو و مرورگر به کاربران اندروید می‌دهد

با بهترین گوشی های چینی آشنا شوید

گلکسی A90 با نمایشگر بزرگ و تراشه‌ قدرتمند معرفی می‌شود

بهترین بازی‌های رایگانی که هم‌اکنون می‌توان تجربه کرد

عملکرد ضعیف کسب‌و‌کارهای داخلی در شبکه‌های اجتماعی و در ارتباط با کاربران

ابداع الگوریتمی برای کاهش زمان اندازه‌‌گیری میدان الکترومغناطیسی دکل‌‌های مخابراتی توسط پژوهشگران کشور

چرا دندان‌های بیشتر افراد نامرتب است؟

لامبورگینی اونتادور با تیونینگ لیبرتی واک و اینفینیت موتوراسپرت

اورگرند چین بزرگترین سازنده خودروهای برقی خواهد شد

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد

کشف مجموعه‌ای عظیم از فسیل جانوران در چین

رکورد سرعت فورد GT با 483 کیلومتربرساعت ثبت شد

زوم‌اپ: Splice؛ اپلیکیشنی ساده و جذاب برای ویرایش فایل ویدیویی

دانشمندان به‌دنبال شناخت بیشتر از آبشارها هستند

کم‌مصرف‌ترین خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2019

اولین پستاندار روی زمین در اثر تغییرات اقلیمی منقرض شد

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

چگونه فایل‌های رمزدار مایکروسافت آفیس را بازکنیم؟

نگاه اولیه به نسخه مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج

شیائومی می نوت بوک ایر 12.5 اینچی، 6 فرورودین‌ماه معرفی می‌شود

واتساپ تعداد دفعات فوروارد شدن پیام‌‌های ارسال‌شده را نشان می‌دهد

شاسی فیبرکربن اختصاصی مک لارن رونمایی شد