بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

داستان برند برابوس؛ بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ جهان اخبار

داستان برند برابوس؛ بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ جهان

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - علاقه‌مندان به محصولات مرسدس بنز با نام برابوس آشنا هستند. این شرکت محبوب‌ترین تقویت‌کننده‌ی خودروهای مختلف، به‌ویژه مدل‌های AMG، شناخته می‌شود.

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، امروزه AMG فراتر از شرکت تیونینگ عمل می‌کند و البته، مستقل از مرسدس بنز به‌عنوان خودروساز اصلی نیست. حالا، محصولاتی مثل AMG GT و AMG GT4 در سبد مرسدس بنز وجود دارند که بدون آپشن‌های AMG تولید نمی‌شوند و انحصارا محصول اختصاصی AMG هستند. این موضوع تاحدودی برای دپارتمان M در گروه خودروسازی بی‌ام‌و هم صادق است؛ چراکه نسل جدید سری 8 صرفا با مدل‌های مثل M850 یا M840d عرضه می‌شود تا محصولی اختصاصی برای M باشد. در آغاز، شرکت‌های AMG و M خودروهای مرسدس بنز و بی‌ام‌و را با هدف رقابت در مسابقات سرعت، تقویت و بهینه‌سازی می‌کردند. به‌مرور و پس از تشخیص نیاز بازار، مدل‌های مجهز به آپشن‌های AMG و M وارد جاده‌های شهری شدند و حالا باتوجه‌به اینکه در مالکیت سازنده‌ی اصلی هستند، شرکت تیونینگ مستقل محسوب نمی‌شوند. علاوه‌براین‌ها، بسیاری از کارکنان AMG و مرسدس بنز یا M و بی‌ام‌و مشترک هستند تا فناوری و مهندسی موجود در محصولات هماهنگ شود. با این وضعیت، AMG و M شرکت‌های تیونینگ نیستند؛ بلکه فراتر از آن، خودروسازانی وابسته و زیرمجموعه‌ی سازنده‌ی اصلی به‌شمار می‌روند.


درحال‌حاضر، برابوس را می‌توان محبوب‌ترین شرکت تیونینگ محصولات مرسدس بنز، به‌ویژه نسخه‌های AMG دانست. البته، نام‌های کوچک‌وبزرگ بسیاری در دنیای افترمارکت و تقویت پیشرانه حضور دارند که مدل‌هایی قوی‌تر از محصولات برابوس نیز تولید کرده‌اند؛ اما باتوجه‌به تیراژ درخورتوجه همراه‌با شخصی‌سازی داخلی و بیرونی در خودروهای برابوس، می‌توان این شرکت را برترین برند تیونینگ‌ مرسدس بنز شناخت.
مرسدس بنز کلاس E کد W123 که بین سال‌های 1975 تا 1986 تولید شد اواخر دهه‌ی 1970 و زمانی‌که AMG محصولی برای عرضه به مردم عادی نداشت و صرفا در مسابقات سرعت فعالیت می‌کرد، خودروهای مرسدس بنز به‌عنوان مدل‌های اسپرت و سریع شناخته نمی‌شدند. در آن زمان، مرسدس بنز نماد خودروهای لوکس و نسبتا سنگین‌وزن آلمانی محسوب می‌شد که در‌مقایسه‌با مدل‌های گران‌قیمت انگلیسی و آمریکایی، کیفیت ساخت و مهندسی بهتری ارائه می‌کرد. این شرایط فرصتی مغتنم برای دیگر برندها، مثل پورشه و بی‌ام‌و بود که محصولات اسپرت و جوان‌پسند تولید کنند. برابوس با نام کامل BRABUS GmbH در سال 1977 تأسیس شد. مقر اصلی شرکت در بوت‌تروپ آلمان شکل گرفت و از همان ابتدا، بهینه‌سازی فنی و ظاهری محصولات مرسدس بنز به‌عنوان هدف آن تعیین شد. ایده‌ی تأسیس برابوس و داستان تشکیل این شرکت یکی از داستان‌های جالب‌ در نوع خود است. بودو بوشمن ، فرزند ثروتمند خانواده‌ای بود که از قدیم، در کار خریدوفروش خودروهای لوکس فعالیت داشتند. پدر او یکی از نمایندگان فعال مرسدس بنز محسوب می‌شد؛ اما بودو برخلاف پدر، به محصولات پورشه علاقه‌ داشت. گفته می‌شود بودو بوشمن جوان با پارک‌کردن پورشه‌ی خود درکنار مرسدس بنزهای نمایشگاه پدرش، او را عصبانی می‌کرد. این موضوع ایده‌ی ساخت مرسدس بنز با قدرت و سرعت نزدیک به محصولات پورشه را به ذهن بودو بوشمن رساند.
بودو بوشمن (سمت چپ تصویر) درکنار کلوس براکمن پیش از تأسیس شرکت برابوس، بوشمن جوان مرسدس بنز کلاس S کد W116 را تقویت و بهینه‌سازی کرد. این خودروِ سیاه‌رنگ با ظاهری متفاوت از مدل‌های استاندارد، درکنار مرسدس بنزهای موجود در نمایشگاه پدر متمایز بود و با استقبال عموم مردم مواجه شد. بودو تصمیم گرفت شرکتی در سطح GmbH تأسیس کند که در سیستم اداری آلمان، به شرکت‌های با مسئولیت محدود (Gesellschaft mit beschränkter Haftung) اطلاق می‌شود. طبق قوانین آن زمان آلمان، ثبت شرکت به‌صورت انفرادی ممکن نبود و بودو بوشمن به شریک نیاز داشت. به‌همین‌دلیل، دوست دوران دانشگاه بوشمن، کلوس براکمن، هم‌بنیان‌گذار اولین شرکت تخصصی تیونینگ مرسدس بنز برای عرضه‌ی عمومی شد. شرکت نهایی با ترکیبی از نام‌های خانوادگی براکمن و بوشمن «برابوس» نام گرفت. چندی بعد، براکمن از شراکت کناره گرفت و سهمش را به مبلغی معادل 100 مارک (واحد پول آلمان پیش از پیوستن به یورو) واگذار کرد. او به کار وکالت ادامه داد و البته از ابتدا هم، علاقه‌ای به خودروهای اسپرت نداشت. در سمت دیگر ماجرا، بودو بوشمن شیفته‌ی مدل‌های تقویت شده بود و با کمک‌های مالی و فکری پدر برابوس را پیش برد. هنگام تأسیس شرکت، بودو بوشمن 22 سال داشت و از دانشگاه حقوق و تجارت فارغ‌التحصیل شده بود. یکی از تفاوت‌های مهم برابوس با AMG، امکان ساخت تک‌نمونه از خودروهای اختصاصی برای مشتریان ویژه است. امروزه، این تیونر مستقل با گستره‌ی متنوعی از امکانات رفاهی و تزیینی نیازهای خریداران متموّل را پاسخ می‌دهد. از رینگ‌های اختصاصی گرفته تا نوع صندلی و سیستم صوتی، می‌توانند به سلیقه‌ی مشتری تغییر کنند و حتی جزئی‌ترین لوازم طرح و رنگ سفارشی داشته باشند.
مرسدس بنز SL برابوس کد R132 مدل 2011 به‌عقیده‌ی کارشناسان و مجموعه‌داران، برابوس یکی از استودیوهای برتر طراحی و اجرای رنگ بدنه‌ی خودرو در جهان را دارد. این برند می‌تواند با دقتی باورنکردنی انواع رنگ‌های بسیار متنوع و مطابق با سلیقه‌ی مشتری را ارائه دهد. براساس داستانی واقعی، یکی از خریداران برابوس که مجموعه‌ای از انواع فراری دراختیار دارد، یک دستگاه مرسدس بنز سیاه‌رنگ برابوس سفارش می‌دهد؛ اما پس از تحویل خودرو، متوجه تضاد آزاردهنده‌ی این خودرو در‌مقایسه‌با بدنه‌ی قرمز رنگ فراری‌ها می‌شود. به‌سرعت عملیات تغییررنگ محصول برابوس از سیاه به قرمز نتیجه می‌دهد و در کمال تعجب، مرسدس بنز برابوس با رنگ بدنه‌ی مشهور فراری به مشتری بازگردانده می‌شود. به‌عقیده‌ی بعضی خریداران، جذابیت و زیبایی رنگ قرمز برابوس می‌تواند کاملا مشابه فراری باشد.
بودو بوشمن، بنیان‌گذار برابوس (سمت راست) و کنستانتین بوشمن مدیرعامل فعلی (سمت چپ) در سال 2002، قرارداد همکاری فنی و تجاری بین برابوس و گروه خودروسازی دایلمر (مالک برندهای مرسدس بنز و اسمارت) امضا شد. اخبار رسمی درباره‌ی فروش بخشی از سهام برابوس به مرسدس بنز منتشر نشده است؛ اما براساس شواهد، برابوس همچنان مستقل از خودروساز اصلی فعالیت می‌کند و زیرمجموعه‌ی مرسدس بنز محسوب نمی‌شود. پس از مرگ بودو بوشمن در مارس2018 (برابر با فروردین‌1397)، کنستانتین، پسر او، مدیرعامل برابوس شد.
برابوس با داشتن چندین کارخانه‌ و خطِ‌تولید در آلمان، بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ خودروِ جهان است. علاوه‌بر این، بیش از 100 نمایندگی‌ مستقیم برابوس در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند تا از این نظر هم، برتری محسوسی درمقایسه‌با رقبا داشته باشد. این شرکت اولین برند فرعی و افترمارکت در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود که در امارات متحده‌ی عربی، نمایندگی رسمی افتتاح کرد و بازار ثروتمندان خلیج‌فارس را هدف گرفت. برابوس از معدود شرکت‌های تیونینگ دنیا است که محصولات خود را با ضمانت‌نامه‌ی طولانی‌مدت می‌فروشد و با خدمات پس‌از‌فروش گسترده‌ی 7 ساله حمایت می‌کند. مهندسی برابوس و تقویت فنی خودرو
سال 1979، اولین محصول برابوس معرفی شد. این خودرو نسخه‌ای از مدل جدید مرسدس کلاس S با کد W126 بود که در آن زمان، تازه‌ترین و لوکس‌ترین محصول مرسدس بنز به‌حساب می‌آمد. اضافه‌کردن روحیه‌ی اسپرت به نماد خودروهای اشرافی آلمان با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد و مشتریان پرشماری برای خرید اولین محصول برابوس ابراز تمایل کردند. می‌توان ادعا کرد تا 15 سال پس از تأسیس، محصولات برابوس ازنظر قدرت پیشرانه و عملکرد فنی، برتری چندانی درمقایسه‌با نمونه‌ی اصلی نداشتند. درمقابل، AMG از اوایل دهه‌ی 1990، نمونه‌های تقویت‌شده‌ی مرسدس بنز را برای عموم عرضه کرد و بازار برابوس را تحت‌تأثیر قرار داد. مدل E190 AMG 3.2 به تعداد محدود 200 دستگاه اولین محصول AMG بود و به‌دنبال آن تا سال 1995، تعداد 7 محصول دیگر از کلاس C ،E ،S و SL به سبد AMG اضافه شدند. این وضعیت شرکت‌های تیونینگ برابوس را به حاشیه برد.
از دیدگاه کارشناسان، کلاس E کد W210 اولین شاهکار مهندسی برابوس بود که محصولی بسیار پرقدرت‌تر از خودروهای مرسدس بنز و AMG به‌نظر می‌رسید. این خودرو سال 1996 عرضه شد و عنوان سریع‌ترین سدان جهان را ازآنِ خود کرد. مهندسان برابوس پیشرانه‌ی 12 سیلندر 7.3 لیتری مرسدس بنز که روی S600 نصب شده بود، به مدل کوچک‌تر و سبک‌تر W210 با وزن خالص تقریبا 1,800 کیلوگرمی منتقل کردند. سپس، پیشرانه تقویت شد تا قدرتمندترین قوای محرک تاریخ در میان تمامی خودروهای جاده‌ای مرسدس بنز با قدرت 582 اسب‌بخار و گشتاور باورنکردنی 780 نیوتن‌متر متولد شود. محصول نهایی به‌صورت الکترونیکی به نهایت سرعت 330 کیلومتر‌برساعت محدود بود؛ چراکه براساس ادعای برابوس، فناوری لاستیک‌ها در آن زمان تحمل سرعت‌های سریع‌تر را نداشت.
نسل بعدی کلاس E کد W211 هم موردتوجه برابوس قرار گرفت. این محصول نیز زمان عرضه در سال 2005، لقب سریع‌ترین سدان جهان را با نهایت سرعت 350 کیلومتربرساعت در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. برابوس W211 پیشرانه‌ی 6.3 لیتری تویین‌توربوشارژ 12 سیلندر داشت که AMG عرضه می‌کرد؛ اما مهندسان برابوس آن را به قدرت 730 اسب‌بخار و گشتاور 1320 نیو‌تن‌متر رساندند. این‌بار به‌دلیل محدودیت در فناوری ساخت جعبه‌دنده، نهایت گشتاور پیشرانه به 1100 نیوتن‌متر محدود شد. نسخه‌های راکت
در دهه‌ی اخیر، محصولات برابوس با پیشرانه‌ی تقویت‌شده‌ی 6.3 لیتری AMG شناخته می‌شوند که اصطلاحا در قدرتمندترین نمونه، سری 900 یا راکت (موشک) نام دارند. البته، دیگر پیشرانه‌های مرسدس بنز، ازجمله نسخه‌های 4.7 لیتری و 5.3 لیتری هم در سبد برابوس دیده می‌شوند؛ اما در حد‌واندازه‌ی مدل‌های راکت نیستند.
اولین خودروِ برابوس از سری راکت، سال 2006 معرفی شد و اتفاقا مدنظر پلیس آلمان قرار گرفت. این محصول با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.3 لیتری توربوشارژ AMG روی بدنه‌ی مرسدس بنز CLSکد W219 قدرت 720 اسب‌بخار و گشتاور محدودشده به 1100 نیوتن‌متر داشت تا در زمان 3.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت برسد. برابوس راکت 2006 در 10 ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت و پس از 29.5 ثانیه به سرعت 300 کیلومتربرساعت می‌رسید و می‌توانست نهایت سرعت 350 کیلومتربرساعت داشته باشد. این نسخه از مرسدس بنز CLS در همان سال توانست به رکورد 365.7 کیلومتربرساعت برسد و رسما سریع‌ترین سدان جاده‌ای جهان باشد.
راکت 800 دومین محصول خبرساز برابوس بود. این‌بار پیشرانه‌ی 6.3 لیتری AMG به قدرت 800 اسب‌بخار رسید و روی سدان مرسدس بنز CLS کد C218 مدل 2011 نصب شد. آمار و رکوردگیری‌های این خودرو تفاوت چندانی با CLS راکت قبلی نداشت؛ اما تفاوت‌های بیشتری درمقایسه‌با مدل استاندارد AMG داشت. به‌عنوان مثال، ترمزهای 12 پیستون برای چرخ‌های جلو و 6 پیستون برای عقب جایگزین ترمزهای اصلی شدند. رینگ‌های 19 اینچ یکپارچه طرح F ساخت برابوس هم با لاستیک‌های یوکوهاما به پهنای 255 میلی‌متر در جلو و 285 میلی‌متر در عقب همراه شدند تا این نسخه از CLS ظاهری متناسب با شرایط فنی داشته باشد. مدل شوتینگ بریک از همین خودرو تا مدت‌ها پس از عرضه، سریع‌ترین محصول با بدنه‌ی استیشن واگن در جهان شناخته می‌شد.
برابوس راکت 900 دیزرت گولد شاهکار دیگری از مهندسی تیونینگ بود که سال 2015 معرفی شد. این محصول صرفا با رنگ زرد صحرایی (Desert Gold) به‌شهرت نرسید؛ بلکه توانایی فنی نزدیک به اَبَرخودروها وجه تمایز آن با دیگر سدان‌های جهان بود. راکت 900 طلایی براساس مرسدس کلاس S سری AMG S65 تولید شد تا قدرت نزدیک به 900 اسب‌بخار و گشتاور 1,500 نیوتن‌متر داشته باشد. هرچند نسخه‌ی نهایی به‌دلیل محدودیت‌های جعبه‌دنده‌ی 8 سرعته‌ی AMG گشتاورش به 1,200 نیوتن‌متر محدود بود، در 9 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتربرساعت می‌رسید تا سریع‌ترین خودروِ لوکس و پهن‌پیکر دنیا باشد.
از دیگر رکوردهای جالب راکت 900، سرعت‌گیری صفر تا 340 کیلومتربرساعت در مسافت 3 کیلومتر بود که برای خودرویی تک‌دیفرانسیل و محورعقب با وزن خالص 2,300 کیلوگرم، جالب و به پورشه 911 توربو با وزن 1,400 کیلوگرم نزدیک بود. دپارتمان خودروهای کلاسیک برابوس
فراتر از تقویت و شخصی‌‌سازی مدل‌های مدرن، برابوس سابقه‌ای طولانی در بازسازی (Restoration) خودروهای کلاسیک مرسدس بنز دارد. درواقع، برابوس می‌تواند هرکدام از مدل‌های قدیمی برند اصلی را از نو بسازد و برای انجام این فرایند، صرفا به شاسی برای حفظ روح اصلی خودرو وابسته است.
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">

تمامی قطعات فلزی و فنی پیشرانه، ادوات تزیینی داخل کابین، شامل پوشش پارچه‌ای صندلی، دکمه‌ها، تجهیزات الکترونیک قدیمی و بسیاری دیگر، می‌توانند با کمک متخصصان برابوس مشابه نمونه‌ی اصلی تولید و جایگزین قطعات قدیمی شوند. این سطح از بازسازی خودروِ کلاسیک را مدیران برابوس اصطلاحا 6 ستاره می‌نامند تا نشانه‌ی تفاوت این مدل‌ها از نمونه‌های دست‌نخورده و قدیمی باشد. بسیاری از محصولات برابوس کلاسیک به‌صورت صفر کیلومتر تحویل مشتری می‌شوند و ضمانت‌نامه دارند و خریدار می‌توان از آن‌ها برای رانندگی روزانه استفاده کند.
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">
Mercedes Benz classic 300 SL</h4>">

بازسازی خودروهای کلاسیک به‌وسیله‌ی مهندسان برابوس ارزان نخواهد بود. به‌عنوان مثال، مرسدس بنز 300 SL گالوینگ مدل 1956 نسخه‌ی برابوس، بیش از 2 میلیون دلار قیمت دارد. نمونه‌ی رودستر همین خودرو با استاندارد 6 ستاره‌ی برابوس با قیمت 2.5 میلیون دلار فروخته می‌شود. مشهورترین محصولات برابوس
در چهار دهه فعالیت برابوس، محصولاتی شاخص دیده می‌شوند که ازنظر فنی و ظاهری جذابیت دارند. درادامه‌، تعدادی از این مدل‌ها را به‌اختصار معرفی می‌کنیم. برابوس کلاس E کد W124 مدل 1986
این خودرو به‌دلایل مختلف مهم است. از یک سو، پیشرانه‌های متنوعی مثل نمونه‌ی 6.4 لیتری 8 سیلندر با قدرت 360 اسب‌بخار دارد که رسیدن به سرعت 100 کیلومتربرساعت در 5 ثانیه را ممکن می‌کند و از سویی دیگر، برابوس با بهینه‌سازی بدنه‌ی کلاس E توانست آیرودینامیک‌ترین خودروِ سدان تاریخ تا آن زمان را معرفی کند و به کتاب رکوردهای گینس، وارد شود. ضریب دِرَگ این خودرو 0.26 بود. برابوس کلاس S کد S600L مدل 1996
این محصول علاوه‌بر قدرت و سرعت بیشتر درمقایسه‌با نمونه‌ی اصلی، بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد تا سرنشینان ردیف دوم، فضای بیشتری دراختیار داشته باشند. به‌لطف پیشرانه‌ی 7.3 لیتری با قدرت 582 اسب‌بخار و گشتاور 772 نیوتن‌متر، برابوس S600L تنها خودروِ لوکس دنیا در زمان خود بود که می‌توانست سرعت 305 کیلومتربرساعت داشته باشد. امروزه، این محصول ارزش کلکسونی بسیاری دارد و بیش از 400,000 دلار قیمت‌گذاری شده است. بوگاتی برابوس 1993
پیش از آنکه شرکت تیونینگ منصوری متولد شود و بوگاتی ویرون را بهینه‌سازی کند، برابوس وارد همکاری با اَبَرخودروساز فرانسوی شد و EB110 را ارتقا داد. بوگاتی فقط 139 دستگاه EB110 ساخت که 31 نمونه از آن‌ها نسخه‌ی سوپراسپرت (SS) بودند. مهندسان برابوس پیشرانه و فضای داخلی 2 دستگاه EB110 سوپراسپرت را بهینه‌سازی کردند؛ اما عملیات آن‌ها به درخواست مجموعه‌داران کاملا محرمانه باقی ماند. تا سال 2013 و حراج یکی از این 2 مدل به قیمت 475,000 دلار در انگلستان، کسی نمی‌دانست بوگاتی EB110 SS با تیونینگ برابوس وجود دارد. برابوس اسمارت
شاید خودروهای کوچک و کم‌مصرف اسمارت جذابیت چندانی برای مجموعه‌داران نداشته باشند؛ اما برابوس برای تقویت و تغییر چهره‌ی این مدل‌های شهری دپارتمان ویژه‌ای دارد. سال 2002 و 4 سال پس از اینکه گروه دایملر (مالک مرسدس بنز) سهام خودروسازی اسمارت را بخرد، برابوس وارد عرصه‌ی تیونینگ محصولات اسمارت شد. امروزه، ارزان‌ترین مدل اسمارت با تجهیزات استاندارد کارخانه حدود 13,000 دلار قیمت دارد و در نسخه‌ی فورتو (ForTwo) آپشنال به قیمت 25,000 دلار فروخته می‌شود. این درحالی‌ است که اسمارت برابوس آلتیمیت شادو (Ultimate Shadow) به‌عنوان نمونه‌ای ویژه بیش از 70,000 دلار قیمت دارد. فراری برابوس
تاکنون محصولات متنوعی از فراری، مثل مدل‌‌های FF و F12 برلینتا و 612 اسکاگیلتی F1 ساخت 2004 را برابوس بهینه‌سازی کرده است. دراین‌میان، برابوس 612 اسکاگیلتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه از معدود نمونه‌های سفارشی فراری با 4 صندلی همراه جعبه‌دنده و تجهیزات سری F1 محسوب می‌شود. برابوس کلاس M مدل 1998
تنها 2 سال پس از ثبت رکورد برابوس E V12 به‌عنوان سریع‌ترین سدان جهان، کراس‌اور ML موردتوجه شرکت تیونینگ برابوس قرار گرفت. این محصول با پیشرانه‌ی 12 سیلندر که قبلا روی E V12 رکوردزنی کرده و به سرعت 330 کیلومتربرساعت رسیده بود، توانست M V12 را به نهایت سرعت 261 کیلومتربرساعت برساند تا نام برابوس به‌عنوان سازنده‌ی سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان وارد کتاب رکوردهای گینس شود. 6 سال بعد، این رکورد را پورشه کاین شکست. برابوس B63S-700 نسخه‌ی 6 چرخ G63 AMG
Brabus Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6</h4>">
Brabus Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6</h4>">
Brabus Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6</h4>">
Brabus Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6</h4>">

سال 2007، اَبَروانت 6 چرخ مرسدس بنز به سفارش ارتش استرالیا ساخته شد و 6 سال بعد، به‌عنوان محصولی از AMG به بازار جهانی رسید تا یکی از شاسی‌بلندهای آفرود جذاب و گران دنیا باشد. در اولین سال عرضه‌ی این مدل، برابوس G63 AMG 6X6 را ارتقا داد تا قدرت پیشرانه‌ی آن را از 536 به 690 اسب‌بخار و گشتاور را از 759 به 960 نیوتن‌متر برساند. زمان سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت محصول برابوس حدود 3.5 ثانیه کمتر از مدل استاندارد AMG بود و به زمان 4.4 ثانیه می‌رسید که برای شاسی‌بلندی سه‌دیفرانسیل با وزن 3,700 کیلوگرم برتری مهمی محسوب می‌شد. میباخ SV12 مدل 2002

Brabus maybach </h4>">
Brabus maybach </h4>">
Brabus maybach </h4>">
Brabus maybach </h4>">

سال 2002، مدل‌های اختصاصی برند میباخ با کدهای 57 و 62 تولید شدند. برابوس SV12 محصولی براساس میباخ 57 بود که از پیشرانه‌ی 6.3 لیتری تویین‌توربو و قدرت 640 اسب‌بخار و گشتاور 1026 نیوتن‌متر می‌گرفت تا رسیدن به سرعت 100 کیلومتربرساعت در زمان 4.9 ثانیه ممکن شود. نهایت سرعت این خودروِ سوپرلوکس به 315 کیلومتربرساعت می‌رسید؛ اما به‌دلیل سفارشی‌سازی هنرمندانه در فضای داخلی مشهور شد. برابوس میباخ با قیمت حدودی 700,000 دلار، علاوه‌بر استفاده‌ی زیاد از چرم طبیعی و چوب در کابین، به نمایشگرهای بزرگ LCD با کامپیوتر قدرتمند همراه موس و کیبورد اختصاصی مجهز بود. مرسدس SLR مک‌لارن V10 نسخه‌ی طلای سفید
سوپراسپرت SLR مک‌لارن حتی در اولین نسخه‌ی ساخت کارخانه هم جذابیت بسیار زیادی داشت. این محصول سال 2003 معرفی شد و مرسدس بنز در مدل‌های متنوع با تیراژ 2,157 دستگاه بنز تولید کرد. برابوس هر 2 بدنه‌ی کوپه با سقف فلزی و رودستر سقف پارچه‌ای را بهینه‌سازی کرد؛ اما در نسخه‌ای ویژه با پوشش بدنه‌ی براق و آینه‌ای موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت. هنوز مشخص نیست بدنه‌ی این خودروِ استثنایی با کروم پوشیده شده یا متناسب نام آن (White Gold) مزین به طلای سفید است. فقط یک نمونه از این SLR مک‌لارن برابوس در دنیا وجود دارد که به‌ندرت در خیابان‌های دبی و لندن دیده می‌شود. بنابر اخبار غیررسمی، نسخه‌ی طلای سفید به پیشرانه‌ای 8.4 لیتری با 4توربوشارژر مجهز است که قدرت 1,600 اسب‌بخار تولید می‌کند و بیش از 2 میلیون دلار هزینه‌ی ساختش است. برابوس راکت 900 میباخ S650L
Brabus 900 S class</h4>">
Brabus 900 S class</h4>">
Brabus 900 S class</h4>">
Brabus 900 S class</h4>">

تاکنون، برابوس نسخه‌های مختلفی از مرسدس کلاس S میباخ بهینه‌سازی کرده است. جدیدترین مدل بیش از دوبرابر نمونه‌ی اصلی قیمت دارد و تقریبا تمامی فضای داخلی آن را برابوس تهیه می‌کند. این خودرو به قوی‌ترین پیشرانه‌ی تاریخ برابوس مجهز است تا قدرت 887 اسب‌بخار و گشتاور 1500 نیوتن‌متر داشته باشد. نهایت سرعت برابوس 900 میباخ به 350 کیلومتربرساعت محدود شده است و می‌تواند در زمان 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. در دنیای امروز، شاید این آمار چندان تعجب‌آور و فراتر از انتظار نباشد؛ اما هنوز هیچ خودروِ لوکس دیگری در کلاس مرسدس بنز S نمی‌تواند سریع‌تر از محصول برابوس به سرعت 340 کیلومتربرساعت برسد. راکت 900 میباخ 24 ثانیه پس از شروع حرکت به این سرعت می‌رسد و با طی‌کردن مسافت 3 کیلومتر از نقطه‌ی شروع حرکت، رکورددار کوتاه‌ترین مسیر سرعت‌گیری صفر تا 340 کیلومتربرساعت نیز محسوب می‌شود. نمونه‌های سفارشی این خوردرو بیش از 500,000 دلار قیمت دارند. ون کلاس V بیزنس
Brabus Van</h4>">
Brabus Van</h4>">
Brabus Van</h4>">
Brabus Van</h4>">

سری خودروهای موسوم به برابوس بیزنس براساس ون‌های مرسدس بنز‌ کلاس V عرضه می‌شوند. در‌مقایسه‌با مدل اصلی، محصولات برابوس بدنه‌ای کشیده‌تر و کابین راحت‌تر دارند که البته با صندلی‌های بسیار لوکس و تجهیزات سفارشی، شبیه به هتلی متحرک عمل می‌کنند. پیشرانه‌ی دیزلی 250d مرسدس بنز در ون برابوس، سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت را در 8.8 ثانیه فراهم می‌کند که چندان متفاوت از خودروهای مشابه در این کلاس نیست؛ اما امکانات متنوع در فضای داخلی، مهم‌ترین برتری برابوس محسوب می‌شود.
نمایشگر 40 اینچ، پلی‌استیشن 4، سیستم صوتی قدرتمند 1200 وات، چند شارژر بی‌سیم، شیشه‌های مجهز به فناوری مجیک گلس (قابل تبدیل به حالت کدر یا شفاف)، صندلی‌های برقی با چرم طبیعی با دسترسی به یخچال، قهوه‌ساز و صندوق محافظت از اشیاء، مهم‌ترین امکانات این ون 315,000 دلاری هستند. قایق برابوس شادو 800
قایق لوکس و 800 اسب بخاری برابوس پیشرانه‌ی یکسانی با مرسدس G کلاس مدل G850 دارد تا به حداکثر سرعت 50 گره‌ی دریایی یا 93 کیلومتربرساعت دست یابد. برابوس با همکاری شرکت کشتی‌سازی آکسوپار قصد دارد 20 دستگاه از این قایق را با قیمت 475,000 دلار تولید کند. البته، این قیمت با انتخاب آپشن‌های بیشتر افزایش می‌یابد. ازجمله امکانات سفارشی قایق برابوس شادو 800 تلویزیون 42 اینچی اپل TV و سیستم صوتی فراگیر است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

با سایت‌های خارجی مشابه دیوار آشنا شوید

برخی از انسان‌ها می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را احساس کنند

آلفارومئو 8C تورینگ برلینتا؛ کلاسیک ایتالیایی با قیمت 25 میلیون دلار

اپل آیمک را با پردازنده‌های 6 و 8 هسته‌ای اینتل و گرافیک وگا به‌روز کرد

شکست نخوردن لزوما به‌معنای پیروزی نیست

4 میلیون دستگاه ردمی نوت 7 شیائومی تا 11 فروردین‌ماه به‌فروش می‌رسد

هواوی پی 30 در ویدیو نگاه نزدیک فاش شد

چرا رنگ هواپیماها سفید است؟

مشخصات دوربین هواوی پی 30 پرو فاش شد

کلاه ایمنی متفاوت WaveCel معرفی شد

رمزگشایی از داستان دنباله‌دار پردازنده‌های Lake اینتل

سال نو مبارک

زمان پایان کار Inbox گوگل مشخص شد

اتوماسیون شغل‌های اداری و خدماتی را نیز تهدید می‌کند

رندر فاش‌شده جدیدی از موتو Z4 موتورولا مشاهده شد

ده مسئله بزرگی که فناوری می‌تواند حل کند

صعود و سقوط اقتدار علم؛ چرا علم اعتبار خود را از دست داده است؟

ایرپاد نسل دوم اپل با پشتیبانی از فرمان Hey Siri و کیس شارژ بی‌سیم معرفی شد

مشکلات موجود بر سر راه ساخت شهرهای هوشمند

2 مسجد باشکوه مالزی که حتما باید ببینید

زوم‌اپ: Toggl؛ اپلیکیشن مدیریت زمان

بهترین نرم‌افزارهای رایگان ویرایش صدا

خرید گیفت کارت با بهترین قیمت و خاطری آسوده

اینستاگرام قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند

آیا پیشرانه هوندا برای خودرو فرمول یک ردبول مناسب است؟

بیل گیتس می‌گوید هوش مصنوعی باید تحصیل و پزشکی را بهبود بخشد

منزل مبله در شیراز با شیرازروم

شاسی بلند لوکس مرسدس بنز میباخ در آمریکا تولید خواهد شد

قیمت هواوی P30، هواوی P30 پرو و هواوی P30 لایت فاش شد

رقابت تنگاتنگی بین شرکت‌های بزرگ در بازار گوشی‌های گیمینگ وجود دارد

تیونینگ فولکس واگن بیتل با پیشرانه سوبارو

اکسپریا 4، نسل بعدی گوشی کامپکت سونی است

سرعت عملکرد تراشه A12 Bionic در آیپد جدید مشابه آیفون است

تحقیق دادستانی آمریکا از آتش‌سوزی محصولات هیوندای و کیا

آیا می‌توان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون صندوق دزدی کرد؟

مرسدس بنز GLC کوپه معرفی شد

قدرت تسلا مدل 3 از طریق ارتقای نرم‌افزاری 5 درصد افزایش می‌یابد

انویدیا قابلیت رهگیری پرتو را به کارت‌های Geforce GTX می‌آورد

آیا بیت‌ کوین گزینه‌ خوبی برای ذخیره ارزش نیست؟

چگونه از آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی در امان بمانیم

رانندگی مجری تاپ گیر با پورشه 919 هیبرید Evo

سرویس‌‌‌هایی شبیه به نتفلیکس در بازار پادکست موفق می‌شود؟

سرویس نقشه «بلد» از مرز یک میلیون نصب گذشت

قدرت حواس پنهانی انسان

متخصصان کریسپر تعلیق اصلاح ژن موروثی را خواستار شدند

اختراع ماده‌ای صداگیر که هوا و نور را به‌راحتی عبور می‌دهد

زبان انگلیسی؛ اولین قدم برای زندگی در دنیای مدرن

توصیه‌هایی برای افزایش ایمنی خودرو در سفر

مدیرعامل نودیس‌پرداز به 12 سال حبس محکوم شد

نتایج نظرسنجی جدید ایسپا درباره‌ عضوشدن در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد