سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اپل تا سال 2021 اپلیکیشن‌های آیفون، آیپد و مک را یکپارچه می‌کند اخبار

اپل تا سال 2021 اپلیکیشن‌های آیفون، آیپد و مک را یکپارچه می‌کند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اپل قصد دارد تا اپلیکیشن‌ گجت‌های مختلف خود از جمله آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک را تا سال 2021 میلادی یکپارچه کند. 

اپل قصد دارد کار را برای نرم‌افزارنویسان و افرادی که به کدنویسی اپلیکیشن‌های اپل مشغول هستند، ساده‌تر کند تا بتوانند راحت‌تر از قبل طرح‌های توسعه‌ای خود را برای بازی‌ها، اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی و برنامه‌ها و ابزارهای مختلف، دنبال کنند. برنامه‌ی جدید کوپرتینونشین‌ها، باعث می‌شود توسعه‌دهندگان انگیزه‌ی بیشتری برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های خود داشته باشند، که درنهایت منجر به افزایش درآمد اپل نیز خواهد شد.
مقاله‌های مرتبط:
اپل استارتاپی در حوزه‌ اپلیکیشن‌های صوتی خریداری کرد در رویداد ماه مارس اپل منتظر رونمایی چه محصولات و سرویس‌هایی باشیم؟
پروژه‌ی جدید کوپرتینونشین‌ها با کدنام Marzipan ، تا سال 2021 میلادی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تنها با یک بار نوشتن اپلیکیشن، بتوانند برنامه‌ی خود را در سیستم‌های مختلف آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک اجرا کنند. چنین رویکردی باعث تشویق توسعه‌دهندگان به توسعه‌ی برنامه‌های جدید خواهد شد. درنتیجه میزان استفاده از برنامه‌های مختلف نیز افزایش خواهد یافت که درنهایت به سود اپل نیز خواهد بود. هر اپلکیشن جدید، فرصت جدیدی برای درآمدزایی محسوب می‌شود. اپل با معرفی هر اپلیکیشن جدید، فرصت تازه‌ای برای گرفتن اشتراک و فروش دراختیار خواهد گذاشت. کوپرتینونشین‌ها، بخش خدمات و سرویس‌های خود را عاملی برای رشد شرکت در مقیاسی بزرگ می‌دانند. تیم کوک پیش‌تر اعلام کرده بود که اپل سال 2019 سرویس‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد . کوپرتینونشین‌ها قصد دارند به‌زودی سرویس استریم ویدئویی خود را معرفی کنند. براساس آخرین اخبار، سرویس استریم ویدئویی اپل، در رویداد 5 فروردین معرفی می‌شود . همچنین، سرویس خبری اپل 5 فروردین رونمایی می‌شود . در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان 2018 خردادماه 97، اپل اعلام کرد که اجرای اپلیکیشن‌های iOS روی macOS با UIKit ممکن می‌شود . در سال جاری میلادی، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های اپل را با استفاده از کیت نرم‌افزاری روی کامپیوترهای مک اجرا کنند. توسعه‌دهندگان هنوز هم نیاز به نسخه‌های جداگانه‌ای از اپلیکیشن برای اپل استور iOS و مک دارند. کیت جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا نیازی به دوبار کدنویسی نرم‌افزاری نداشته باشند.
اپل قصد دارد در سال 2020 میلادی کیت نرم‌افزاری خود را توسعه دهد تا اپلیکیشن‌های آیفون نیز روی اپلیکیشن‌های مک به‌همین روش کار کند. باتوجه به اینکه نمایشگرهای آیفون بسیار کوچک‌تر از نمایشگرهای کامپیوترهای مک هستند، مهندسان اپل متوجه شده‌اند که پیاده‌سازی چنین طرحی با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو است. تا سال 2021 میلادی، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌‌های آیفون، اپل، و کامپیوتر مک را در یک اپلیکیش واحد که به‌عنوان S ingle Binary شناخته می‌شود، داشته باشند. این بدان معنی است که توسعه‌ دهندگان مجبور نیستند اپلیکیشن‌های خود را به‌صورت جداگانه در فروشگاه‌های مختلف اپل استور ارائه بدهند. امکان دانلود اپلیکیشن‌های iOS به‌صورت مستقیم روی کامپیوترهای مک وجود خواهد داشت و به‌صورت موثری هر دو فروشگاه اپل، در یکدیگر ادغام می‌شوند. مقاله‌های مرتبط:
درآمد اپ استور سال 2018 میلادی، 88 درصد بیشتر از گوگل پلی استور بود رکورد درآمد اپ استور در کریسمس امسال شکسته شد
البته برخی معتقدند که برنامه‌های اپل ممکن است تغییراتی هم داشته باشند. سخنگوی اپل در کالیفرنیا نسبت به این موضوع اظهارنظری نکرده است. یکی از مزایای پروژه‌ی Marzipan، ساده‌تر کردن کار میلیون‌ها توسعه‌دهنده‌‌ای است که برای دستگاه‌های مختلف اپل نرم‌افزارنویسی می‌کنند. به‌عنوان مثال، اواخر سال جاری میلادی، با تبدیل اپلیکیشن آیپد، نتفلیکس می‌تواند راحت‌تر اپلیکیشن مک را برای تماشای ویدئو ارائه بدهد. تا سال 2021 میلادی، توییتر که کاربران کامپیوترهای مک را رها کرده است، اپلیکیشن مجزایی برای تمام مشتریان اپل منتشر می‌کند. سال گذشته‌ی میلادی و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان، اپل طرح پیشنهادی خود را معرفی کرد؛ هرچند به جزییات و نقشه‌ی دقیق راه اشاره‌ای نداشت. پیش‌تر نیز در سال 2017 میلادی اخبار مختلفی در مورد این موضوع منتشر شده بود. برنامه‌ی اپل برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ در دستگاه‌های مختلف با تغییرات سخت‌افزاری این شرکت همزمان شده است. در حال حاضر، گوشی‌های آیفون و آیپدهای اپل از پردازنده‌ی اختصاصی اپل به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که کامپیوترهای مک از تراشه‌ی اینتل استفاده می‌کنند. سال گذشته‌ی میلادی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که اپل قصد دارد تا اوایل سال 2020 میلادی کامپیوترهای مک را با تراشه‌های اختصاصی اپل به بازار عرضه کند. با وجودی که کوپرتینونشین‌ها برنامه‌های مختلفی برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های خود دارند، اما اپل اعلام کرده که قصد یکپارچه‌سازی سیستم‌عامل iOS و macOS را در یک سیستم‌عامل واحد ندارد. اپل اولین شرکتی نیست که اکوسیستم اپلیکیشن‌های خود را ساده‌سازی می‌‌کند. پیش از آنکه مایکروسافت عرضه‌ی سیستم‌عامل ویندوز را برای گوشی‌های هوشمند متوقف کند، توسعه‌ی فناوری به‌نام Universal Windows Platform را در دست گرفت که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد اپلیکیشن‌های کاربردی و مستقلی منتشر کنند که روی همه‌ی دستگاه‌ها اجرا می‌شود. به‌همین شکل گوگل نیز اپلیکیشن‌های موبایل اندرویدی خود را برای استفاده در برخی لپ‌تاپ‌هایی که سیستم‌عامل کروم OS را اجرا می‌کردند، عرضه کرد. انتظار می‌رود کنفرانس سالیانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل از تاریخ 3 تا 7 ژوئن برابر با 13 تا 17 خردادماه ، در سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا برگزار شود. در این رویداد، اپل قصد دارد ویژگی‌های نرم‌افزار جدید دستگاه‌های خود، از جمله حالت تاریک برای مشاهده‌‌ی راحت‌تر در شب و ابزارهای کاربردی دیگری را برای آیپد به‌نمایش بگذارد. همچنین کوپرتینونشین‌ها، به‌صورت داخلی نسخه‌ی جدید مک‌بوک‌پرو بالارده‌ی خود را پیش‌نمایش کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/66133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است