سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مصاحبه با جسیکا آلبا درباره دلایل موفقیتش در کسب‌وکار اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - جسیکا آلبا به‌کمک شرکای تجاری‌اش، شرکتی به‌نام Honest Company راه‌اندازی کرده و قصد دارد محصولات آن را در سال جدید به اروپا نیز عرضه کند.

جسیکا آلبا، هنرپیشه‌ی معروف هالیوود، شرکت Honest Company را در سال 2012 به‌همراه سه بنیان‌گذار دیگر راه‌اندازی کرد. این شرکت درزمینه‌ی تولید لوازم‌خانگی و کودک فعالیتو برای تهیه‌ی آن‌ها از مواداولیه‌ی مطمئن و سالم استفاده می‌کند. Honest بیش از 100 محصول مختلف دارد که در 17،000 فروشگاه خرده‌فروشی در شمال آمریکا فروخته می‌شود و قصد دارد در سال جاری محصولاتش را به بازار اروپا نیز وارد کند. آلبا و تیمش تابه‌حال 503،000،000 دلار بودجه ازطریق سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌اند. این شرکت در یکی از دوره‌های سرمایه‌گذاری‌اش در سال گذشته، 200،000،000 دلار سرمایه جذب کرد و ارزشش به حدود 1،000،000،000 دلار رسید. Honest تاکنون بیش از 14،700،000 پوشک بچه و بیش از 2،000،000 محصول خانگی به خانواده‌های نیازمند اهدا کرده و بیش از 15،000 ساعت کار داوطلبانه را در برنامه‌های خیریه‌‌اش انجام داده است. درادامه‌ی این مطلب زومیت ، مصاحبه‌ی آلبا درباره‌ی سبک زندگی و مشکلاتش در تجارت را می‌خوانیم.
روز خود را چگونه آغاز می‌کنی؟ هرروز با روز دیگر متفاوت است و به این بستگی دارد که چه برنامه‌ای داشته باشم. معمولا قبل از هر کاری خانواده‌ام را می‌بوسم و بچه‌ها را آماده می‌کنم. برای آن‌ها صبحانه درست می‌کنم و موهایشان را شانه می‌زنم و مطمئن می‌شوم برای مدرسه کم‌وکسری نداشته باشند. بعد از اینکه کارهای خانواده را انجام دادم، به باشگاه یا سر کار می‌روم. روز خود را چگونه به‌پایان می‌رسانی؟ روزم را درکنار خانواده به‌پایان می‌رسانم. معمولا بچه‌ها را بغل می‌کنم و برایشان کتاب یا آواز می‌خوانم و درباره‌ی کارهای روزمره‌شان صحبت می‌کنیم. کدام کتاب بیشتر از بقیه ذهنت را تغییر داده و چرا؟ وقتی کتاب «کفش باز» نوشته‌ی فیل نایت، بنیان‌گذار برند نایک را خواندم، ذهنیتم درباره‌ی بازه‌ی زمانی تغییرات مدل کسب‌وکار تغییر کرد. مهم نیست کسب‌وکار چه اندازه موفق باشد، مهم این است که منظم ارزیابی شود تا موفقیت خود را حفظ کند. حتی موفق‌ترین کسب‌وکارها نیز شکننده و آسیب‌پذیر هستند. نباید فقط به محصولی اکتفا کرد که مردم دوست دارند، زنجیره‌ی تأمین و عملیات باید به‌خوبی کار کند تا کسب‌وکار به رشدش ادامه دهد. زمانی‌که Honest را راه‌اندازی کردم، تصور می‌کردم فقط برخی مشکلات کوچک مواجه می‌شوم؛ اما بعد از خواندن این کتاب، متوجه شدم فیل نایت نیز همین مسائل را تجربه کرده است. چه کتابی را بیشتر از بقیه به دیگران پیشنهاد می‌دهی و چرا؟ کتاب «رهبری به سبک النور روزولت» نوشته‌ی رابین گربر را برای خواندن پیشنهاد می‌کنم. النور، همسر فرانکلین روزولت و زنی بسیار قدرتمند بود. عزت‌نفس و استقامت او دربرابر مشکلات تحمل‌ناپذیر زندگی واقعا الهام‌بخش است. او به‌قدری به عدالت اجتماعی و هدف خود پایبند بود که دربرابر تمام مشکلات مقاومت می‌کرد. دیدن تأثیر مثبت او به من امید داد که می‌توانم موفق شوم.
چگونه تمرکز خود را حفظ می‌کنی؟ زمانی‌که درکنار خانواده هستم، اولویت اولم آن‌ها هستند و به کار فکر نمی‌کنم و برعکس، وقتی مشغول کارم، تمام حواسم را روی کار می‌گذارم. همچنین، به مغزم استراحت‌های کوتاه‌مدت می‌دهم. به‌عنوان مثال، اگر پشت‌سرهم جلسه داشته باشم، بین آن‌ها کمی قدم می‌زنم تا ذهنم بازشود. زمانی‌که بچه بودی، دوست داشتی در بزرگ‌سالی چه‌کاره شوی؟ همیشه دلم می‌خواست هنرپیشه شوم. شورواشتیاق تجارت بعدها و وقتی می‌خواستم Honest را بنیان‌گذاری کنم، در من ایجاد شد. از بدترین رئیس خود چه چیزی یاد گرفتی؟ اینکه مهربانی بسیار مهم است و روی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و انسان‌ها را رشد می‌دهد. وقتی شخصی احساس می‌کند نادیده گرفته شده، محال است انگیزه داشته باشد. کارکردن با کسانی که با کارمندانشان مهربان نبودند، به من یاد داد شنیدن دیگران فارغ از رتبه و مقامشان چقدر مهم است. هنگامی‌که وارد دنیای کسب‌وکار شدی، از چه شخصی الهام می‌گرفتی؟ جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌های معروفی مانند تایتانیک، یکی از اولین مربیان من بود. او به من اهمیت پرکردن فضاهای خالی و پیداکردن بهترین راه‌حل را یاد داد. اینکه برای حل مشکلات نباید به این فکر کنم چقدر باتجربه هستم یا توانایی‌های زیادی دارم. او به من انگیزه داد دنبال کارهای دلخواهم بروم. زمانی‌که تصمیم گرفتم Honest را بنیان‌گذاری کنم، هیچ تجربه‌ای از دنیای تجارت نداشتم؛ اما نیاز بازار را می‌دیدم و شورواشتیاق زیادی برای برطرف کردن آن داشتم؛ به‌همین‌دلیل، نصیحت جیمز را جدی گرفتم و شرکت خودم را راه‌اندازی کردم.
کدام سفر تو را متحول کرده است؟ در نوجوانی مدتی در استرالیا زندگی می‌کردم و دید جدیدی به دنیا پیدا کردم. مفهوم شهروند جهانی را تازه درک کرده بودم و شبکه‌ها یا اخبار خارجی را نگاه می‌کردم. آن زمان بود که متوجه شدم دنیا بسیار وسیع است و به چیزهایی محدود نمی‌شود که هرروز می‌بینیم. چه چیزی به تو انگیزه می‌دهد؟ مشتریان به من انگیزه می‌دهند. هربار نامه‌ای دریافت می‌کنیم که Honest چگونه بر زندگی دیگران تأثیر می‌گذارد، انگیزه می‌گیرم که به کارم ادامه دهم و کمک کنم سایر مردم زندگی موفق و سالمی داشته باشند. اولین ایده‌ی کسب‌وکارت چه بود و چگونه آن را اجرا کردی؟ Honest اولین ایده‌ی تجاری من بود و اجرای آن اصلا ساده نبود. پیش‌زمینه یا مدرک تحصیلی درباره‌ی کسب‌وکار نداشتم و مجبور بودم همه‌چیز را فشرده یاد بگیرم. بی‌تجربگی در تجارت مضطربم می‌کرد و تصمیم گرفتم با افراد باتجربه‌تر شراکت کنم. پیداکردن شرکایی که به هدف من ایمان داشته باشند، بسیار زمان‌بر بود؛ اما می‌دانستم این شرکت باید بنیان‌گذاری شود و تا وقتی این کار را انجام ندادم، متوقف نشدم. از انجام چه کارهایی درس گرفته‌ای و برایت مهم یا مفید بوده است؟ بازیگری به من نکات زیادی یاد داد. از همه مهم‌تر، اینکه یاد گرفتم اگر کاری را از ته دل دوست داشته باشم، باید آن را انجام دهم و راهی برای رسیدن به موفقیت پیدا کنم.
بهترین نصیحتی که از دیگران شنیده‌ای، چه بوده است؟ اینکه با افرادی هم‌نشینی کنم که در زمینه‌های مختلفی تخصص دارند. وقتی استارتاپ بودیم، هر کاری انجام می‌دادیم و واقعا بی‌نظم بودیم؛ اما زمانی‌که کسب‌وکار رشد کرد، باید از افراد متخصص در انجام کارهای مهم کمک می‌گرفتیم. همه‌ی انسان‌ها در انجام همه‌ی کارها مهارت ندارند و بسیار مهم است که این واقعیت را بپذیریم. بدترین نصیحتی که از دیگران شنیده‌ای، چه بوده است؟ اینکه اگر شخصی پیش‌ازاین کاری انجام داده باشد، می‌داند کارش را چگونه باید پیش ببرد. اگر کاری را به فردی متخصص سپرده‌اید؛ اما احساس می‌کنید یک جای کار می‌لنگد، به خودتان و حس ششمتان اطمینان کنید. حتی اگر آن شخص فردی موفق در تجارت باشد، به این معنا نیست که همیشه درست عمل می‌کند. تجارت با سرعت زیادی تغییر می‌کند و موفقیت پیشین شخص، موفقیتش در آینده را تضمین نمی‌کند. چه نکته‌ای برای افزایش بهره‌وری تضمین می‌کنی؟ نوشیدن زیاد آب و داشتن خواب کافی. وقتی بدن هیدارته و به‌اندازه‌ی کافی استراحت کرده باشد، بهره‌وری نیز افزایش پیدا می‌کند. از ابزار یا اپلیکیشن خاصی برای به‌روزرسانی اطلاعاتت استفاده می‌کنی؟ ابزار یا اپلیکیشن خاصی نیست. من هم مانند هر شخصی از اپلیکیشن‌های اخبار، موسیقی، مدیتیشن و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنم.
تعادل بین زندگی شخصی و کار چقدر برایت اهمیت دارد؟ این، یعنی وقتی مشغول کارم، باید تمام و کمال در محیط کار حضور داشته باشم؛ اما وقتی از شرکت خارج می‌شوم، باید بر سایر کارها تمرکز کنم. مهم نیست با دوستانم وقت می‌گذرانم یا با خانواده هستم یا کار دیگری انجام می‌دهم، مهم این است باید تمام تمرکزم را روی آن کار بگذارم. مراقبت از خود و استراحت و وقفه‌ی ذهنی بسیار مهم است و اگر در اولویت قرار نگیرد، باعث از‌بین‌رفتن شخص می‌شود. چگونه بین کار و زندگی تعادل ایجاد می‌کنی؟ مدیریت زمان بسیار مهم است و باید حواستان به زمان باشد. نباید به همه‌چیز پاسخ مثبت داد. از کدام استراتژی برای افزایش نوآوری و خلاقیت استفاده می‌کنی؟ سؤال می‌‌کنم. با دوستانی که زمینه‌ی کاری متفاوت دارند، صحبت می‌کنم و می‌بینم آن‌ها چگونه مسائل را مدیریت می‌کنند. تنوع در اندیشه بسیار مهم و الهام‌گرفتن از کارهایی خارج از صنعت و تجارت بسیار مفید است. هم‌اکنون، مشغول یادگیری چه موضوعی هستی و چرا؟ همیشه در‌حال‌یادگیری هستم. Honest همواره به من درس‌های جدید می‌دهد؛ مخصوصا وقتی نوبت به ارزیابی و مقیاس‌پذیری کسب‌وکار می‌رسد. رشد کسب‌وکار مشکلاتی به‌همراه دارد؛ اما یاد گرفته‌ام مشکلات انسان را تعریف نمی‌کنند؛ بلکه هر کدامشان فرصتی برای رشد و یادگیری مهیا می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/65979/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید