بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

10 ترفند طلایی که به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد استارت آپ

10 ترفند طلایی که به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - هر کسب‌و‌کار تازه‌ای که راه می‌افتد، با دنیایی از امید همراه است؛ امید برای موفقیت و روی روال افتادن کارها؛ اما چطور است که بعضی کسب و کارها موفق و بعضی‌ها از دور خارج می‌شوند؟

واقعیت این است که روش‌هایی وجود دارد که به بهبود مشاغل کمک می‌کند. عده‌ای از این روش‌ها باخبر هستند و آن‌ها را به کار می‌گیرند و عده‌ای هم زیاد جدی‌شان نمی‌گیرند. دسته اول معمولا موفق‌تر از دسته دوم عمل می‌کنند. برای اینکه شما هم در دسته اول قرار بگیرید، این مقاله کمک‌تان خواهد کرد. 1 -مطلع باشید
اگر میانه خوبی با اخبار ندارید و فکر می‌کنید بی‌خبری، خوش‌خبری است؛ بهتر است این رویکرد را عوض کنید. سعی کنید تمام اطلاعات و اخبار مربوط‌به حیطه کاری‌تان را مطالعه کنید و در جریان تغییرات قرار بگیرید. کسانی که با جریان اطلاعات حرکت می‌کنند، افراد موفقی هستند که نمی‌گذارند بی‌خبری آن‌ها را از رشد در کسب و کارشان بازدارد. 2 -مهارت یاد بگیرید
چه با شرکت در کلاس‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌ها و چه با خواندن بهترین کتاب های بازاریابی، فروش و تبلیغات مهارت‌های مربوط‌به کسب‌وکارتان را افزایش دهید. دنیای امروز دنیای تغییرات سریع است و اگر بخواهید به روشی که تا امروز جواب داده اکتفا کنید؛ ممکن است از روش‌های فردا و روزهای بعد جا بمانید و کسب‌وکارتان دچار مشکل شود. بنابراین یادگیری را جدی بگیرید تا از قافله عقب نمانید. 3 -خوش قول بمانید
خیلی‌ها فکر می‌کنند گول زدن مشتری و دست به سر کردن او هنری است که باعث موفقیت‌شان خواهد شد؛ غافل از اینکه شاید این دست به سر کردن به‌طور موقت مشکل را برطرف کند؛ اما در طولانی مدت باعث عدم وفاداری مشتری و از دست دادن او خواهد شد. سعی کنید مشتری‌مداری را در راس کدهای کاری خود قرار دهید و اگر حرفی می‌زنید، سر آن بمانید. خوش‌قولی یکی از مهم‌ترین اصول خوش‌حسابی و داشتن یک کسب‌و‌کار موفق است. 4 -اهمیت برنامه‌ریزی و نظم
اگر نتوانید به ذهن‌تان نظم بدهید و برنامه منظمی برای رسیدگی به کارها بچینید، خیلی زود از مسئولیت‌ها عقب می‌مانید و به‌دنبال آن مشتریان‌تان را از دست می‌دهید. چیدن برنامه زمانی درست و واقع‌بینانه و مشخص کردن مرحله به مرحله مسئولیت‌ها می‌تواند اقدام بسیار مهمی در رسیدن به اهداف شغلی شما بردارد. 5 -استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی
تقریبا هر کسب‌و‌کار موفقی که این روزها هنوز در بازار فعالیت دارد؛ استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی را بلد است. این کسب و کارها می‌دانند تبلیغات چطور در ارائه تصویر برندشان موفق عمل می‌کند و تا چه اندازه اهمیت دارد. کسب‌وکارهای موفق برای کسب درآمد ازطریق اینستاگرام روش‌هایی که در اینجا وجود دارد را دنبال می‌کنند ، اهمیت عکاسی خوب، نوشتن کپشن‌هایی با اطلاعات دقیق و درست و پاسخگویی منظم را می‌دانند و همین موارد هم باعث می‌شود بتوانند روزبه‌روز موفق‌تر از قبل عمل کنند؛ این موارد تنها به اینستا محدود نمی‌شود و شامل هر شبکه اجتماعی دیگری هم خواهد شد. 6 -یاد بدهید
کافی است سری به شرکت‌های موفق بزنید و رفتارهای نیروی انسانی را با هم مطالعه کنید تا متوجه شوید در این شرکت‌ها تمام نیروی انسانی مرتب در حال رد و بدل کردن اطلاعات تازه و مهارت‌های جدیدی هستند که یاد گرفته‌اند. نیروی انسانی در این شرکت‌ها به خوبی با هم ارتباط دارند و می‌دانند رشد مجموعه باعث رشد فردی آن‌ها هم خواهد شد. نکته مهم این است که شما باید این اطمینان را به آن‌ها بدهید تا گمان نکنند با یاد دادن چیزی که بلد هستند، ممکن است شخص دیگری جایشان را بگیرد. 7 -اهمیت به نیروی انسانی
مطالعه کتاب‌های مرتبط به حیطه کاری شما از جمله خواندن کتاب راه انداختن یک کسب‌و‌کار جدید برای کسانی که به‌دنبال راه انداختن استارتاپ هستند، تنها بخشی از مسیر موفقیت است. بخش دیگر به مطالعه مدیریت منابع انسانی و سایر رفتارهای مدیریتی بستگی دارد. انتخاب و گزینش نیروی کار مهم است؛ اما نه به اندازه نگهداشت آن و برای نگهداشت نیروی انسانی باید بتوانید امنیت و احترام آن‌‎ها را فراهم کنید. به خاطر داشته باشید نیروی انسانی مهم‌ترین بخش کسب‌و‌کار شما هستند که به‌طور مستقیم روی نتایج حرفه‌ای شما تأثیرگذار خواهند بود. 8 -روی مزیت رقابتی کار کنید
برای کارتان مزیت رقابتی مشخص کنید؛ یعنی با خودتان بگویید که با وجود رقبای دیگر در همین حرفه، قرار است چه خدمات و امکاناتی را ارائه دهید تا جایگاه شما از سایرین را متفاوت کند؟ جواب این سؤال یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار شماست. اگر بتوانید مزیت رقابتی درستی تعریف کنید، بخش بزرگی از راه را رفته‌‎اید. مزیت رقابتی باید تازگی داشته باشد و تضمین شده باشد. 9 -مسئولیت اجتماعی دارید؟
در هر کشور پیشرفته‌ای شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی خاص خودشان را تعریف می‌کنند و از این طریق نه‌تنها دین خود را به جامعه ادا می‌کنند؛ بلکه برای خود وجهه اجتماعی هم می‌سازند. بهتر است شما هم برای کسب و کارتان یک مسئولیت اجتماعی تعریف کنید؛ مثلا اگر کسب و کارتان در رابطه با مواد غذایی است، می‌توانید مبارزه با گرسنگی را به بخشی از اهدافتان تبدیل کنید. با این کار هم قدم مثبتی در جهت کمک به مردم برمی‌دارید و هم تصویری از شرکتتان ارائه می‌کنید که ورای اهداف مادی تعیین شده است. همین بهبود وجهه درنهایت منجر به بهبود کار شما هم خواهد شد. 10 -محیط را شاد کنید
شاید برایتان جالب باشد بدانید مواردی مثل نور، صدا و موسیقی می‌تواند روی وضعیت روحی کارمندان و در نتیجه وضعیت کاری‌شان تاثیر بگذارد. برای بهبود وضعیت روحی افراد به وضعیت تهویه هوای محیط کار، ترکیب نور زرد و سفید، ارگونومیک بودن میزها و صندلی‌ها، استفاده از رنگ‌ها شاد و حفظ آرامش محیط کار دقت کنید. علاوه‌بر این موارد فیزیکی، برگزاری جشن‌های کوچک دوستانه و ایجاد محیطی شاد برای نیروی انسانی هم وفاداری این نیرو نسبت به شرکت شما را بالا خواهد برد و هم باعث بالا رفتن راندمان کار خواهد شد. به خاطر داشته باشید شما برای جذب و آموزش نیروی انسانی هزینه می‌کنید و اگر نتوانید او را نسبت به محیط کارش علاقمند کنید، در حقیقت در حال از دست دادن سرمایه‌ای هستید که از اول برای شرکت‌تان هزینه کرده بودید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آینده‌ از آن استارتاپ‌های اروپایی است

یک زن 26 ساله مغز متفکر ارز دیجیتال فیسبوک

سرویس آنلاین ایرانی عکس‌های حساب کاربری اینستاگرام را چاپ می‌کند

سامانه آنلاین انتخاب ملک فرایند ارتباط مشتری با مشاوران املاک را تسهیل می‌کند

پلتفرم ایرانی پیشنهاد لباس مبتنی بر تحلیل داده رونمایی شد

ساخت آنلاین و اتوماتیک ویدئوهای تبلیغاتی و موشن‌گرافیک

سفارش آنلاین خدمات شست‌وشو و تعمیرات خودرو در محل

عرضه آخرین فناوری‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در حوزه خدمات مکان‌محور

واقعیت مجازی؛ تحول بزرگ بعدی در حوزه سلامت روان

استارتاپ گرایند 22 اصفهان 5 اسفند برگزار می‌شود

چگونه جشنواره وب و موبایل را آنلاین ببینیم

10 ترفند طلایی که به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد

یونیسف به استارتاپ‌های ایرانی تسهیلات می‌دهد

معرفی استارتاپ Sweat؛ از بی‌خانمانی تا راه‌اندازی امپراتوری تناسب‌اندام

معرفی استارتاپ: Gladius؛ اجاره پهنای باند برای مقابله با هکرها

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

فروش ویژه‌ی پیام رسان‌ سازمانی دارکوب

شهرام شاهکار، مدیرعامل سابق اسنپ به کافه بازار پیوست

گاراژ Garaj؛ سامانه هوشمند درخواست خدمات و تعمیرات خودرو

خرید خانه در تهران و شهرستان ها با املاک دلتا

داستان برند: تخفیفان، تخفیفی که به گروه بودن ما گره خورده

آیا دستیارهای صوتی مجازی به اندازه کافی هوشمند شده‌اند

زوم‌کست: 5 بازی رومیزی دو نفره که می‌توانید با ارزان ترین قیمت بازی کنید

هوش مصنوعی توانایی پیش‌بینی مناطق اعیان‌نشین در شهرها را دارد

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟