تویوتا سوپرا 2020 نسخه TRD معرفی شد اخبار بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - بخش ریسینگ و تیونینگ رسمی تویوتا موسوم به TRD، اولین کیت بدنهی مفهومیِ رسمی از نسل جدید سوپرا را بهنمایش گذاشت. نسل پنجم پرچمدار اسپرت تویوتا پس از سالها انتظار، در نمایشگاه خودروِ دیترویت 2019 رونمایی شد. سوپرا مدل 2020 با کد A90 براساس مدل مفهومی FT-1 طراحی و با همکاری نزدیک و مستقیم بیامو تولید شده است. بسیاری از علاقهمندان با رونمایی نسل جدید سوپرا، استفاده از قطعات بیامو در بخشهای مختلف قوای فنی و کابین را نقد کردند. درواقع برخلاف چهار نسل گذشته، در مدل 2020 تویوتا سوپرا از پیشرانهی ساخت بیامو استفاده شده است و خبری از فصل جدید افسانهی JZ نیست. بااینحال، طرفداران خودروهای ژاپنی همیشه یک نکته را درنظر دارند: همکاری نزدیک خودروسازان و شرکتهای تیونینگ در ژاپن بیهدف نیست. درست مانند نسل چهارم، در مدل 2020 سوپرا هم قطعات افترمارکت و پروژههای تیونینگ فنی و ظاهری نقش مهمی در فروش و محبوبیت این کوپهی اسپرت ایفا خواهند کرد. مقالهی مرتبط: اولین نسخه تیونینگ تویوتا سوپرا 2020 معرفی شد سه هفته از رونمایی سوپرا 2020 گذشت و اولین دستگاه تولیدی با قیمت 2،100،000 دلار حراج شد و حالا بخش تیونینگ رسمی تویوتا با نام TRD در اولین نمایشگاه تیونینگ ژاپن سال 2019، محصولی ویژه رونمایی میکند. بستهی آیرودینامیک TRD برای نسل جدید تویوتا سوپرا با نام کامل GR Supra Performance Line Concept TRD اولین نمونهی رسمی تیونینگ ظاهری این خودرو محسوب میشود. البته، کیت بدنهی TRD مدلی مفهومی است و براساس اطلاعات موجود در وبسایت بخش تیونینگ تویوتا، این بسته هنوز تکمیل نشده است. GR Supra Performance Line Concept TRD</h4>"> GR Supra Performance Line Concept TRD</h4>"> GR Supra Performance Line Concept TRD</h4>"> GR Supra Performance Line Concept TRD</h4>"> تیم مهندسی TRD در اولین مرحله، فقط به تغییرات ظاهری بدنه و بهبود آیرودینامیک بسنده کرده است. تمام قطعات جدید در اسپویلر جلو، بالچههای جلو، رکاب، پنل برجسته درها، بالچهی عقب و اسپویلر عقب از جنس فیبرکربن هستند. درکنار جراحی فیبرکربن TRD، رینگهای آلومینیومی و سبکوزن سفارشی 19 اینچ سیاهرنگ هم در لاستیکهای بزرگ میشلن جا خوش کردهاند. همانطورکه پیشتر ذکر شد، متخصصهای TRD فقط به بخش آیرودینامیک تویوتا سوپرا 2020 پرداختهاند و قوای فنی و پیشرانههای 6 سیلندر خطی 3 لیتری و 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بیامو با قدرتهای 335 و 258 اسببخار دستنخورده باقی مانده است. گفتنی است نمونهی 194 اسببخار 4 سیلندر این پیشرانه هم برای خودرو مذکور درنظر گرفته شده است. درحالحاضر، فروش نسل جدید تویوتا سوپرا با پیشرانهی 4 سیلندر فقط در ژاپن تأیید شده است. تیم مهندسی TRD با رونمایی کیت بدنهی آیرودینامیک، پیشنمایشی از انواع بستههای ساده و پیچیدهی آینده ارائه میدهد. بسیاری از تیونرهای معتبر ژاپنی درکنار برندهای اروپایی و آمریکایی منتظر عرضهی این مدل و تولید بستههای مخصوص بهخود هستند. برخی شرکتهای تیونینگ، مانند پرایر دایزاین (Prior Design)، با رونمایی رندرهای جذاب به پیشواز جدیدترین خودروِ اسپرت ژاپن رفتهاند. بدون شک، بخش زیادی از نمایشگاه SEMA 2019 دراختیار پروژههای تیونینگ متنوع از تویوتا سوپرا 2020 خواهد بود. ویدئویی که در پایان مطلب مشاهده میکنید، نگاهی کوتاه به غرفهی تویوتا در نمایشگاه تیونینگ اوساکا (Osaka Auto Messe) است. در این نمایشگاه، انواع مدلهای سوپرا درکنار محصولات دیگر TRD بهنمایش گذاشته شده بود. چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱:۴۶ ۱۰۴ بازديد سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/65825/