بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

هن تنگ X7 / ایکس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید اخبار

هن تنگ X7 / ایکس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

با کاهش ارزش پول ملی ایران، باید شاسی‌بلند چینی با قیمت کمتر از 150،000،000 تومان را فراموش کرد. حالا، جک S5 هم بیشتر از 220،000،000 تومان قیمت دارد و معدود نمونه‌های صفرکیلومتر چری تیگو 7، حدود 270،000،000 تومان معامله می‌شوند. با این وضعیت، طبیعی است خودروهای چینی، مثل هن‌تنگ X7، با بدنه‌ی بزرگ‌تر و پیشرانه‌ی قوی‌‌تر و امکانات بیشتر، قیمتشان گران‌تر باشد. شرکت هن‌تنگ اتو سال 2013 تأسیس شد. این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه تک‌‌نیو (Tech-New Group) فعالیت می‌کند. شایان ذکر است گروه تک‌نیو مالک خودروسازی زوتی و دورسن (Dorcen) نیز محسوب می‌شود. هن‌تنگ از همان ابتدا، هزاران متخصص در رشته‌های مختلف استخدام کرد. بنا‌بر اظهارات رسمی بنیان‌گذاران این شرکت، مقدار اصلی سرمایه‌گذاری در دپارتمان‌های تحقیق و توسعه (R&D) انجام شد تا طراحی ظاهری و تجهیزات فنی محصولات هن‌تنگ، به استانداردهای جهانی، به‌ویژه خودروهای اروپایی نزدیک باشد. پیشرانه‌های توربوشارژ ساخت هن‌تنگ در انواع 1، 1.2، 1.5، 1.8 و 2 لیتر با همکاری گروه صنعتی ماهله آلمان (Mahle GmbH) تولید می‌شوند. گفتنی است ماهله در تولید تجهیزات فنی خودرو تقریبا یک‌صد سال سابقه‌ دارد و امروزه، با 78،000 نفر کارمند در 170 نقطه‌ی جهان فعالیت می‌کند.


از سال 2016 تاکنون، مدل‌های X5 و X7، تنها محصولات هن‌تنگ بوده‌اند که همراه پیشرانه‌های مختلف، ازجمله نمونه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید تولید شدند. از سال 2018، کراس‌اور X7 با تغییر چهره (تصویر بالا) روبه‌رو شد تا در قسمت جلوپنجره و چراغ‌ها به‌روزرسانی شود. در نمایشگاه خودروِ تهران 1397، مدل 2017 هن‌تنگ X7 در غرفه‌ی عظیم‌خودرو رونمایی شد که طبیعتا متفاوت از جدیدترین مدل در بازار چین بود. در وب‌سایت شرکت واردکننده نیز، عکس‌های مدل 2017 دیده می‌شود. به‌همین‌دلیل در ادامه‌ی مطلب، از تصاویر نسخه‌ی 2018 یا X7 هیبرید استفاده نشده است.
طراحی بدنه
نسخه‌ی وارداتی هن‌تنگ X7 الهام‌گرفته از کراس‌اورهای فولکس‌واگن در ترکیب با چراغ‌های اسپرت و تهاجمی است؛ اما مدل 2018 که فعلا در ایران حضور ندارد، بسیار شبیه هیوندای توسان به‌نظر می‌رسد.
در نمای روبه‌رو، جلوپنجره‌ی مرسوم در خودروهای فولکس‌واگن با نوارهای موازی کروم و کم‌عرض، به‌وضوح در هن‌تنگ X7 دیده می‌شود. لوگوی سرخ‌رنگ شرکت سازنده نسبتا زیباتر از دیگر شرکت‌های چینی است و از حروف انگلیسی استفاده نمی‌کند. دیگر نکته‌ی مثبت در نمای جلو، استفاده از چراغ‌های مدرن با کشیدگی به‌سمت ستون A است. در این بخش، لامپ هالوژن روشنایی اصلی خواهد بود و قطعه‌ای براق با حالتی شبیه به ابرو، بالاتر از دیگر اجزا دیده می‌شود. طرح نوار LED برای روشنایی روز، الهام‌گرفته از نمونه‌های مشابه در محصولات مدرن بی‌ام‌و است و همراه‌با 2 نیم‌دایره، مدرن و فراتر از خودروهای اقتصادی ساخت چین جلوه می‌کند.
نمای صاف و تشکیل‌شده از خطوط موازی که سرتاسر جلوپنجره دیده می‌شود، برای سپر و جایگاه مِه‌شکن‌ها نیز استفاده شده است تا ساختاری هماهنگ برای هن‌تنگ X7 فراهم شود. این خودرو از نسل جدید مه‌شکن‌های LED استفاده می‌کند و برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای چینی، تأکیدی بر ادوات ارزان‌قیمت پلاستیک در سپر ندارد. زهوارهای کروم و قطعه‌ی نقره‌ای‌رنگ زیر سپر نیز، ویژگی‌های لوکس X7 را افزایش می‌دهند. این خودرو حجم‌دهی پیچیده‌ای در سپر و گِل‌گیرها ندارد؛ اما هماهنگ با چراغ‌های جلو و در راستای ستون A، خطوط جذابی دارد که شخصیت اسپرت X7 را تقویت می‌کند.
در نمای جانبی، رینگ‌های اسپرت آلومینیوم 18 اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای 235 میلی‌متر جلب‌توجه می‌کنند. نام شرکت سازنده با فونت قرمز روی کالیپرهای ترمز دیده می‌شود که البته برای خودرویی چینی عجیب به‌نظر می‌رسد. به‌لطف شیب ملایم سقف و ریل‌‍‌های باریک باربند، حس اسپرت و آیرودینامیک در هن‌تنگ X7 تقویت می‌شود. خطوط عمیق روی بدنه پرتعداد هستند. از چراغ عقب تا گِل‌گیر جلو در امتداد دستگیره‌ها، خطی عمیق وجود دارد. علاوه‌براین، روی گِل‌گیر عقب و نزدیک به رکاب‌ها خطوطی دیده می‌شوند که درمجموع، نمای جانبی X7 را تاحدودی شلوغ و ناهماهنگ نشان می‌دهند. قاب کروم برای پنجره‌ها، بال عقب، آنتن کوسه‌ای کوچک و آینه‌بغل راهنمادار، از دیگر ویژگی‌های نمای جانبی این کراس‌اور هستند. در نمای پشت هن‌تنگ X7، سبک طراحی اسپرت و تهاجمی افزایش می‌یابد. خطوط تیز و زاویه‌دار چراغ عقب همراه‌با ترکیب رنگ قرمز و سفید جذاب به‌نظر می‌رسند. حجم‌دهی بدنه روی سپر عقب و درپوش صندوق هماهنگ با دیگر کراس‌اورهای امروزی است. مشابه نمای روبه‌رو، در عقب هم ادوات کروم و نقره‌ای‌رنگ بین چراغ‌ها و بخش میانی سپر دیده می‌شود. روی سپر عقب هن‌تنگ X7 علاوه‌بر چراغ‌‌های هشدار قرمز با طرح باریک، جایگاه ویژه‌‌ای برای اگزوزها وجود دارد که البته، جزئی از ساختار اگزوز نیست؛ اما به‌لطف نمای دوگانه و متقارن، زیبایی این کراس‌اور را افزایش می‌دهد.
بزرگ‌ترین محصول هن‌تنگ با ابعادی به‌طول 4،671 میلی‌متر و عرض 1،902 میلی‌متر و ارتفاع سقف 1،697 میلی‌متر عرضه می‌شود. همچنین، فاصله‌ی محورهای این خودرو 2،810 میلی‌متر است. ازنظر اندازه‌ی بدنه، هن‌تنگ X7 با نسل سوم هیوندای سانتافه که در بازار ایران حضور دارد، چندان متفاوت نیست. طراحی داخلی
مشابه دیگر محصول شرکت سازنده با کد X5، کابین هن‌تنگ X7 هم الهام‌گرفته از خودرهای بی‌ام‌و به‌نظر می‌رسد. روی داشبورد و تودری و نزدیک دسته‌دنده، ادوات پلاستیک طرح چوب دیده می‌شوند که فراتر از محصولی ساخت چین و لوکس و چشم‌نواز هستند. روی داشبورد پلاستیک سخت سیاه‌رنگ وجود دارد که البته بی‌کیفیت نیست و به‌لطف استفاده از طرح دوخت سفیدرنگ در حاشیه‌ها، جذاب به‌نظر می‌رسد. حالت مواج در بالاترین قسمت داشبورد، مکان مناسبی برای نمایشگر فراهم کرده که درعین زیبایی، اندکی دورازدسترس راننده است. کمی پایین‌تر، زهوار طرح چوب با ضخامت مناسب به‌چشم می‌خورد. خروجی مخصوص تهویه‌ی مطبوع حالتی چهارگوش و چشم‌نواز دارد و درضمن، در فضایی تیره با مواد پلاستیک شفاف (پیانویی) حمایت می‌شود. طراحان هن‌تنگ از ادوات نقره‌ای‌رنگ هم غافل نبوده‌اند و در زهوار میانی داشبورد، تنظیم‌کننده‌های خروجی تهویه‌ی مطبوع، داخل فرمان و قاب دسته‌دنده نیز قطعات زیبای طرح فلز استفاده کرده‌اند. مجموعه کلیدهای کنترل تهویه‌ی مطبوع و سیستم سرگرمی، با فاصله‌ی ناچیز و نزدیک به‌هم فضای میانی داشبورد را دراختیار دارند. دکمه‌ها پرتعداد هستند؛ اما گیج‌کننده به‌نظر نمی‌رسند و همراه‌با کلیدهای گردان کوچک چشم‌نواز عمل می‌کنند.
طرح دسته‌دنده‌ی هن‌تنگ X7 اوج مشابه‌سازی خودروساز چینی از محصولات بی‌ام‌و را نشان می‌دهد. البته، این موضوع برای خریدار ایرانی چندان اهمیتی ندارد و احتمالا به افزایش جذابیت برای عموم منجر خواهد شد. پیرامون دسته‌دنده کلید اختصاصی برای انتخاب حالت رانندگی اسپرت (پرشتاب) وجود دارد. دکمه‌ی ترمزدستی برقی و محفظه‌ی کوچک با درپوش کشویی و فضای اختیاری جالیوانی همراه دریچه‌ی طرح چوب، نزدیک دسته‌دنده هستند.
در نمونه‌ی وارداتی، فرمان استخوانی با پوشش چرم مصنوعی وجود دارد. این قسمت کلیدهای معمول در خودروهای مدرن، ازجمله دکمه‌های کروزکنترل و مدیریت تماس تلفنی و سیستم صوتی را شامل می‌شود. پشت فرمان پنل‌های سیلندری وجود دارند که درمقایسه‌با دیگر خودروهای امروزی، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسند. البته، نباید فراموش کرد تصاویری از نسخه‌ی جدید هن‌تنگ X7 با پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان در وب‌سایت چینی وجود دارد. نمونه‌ی وارداتی از عقربه‌ها و نوشته‌های نارنجی‌رنگ در زمینه‌ی تیره استفاده می‌کند. درضمن، کامپیوتر سفر با نمایشگر تک‌رنگ بین سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور دیده می‌شود.


نمای صندلی‌های جلو و عقب چشم‌نواز است؛ خصوصا در ردیف اول، حالتی اسپرت و فراتر از خودرویی چینی به‌چشم می‌خورد. نسخه‌های سفارشی از پوشش چرم در رنگ‌های سیاه و نارنجی استفاده می‌کنند که هر دو خطوط دوخت سفیدرنگ دارند. صندلی‌های جلو به‌خوبی بدن را حمایت می‌کنند و همراه‌با لبه‌های جانبی ارائه می‌شوند تا هنگام مانورهای ناگهانی یا پیچیدن‌های سریع، بدن سرنشینان ثابت نگه‌ داشته شود. هن‌تنگ X7 به‌لطف فاصله‌ی محورهای 2،810 میلی‌متر، اتاقی ایده‌آل برای سرنشینان فراهم می‌کند تا فضای کافی درمقابل زانوها و بالای سر کاربردی باشد. این خودرو برای 5 سرنشین مناسب است و برخلاف بعضی کراس‌اورهای هم‌اندازه مثل هیوندای سانتافه، با 3 ردیف صندلی عرضه نمی‌شود. صندوق‌عقب هن‌تنگ X7 طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت واردکننده، 344 لیتر است که برای خودرویی شاسی‌بلند ناکافی به‌نظر می‌رسد. این ظرفیت تقریبا برابر با فضای بار 206 صندوقدار خواهد و درمقایسه‌با سمند یا تندر90 با صندوق‌عقب 500 لیتری، حرفی برای گفتن ندارد. حتی سوزوکی گرند ویتارا هم 400 لیتر فضای کاربردی پشت صندلی‌ها فراهم می‌کند. احتمالا شرکت واردکننده اطلاع نادرست در وب‌سایتش قرار داده؛ چراکه در منابع روسی، عدد 414 لیتر برای صندوق‌عقب هن‌تنگ X7 ذکر شده است. پیشرانه و آمار فنی
هن‌تنگ X7 با 2 نوع قوای محرک در بازار چین عرضه می‌شود. مدل قوی‌تر به ایران آمده است؛ اما احتمال واردات نسخه‌ی ضعیف‌تر با قیمت ارزان‌تر وجود دارد. مدل پایه در چین به پیشرانه‌ی توربوشارژ 1.5 لیتری با قدرت 154 اسب‌بخار در 5،500 دوربردقیقه و گشتاور 215 نیوتن‌متر از 2،000 تا 4،000 دوربردقیقه مجهز است. این تجهیزات مشابه نمونه‌ی استفاده‌شده در برادر کوچک‌تر هن‌تنگ X7، یعنی مدل X5 خواهد بود؛ با این تفاوت که روی خودرویی با وزن خالص 1،600 کیلوگرم نصب شده است. آمار دقیقی از سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت این خودرو موجود نیست؛ اما می‌توان زمانی درحدود 15 ثانیه را تخمین زد. میانگین مصرف سوخت X7 با پیشرانه 1.5 لیتری، 8 لیتر در 100 کیلومتر و نهایت سرعتش 180 کیلومتربرساعت اعلام شده است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی تولید می‌شود.
نسخه‌ی اصلی هن‌تنگ X7 با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. این خودرو قدرت 190 اسب‌بخار 5500 دوربردقیقه و نهایت گشتاور 250 نیوتن‌متر از 2،400 تا 4،000 دور‌بردقیقه تولید می‌کند. نسخه‌ی وارداتی به گیربکس اتوماتیک مجهز است و در زمانی حدود 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت برای X7 اتوماتیک با پیشرانه‌ی 2 لیتری، 9 لیتر در 100 کیلومتر و نهایت سرعتش 190 کیلومتربرساعت است. 2 مدل از این خودرو با جعبه‌دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی و 6 سرعته‌ی اتوماتیک عرضه می‌شود که هر دو بنابر اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت سازنده، وزن خالصشان درحدود 2،000 کیلوگرم است. در وب‌سایت شرکت واردکننده ایرانی، وزن خالص هن‌تنگ X7 حدود 1،670 کیلوگرم ذکر شده که اشتباه به‌نظر می‌رسد. تمامی نسخه‌های مختلف هن‌تنگ X7 استاندارد آلایندگی یورو 5 و ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و باک سوخت 60 لیتری دارند. همچنین، از سیستم دودیفرانسیل و صرفا محرک جلو بی‌بهره‌اند. امکانات رفاهی و ظاهری
شاسی‌بلند هن‌تنگ در 2 نسخه در ایران عرضه می‌شود: یکی نسخه‌ی لاکچری که امکانات کمتر و قیمت ارزان‌تری دارد و دیگری نسخه‌ی آنر ( Honor ) که آپشن‌های بیشتر و قیمت گران‌تری دارد. تمامی مدل‌های X7 به روشنایی روز LED، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن شیشه‌‌ی عقب، برف‌پاک‌‌کن‌های ضدخش، آینه‌های جانبی مجهز به تنظیمات برقی و گرم‌کن داخلی، ریل باربند، سینی محافظ زیر موتور، اگزوزهای دوگانه و رینگ‌های اسپرت 18 اینچ آلومینیومی با لاستیک‌هایی به پهنای 235 میلی‌متر مجهز هستند. در نسخه‌ی لاکچری، حسگر جلو و لامپ هالوژن برای روشنایی اصلی استفاده می‌شود؛ در‌حالی‌که مدل آنر علاوه‌بر امکانات مدل لاکچری، از لامپ زنون، حسگر جلو و عقب، حسگر باران، آینه‌های جمع‌شونده‌ی برقی و سیستم هوشمند کاهش شدت نور بهره می‌برد.




نمایشگر لمسی 9 اینچ، قابلیت ارتباط بلوتوث بین گوشی و سیستم سرگرمی، دوربین پارک با خطوط راهنما، سیستم صوتی 4 بلندگو، قطب‌نما و ارتفاع‌سنج، تهویه‌ی مطبوع تک‌حالت اتوماتیک با خروجی درِ عقب، پوشش چرم مصنوعی داشبورد، فرمان و صندلی، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و آینه‌ی میانی ضدتابش با تنظیم دستی، در فضای داخلی تمامی نسخه‌های هن‌تنگ X7 وجود دارد. علاوه‌بر این‌ها، نسخه‌ی آنر به صندلی‌‌های برقی در ردیف جلو، رکاب با نورپردازی اختصاصی، دید 360 درجه در نمایشگر، سیستم صوتی 6 بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک دوگانه، بازکننده‌ی برقی درپوش صندوق و آینه‌ی میانی ضدتابش با تنظیم اتوماتیک مجهز است. شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی
در وب‌سایت شرکت سازنده و نیز واردکننده‌ی ایرانی، اشاره‌ی مستقیم به استانداردهای ایمنی هن‌تنگ X7 دیده نمی‌شود. منابع خبری روسی که اطلاعات خودرهای چینی واردشده به این کشور را منتشر می‌کنند، به‌نقل از بنیاد تست و ایمنی خودروهای چین (C- NCAP )، چهار ستاره برای هن‌تنگ X7 درنظر گرفته‌اند؛ در حالی‌که مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر، هن‌تنگ X5، پنج ستاره‌ی ایمنی دارد.
تنها تفاوت نسخه‌های لاکچری و آنر ازنظر ایمنی، به تعداد کیسه‌های هوا در کابین مربوط است. 4 کیسه‌‌هوا برای سرنشینان جلو به‌صورت استاندارد وجود دارد و نسخه‌ی آنر به 2 کیسه‌هوای پرده‌ای در فضای جانبی نیز مجهز خواهد بود. حسگر عقب، نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها، جایگاه نصب صندلی کودک (Iso Fix)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC و ESP و DSC)، ترمز کمکی (BOS)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) در تمامی مدل‌های هن‌تنگ X5 دیده می‌شوند. قیمت نهایی و مقایسه با رقبا
براساس اعلام رسمی شرکت عظیم‌خودرو، نماینده‌ی مونتاژ و فروش محصولات هن‌تنگ در ایران، قیمت نهایی مدل X7 معادل 299،000،000 تومان خواهد بود. این خودرو با 5 سال یا 150،000،000 کیلومتر ضمانت پیش‌فروش می‌شود. نمونه‌های مشابه هن‌تنگ X7 وارداتی در بازار چین حدود 120،000،000 یوآن (معادل 18،000 دلار) قیمت دارند.
برای موفقیت هن‌تنگ X7 در بازار ایران، 3 مشکل مهم وجود دارد. طبیعتا قیمت نهایی این خودرو با برچسب 300،000،000 تومان فراتر از انتظار و قدرت خرید عامه‌ی مردم ایران است. در سمت دیگر ماجرا، شرایط فروش اقساطی که سال گذشته برای انواع خودروهای چینی در بازار وجود داشت، فراهم نیست. خریداران این محصولات از برندهای مختلف حالا با مبلغ پیش‌پرداخت 100،000،000 تا 200،000،000 تومان هنگام ثبت‌نام مواجه هستند و هنگام تحویل خودرو، به تسویه‌حساب محبور خواهند بود. حتی اگر قیمت چندصد میلیونی بعضی خودروهای چینی مثل هن‌تنگ X7 را فراموش کنیم، اعتمادسازی بین خریدار و شرکت واردکننده ساده نیست. عظیم‌خودرو برای عامه‌ی مردم ایران شناخته‌شده و معتبر محسوب نمی‌شود. معمولا عرضه‌ی هر نوع خودرو ازطریق شرکت‌های معروف، مثل ایران‌خودرو و سایپا، تاحدودی خیال خریدار را از بابت تأمین لوازم یدکی و خدمات پس‌ازفروش آسوده می‌کند. این شرایط البته برای شرکت‌های نوپا، همچون عظیم‌خودرو که هنوز نمایندگی‌های متعددی در سراسر ایران ندارند، فراهم نیست. علاوه‌براین، برند هن‌تنگ برای مردم ایران و حتی کارشناسان صنعت خودرو ناشناخته است.




نسخه‌ی وارداتی هن‌تنگ X7 ازنظر امکانات داخلی فراتر از انتظار نیست؛ اما نیازهای معمول در خودرویی مدرن را پاسخ‌گو خواهد بود. نمایشگر لمسی 9 اینچ، ناوبری ماهواره‌ای، سانروف پانورامیک، دید 360 درجه، تهویه‌ی مطبوع دوگانه و صندلی‌های اسپرت زیبا همراه چرم مصنوعی، قوت‌های این خودرو در‌مقایسه‌با رقبای بازار ایران است. البته ازنظر آپشن‌های ایمنی، تفاوت چندانی بین هن‌تنگ X7 و خودروهای قدیمی‌تر مثل سوزوکی گرند ویتارا دیده می‌شود. امکانات مدرن، همچون حسگر نقطه‌ی کور و هشدار خروج از خط، فعلا در نسخه‌ی وارداتی این خودرو وجود ندارند. هنوز آزمایش‌های جاده‌ای X7 در ایران انجام نشده؛ اما آمار فنی این مدل برای استفاده‌ی روزانه و مصارف خانوادگی مناسب به‌نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی توربوشارژ 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 190 اسب‌بخار شتاب درخورتوجهی دارد و بهتر از چری تیگو 7 عمل می‌کند. بااین‌حال، تجربه نشان داده سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت کمتر از 12 ثانیه برای رانندگان شاسی‌بلندها راضی‌کننده خواهد بود. علاوه‌براین، میانگین مصرف سوخت 9 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر با‌توجه‌به نوع خودرو و اندازه‌ی بدنه پذیرفتنی است. شاید مهم‌ترین ضعف فنی هن‌تنگ X7 دربرابر سوزوکی گرند ویتارا و نمونه‌های دستِ‌دوم شاسی‌بلندهای کره‌ای، فقدان سیستم دودیفرانسیل و تجهیزات مناسب برای طبیعت‌گردی باشد.
ازنظر راحتی سرنشینان و فضای مناسب برای 5 سرنشین، ایرادی به X7 وارد نیست. صندلی‌های اسپرت در ردیف جلو، راحت و از ارگونومی هماهنگ با بدن افراد معمولی برخوردارند. در ردیف دوم نیز، فضای بسیار خوبی بین سر تا سقف و پای سرنشینان تا صندلی‌های جلو وجود دارد. البته، راحتی صندلی‌های عقب به قیمت کوچک‌شدن صندوق بار فراهم شده و این خودرو برای حمل چمدان‌های بزرگ حین میزبانی از 5 سرنشین، مناسب نخواهد بود. درمجموع، نکات مثبت در X7 فراوان هستند. اگر این خودرو سال گذشته و با حدود قیمت 130،000،000 تومانی عرضه می‌شد، برتری‌های زیادی درمقایسه‌با چری تیگو 7 داشت و می‌توانست جایش را در بازار ایران بازکند. طراحی بیرونی شاسی‌بلند هن‌‌تنگ رضایت‌بخش است. نمای روبه‌رو به‌عنوان محصولی چینی در کلاس خودروهای اقتصادی، فراتر از معمول به‌نظر می‌رسد و عامه‌ی مردم را جذب می‌کند. اندازه‌ی بدنه نزدیک به هیوندای سانتافه و بزرگ‌تر از بسیاری کراس‌‌اورهای چینی وارداتی است. این خودرو در نمای داخلی هم، حذابیت‌های زیادی دارد و داشبورد تقلیدشده از محصولات بی‌ام‌و، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. هن‌تنگ X7 در‌مقایسه‌با کراس‌اورهای چینی وارداتی کم‌صداتر است و هنگام بازدید نگارنده از این خودرو در نمایشگاه تهران، کیفیت مناسب عایق‌بندی کابین و مواد مصرفی در اتاق را به‌خوبی نشان داد.
مشخصات / مدل‌هاهن‌تنگ X7هن‌تنگ X5 هاوال H9جک S7ام‌وی‌ام X33 Sبیسو T3بیسو T5زوتی T600زوتی دامای X7هاوال H2 بورگوارد BX7بی‌وای‌دی S6سانگ‌یانگ رکستون g4 تویوتا RAV4تویوتا RAV4 هیبرید سوبارو فارستر فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس 2016توسان 2017کیا اسپورتیج 2017 هوندا CR-V 2016 میتسوبیشی اوتلندر 2017هیوندای سانتافه 2017کیا سورنتو 2017 نیسان جوک اسپرتام‌جی GS
تعداد سیلندر44444444444444444444444444
حجم موتور (لیتر)21.521.52 1.3 1.5 1.521.52 2400 2 2.5 2.5 2 1.4 2.522.42.42.42.42.41.62
حداکثر قدرت (اسب‌بخار) 190 154 240 175 136 133 150 156177141222 158 222 177 194 250 125 170164168185166190190190217
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) 250 215 350 251 180 185 215 215 250 202300 234 420 233 206 350 200 226205220245220220220-350
استاندارد آلایندگییورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) 9 7.7 11.5 8.5 10 8.5 10.58 9.5 9 9 11 10.5 9 7.3 8.5 6 8.48.59.48.19.41111.26.56.2
جعبه‌دنده6 سرعته‌ی ‌خودکارCVT8 سرعته‌ی خودکار8 سرعته‌ی ‌خودکارCVT CVT 8 سرعته‌ی خودکار 6 سرعته‌ی ‌خودکار6 سرعته‌ی ‌خودکار6 سرعته‌ی ‌خودکار6 سرعته‌ی ‌خودکار6 سرعته‌ی ‌خودکار6 سرعته‌ی ‌خودکارCVTCVTCVT6 سرعته‌ی خودکارCVT6 سرعته‌ی خودکار 6 سرعته‌ی خودکار CVT CVT 6 سرعته‌ی خودکار 6 سرعته‌ی خودکار CVT 6 سرعته‌ی خودکار
حجم باک بنزین 60 60806450506060606060 72 705656605860-50586066665055
وزن (کیلوگرم) 1670 1450 2230 1770 1390 1450 1570 1540173116001800 1695 20001780 1820 1620 1500 160015201695152315801570158514561385

گالری
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">
Hanteng X7</h4>">





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هرآنچه باید درباره ثبت اختراع نرم‌افزار بدانید

سوپراسپرت جدید Hispano Suiza معرفی شد

هرآنچه باید درباره‌ اکسینوس 9820، پردازنده گلکسی S10 سامسونگ بدانید

داستان شکست باملیو؛ خروج اولین مارکت‌پلیس ایرانی چه تأثیری بر بازار خواهد داشت؟

تغییرات اقلیمی چه نقشی در بحران ونزوئلا ایفا کرده است؟

ترکیب ورزش و اجتناب از نشستن طولانی، راهکاری برای کنترل فشار خون بالا

تا سال 2020 گوشی هوشمندی با تراشه مودم‌ 5G اینتل به بازار عرضه نخواهد شد

عملکرد فوق‌العاده‌ تراشه‌های گرافیکی مجتمع نسل 11 اینتل در بنچمار‌ک‌ها

دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

گلکسی فولد به چالش اصلی اپل تبدیل می‌شود

ویرجین گلکتیک دومین پرواز فضایی‌اش را به‌همراه یک مسافر انجام داد

ولوو XC90 مدل 2020 رونمایی شد

پرسشی فلسفی درباره‌ مفهوم سیاهچاله

زوم‌اپ: DuckDuckGo؛ مرورگر مخصوص حریم شخصی

مجموع درآمد 11 سال گذشته توسعه‌دهندگان از اپل به 120 میلیارد دلار می‌رسد

نمونه تصویر ثبت‌شده با دوربین نوکیا 9 منتشر شد

بررسی ویدیویی رابط کاربری One UI سامسونگ

چگونه بهترین دوربین و تجهیزات عکاسی را انتخاب کنیم؟

برترین فناوری‌های برندهای خودروسازی در تاریخ

بهترین تفریحات رایگان دبی در نوروز

با مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌‌افزاری فیلمبرداری حرفه‌ای آشنا شوید

تلاش پژوهشگران برای نجات خفاش‌ها در آمریکای شمالی

عملکرد فوق‌العاده پورشه 911 جدید در سرعت‌گیری صفر تا 200 کیلومتربرساعت

نرخ ارز دیجیتال بایننس در طول یک ماه 75 درصد افزایش یافت

احتمال عرضه کارت گرافیک GeForce GTX 1650 در ماه آینده

مشخصات سونی اکسپریا وان، اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا L3 فاش شد

گوشی 5G زد تی ای با تراشه اسن‍پدراگون 855 معرفی می‌شود

میت ایکس 5G، گوشی تاشدنی هواوی در MWC 2019 فاش شد

ترمز اضطراری خودکار خودرو در اروپا الزامی می‌شود

ال‌ جی V50 ThinQ با نمایشگر ثانویه وصل‌شدنی و قابلیت اتصال 5G معرفی می‌شود

شیک فام، فروشگاه اینترنتی که هر ایرانی باید بشناسد

درمان دائمی ناشنوایی مادرزادی به کمک ژ‌ن‌درمانی

اپل از سال 2020 پردازنده اختصاصی ARM را در مک بوک استفاده می‌کند

کشف یک نوع جدید از ارتباطات عصبی

استارتاپ‌هایی که برای از بین بردن ردپای کربن تلاش می‌کنند

افزایش باورنکردنی سطح کربن کره زمین در 140 سال آینده

فعالیت در زمینه ارز دیجیتال گرام اخلال در نظام اقتصادی است

گوشی 5G وان‌ پلاس نیمه دوم سال 2019 به بازار عرضه می‌شود

جایگزین‌های طبیعی پلاستیک کدام‌اند؟

آیفون 2020 اپل احتمالا به تراشه A14 با لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC مجهز می‌شود

توکینا لنز عریض 28-16 میلیمتری برای دوربین‌های DSLR نیکون و کانن معرفی کرد

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ترکیه که باید در سفر نوروزی امتحان کنید

فضاپیمای ژاپنی هایابوسا 2 موفق به نمونه‌برداری از سیارک ریوگو شد

داستان برند UPS؛ بزرگ‌ترین برند حمل‌ونقل کالا در جهان

آیا گوشی‌‌های هوشمند تاشدنی می‌توانند نواقص تبلت‌ها را برطرف کنند؟

مدل مفهومی پژو 508 Sport Engineered رونمایی شد

اکسپریا 1 احتمالا نام نهایی اکسپریا XZ4 سونی خواهد بود

شبکه‌های اجتماعی، دوست یا دشمن بشر

وقتی سرمای شدید و سوزان دریاچه‌ی بالاتون را به سرزمین یخی تبدیل می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از بارش برف سیاه در سیبری