آمار فروش پورشه در سال 2018 منتشر شد
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - در سال 2018 بهعنوان پرفروشترین سال در تاریخ شرکت پورشه، بزرگترین بازار محصولات این شرکت آلمانی چین عنوان گرفت. فروش پورشه در اروپا کاهش داشته است.
در اولین هفتهی کاری سال 2019، شرکتهای خودروسازی بزرگ و کوچک آمار فروش سال 2018 را منتشر کردند. پس از مرسدس بنز و بیامو ، حالا نوبت بنچمارک خودروهای اسپرت، پورشه رسیده است. سال گذشته میلادی، پورشه بیشترین فروش تاریخ خود را تجربه کرد؛ این برند واقع در اشتوتگارت، 256 هزار و 255 دستگاه خودرو در سطح جهان عرضه کرده است. رشد فروش 4 درصدی پورشه در مقایسه با سال 2017، باوجود کاهش فروش محصولات در سهماهه آخر سال بهدلیل قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا ممکن شده است. قوانین WLTP بر تولید تمام خودروهای اروپایی تأثیر گذاشت، اما پورشه مجبور شد که تولید مدلهای دیزل را کاملاً متوقف کند.
مقالهی مرتبط:
آمار فروش مرسدس بنز و بی ام و در سال 2018 منتشر شد
همانطور که بسیاری از کارشناسهای دنیای خودرو انتظار داشتند، سهم بالایی از فروش محصولات پورشه متوجه مدلهای شاسیبلند و کراساور است. پرفروشترین خودروی پورشه در سال 2018 با فروش 86 هزار و 31 دستگاه، مدل لوکس ماکان (Macan) بوده است؛ در مقام بعدی با فروش 71 هزار و 458 دستگاه، پورشه کاین (Cayenne) قرار میگیرد. از طرفی، بیشترین رشد فروش مربوطبه سدان پانامرا (Panamera) با 38 درصد خواهد بود؛ این مدل همچنان با رشد بالا همراه بوده و در سال گذشته میلادی، 38 هزار و 443 دستگاه فروخته است.
رشد فروش مدلهای دیگر پورشه در مقایسه با سال 2017 شامل نسل سوم کاین و 911، بهترتیب 12 و 10 درصد بوده است. جالب این است که سال 2018 عرضهی نسل جدید 911 تأیید شده بود، اما با اینوجود، 35 هزار و 573 دستگاه از این مدل اصیل بهفروش رفته است. با اینکه مانند سال 2017، کراساور ماکان پرفروشترین محصول پورشه بوده است، اما بهدلیل عرضهی مدل جدید و فیسلیفت آن در اواخر سال 2018، فروش آن 11 درصد کاهش (در مقایسه با سال 2017) نشان میدهد. آخرین مدل در سبد محصولات این برند لوکس و اسپرت، 718 در دو نسخه کیمن (کوپه) و باکستر (کروک)، با یک درصد کاهش فروش در مقایسه با سال 2017، در سال 2018 به فروش 24 هزار و 750 دستگاه رسیده است.
با 80 هزار و 108 دستگاه خودرو، بازار چین بزرگترین مشتری پورشه در سال 2018 شمرده میشود که در مقایسه با سال 2017، افزایش 12 درصدی را نشان میدهد. دومین بازار مهم برای پورشه، ایالات متحده با خرید 57 هزار و 202 دستگاه و 3 درصد افزایش فروش بوده است. آلمانیها با خرید 28 هزار و 317 دستگاه پورشه، سومین متقاضی مهم محصولات این شرکت بودهاند. درمجموع، بیشترین کاهش فروش پورشه با 4 درصد در اروپا بوده است؛ همانطور که ذکر شد، این مورد بهدلیل توقف تولید کامل مدلهای دیزل و اخلال در روند تولید مدلهای بنزینی برای چندهفته بهمنظور سازگاری با قوانین جدید WLTP بوده است. خلاصهی فروش محصولات پورشه در نقاط مختلف جهان در سال 2018 بهشرح زیر است. فروش جهانی: 256 هزار و 255 دستگاه؛ افزایش 4 درصدی فروش در اروپا: 77 هزار و 216 دستگاه؛ کاهش 4 درصدی فروش در آلمان: 27 هزار و 541 دستگاه؛ کاهش 3 درصدی فروش در آمریکا: 57 هزار و 202 دستگاه؛ افزایش 3 درصدی فروش در آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه: 108 هزار و 578 دستگاه؛ افزایش 10 درصدی فروش در چین: 80 هزار و 108 دستگاه؛ افزایش 12 درصدی
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/62767/