مدیر تیم فرمول یک فراری تغییر کرد اخبار بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - مائوریزیو ارویوابنه از مقام مدیریت تیم فرمول یک فراری کنار رفت تا مدیرفنی تیم، ماتیا بینوتو، هدایت ایتالیاییها را در فصل 2019 در اختیار بگیرد. بالاخره پس از گمانهزنیها و شایعههای فراوان، خبر برکناری مائوریزیو اریوابنه از مقام مدیریت تیم فرمول یک فراری تأیید شد. جایگزین اریوابنه، مدیر فنی تیم فراری خواهد بود. پس از پایان فصل 2018 مسابقات فرمول یک، شایعههای زیادی دربارهی تغییر بزرگ در تیم فراری منتشر شد. مقامات این برند پرطرفدار ایتالیایی، هرگونه تغییر بزرگ در مقامهای مدیریتی را تکذیب کردند اما سرانجام بهطور رسمی اعلام شد که اریوابنه از مقام مدیریت تیم کنارگذاشته میشود. جان الکان رئیس هیئت مدیرهی فراری تصمیم خود را نهایی کرد؛ اریوابنه پس از چهار سال مدیریت تیم فرمول یک فراری، عنوان خود را با ماتیا بینوتو تقدیم میکند تا در فصل 2019، این تیم شرایط متفاوتی داشته باشد. در بیانهی رسمی فراری به تغییر فوری مدیریت تیم اشاره شده است: پس از چهار سال تعهد و تلاش، مائوریزیو اریوانبه تیم را ترک میکند. این تصمیم پس از بحثهای طولانی دربارهی شرایط آیندهی اریوابنه و تمام اعضای تیم، بین مقامات نهایی شده است. فراری از تلاشهای ارزشمند اریوابنه در طول سالهای گذشته تشکر و برای آینده او، آرزوی موفقیت میکند. مقام مدیریت تیم فراری اسکودریا از امروز در اختیار ماتیا بینوتو قرار دارد؛ تمام بخشهای فنی، همچنان به ماتیا گزارش کار خواهند داد. مقالهی مرتبط: فهرست نهایی تیمها و رانندههای فرمول یک 2019 منتشر شد کنارگذاشتن اریوابنه از مقام مدیریت تیم فرمول یک فراری، به اشتباههای مکرر مدیریتی و استراتژی در فصل 2018 اشاره دارد. فراری فصل گذشته در چند گرنپری سریعترین خودروی مسابقه را در اختیار داشت، اما بهدلیل تصمیمهای نادرست استراتژی، بازهم عقبتر از مرسدس قرار گرفت. تصمیمهای نادرست مدیریتی در مسابقه بود که ناهماهنگی بین کیمی رایکونن و سباستین فتل در گرنپریهای آلمان و ایتالیا بهوجود آورد. علاوهبر این، مشکلهای مشخص در انتخاب تایرهای مناسب دور زمانگیری جایزه بزرگ ژاپن، همچنان در یاد طرفداران فراری مانده است. اواخر فصل گذشته، شایعههای زیادی دربارهی اختلافنظر اریوابنه با بینوتو وجود داشت. پیش از آغاز تعطیلات کریمسمس، اریوابنه این شایعه را تکذیب کرد؛ او اشاره کرد که اخبار نادرست برای ایجاد تنش در تیم منتشر میشود. اما بهنظر میرسد که تمام شایعهها، حقیقت داشته است و مقامات فراری با تغییر در مقام مدیریت تیم، بهدنبال رقابت نزدیکتر با مرسدس هستند. ماتیا بینوتو سال 1995 بهعنوان مهندس تست پیشرانه به تیم فراری پیوست؛ او از سال 1997 تا 2003، همین نقش را بهصورت جدیتر برای فراری داشت. بینوتو سال 2009 مهندس ارشد بخش سیستم بازیابی انرژی کینکتیک فراری (KERS) و سپس در سال 2014، بهعنوان مدیر بخش قوای فنی انتخاب شد. او نقش مهمی در توسعهی نسل جدید پیشرانههای 6 سیلندر V شکل توربوشارژ با سیستم هیبرید ایتالیاییها ایفا کرد. پس از کسب تجربههای لازم، بینوتو مقام مدیر فنی تیم فراری را پذیرفت تا در سالهای 2017 و 2018، رقابت با مرسدس نزدیکتر شود. هنوز مشخص نیست که چه کسی جای خالی بینوتو در عنوان مدیرفنی تیم را پر میکند. شاید مقامات فراری مسئولیتهای این بخش را بین انریکو کاردیله (مدیر بخش آیرودینامیک) و کوراتو یوتی (مدیر بخش توسعه پیشرانه) تقسیم کنند. علاوهبر این، خبرگزاریهای ایتالیا از ورود اریوابنه به تیم مدیریتی باشگاه فوتبال یوونتوس خبر دادهاند. اریوابنه سال 2015 پس از مارکو ماتیاچی، به صندلی مدیریت تیم فرمول یک فراری رسید. او پیش از این، یکی از اعضای کلیدی فراری در همکاری طولانی با شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال (Philip Morris International) در قالب اسپانسر و حامی عالی و عضو کمیسیون فرمول یک بود. در طول زمان مدیریت اریوابنه، فراری از 81 مسابقه 14 پیروزی، 71 پودیوم و 12 پول پوزیشن کسب کرد. باید دید که تیم فراری در فصل 2019 مسابقات فرمول یک و درآستانهی تغییر قوانین، با مدیریت جدید چه نتایجی خواهد گرفت. بهنظر شما، بینوتو میتواند دربرابر تصمیمهای تیم مرسدس و توتو وولف ، عملکرد بهتری داشته باشد؟ سه شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳:۲۶ ۱۹۰ بازديد سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/62544/