سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تعادل کار و زندگی یک افسانه‌ غیرقابل دستیابی است مديريت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - همه‌ی ما آرزو داریم بین زندگی کاری و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنیم. اما آیا روزی می‌توانیم به این هدف همیشگی دست پیدا کنیم؟

هاسی چانگ ، وکیل سابق و کارآفرین فعلی، سرمایه‌گذار فرشته و مدیر عملیات شرکت هایدن لس‌آنجلس ، در مقاله‌ی کوتاهی می‌نویسد: برای جوانان امروزی، جستجوی تعادل کار و زندگی، مثل نسخه‌ی جدید پیدا کردن چشمه‌ی آب‌ جوانی است. من هم در طول سال‌های گذشته، سعی کردم تعادل کار و زندگی را در اولویت خود قرار دهم، مخصوصاً به‌این‌علت که به‌عنوان یک وکیل سازمانی، مدت‌زمان زیادی از زندگی شخصی‌ام را به‌پای زندگی حرفه‌ای، از دست داده بودم. زمانی‌که حرفه‌ی وکالت را کنار گذاشتم و وارد دنیای کسب‌وکار شدم، فکر می‌کردم زندگی متعادل‌تری خواهم داشت. البته همین اتفاق هم افتاد، اما درعین‌حال متوجه شدم که تعادل کار و زندگی، فقط یک افسانه است. جالب اینکه این موضوع، می‌تواند خوب هم باشد. در این مقاله نیز علت ادعای خودم را توضیح می‌دهم. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و ما عادت داریم خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. تعادل کار و زندگی، اهمیت زیادی در زندگی من داشت. من سه فرزند دارم و هرکسی که چندین فرزند داشته باشد، به‌خوبی می‌داند که در یک مبارزه‌ی واقعی به سر می‌برد. من دروغ نمی‌گویم. بارها وقتی پدر و مادرهای دیگر را می‌دیدم که به‌خوبی از عهده‌ی مدیریت و کنترل همه‌ی امور برمی‌آمدند، از خودم می‌پرسیدم که اشتباه کار من کجا است. اما به‌مرور زمان به نکته‌ی دیگری پی بردم: اینکه ما در زندگی خود، همیشه با افرادی مواجه می‌شویم که به نظر می‌آید همه‌چیز را هم‌زمان و به‌طور کامل در اختیار دارند. ازجمله تعادل کار و زندگی. اگر شما از این افراد بپرسید که چگونه با موفقیت، همه‌ی کارها را انجام می‌دهند، شاید خود آن‌ها نیز پاسخ دهند که «نمی‌دانند.» این سوءبرداشت‌ها و تصورات غلط درباره‌ی تعادل کار و زندگی، واقعاً ناسالم هستند زیرا به انتظارات نادرست منتهی می‌شوند. ما همیشه می‌گوییم که هدف‌گذاری یا تنظیم اهداف، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اهداف باید قابل‌دستیابی باشند (منظور این نیست که اهداف ساده‌ای را انتخاب کنیم). زمانی‌که استانداردهای غیرواقعی را برای خودمان تعیین می‌کنیم، سمت اجتماعی ذهن ما به‌ناچار، خودش را با دیگران مقایسه می‌کند و این امر به حسادت منجر می‌شود. اگر بدانیم که تعادل کار و زندگی، واقعاً قابل‌دستیابی نیست، شاید به‌لحاظ روانی احساس راحتی بیشتری کسب کنیم. در این صورت از بنیاد ذهنی سالم‌تری بهره‌مند می‌شویم، بدون اینکه انتظارات غیرقابل تحققی از خودمان داشته باشیم. به‌علاوه، این بازنگری به ما کمک می‌کند از رفتارهای ناسالم محیط کار نظیر حسادت به همکاران، یا تمایل به دور ماندن از آن‌ها اجتناب کنیم. در بلندمدت، دیگر دائماً خودتان را زیر سؤال نمی‌برید و به خستگی و فرسودگی شغلی نیز دچار نمی‌شوید.
پس ما باید چه رویکردی در زمینه‌ی تعادل کار و زندگی در پیش بگیریم؟ من سه پیشنهاد برای شما دارم: باور کنید که تعادل کار و رندگی، یک افسانه است
وقتی در محل کار هستید، کاملاً به لحاظ ذهنی در آنجا حضور داشته باشید. بدیهی است که وقتی یک اتفاق اورژانسی رخ می‌دهد، شما این کار را انجام می‌دهید. ولی برای حضور در لحظه، نباید خودتان را به شرایط محدود کنید. بپذیرید که در محیط کار نیز مثل همه‌ی جوانب و موضوعات دیگر زندگی، روزهای خوب و بد وجود دارد و به هر جهت، باید سپری شود. همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، این کار به استانداردهای غلط منتهی نمی‌شود. به همین ترتیب، زمانی‌که درکنار خانواده یا دوستان هستید، بازهم به لحاظ روانی در آنجا حاضر باشید. به‌استثنای زمانی‌که روز بعد، یک قرارداد 100میلیون‌دلاری در برنامه‌ی شما وجود داشته باشد (در این‌صورت اصلاً نباید شب قبل به خانه بروید!)، هیچ دلیلی وجود ندارد که دائماً ایمیل خود را چک کنید. هنگامی‌که به تعطیلات رفته‌اید، در تعطیلات زندگی کنید. به تیم خود یاد بدهید که مستقل از شما عمل کند. اگر آن‌ها نمی‌توانند بدون ورودی‌های شما، 100درصد کار خود را پیش ببرند؛ زمان خاص و محدودی را به تماس با آن‌ها اختصاص دهید. در این زمان محدود به آن‌ها ایمیل بزنید یا تماس بگیرید. ولی سایر روز، ذهن خود را روی مکانی متمرکز کنید که در آنجا هستید. در لحظه زندگی کنید.
در سطوح خرد (میکرو)، ترتیب و تنظیم کارها را عوض کنید
مقالات مرتبط:
آیا کار زیاد شما را فرسوده کرده است؟ بهترین محیط‌های کاری سال 2019
در طول روز کاری، اگر شغل شما اجازه می‌دهد، ترتیب کارها را تغییر دهید. اما بازه‌های زمانی متمرکزی را برای وظایف خود در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال من سعی می‌کنم جلسات کاری شرکت را در ابتدا یا انتهای روز کاری، در مدت کوتاهی برگزار کنم. در میانه‌ی روز، وقتم را به کارها و وظایفی اختصاص می‌دهم که مستلزم تمرکز بیشتری هستند، یا زمان انجام و اتمام آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. علم به اینکه در پایان روز باید یک جلسه‌ی کاری را اداره کنم، فشار اندکی را به من وارد می‌کند که مرا متمرکز نگه می‌دارد. بازه‌های زمانی محدود، برای اجتناب از حواس‌پرتی و افزایش بهره‌وری ضروری هستند.
در سطوح بالا (ماکرو)، ترتیب و تنظیم کارها را عوض کنید
چندین کار دلخواه‌ی خود را به‌صورت هم‌زمان پیگیری کنید. فرقی ندارد که این کارها درزمینه‌ی شغل و حرفه‌ی شما هستند یا فقط سرگرمی‌های شخصی به شمار می‌روند. به‌عنوان‌مثال من درکنار کار روزانه‌ام، یک سرمایه‌گذار فرشته نیز هستم. به همین دلیل تلاش و کار پیوسته و دقیق در شرکت‌های بالقوه را نوعی استراحت خوشایند می‌بینم، زیرا بخش‌های دیگری از مغز مرا مشغول می‌کند. من عاشق ورزش هستم، بنابراین با شرکت در ورزش‌های فانتزی، به اشتیاقات خودم هم مشغول می‌شوم. من از تلویزیون نگاه کردن اجتناب می‌کنم، زیرا متوجه شده‌ام که اغلب اوقات، تلویزیون بیشتر خسته‌ام می‌کند (برای سریال Game of Thrones استثنا قائل می‌شوم!) بسیاری از اوقات، شما تصمیم دارید برخی از وظایف را با دقت و عمق بیشتری انجام دهید. اما پس از مدتی خسته یا بی‌حوصله می‌شوید. زمانی‌که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، به کار دیگری مشغول شوید. در این صورت ذهن شما دوباره تازه می‌شود و می‌توانید باروحیه‌ی بالا به کار مهم قبلی برگردید. دائماً این چرخش بین وظایف را ادامه دهید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که شما هم یکی از همان افراد عجیبی هستید که مدعی هستند «وقتی کاری را واقعاً دوست دارید، آن کار هرگز خسته‌کننده نمی‌شود.» در پایان، اجازه ندهید که عدم تعادل کار و زندگی، این احساس را در شما ایجاد کند که زندگی خوب و کاملی ندارید. به توصیه‌هایی که در این مقاله ذکر کردم عمل کنید، به‌احتمال‌زیاد رضایت بیشتری از روند زندگی خود به دست می‌آورید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/62405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است