بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

مزايا و معايب راه اندازي کسب وکار بعد از بازنشستگي مقالات بازاريابي

مزايا و معايب راه اندازي کسب وکار بعد از بازنشستگي

  بزرگنمايي:


روزلين تانر اوانس، با ساخت زيورآلات تزييني و فروش آثار خود در نمايشگاه هاي هنرهاي دستي يا به صورت آنلاين، کسب وکار خوبي را راه اندازي کرده است. او بازاريابي کارهاي خود را از طريق وب سايت خودش و رسانه هاي اجتماعي انجام مي دهد و براي دريافت پول کارهايي که فروخته، کارت هاي اعتباري را مي پذيرد.

اما اوانس که اين کسب وکار تمام وقت را شش سال پيش آغاز کرده، چندان در تکنولوژي تبحر ندارد، چرا که 73 سال سن دارد. او بازنشسته شرکتي در نيويورک است و با کسب وکاري که راه انداخته قصد دارد در کنار حقوق بازنشستگي، به خانواده خود براي غلبه بر مشکلات اقتصادي اخير کمک کند.

اوانس براي کارآفريني در سني که بيشتر افراد محيط کاري را ترک مي کنند، تنها نيست. طبق گزارش 2013 «ديده بان کارآفريني جهاني» بيش از يک چهارم نيروي کار 65 ساله يا مسن تر از آن، در سراسر جهان در حال برنامه ريزي براي راه اندازي کسب وکار در سه سال آينده هستند.

با اين حال، کارشناسان هشدار مي دهند که موفقيت در کارآفريني مي تواند براي افرادي که سن بالا دارند چالش برانگيز باشد. افراد مسن، مثل نيروي کار جوان انرژي و توان ندارند و نيز بايد خود را با آخرين تکنولوژي ها وفق دهند.

به گفته مايکل کامينگز، رييس آموزش برنامه MBA دانشکده بابسون، منحني يادگيري اين افراد شيب تندي دارد. او همچنين تاکيد مي کند که کارآفرينان جوان و مشتاق، با در نظر گرفتن احتمال ضرر بايد از سرمايه گذاري با پول شخصي خود اجتناب کنند. اما اين موضوع در مورد افراد مسن سخت تر مي شود. «بايد نمودار ريسک خود را در نظر بگيريد. وقتي 30 ساله هستيد، 35 سال ديگر براي جبران ضرر پيشر رو داريد. اما در سن 65 سالگي، اين زمان کمتر خواهد بود.»

اوانس در کار خود به سودآوري رسيده است. او مي گويد دليل موفقيتش اين است که در موادي که به کار برده هزينه زيادي صرف کرده، اگرچه معتقد است با شرکت در سمينارهاي اينترنتي، بر موضوعاتي مانند توسعه وب سايت و بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي، سرمايه گذاري معقولي داشته است.

او اميدوار است به زودي با استفاده از موضوعاتي که ياد گرفته و مواد اضافي که در دست دارد، به بهره برداري بيشتري برسد.

توصيه ديگري که کامينگز بيان مي کند اين است که انعطاف پذير باشيد. «تقريبا از روزي که شروع مي کنيد، به اين نتيجه مي رسيد که برخي فرضيات شما درست از آب در نمي آيند و اهداف مشخصي که داشتيد، دست يافتني نيستند. اين به معني شکست نيست. بلکه يعني بايد فرضيات و اهداف خود را تعديل کنيد.»

توني نستورا، 66 ساله، مي گويد انتظار دارد کسب وکار خرده فروشي که سال گذشته راه اندازي کرده، با سرعت بيشتري نسبت به گذشته رشد کند. اين فروشگاه اينترنتي لنزهايي را مي فروشد که براي جلوگيري از تصادفات رانندگي طراحي شده اند.

نستورا پس از 40 سال کار به عنوان برنامه ريز مالي، در سال گذشته به کارآفريني روي آورد، چون به گفته خودش با حقوق بازنشستگي نمي تواند به زندگي ادامه دهد.

فروش نستورا ابتدا نااميدکننده بود. اما انگيزه مداوم او براي اين کار که حدود 50 هزار دلار از پس انداز خود را در آن سرمايه گذاري کرده، کار آساني نبوده است.

نستورا ابتدا تصور مي کرد کسب وکارش که از داخل خانه آن را اداره مي کند، از طريق بازاريابي شفاهي به فروش کافي دست خواهد يافت. اما اکنون به تست کردن خدمات بازاريابي آنلاين با هزينه 2500 دلار در سال روي آورده و به اميد دريافت بازبيني مثبت از محصولاتش با وبلاگ هاي خانگي ارتباط برقرار کرده است. همچنين اخيرا با فردي که دانش تکنولوژي بيشتري دارد، شريک شده و سهمي را براي او در نظر گرفته است.

به هر حال، شروع کسب وکار در سنين بالا و بعد از بازنشستگي مزايايي هم دارد. بروس مک درموت 65 ساله مي گويد: پانزده سال سابقه او در صنعت ساخت و ساز به او کمک مي کند روابط خوبي با بنگاه هاي معاملات ملک ايجاد کند و اين مساله براي کسب وکار جست وجوي مسکن که راه اندازي کرده، لازم است.

کسب وکار مک درموت، نوعي حق امتياز است که او به همراه همسرش آن را اداره مي کند. اين زوج حدود 24000 دلار براي راه اندازي و اداره اين بنگاه سرمايه گذاري کردند و انتظار دارند تا چند ماه آينده به سودآوري برسند. آنها مي گويند هر چقدر تجربه بيشتري داشته باشيد، مي توانيد با افراد بيشتري در مورد کارتان ارتباط برقرار کنيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي