بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

7 راه براي ساختن يـــــک نام تجاري موفق مديريت

7 راه براي ساختن يـــــک نام تجاري موفق

  بزرگنمايي:

جيمز باند چگونه به برندي بـــــــا نيم قرن سابقه تبديل شد؟

درست است که جيمز باند بريتانيايي است، اما استراتژي هاي نام تجاري وي جهاني است. در اينجا رهنمودهايي از تجربه برند جهاني «جيمز باند» آمده است تا بتوانيد به کمک آن نام تجاري خود را به شهرت برسانيد.

نام تجاري باند که قدمت آن به بيش از 50 سال مي رسد، بسيار بزرگتر از هر بازيگري است که نامش بر ذهن ها حک شده است. اين نام تجاري، کاملا مقياس پذير است، هميشه طي يک روند حرکت کرده و به طور مستمر نوآورانه است. نگاهي دقيق و موشکافانه به جيمز باند به عنوان يک نام تجاري، هفت درس جهاني را براي هر شرکتي که در جست وجوي ستاره شدن نام تجاري اش است، بر ملا مي کند:

1 داستان

هر نام تجاري بزرگ بايد يک داستان بزرگ داشته باشد، به عبارتي بايد داراي «داستان موفقيت» باشد. شما به داستاني نياز داريد که پايه و اساس وفاداري را ايجاد کند و مردم را براي دنبال کردن آن ترغيب کند. يک داستان قانع کننده به ايجاد دلبستگي عاطفي به يک نام تجاري کمک مي کند و دستيابي به توازن صحيح «آشنا» و «جديد»، در بطن و قلب تمام داستان سرايي هاي بزرگ امکان پذير است. در ابتداي هر بخش عملياتي در فيلم هاي جيمز باند، شما مي دانيد چه چيزي را از باند انتظار داريد و او همواره تمامي انتظارات شما را همراه با خلاقيت و نوآوري (حتي بسيار بيشتر از آنچه انتظار داريد) برآورده مي کند و هميشه شما را شگفت زده مي کند.

2 سبک

نام هاي تجاري موفق مي دانند که خوب به نظر رسيدن بخشي از کسب وکار در جهان طراحي و آگاهي است.

تصميمات خريد از دو منظر سودمندي و زيبايي انجام مي شود، حال چه در مورد خريد يک ساعت مچي باشد و چه خريد يک کفش پياده روي. مشتريان نماد سبک را به عنوان راهي براي بيان گفتن اينکه «من سليقه خوبي دارم» مي پوشند. همان طور که در جيمز باند مي بينيم، هر يک از شش بازيگر اين نقش از سبک خاصي استفاده مي کنند.

اگر طراحي خوب بخشي از استراتژي شرکت شما نيست، هيچ انتظار نمي رود که محصولات شما همانند محصولات باند به خوبي عمل کنند و اثرگذار باشند، پس شما بايد محصولات خود را به گونه اي خوب طراحي کنيد تا نمايانگر سبک و سليقه افراد باشند.

3 تيم

باند پشتيبان هاي بيشماري دارد. اين نام تجاري همچنين داراي يک سري از مارک هاي هميشه حاضر و آماده همانند استون مارتين، سوني، بريتيش ايرويز و امگا است تا از آن پشتيباني کند. شرکت BMW نيز از فيلم باند براي بازاريابي يک ماشين جديد ورزشي مدل Z استفاده کرد. در افکار عمومي همچنين انتظار مي رود که فيلم بعدي جيمز باند حتي مي تواند بيشتر از فيلم هاي قبلي در کاربرد محصولات مورد استفاده قرار گيرد. اين صحبت ها ممکن است باعث بروز برخي تملق گويي ها شود، اما در واقع اين همکاري ها با پيروي از مدل برد – برد به پوشش بسياري از هزينه هاي اين نوع فيلم ها کمک مي کند و براي هر دو طرف سودي فزاينده خواهد داشت. اين روش، يک روش 3=1+1 براي تبديل به برند شدن است که براي شرکاي استراتژيک ارزش افزوده ايجاد مي کند و ديد مشتريان را نسبت به آن برند خاص باز مي کند.

4 جنسيت

جنسيت، ستون اصلي نام تجاري شرکت نيست، اما براي نام تجاري باند، عنصر کليدي است.

اگر شما در حال فروش ابزارآلات، نوشابه يا وسايل الکتريکي هستيد، ممکن است اين امر ضروري به نظر نرسد و جنسيت خيلي اهميت نداشته باشد،

اما براي تشويق و ترغيب کردن مشتريان براي استفاده از نام تجاري شما، اين موضوع کاملا ضروري است.

5 تکنولوژي و فن آوري

پشت هر نام تجاري همانند «باند» تکنولوژي وجود دارد که همانند جادوگري عمل مي کند که ديگر رقيبان را خلع سلاح مي کند. همچنين تيتراژها و عناوين فيلم از مسائل بسيار مهم هستند که در «باند»، همواره از لحاظ فني نوآورانه بوده است. بديهي است در دنياي کسب و کار امروزي، استفاده از تکنولوژي براي مشهور کردن و برجسته ساختن هر نام تجاري، از الزامات و ضروريات جدانشدني از شهرت است. اگر شما از تکنولوژي، بهره هاي لازم را نبريد، خود را در معرض خطر قرار داده ايد.

6 رسانه ها

باند، صرفا يک فيلم نيست و هر کدام از بخش ها و قسمت هاي آن بيشتر يک رويداد فرهنگي است. چه کسي مي تواند اسکاي فال باند و ملکه اليزابت را در مراسم افتتاحيه بازي هاي المپيک سال 2012 فراموش کند؟ شکار فرصت هاي مناسب تقريبا تمام جنبه هاي هر چيزي را پوشش مي دهد و استراتژي «تصاحب لحظه ها»، براي به حداکثررساني همه گير شدن نام تجاري، ممکن است همان ابزاري باشد که شما بدان نياز داريد و اين امر از طريق رسانه ها ميسر خواهد شد.

7 آرم

آرم يک موضوع کلاسيک است. اين نکته که در سال 1962 توسط جوزف کاروف در سال 1962 طراحي شده است، قدرت ماندن در عرصه را اثبات کرده است. آرم هاي خوب طراحي شده، زماني به صورت يک نمونه تصويري از يک نام تجاري در ذهن مردم حک مي شوند که کيفيت فوق العاده آنها به طور مداوم در بيش از يک دوره همچنان پايدار باشد و اين دقيقا کاري است که آرم «007» براي بيش از نيم قرن انجام داده است. فرمول ارائه شده توسط جيمز باند، آن را به يک برند درخشان تبديل کرده است. شرکت شما در اين خصوص چگونه است؟ هر کدام از اين هفت درس، شما را به اندازه کافي براي غلبه بر ديگر رقبا تجهيز خواهد کرد و يک نام تجاري فوق العاده را براي شما به ارمغان مي آورد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر